Dat kan, ik wilde eerst ook Canon, meer op emotio gebaseerd.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zeg niet dat de canon minder goed is, maar ik zeg oko niet dat de sony minder goed is
en jah dat gaat om t gevoel dat ik erbij heb
Helemaal mee eens, dat was uiteindelijk precies de reden dat ik de Sony koos, de Canon was niet fout ofzo, maar mijn gevoel sloeg om.quote:overigens ben ik ook van mening dat je niet alleen op de specs af moet gaan, maar ze ook eens beide in de hand moet nemen. en voel dan eens welke je prettiger vind om vast te houden en te gebruiken
is dat een nadeel of een voordeel?quote:Op woensdag 5 april 2006 15:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Voor een Sony Cybershot wel een Memory Stick he!!
Ik zie het als een nadeel, omdat ik ook een PDA heb. Het is dan gemakkelijker om de geheugenkaart over te plaatsen naar een ander apparaat. Daarnaast hebben we ook MP3-spelers waar geheugenkaarten in kunnen, etc. Maar normaal gebruik je een geheugenkaart alleen voor de camera zelf en dan maakt het niet uit.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:59 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
[..]
is dat een nadeel of een voordeel?
en ik heb trouwens ook naar de kodak p850 gekeken... die heeft veel dezelfde eigenschappen geloof ik als de sony dsc h1 alleen heeft deze wel een accu
wat vinden jullie van de P850
thanks! ik ben overtuigdquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:15 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
1) Zoals eerder gezegd, aan een hoge ISO heb je als 'normale' gebruiker niks aan. Bij de gewone camera's is 400 meestal al de max, deze wordt in praktijk al nauwelijks gebruikt.
2) Wachten waard? Nee, het is gewoon een camera met een kleine upgrade op de oude model, verder exact dezelfde toestel. Verschil is, meer MP, meer ISO en een grotere LCD-scherm. Voor 'normaal' gebruik is 5MP al te veel, laat staan 6MP. Opzich kan je met 5MP al vrij leuk je foto's bewerken. Zelf komt het bij mij weinig voor dat ik zulke kleine stukjes uit het origineel knip. Het is dus slechts goed voor de verkoop. Gebruik? Nee. Zelf zie ik het als een geldverspilling als je de S3 IS neemt ipv de S2 IS. Je kunt eventueel wachten zodat je de S2 IS voor een stuk minder kunt kopen, maar dat is dan ook het enige excuus om te wachten.
Ha Afwasborstel!, Is de A610 wat voor partyyboyy?quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:44 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
@partyyboyy,
De keus lijkt me niet zo moeilijk. Als je binnen Canon wilt blijven dan is de Canon Powershot S60, jouw ideale keus...
**knipje**
Als hij wat geld wilt besparen, dan zal dit een uiterst goede keus zijn. Prijs/kwaliteitsverhouding van deze camera is gewoon erg goed. Zoals vele andere camera's van Canon heeft deze ook een speciale lampje voor in het donker, en maakt dus in het donker ook zeer goede foto's. Maar zoals ik zelf aangaf, als je een budget hebt van maximaal 500 euro en het ook wilt gebruiken, dan kan je voor iets beters gaan. Maar om eerlijk te zijn, ik zal niet 500 euro spenderen aan de S60. Het is een prima camera, dat is ook niet het probleem. Maar je steekt wel te veel geld in een camera, terwijl de eisen niet eens zo hoog zijn. Je kunt het dus zien als iemand die een spiegelreflex koopt en alleen de auto-functie gebruikt. Prima camera, maar je maakt er geen 100% gebruik van.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ha Afwasborstel!, Is de A610 wat voor partyyboyy?
Persoonlijk vind ik deze (in tegenstelling tot verschillende sites) geen goede camera. Foto's vind ik persoonlijk wat minder mooi. Zeker in vergelijking met de broertje A60.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:18 schreef Tom_Bombadil het volgende:
Hallo !
Ik heb julliie hulp nodig bij het volgende probleem.
Heb nu een Canon A70 maar ben zeer ontevreden.
Dit komt voornamelijk om drie redenen.
1/ Hij is veel te traag. Als mijn zoon van de hoge duikplank afspringt terwijl in een foto maak heb ik alleen een lege duikplank op de foto.
2/ Hij is veel te slecht in omstandigheden met weinig licht (binnen of avond)
3/ Krijg allemaal hele lelijke ronde vlekken op mijn foto's (vooral met slecht licht)
Moet ik nu naar een digitale spiegelreflex als ik deze dingen (vooral 1) wil voorkomen of zijn er ook goede compacte modellen.
Wil ongeveer 800 euro maximaal uitgeven.
Vast bedankt voor de input!
Allemaal alvast hardstikke bedanktquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:09 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Als hij wat geld wilt besparen, dan zal dit een uiterst goede keus zijn. Prijs/kwaliteitsverhouding van deze camera is gewoon erg goed. Zoals vele andere camera's van Canon heeft deze ook een speciale lampje voor in het donker, en maakt dus in het donker ook zeer goede foto's. Maar zoals ik zelf aangaf, als je een budget hebt van maximaal 500 euro en het ook wilt gebruiken, dan kan je voor iets beters gaan. Maar om eerlijk te zijn, ik zal niet 500 euro spenderen aan de S60. Het is een prima camera, dat is ook niet het probleem. Maar je steekt wel te veel geld in een camera, terwijl de eisen niet eens zo hoog zijn. Je kunt het dus zien als iemand die een spiegelreflex koopt en alleen de auto-functie gebruikt. Prima camera, maar je maakt er geen 100% gebruik van.
Voor de gemiddelde gebruiker niet echt noemenswaardige verschillen. Wat wel noemenswaardig is, is dat de S60 tot de iets oudere model hoort en de A610 een wat nieuwere is (en ook de vernieuwde DIGIC II chip heeft). En wat ik zelf heel prettig vind, is dat de S60 een betere groothoek heeft en de A610 meer een telelens. Dit houdt in dat je met de A610 fotos kunt maken van een verdere afstand, hoewel dat niet altijd even scherp is (kleine beweging maakt al gauw een wazig beeld, dus of een telelens bij deze nou echt zo positief is?). Voor de S60 betekent dit dat je dichter bij iemand kunt staan. Voor groepsfoto's is dit dus erg handig. Je hoeft dus niet te ver naar achteren te staan om iedereen op de foto te krijgen. Qua kwaliteit zitten ze heel dicht, er zijn geen grote verschillen. Ik zal de A610 nemen, gewoonweg omdat deze goedkoper is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:41 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Allemaal alvast hardstikke bedankt
Maar de Canon PowerShot A610 zou ook iets voor mij zijn?
Waarbij verschilt deze met de Canon S60?
Ik volg je even niet meer...quote:Op woensdag 5 april 2006 14:34 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
ok... heel erg bedankt voor je tip... ik zal er naar kijken!
Maar nu ben ik zon lastig type dat niet 3 keer optische zoom wilt maar liefst 10 of 12
dan vallen er al heel veel cameras af he
Alle goede merken voldoen wel aan je eisen, alleen moet je Fuji weglaten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:23 schreef outcast-within het volgende:
Ik ben op zoek naar een euh. Feest camera.
Makkelijk te vervoeren,
Stevig,
Goede foto's ook in het donker, bewegende mensen, en trillende handen.
Leuke filmpjes kunnen maken.
en het liefste niet al te duur
Iemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |