Ik heb hem vandaag en gister vast gehad,quote:Op zondag 2 april 2006 19:51 schreef Asics het volgende:
ik wil graag een digitale spiegelreflex kopen, ik zit te denken aan de Nikon D70 Kit (je krijgt er dan een objectief bij). Alleen ik heb nog nooit eerder een Digitale SLR gekocht en ik wil niet na de aankoop spijt hebben. Waarom is dit een goede keuze of juist niet?
Daar hoef ik weinig over te zeggen, het is gewoon een prima ding.quote:Op zondag 2 april 2006 19:51 schreef Asics het volgende:
ik wil graag een digitale spiegelreflex kopen, ik zit te denken aan de Nikon D70 Kit (je krijgt er dan een objectief bij). Alleen ik heb nog nooit eerder een Digitale SLR gekocht en ik wil niet na de aankoop spijt hebben. Waarom is dit een goede keuze of juist niet?
Waarom? kun je enkele dingen ten voordele van de Canon EOS350D opsommen?quote:Op zondag 2 april 2006 20:41 schreef IETE het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag en gister vast gehad,
maar vind hem helemaal niet fijn, maar dat is per persoon verschillend natuurlijk!
Ik vond hem erg log, groot en zwaar, en de foto's vielen mij erg tegen.
Maar ik zit zelf ook nog steeds zwaar te dubben over mijn aankoop...
Ik ga denk ik toch maar voor een Canon EOS350D, in plaats van de Olympus E500
Waarschijnlijk vind hij het gebruik minder. De 350D voelt namelijk veel beter aan. Qua specs overtreft de E500 de 350D, veel meer instellingen. Wil overigens niet zeggen dat de E500 ook beter is.quote:Op zondag 2 april 2006 21:33 schreef Asics het volgende:
[..]
Waarom? kun je enkele dingen ten voordele van de Canon EOS350D opsommen?
Bij de betere camera's kunnen je een externe flitser erbij kopen. Meestal gebruik je een externe flister bij spiegelreflex camera. Camera's met veel zoom hebben deze mogelijkheid ook vaak. Zelfs bij sommige compact camera's is deze optie aanwezig.quote:Op maandag 3 april 2006 17:40 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
een externe flitser? kun je dat erbij kopen?
en kan dat op de meeste cameras?
Nee, dat is geen groot probleem. Foto's worden namelijk afgedrukt op een ander soort formaat. Wil je deze formaat behouden, dan verwijnt er of een stuk van je gemaakte foto, of je houdt een witte rand over. Echter, bij sommige winkels kan je gewoon op 4:3 formaat printen. Zelf bewerk ik ze eerst en druk het gewoon op foto-formaat af.quote:Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
...
MAAR... ratio beeldscherm 4:3 is dat een groot probleem? heb namelijk gelezen dat je fotos net iets anders uit kunnen vallen
Waarom neem je niet gewoon een oude model spiegelreflex? Betaal je misschien 200 meer, maar dan heb je ook wat.quote:Op maandag 3 april 2006 18:23 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
ok... ik heb mijn eisen een klein beetje bijgesteld:
- minimaal 4 megapixels
- 2,5 inch scherm
- veel! optische zoom
- lage sluitervetraging
- externe fliters!
- beeldstabilisator
- rode ogen reductie
- accu die lang blijft werken
Het design kan me geen fuck meer schelen.
Ik heb inmiddels ook al gezocht op www.kieskeurig.nl en ik kwam op o.a. de
Kodak P850
Kent iemand deze camera?
Hij ligt mij gewoon veel fijner in de hand,quote:Op zondag 2 april 2006 21:33 schreef Asics het volgende:
Waarom? kun je enkele dingen ten voordele van de Canon EOS350D opsommen?
Kijk daarvoor of het formaat van de sensor ook is aangepast.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:21 schreef gexxz het volgende:
Mijn keus is gevallen op de S2 IS van Canon...maar nu lees ik op Internet dat er in mei de S3 uitkomt.
Zie ook hier: http://www.dpreview.com/news/0602/06022111canons3is.asp
Hij heeft ten op zichte van de S2 bijvoorbeeld een hoger ISO-bereik (of hoe je dat ook maar zegt)
Is het het geld en het wachten waard of kan ik net zo goed een S2 kopen?
Beide toestellen hebben inderdaad dezelfde CCD-chipquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:58 schreef mgerben het volgende:
[..]
Kijk daarvoor of het formaat van de sensor ook is aangepast.
Meestal is dit niet zo en is een opvolger van een camera gewoon een camera met nieuwe software en wat meer megapixels - op dezelfde chip.
Zelfde afmetingen CCD chip betekent dat er precies dezelfde hoeveelheid licht op de chip valt.
Of dat licht over meer pixels wordt verdeeld of dat de nieuwe software een extra versterking (met ruis!!) van 1600 iso toestaat maakt eigenlijk niet zo veel uit - het blijft dezelfde hoeveelheid licht.
Wel kan een nieuw model de prijs van de oude drukken, en wellicht zijn de nieuwe softwaremogelijkheden de meerprijs waard.
1600 is eigenlijk gewoon meer versterking van hetzelfde signaal. Omdat de chip ook ruis geeft wordt die ook meeversterkt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:06 schreef gexxz het volgende:
[..]
Beide toestellen hebben inderdaad dezelfde CCD-chip![]()
Maar betekent het ook dat 400 ISO genoeg is om mooie foto's te maken?
stel deze vraag even hier: Het grote lenzentopic #9quote:Op maandag 3 april 2006 21:45 schreef Asics het volgende:
wat voor lens is goed?
ik zat te denken aan deze omdat die een 'trillingen demper' heeft ingebouwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |