Het klinkt niet echt alsof hij zo'n dure camera nodig heeft. De eerder genoemde Canon modellen voldoen meer dan genoeg aan zijn eisen, en zijn een paar honderd euro goedkoper.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:14 schreef ableton het volgende:
@revange2005: Als je nou iets lang geduld hebt en tot 750 spaart, kan je een R-1 van Sony kopen. Imho toch wel (één van) de beste compact op dit moment.
Onderbouwing?quote:
maar wel 12 keer zoemquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:20 schreef Gizz het volgende:
[..]
Onderbouwing?
Voor bewegende dingen heb je een korte sluitertijd nodig -> lichtsterke lens, hoge gevoeligheid van je medium (in dit geval de sensor).
Die S2 heeft image stabilization, wat juist gebruikt wordt bij lange sluitertijden (je kunt dan een foto maken terwijl je hand eigenlijk te erg trilt). Bewegende dingen op je foto staan niet opeens stil door IS!.
ja kan ook de D2x met 70-200mm 2.8 VR adviseren natuurlijkquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:38 schreef Gizz het volgende:
Niet?
De S2 is van plastic, heeft een kleine sensor die nog net bruikbaar is op 400 iso en een alles in 1 superzoomobjectief. De doelgroep lijkt me dan echt consumenten, en niet professionals die zo'n ding dagelijks gebruiken bij het uitoefenen van hun beroep.
wat is je budget ten eerste en dan kan je over specs pratenquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:39 schreef Essie_1969 het volgende:
Nog even voor de de duidelijkheid ;-)) ik ben echt een leek op cameragebied, ik begrijp dus niet echt veel van jullie discussie.
Ik zoek een niet te ingewikkelde en zeker niet te dure camera waarmee ik gewoon leuke foto's kan maken, vooral van m'n hond.
Ik heb nu steeds van die wazige poten op m'n foto staan als ze rent of springt, ik zoek dus een camera waarmee ik dat probleem niet meer heb.
Ik moet dus vooral letten op de lichtsterkte?
En hoe kan ik dat zien, met wat voor waarde wordt dat aangegeven?
Essie
Je moet op de sluitertijden van je camera letten: een korte sluitertijd betekent dat hij er minder lang over doet om de foto te maken als het ware, dus dat er een korter moment op de foto staat, en dus minder snel beweging. Als je een kleinere sluitertijd gebruikt, komt er minder licht binnen op je foto als het ware, omdat de tijd korter is (meer tijd; meer licht). Daarom is een lichtsterke lens fijn; die zorgt er voor dat er, bij dezelfde sluitertijd, meer licht binnen kan komen op je foto, waardoor je in dezelfde situaties een kortere sluitertijd kunt gebruiken zonder te hoeven flitsen voor extra licht.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:39 schreef Essie_1969 het volgende:
Nog even voor de de duidelijkheid ;-)) ik ben echt een leek op cameragebied, ik begrijp dus niet echt veel van jullie discussie.
Ik zoek een niet te ingewikkelde en zeker niet te dure camera waarmee ik gewoon leuke foto's kan maken, vooral van m'n hond.
Ik heb nu steeds van die wazige poten op m'n foto staan als ze rent of springt, ik zoek dus een camera waarmee ik dat probleem niet meer heb.
Ik moet dus vooral letten op de lichtsterkte?
En hoe kan ik dat zien, met wat voor waarde wordt dat aangegeven?
Essie
Wat we dan kunnen doen is vragen of Essie misschien specifiekere eisen heeft, in plaats van een S2 roepen zonder uitlegquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:41 schreef Re het volgende:
[..]
ja kan ook de D2x met 70-200mm 2.8 VR adviseren natuurlijk
kortom TO heeft wat vage vragen dus lijkt me zo'n cameraatje goed zat
Dat topic is dicht, want dit schijnt makkelijker te zijnquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:43 schreef Elefes het volgende:
[..]
*knip*
Edit: We hebben hier toch een centraal "Ik zoek een digitale camera" topic voor?
ahhh zo... ja dan is het een consumenten cameraatje en gaf daarom ook dat adviesquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:47 schreef Gizz het volgende:
[..]
Wat we dan kunnen doen is vragen of Essie misschien specifiekere eisen heeft, in plaats van een S2 roepen zonder uitleg
Verder heeft Essie duidelijk een consumentencamera nodig, dus een S2 komt dan eventueel in aanmerking. Waarom je een S2 geen consumentencamera vind snap ik verder nog steeds niet (dat je ook een D2x kunt adviseren verandert niks aan de doelgroep van de S2 lijkt mij zo?).
Dus Essie: wat is je budget? Wil je op een schermpje turen of kijk je liever door een zoeker? Is groothoek belangrijk (wil je als je binnen fotografeert uitgezoomd een hele kamer erop krijgen, of hoeft dat niet)? Heb je toevallig al geheugenkaartjes van een bepaald type?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |