dan zou ik uitkijken naar de sony cybershotquote:Op woensdag 5 april 2006 14:22 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
kijk het zit zo...
ik ga over een tijdje trouwen, en aangezien de fotograaf niet 24 uur per dag aanwezig is wil ik toch alles eromheen ook vastelleggen, dus het is niet echt om het vak fotografie te leren maar ik wil gewoon een goede camera hebben.
Ik weet van een aantal jaren geleden nogik geloof nu 5 jaar geleden dat we een sony mavica hadden. In die tijd waren we nog erg onder de indruk van dat ding, zowel mooie fotos als heel fijn in het gebruik. Als ik een soortgelijke camera zou kunnen vinden wat kwaliteit betreft zou ik al tevreden zijn.
Kunnen jullie me nog helpen? zit namelijk al twee dagen te zoeken en ik kom er maar niet uit, liefst niet meer dan 350 euro
leg er 50 euro bovenopquote:Op woensdag 5 april 2006 14:34 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
ok... heel erg bedankt voor je tip... ik zal er naar kijken!
Maar nu ben ik zon lastig type dat niet 3 keer optische zoom wilt maar liefst 10 of 12
dan vallen er al heel veel cameras af he
Afwasborstel en ik hebben in dit topic al een beetje zitten harrewarren over een camera rond het budget wat jij noemt, wat inderdaad die zoom heeft. [centraal] Help mij een digitale camera vindenquote:Op woensdag 5 april 2006 14:22 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
kijk het zit zo...
ik ga over een tijdje trouwen, en aangezien de fotograaf niet 24 uur per dag aanwezig is wil ik toch alles eromheen ook vastelleggen, dus het is niet echt om het vak fotografie te leren maar ik wil gewoon een goede camera hebben.
Ik weet van een aantal jaren geleden nogik geloof nu 5 jaar geleden dat we een sony mavica hadden. In die tijd waren we nog erg onder de indruk van dat ding, zowel mooie fotos als heel fijn in het gebruik. Als ik een soortgelijke camera zou kunnen vinden wat kwaliteit betreft zou ik al tevreden zijn.
Kunnen jullie me nog helpen? zit namelijk al twee dagen te zoeken en ik kom er maar niet uit, liefst niet meer dan 350 euro
het liefst minstens 10 keer optische zoom
en die externe flits hoeft trouwens niet echt, want we hadden op de sony mavica geen extra flitser gezet en waren toen ook al tevreden.
iemand een idee?
Geen accu idd, ik had juist weer slecht ervaringen met accus. 4 batterijen gaan denk ik ong 2 keer zo lang mee als 1 accu, dus ook goedkoper. Bovendien kan je bij overal wel AA batterijen kopen in geval van nood... probeer dat maar eens met een accu!quote:Op woensdag 5 april 2006 15:19 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
ok thanks... maar dan moet ik er ook nog geheugen bij kopen he?
En er zit geen accu op toch? batterijen daar heb ikniet zon goede ervaring mee... jullie wel?
Reken maar op iets meer dan 50 euro voor 512MB. Er zit inderdaad batterijen in, maar je moet met twee zware AA's wel zo'n 200 foto's mee kunnen schieten. Voor een trouwerij zijn batterijen uiterst ideaal. Met gewone accu's heb je vaak geen reserve bij je, tenzij je een extra accu bij koopt, kost je al gauw 50 euro. Neem daarnaast een snellader met batterijen van minimaal 2100mah.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:19 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
ok thanks... maar dan moet ik er ook nog geheugen bij kopen he?
En er zit geen accu op toch? batterijen daar heb ikniet zon goede ervaring mee... jullie wel?
kijk even op internetsites rond voor geheugenquote:Op woensdag 5 april 2006 15:28 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Reken maar op iets meer dan 50 euro voor 512MB. Er zit inderdaad batterijen in, maar je moet met twee zware AA's wel zo'n 200 foto's mee kunnen schieten. Voor een trouwerij zijn batterijen uiterst ideaal. Met gewone accu's heb je vaak geen reserve bij je, tenzij je een extra accu bij koopt, kost je al gauw 50 euro. Neem daarnaast een snellader met batterijen van minimaal 2100mah.
Kan sowieso goedkoper, bij de kijkshop heb je bijvoorbeeld een snellader van Philips met 4x 2100mah batterijen voor 28 euro. Kan overigens nog goedkoper als je beter zoekt.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:27 schreef jack4ya het volgende:
[..]
...Ik heb gister een GP Powerbank 2500 met 4 AA voor 40,- gekocht...
Voor een Sony Cybershot wel een Memory Stick he!!quote:Op woensdag 5 april 2006 15:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
kijk even op internetsites rond voor geheugen
ik meen laatst 1 gig voor 39 euro gezien te hebben, (puckzz had daar een link van geloof ik)
hmmm die waren ook een stuk goedkoperquote:Op woensdag 5 april 2006 15:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Voor een Sony Cybershot wel een Memory Stick he!!
Klopt, maar ik wilde graag GP en 2500 (en geen enorme adapter, want die mag ik dan weer meezeulen in de rugzak), maar inderdaad er zijn veel aanbiedingen.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:31 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Kan sowieso goedkoper, bij de kijkshop heb je bijvoorbeeld een snellader van Philips met 4x 2100mah batterijen voor 28 euro. Kan overigens nog goedkoper als je beter zoekt.
Nou ja, dan zijn ze dus ook voor minder te koop. Gebruik zelf geen memorysticks, alleen SD en CFs.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
kijk even op internetsites rond voor geheugen
ik meen laatst 1 gig voor 39 euro gezien te hebben, (puckzz had daar een link van geloof ik)
Kont excuus...quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
hmmm die waren ook een stuk goedkoper
maar goed dat zou voor mij al een reden zijn om niet voor sony te gaan
Nou ja, opzich is dat niet echt een groot nadeel. Als je kijkt naar de Canon en de Sony scheelt het zo'n 50 euro op de camera. Daar koop je makkelijk een geheugenkaart voor. Daarnaast gebruik je het toch alleen voor de camera.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
hmmm die waren ook een stuk goedkoper
maar goed dat zou voor mij al een reden zijn om niet voor sony te gaan
omdat ikzelf gewoon een voorstander van CF cards benquote:Op woensdag 5 april 2006 15:34 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Kont excuus...![]()
De een heeft SanDisk de ander weer CompactFlash, en die kan je ook niet onderling gebruiken hoor.
Dus wat is je motivatie eigenlijk?
[suck up modus]quote:Op woensdag 5 april 2006 15:34 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Nou ja, opzich is dat niet echt een groot nadeel. Als je kijkt naar de Canon en de Sony scheelt het zo'n 50 euro op de camera. Daar koop je makkelijk een geheugenkaart voor. Daarnaast gebruik je het toch alleen voor de camera.
Ook als de Canon "minder" goed is? Oeh, dan gaan prioriteiten scheef denk ik.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat ikzelf gewoon een voorstander van CF cards ben
en daar heb ik die 50 euro voor bv de canon wel voor over
SD komt er net zo goed niet in hier
ik zeg niet dat de canon minder goed is, maar ik zeg oko niet dat de sony minder goed isquote:Op woensdag 5 april 2006 15:42 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ook als de Canon "minder" goed is? Oeh, dan gaan prioriteiten scheef denk ik.
Maar een argument heb ik nog niet gehoord![]()
(het mag ook gewoon je "gevoel" zijn hoor, maar dan wel even opbiechten he)
Misschien past er alleen een CF erinquote:Op woensdag 5 april 2006 15:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
omdat ikzelf gewoon een voorstander van CF cards ben
en daar heb ik die 50 euro voor bv de canon wel voor over
SD komt er net zo goed niet in hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |