abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67796267
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:30 schreef Keepertje8 het volgende:
Buitenspel staan heeft nx met de keeper te maken. Als je buitenspel staat, dan sta je (zover ik weet) achter de één-na-laatste man... Meestal is dat de verdediger, maar als de keeper mee naar voren komt kan dat iemand anders zijn. Weet het niet helemaal zeker though.
klopt. Als de keeper dus bijvoorbeeld bij een corner naar voren komt kan hij best die één-na-laaste man worden. De vraag van TS is of keepers dat wel eens doen. Ik denk dat ze dat wel doen, maar niet bewust met dat doel.
pi_67796291
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:30 schreef Keepertje8 het volgende:
Buitenspel staan heeft nx met de keeper te maken. Als je buitenspel staat, dan sta je (zover ik weet) achter de één-na-laatste man... Meestal is dat de verdediger, maar als de keeper mee naar voren komt kan dat iemand anders zijn. Weet het niet helemaal zeker though.
Klopt helemaal!
pi_67796415
REGEL 11 - BUITENSPEL
Buitenspelpositie
Buitenspel zijn als zodanig is geen overtreding. Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:
• hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal en de voorlaatste tegenstander. Een speler bevindt zich niet in buitenspelpositie indien:
• hij zich op zijn eigen speelhelft bevindt;
• hij gelijk staat met de voorlaatste tegenstander;
• hij gelijk staat met de laatste twee tegenstanders.

Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door:
• in te grijpen in het spel; of
• een tegenstander in diens spel te beïnvloeden; of
• voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie. Niet strafbaar Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:
• doelschop; of
• inworp; of
• hoekschop.

Straf
Voor elke strafbare buitenspelpositie moet de scheidsrechter een indirecte vrije schop toekennen aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond
pi_67796510
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:40 schreef fetss het volgende:
REGEL 11 - BUITENSPEL
Buitenspelpositie
Buitenspel zijn als zodanig is geen overtreding. Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:
• hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal en de voorlaatste tegenstander. Een speler bevindt zich niet in buitenspelpositie indien:

Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door:
• voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie. Niet strafbaar Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:
• doelschop; of
• inworp; of
• hoekschop.

Straf
Voor elke strafbare buitenspelpositie moet de scheidsrechter een indirecte vrije schop toekennen aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond
Niet buitenspel uit een doelschop. Dat wist ik helemaal niet!
pi_67796598
De 2-0 van Koevermans in de laatste secondes tijdens PSV-Sparta werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel.... de keeper stond toen ook ergens voorin
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_67796949
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:33 schreef fetss het volgende:

[..]

volgensmij heeft hij gelijk plu172/maurits.
Stef !

Maar ik heb wel degelijk gelijk ja, het gaat om de laatste 2 personen maar de keeper tellen ze nooit mee en dan hebben ze het dus over de laatste man
pi_67797532
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_67797900
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:46 schreef dndiek het volgende:
De 2-0 van Koevermans in de laatste secondes tijdens PSV-Sparta werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel.... de keeper stond toen ook ergens voorin
In dat geval waren er nog 2 verdedigers die er samen voor zorgden dat het geen buitenspel was. Als die laatste verdediger niet in het eigen strafschopgebied had gestaan was het inderdaad buitenspel geweest.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:18:55 #109
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68003526
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:40 schreef fetss het volgende:
REGEL 11 - BUITENSPEL
Buitenspelpositie

Strafbaar
doelschop; of
• inworp; of
hoekschop.

Straf
Dat wist ik helemaal niet.
Binnenkort eens proberen of de scheidsen op amateurniveau dat wel weten.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:44:02 #110
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68034772
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:18 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat wist ik helemaal niet.
Binnenkort eens proberen of de scheidsen op amateurniveau dat wel weten.
Hehe hoekschop kan natuurlijk nooit buitenspel zijn, omdat de bal altijd naar achteren wordt gespeeld
Tenzij de bal uiterst links in het halve cirkeltje zou liggen en de speler vastgeplakt op de lijn
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 15 april 2009 @ 21:47:06 #111
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68054011
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:44 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Hehe hoekschop kan natuurlijk nooit buitenspel zijn, omdat de bal altijd naar achteren wordt gespeeld
Tenzij de bal uiterst links in het halve cirkeltje zou liggen en de speler vastgeplakt op de lijn
Zoals bij een korte corner nog weleens wil gebeuren?
pi_71393024
Weet iemand op basis van welke gegevens de stand wordt opgemaakt in de Eredivisie? Heeft iemand misschien een bron daarvan? Op de KNVB heb ik het nog niet kunnen vinden.

Volgens mij is het:
1) Meeste punten.
2) Doelsaldo.
3) Doelpunten voor?
4) ??
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71393300
Artikel 17 - Competitieresultaten
1. De rangorde in een competitie wordt bepaald door het aantal behaalde wedstrijdpunten. Bij een gelijk aantal wedstrijdpunten is het aantal verliespunten bepalend voor de positie op de ranglijst, dat wil zeggen hoe meer verliespunten, hoe lager de positie. Zijn het aantal wedstrijdpunten en het aantal verliespunten gelijk, dan is het doelsaldo bepalend.
2. Voor een gewonnen wedstrijd ontvangt het winnende elftal drie punten. Bij een gelijkspel ontvangt elk elftal een punt. Bij verlies worden geen punten toegekend.
3. Onder doelsaldo wordt verstaan, het aantal doelpunten "voor" verminderd met het aantal doelpunten "tegen".
4. a. Wanneer in een competitie een of meer elftallen in aanmerking komen voor een titel, promotie of degradatie is het doelsaldo beslissend, indien het behaalde aantal punten gelijk is. Is het doelsaldo gelijk dan is het aantal doelpunten “voor” beslissend. Is ook het aantal doelpunten “voor” gelijk, dan wordt een beslissingswedstrijd of een beslissingswedstrijdenreeks gespeeld.
b. Is de beslissing afhankelijk van het resultaat van een beslissingswedstrijd, dan zal bij een gelijke stand na negentig minuten, de wedstrijd als volgt worden verlengd:
- onmiddellijk na het verstrijken van de negentig minuten wordt de wedstrijd, nadat opnieuw is geloot voor de aftrap of doelkeuze, met twee maal vijftien minuten verlengd;
- na vijftien minuten spelen wordt van doel gewisseld;
- is er, nadat twee maal vijftien minuten is gespeeld, nog geen beslissing gevallen, dan valt de beslissing door het nemen van strafschoppen op de wijze als bepaald in de spelregels.
c. Indien een beslissingswedstrijdenreeks wordt vastgesteld, is bij een gelijk aantal punten het doelsaldo van de reeks beslissend. Is het doelsaldo gelijk dan is het aantal doelpunten “voor” beslissend. Is dit ook gelijkdan wordt de beslissing verkregen door het nemen van strafschoppen op de wijze als bepaald in de spelregels.

bron: http://www.knvb.nl/organisatie/reglementen
pi_71394792
Ik zat dus goed. Thanks voor het zoeken .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71553002
Een nieuwe vraag, die ik me afvroeg bij het zien van de samenvatting van Sparta-Twente.
Ik lag, net als Steve McLaren, dubbel om onderstaande actie van Tim Bakens. Maar mag het eigenlijk wel?

zondag 2 augustus 2009 @ 23:53:43 #116
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71553164
Ik heb ook een vraag. Tijdens Feyenoord - NEC vanmiddag probeert (volgens mij) El Akchaoui een bal over de achterlijn te laten lopen, Wijnaldum weet er echter een voetje tussen te zetten en houdt de bal binnen. Beide spelers lopen echter wel nog twee meter door. Wijnaldum keert het snelste en wilt de bal die ongeveer 10 meter vanaf het doel ligt, hij wordt echter overduidelijk vastgehouden BUITEN HET SPEELVELD door de NEC-speler en loopt daardoor een ongelofelijk grote kans mis..

Vink leek ook geen idee te hebben wat te doen...

Wat was hier de beste beslissing geweest? Gewoon doorspelen?
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:56:06 #117
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71553233
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef Yeahinho het volgende:
Een nieuwe vraag, die ik me afvroeg bij het zien van de samenvatting van Sparta-Twente.
Ik lag, net als Steve McLaren, dubbel om onderstaande actie van Tim Bakens. Maar mag het eigenlijk wel?

Mijn gevoel zegt dat je geen vaste 'dode' objecten van het veld mag verwijderen of verplaatsen. Anders zou je in theorie ook de doelpaal kunnen doorzagen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:58:40 #118
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71553290
Vandaag hield Wijnaldum de bal binnen (in het 16-meter gebied) maar werd hij vervolgens overduidelijk achter de achterlijn (dus tegen de boarding) vastgehouden. Dit kan Vink niet ontgaan zijn maar hij durfde niet te fluiten.

Is het dan een penalty?
pi_71553314
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:58 schreef Kopbal het volgende:
Vandaag hield Wijnaldum de bal binnen (in het 16-meter gebied) maar werd hij vervolgens overduidelijk achter de achterlijn (dus tegen de boarding) vastgehouden. Dit kan Vink niet ontgaan zijn maar hij durfde niet te fluiten.

Is het dan een penalty?
Ik zou afwachten of Datmeentjjeniet antwoord krijgt.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:00:32 #120
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71553327
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:59 schreef EvanderSno het volgende:

[..]

Ik zou afwachten of Datmeentjjeniet antwoord krijgt.
Oh, ik zie het nu pas.
pi_71555252
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik heb ook een vraag. Tijdens Feyenoord - NEC vanmiddag probeert (volgens mij) El Akchaoui een bal over de achterlijn te laten lopen, Wijnaldum weet er echter een voetje tussen te zetten en houdt de bal binnen. Beide spelers lopen echter wel nog twee meter door. Wijnaldum keert het snelste en wilt de bal die ongeveer 10 meter vanaf het doel ligt, hij wordt echter overduidelijk vastgehouden BUITEN HET SPEELVELD door de NEC-speler en loopt daardoor een ongelofelijk grote kans mis..

Vink leek ook geen idee te hebben wat te doen...

Wat was hier de beste beslissing geweest? Gewoon doorspelen?
Gebeurde hetzelfde als in de OP ja. Maar die vraag is blijkbaar dus nog niet beantwoord.
pi_71568233
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:56 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt dat je geen vaste 'dode' objecten van het veld mag verwijderen of verplaatsen. Anders zou je in theorie ook de doelpaal kunnen doorzagen
Is volgens mij officieel niet toegestaan. Was het niet zo dat Cassano - of iemand anders - ooit ook geel kreeg toen ie de cornervlag door midden trapte na een goal?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')