quote:
Op dinsdag 13 december 2016 23:24 schreef Philomijn het volgende:Enorme kick
Gisteren diagnose PCOS gekregen. Ik ben me nu aan het inlezen wat ik zelf met voeding kan doen om het eventueel "tegen" te gaan. Ik at al een tijd heel gezond/paleo, heb geen overgewicht (meer) maar wil vanaf januari echt voor the next level. Ik lees: geen geraffineerde suikers en weinig koolhydraten.
Zijn hier mensen met ervaring in die richting? Dus verminderde PCOS-klachten/symptomen door dieet? En evt supplementen slikken?
Niet echt wat je zoekt wellicht, maar ik deel het toch even. Hier ook diagnose PCOS (geen cyclus, er zat 5/6 maanden tussen menstruaties) en licht overgewicht. Ben toen koolhydraatarmer gaan eten (niet heel streng, gewoon wat opletten met dingen als pasta en brood) en ook meer gaan bewegen. Ik viel toen in 3 maanden zo'n 9 kilo af. Toen we eenmaal de juiste dosering Clomid hadden gevonden, was ik in de tweede ronde zwanger. Maar in hoeverre dat nu samenhing met mijn eetpatroon... geen idee.
Overigens heb ik sinds een jaar (mijn zoon is bijna 2,5) spontaan wel weer een cyclus; een van 5/6 weken weliswaar, maar wel tamelijk regelmatig en met een duidelijk herkenbare eisprong. Kennelijk is er toch iets 'gereset'?