abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 15:47:41 #226
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36676779
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zeg niet dat de canon minder goed is, maar ik zeg oko niet dat de sony minder goed is
en jah dat gaat om t gevoel dat ik erbij heb
Dat kan, ik wilde eerst ook Canon, meer op emotio gebaseerd.
quote:
overigens ben ik ook van mening dat je niet alleen op de specs af moet gaan, maar ze ook eens beide in de hand moet nemen. en voel dan eens welke je prettiger vind om vast te houden en te gebruiken
Helemaal mee eens, dat was uiteindelijk precies de reden dat ik de Sony koos, de Canon was niet fout ofzo, maar mijn gevoel sloeg om.
Eerst had ik ook zoiets van: he getsie, MemoryStick, maar ook hier moet ik toegeven dat dat ook een gevoel was. Praktijk wijst uit dat het (bij mij iig) geen ruk uitmaakt.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:10:55 #227
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_36677766
Mocht het te duur zijn, overweeg dan de Kodak Z740. Stuk goedkoper, en de kwaliteit is zeer acceptabel. Gebruikt SD en 2x AA (200-300 fotos).
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
pi_36681928
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:31 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Voor een Sony Cybershot wel een Memory Stick he!!
is dat een nadeel of een voordeel?
en ik heb trouwens ook naar de kodak p850 gekeken... die heeft veel dezelfde eigenschappen geloof ik als de sony dsc h1 alleen heeft deze wel een accu
wat vinden jullie van de P850
... verlangend en strevend naar het Licht.
pi_36682001
En hoe zit dat met die batterijen? Want er wordt wel gezegd dat je er 200 a 300 fotos mee kan maken, maar jah betekend dat 300 fotos direct achterelkaar of mag er wel wat tijd tussen zitten; ik neem namelijk aan dat niet alleen het nemen van een foto energie kost maar ook het aan en uitzetten en de tijd op zich dat ie aanstaat?
... verlangend en strevend naar het Licht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 april 2006 @ 18:05:23 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36682091
wat de memorycards betreft, veel verschil zit er niet in, alleen de prijs is anders. ikzelf heb gewoon een cf voorkeur, maar dat is persoonsafhankeliijk

batterijen... hoe hoger de mah hoe langer je ermee doet
maar ook hier, zou ikzelf kiezen voor een accu
mijn accu gaat langer mee dan een set 2500 mah batterijen
en ook hier kun je een reserver voor kopen maar ook dat is weer persoonsafhankelijk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 5 april 2006 @ 18:22:20 #231
Voor universeel gebruik
pi_36682522
1) Accu is duurder dan batterijen, voor 1 accu ben je al een aantal sets batterijen kwijt.
2) Het aantal foto's worden meestal volgens de CIPA-standaarden uitgerekend. Hoe de standaard werkt weet ik niet meer precies, maar het is iets van foto maken, paar minuten wachten (gewoon aan), en dan weer iets anders, dan weer paar minuten wachten (gewoon aan), etc. en dat wordt dan steeds herhaald totdat de accu leeg is.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:25:23 #232
Voor universeel gebruik
pi_36682594
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:59 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:

[..]

is dat een nadeel of een voordeel?
en ik heb trouwens ook naar de kodak p850 gekeken... die heeft veel dezelfde eigenschappen geloof ik als de sony dsc h1 alleen heeft deze wel een accu
wat vinden jullie van de P850
Ik zie het als een nadeel, omdat ik ook een PDA heb. Het is dan gemakkelijker om de geheugenkaart over te plaatsen naar een ander apparaat. Daarnaast hebben we ook MP3-spelers waar geheugenkaarten in kunnen, etc. Maar normaal gebruik je een geheugenkaart alleen voor de camera zelf en dan maakt het niet uit.
pi_36718433
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:15 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
1) Zoals eerder gezegd, aan een hoge ISO heb je als 'normale' gebruiker niks aan. Bij de gewone camera's is 400 meestal al de max, deze wordt in praktijk al nauwelijks gebruikt.
2) Wachten waard? Nee, het is gewoon een camera met een kleine upgrade op de oude model, verder exact dezelfde toestel. Verschil is, meer MP, meer ISO en een grotere LCD-scherm. Voor 'normaal' gebruik is 5MP al te veel, laat staan 6MP. Opzich kan je met 5MP al vrij leuk je foto's bewerken. Zelf komt het bij mij weinig voor dat ik zulke kleine stukjes uit het origineel knip. Het is dus slechts goed voor de verkoop. Gebruik? Nee. Zelf zie ik het als een geldverspilling als je de S3 IS neemt ipv de S2 IS. Je kunt eventueel wachten zodat je de S2 IS voor een stuk minder kunt kopen, maar dat is dan ook het enige excuus om te wachten.
thanks! ik ben overtuigd
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_36725390
Ik ben ook op zoek naar een digitale camera, maar ik heb er weinig verstand van.
Wel zou ik graag een Canon willen.

-Het budget is maximaal 500 euro.
-Makkelijk scherpe beelden van bewegende objecten kunnen maken
-Foto's in het donker moeten ook scherp zijn
-Niet te groot zijn.
-Het moet gemakkelijk in te stellen zijn.

Het moet eigenlijk een camera zijn die je mee kan nemen voor af en toe mee te nemen en foto's te maken, maar de camera moet ook mooie foto's kunnen maken van objecten, bijvoorbeeld bloemen enz.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik zoek, want het is nogal een vaag verhaal geworden volgens mij
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_36731459
Partyboy:

Mogelijk krijg je iets aangeraden in de Canon G serie, of de Canon 2S of de nieuwere 3s.
De G serie heeft een prachtige grote lens, de 2S en 3S hebben beeldstabilisatie.
Je moet echter wel de portomonee trekken voor dat soort features. Denk eraan dat je altijd 50-100 euro boven op de prijs van een camera uitgeeft voor een tasje, een extra accu (of penlites+lader) en een grotere geheugenkaart.
Ook zijn deze camera's niet heel erg handzaam; er zijn kleinere.
En ook de kleinere cams van Canon (de A serie - A70-A90, A520 etc) maken echt prachtige foto's. Met allerlei voorinstellingen voor specifieke situaties, en zeker, ook macro.
Kijk eens op www.dcresource.com ; daar staan de cameras gereviewed en daar staan ook voorbeeldfoto's gemaakt door die camera's in een fotogallerij.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:44:08 #236
Voor universeel gebruik
pi_36732200
@partyyboyy,
De keus lijkt me niet zo moeilijk. Als je binnen Canon wilt blijven dan is de Canon Powershot S60, jouw ideale keus.

-Het budget is maximaal 500 euro.
Camera kost circa 350 euro, daarbij moet je ook nog een tasje, geheugen en een extra accu kopen, dus dan zit je al snel tegen de 500 euro aan, maar nog altijd onder je budget.

-Makkelijk scherpe beelden van bewegende objecten kunnen maken
Gezien je budget en overige eisen is dit wel de beste camera die je kunt krijgen met de beste kwaliteit.

-Foto's in het donker moeten ook scherp zijn
Zie vorige opmerking

-Niet te groot zijn.
De camera is niet te groot. De ixus is een stuk kleiner, alleen lever je ook kwaliteit en extra instellingen in. A serie is ook redelijk klein, wat opzich ook wel aan je eisen voldoet, maar de S60 is naar mijn mening toch een stukje beter. Als je het budget hebt, dan raad ik je toch de S60 aan tov de A serie. De G en de xS IS zijn een stuk minder draagbaar.

-Het moet gemakkelijk in te stellen zijn.
In welke opzichte? Canon kent altijd een overzichtelijke menu, dus instellen is altijd wel te doen. Daarnaast kent elke camera een AUTO-functie, dus dan laat je alles instellen door de camera zelf.

Bekijk ook [TK] Canon S50 + 416MB Compact Flash + 2de Batterij + Tasje , is de oudere s-serie. Heeft ongeveer gelijke mogelijkheden als de S60, maar is tegelijk de helft goedkoper.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:55:10 #237
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36732435
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:44 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
@partyyboyy,
De keus lijkt me niet zo moeilijk. Als je binnen Canon wilt blijven dan is de Canon Powershot S60, jouw ideale keus...
**knipje**
Ha Afwasborstel!, Is de A610 wat voor partyyboyy?
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:09:35 #238
Voor universeel gebruik
pi_36732776
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:55 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ha Afwasborstel!, Is de A610 wat voor partyyboyy?
Als hij wat geld wilt besparen, dan zal dit een uiterst goede keus zijn. Prijs/kwaliteitsverhouding van deze camera is gewoon erg goed. Zoals vele andere camera's van Canon heeft deze ook een speciale lampje voor in het donker, en maakt dus in het donker ook zeer goede foto's. Maar zoals ik zelf aangaf, als je een budget hebt van maximaal 500 euro en het ook wilt gebruiken, dan kan je voor iets beters gaan. Maar om eerlijk te zijn, ik zal niet 500 euro spenderen aan de S60. Het is een prima camera, dat is ook niet het probleem. Maar je steekt wel te veel geld in een camera, terwijl de eisen niet eens zo hoog zijn. Je kunt het dus zien als iemand die een spiegelreflex koopt en alleen de auto-functie gebruikt. Prima camera, maar je maakt er geen 100% gebruik van.
pi_36734598
Hallo !

Ik heb julliie hulp nodig bij het volgende probleem.
Heb nu een Canon A70 maar ben zeer ontevreden.
Dit komt voornamelijk om drie redenen.
1/ Hij is veel te traag. Als mijn zoon van de hoge duikplank afspringt terwijl in een foto maak heb ik alleen een lege duikplank op de foto.
2/ Hij is veel te slecht in omstandigheden met weinig licht (binnen of avond)
3/ Krijg allemaal hele lelijke ronde vlekken op mijn foto's (vooral met slecht licht)

Moet ik nu naar een digitale spiegelreflex als ik deze dingen (vooral 1) wil voorkomen of zijn er ook goede compacte modellen.
Wil ongeveer 800 euro maximaal uitgeven.

Vast bedankt voor de input!
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:35:35 #240
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36734876
ik heb een hele leuke camera, die wordt geclassificeerd als een compact camera maar doet zeer zeker niet onder voor een dslr.

Vorig jaar was ie nog best prijzig, maar volgens mij is ie nu al een stuk goedkoper. Als je wilt weten wat voor foto's je ermee kunt maken kan je mijn site even bekijken

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf828/

ik zag 'm tijdens het zoeken naar dit linkje al staan voor 899,=
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:47:06 #241
Voor universeel gebruik
pi_36737142
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:18 schreef Tom_Bombadil het volgende:
Hallo !

Ik heb julliie hulp nodig bij het volgende probleem.
Heb nu een Canon A70 maar ben zeer ontevreden.
Dit komt voornamelijk om drie redenen.
1/ Hij is veel te traag. Als mijn zoon van de hoge duikplank afspringt terwijl in een foto maak heb ik alleen een lege duikplank op de foto.
2/ Hij is veel te slecht in omstandigheden met weinig licht (binnen of avond)
3/ Krijg allemaal hele lelijke ronde vlekken op mijn foto's (vooral met slecht licht)

Moet ik nu naar een digitale spiegelreflex als ik deze dingen (vooral 1) wil voorkomen of zijn er ook goede compacte modellen.
Wil ongeveer 800 euro maximaal uitgeven.

Vast bedankt voor de input!
Persoonlijk vind ik deze (in tegenstelling tot verschillende sites) geen goede camera. Foto's vind ik persoonlijk wat minder mooi. Zeker in vergelijking met de broertje A60.

1) Dat komt omdat er sprake is van een automatische focus, hij moet zich eerst scherpstellen, voordat er een foto gemaakt kan worden. Wat je dus moet doen is, voordat je zoontje op de plank staat eerst laten focussen door te richten op de plank en de shutter half in te drukken. Als je vervolgens de gewenste foto wilt maken druk je deze verder in. Hou wel rekening mee dat de AIAF, dus dat vierkant blokje gericht is op het plank, anders heb je nog geen scherp beeld.
2) Ik ken geen foto's van deze camera in het donker, dus zal het niet kunnen zeggen. Een camera met beeldstabilisator heeft in dit geval (en in ruimtes met rook) een voordeel. Je kan dan alsnog goede foto's maken zonder dat je het licht gebruikt en dus ook een langere shutter speed. Het geeft overigens wel een ander effect. Wat ook een mogelijk probleem kan zijn, is dat het licht te zwak is. Licht via zo'n compacte camera haalt namelijk zo'n 2 tot 3 meter (afhankelijk van camera).
3) zie 2

Voor 800 euro heb je heel veel keus. Maar een compacte camera kost geen 800 euro. Als het compact is, dan lever je logischerwijs ook kwaliteit in, dus dat is altijd een afweging. Mocht het niet compact hoeven zijn, dan is een spiegelreflex zeker geschikt voor je doelen. Maar om nou te zeggen dat je een spiegelreflex moet aanschaffen om alleen foto's van je zoontje te maken, daar heb ik twijfels over. Maar ja, fotograveren kan nog altijd een hobby worden. Als je de manier die ik heb genoemd bij punt 1 acceptabel vind, dan kan je overwegen om een compacte camera te kopen. Er zijn tegenwoordig veel camera's op de markt die zeer goede foto's maken, maar echt snel zijn ze niet. Echter zijn er enkele modellen die een slagje sneller zijn. Meestal wanneer je de shutter volledig indrukt dan gaat die eerst focussen, dan maakt die pas een foto. Er zijn compacte camera's die dat niet doen en direct een foto maken (weet het 100% zeker). Alleen kan ik er zo geen noemen. Misschien dat iemand anders dat toevallig weet.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:52:40 #242
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36737338
Dan lijkt me juist een toestel zonder focus handig... We hebben ook altijd zo'n 80,- APS prutdingetje mee. Omdat het ding geen focus heeft, heb je ook geen afdrukvertraging en iedere foto is scherp. Okay zoomen is dan natuurlijk onmogelijk, maar als snelle point-and-shoot best een aardig idee.

Niet dat je zo'n een camera moet nemen en de rest vergeten, maar het principe werkt wel... toch?

Is er dan geen camera die een soorte vaste instelling heeft? Bijv. 3 mtr en een oneindig.
pi_36737390
Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp uit jouw woorden dat een spiegelreflex wel "sneller" is?
Dat vind ik best wel belangrijk omdat ik het ook leuk vind om bijvoorbeeld mensen op de foto te zetten voor een bepaalde gelaatsuitdrukking.
Ook hier is met mijn huidige camera bijna altijd het mooie moment weg.
Vroeger had ik zo Canon Eos toestel en toen maakte ik met meer plezier foto's dan nu omdat de resultaten toch wel beter waren toen.
pi_36738818
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:09 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Als hij wat geld wilt besparen, dan zal dit een uiterst goede keus zijn. Prijs/kwaliteitsverhouding van deze camera is gewoon erg goed. Zoals vele andere camera's van Canon heeft deze ook een speciale lampje voor in het donker, en maakt dus in het donker ook zeer goede foto's. Maar zoals ik zelf aangaf, als je een budget hebt van maximaal 500 euro en het ook wilt gebruiken, dan kan je voor iets beters gaan. Maar om eerlijk te zijn, ik zal niet 500 euro spenderen aan de S60. Het is een prima camera, dat is ook niet het probleem. Maar je steekt wel te veel geld in een camera, terwijl de eisen niet eens zo hoog zijn. Je kunt het dus zien als iemand die een spiegelreflex koopt en alleen de auto-functie gebruikt. Prima camera, maar je maakt er geen 100% gebruik van.
Allemaal alvast hardstikke bedankt

Maar de Canon PowerShot A610 zou ook iets voor mij zijn?
Waarbij verschilt deze met de Canon S60?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_36742756
Partyboy:

De A610 is een instapmodel. De A-serie is wat goedkopere serie.
ik zag vandaag toevallig de A510 voor 159 euro. Dat is niet echt duur te noemen. Echt een hele rits met programma's, maar ook half- en volledig handmatig in te stellen.
Alle anderen mogen me corrigeren, maar volgens mij is de S serie bedoeld voor de wat meer eisende fotograaf; die daar ook de portomonee voor trekt.

TomBombadil:
Het eerste dat ik dacht toen ik je post las was idd: Sluiterknop half indrukken om scherp te stellen.
Ook een spiegelreflex moet scherpstellen; als jij dan gewoon afdrukt en hij staat nog niet scherp heb je geen scherpe foto.
Overigens heb ik zelf net de Panasonic LZ5 gekocht; erg snelle autofocus en 12x zoom; ook leuk voor dat soort foto's.
Wat betreft lichtvlekken enzo: Vraag eens advies aan het medium Robbert ten Broeke; die weet daar alles van.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:07:23 #246
Voor universeel gebruik
pi_36743719
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:41 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Allemaal alvast hardstikke bedankt

Maar de Canon PowerShot A610 zou ook iets voor mij zijn?
Waarbij verschilt deze met de Canon S60?
Voor de gemiddelde gebruiker niet echt noemenswaardige verschillen. Wat wel noemenswaardig is, is dat de S60 tot de iets oudere model hoort en de A610 een wat nieuwere is (en ook de vernieuwde DIGIC II chip heeft). En wat ik zelf heel prettig vind, is dat de S60 een betere groothoek heeft en de A610 meer een telelens. Dit houdt in dat je met de A610 fotos kunt maken van een verdere afstand, hoewel dat niet altijd even scherp is (kleine beweging maakt al gauw een wazig beeld, dus of een telelens bij deze nou echt zo positief is?). Voor de S60 betekent dit dat je dichter bij iemand kunt staan. Voor groepsfoto's is dit dus erg handig. Je hoeft dus niet te ver naar achteren te staan om iedereen op de foto te krijgen. Qua kwaliteit zitten ze heel dicht, er zijn geen grote verschillen. Ik zal de A610 nemen, gewoonweg omdat deze goedkoper is.
pi_36748277
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:34 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
ok... heel erg bedankt voor je tip... ik zal er naar kijken!
Maar nu ben ik zon lastig type dat niet 3 keer optische zoom wilt maar liefst 10 of 12

dan vallen er al heel veel cameras af he
Ik volg je even niet meer...
Je wilt foto's maken van je trouwpartij... waar denk je dan 10x zoom voor nodig te hebben?
Als je zoveel moet zoomen staan er gegarandeerd mensen tussen jou en je onderwerp.
Op een trouwerij loop je gewoon met je 3x zoom camera naar je onderwerp toe en maak je er een foto van.

En daarbij: Hoe stel je je trouwerij voor als je ook nog eens gaat fotograferen?
Geloof me (ik spreek uit ervaring): die camera geef je het liefste aan een neefje die dan foto's maakt. Je hebt het zelf namelijk nogal druk, en bovendien wil je er zelf ook op staan!!!
En je neefje geef je een gewone camera, niet met 12x zoom, want dat wil-ie gebruiken en dan worden alle foto's bewogen (jammer achteraf), maar gewoon 3x zoom met een normale camera waarmee het grootste deel van de foto's gewoon lukt.
pi_36752783
Ik ben op zoek naar een euh. Feest camera.

Makkelijk te vervoeren,
Stevig,
Goede foto's ook in het donker, bewegende mensen, en trillende handen.
Leuke filmpjes kunnen maken.
en het liefste niet al te duur

Iemand een idee?
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:53:58 #249
Voor universeel gebruik
pi_36753644
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:23 schreef outcast-within het volgende:
Ik ben op zoek naar een euh. Feest camera.

Makkelijk te vervoeren,
Stevig,
Goede foto's ook in het donker, bewegende mensen, en trillende handen.
Leuke filmpjes kunnen maken.
en het liefste niet al te duur

Iemand een idee?
Alle goede merken voldoen wel aan je eisen, alleen moet je Fuji weglaten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 08:23:42 #250
138710 Peulvrucht
Kutnaam...!
pi_36758710
Welke camera (geen compact/spiegelreflex) raden jullie me aan?

Ik heb intussen een besluit genomen dat ik ga voor een wat groter formaat camera, echter geen spiegelreflex aangezien mijn budget tot maximaal 400 euro gaat.
Zit momenteel te dubben tussen de Panasonic DMC-FZ5 of FZ7, Sony DSC-H1 en Canon Powershot S2. Heb diverse reviewsties bekeken maar kom er niet echt uit welke nou het best geschikt voor mij is. Wil liefst niet al teveel instellen en wel uiteraard de mooiste foto's...
Als jullie een alternatief voor een iets goedkopere camera (maar wel zelfde formaat) met nagenoeg dezelfde kwaliteit hoor ik dat graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')