klopt. Als de keeper dus bijvoorbeeld bij een corner naar voren komt kan hij best die één-na-laaste man worden. De vraag van TS is of keepers dat wel eens doen. Ik denk dat ze dat wel doen, maar niet bewust met dat doel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:30 schreef Keepertje8 het volgende:
Buitenspel staan heeft nx met de keeper te maken. Als je buitenspel staat, dan sta je (zover ik weet) achter de één-na-laatste man... Meestal is dat de verdediger, maar als de keeper mee naar voren komt kan dat iemand anders zijn. Weet het niet helemaal zeker though.
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:30 schreef Keepertje8 het volgende:
Buitenspel staan heeft nx met de keeper te maken. Als je buitenspel staat, dan sta je (zover ik weet) achter de één-na-laatste man... Meestal is dat de verdediger, maar als de keeper mee naar voren komt kan dat iemand anders zijn. Weet het niet helemaal zeker though.
Niet buitenspel uit een doelschop. Dat wist ik helemaal niet!quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:40 schreef fetss het volgende:
REGEL 11 - BUITENSPEL
Buitenspelpositie
Buitenspel zijn als zodanig is geen overtreding. Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:
• hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal en de voorlaatste tegenstander. Een speler bevindt zich niet in buitenspelpositie indien:
• hij zich op zijn eigen speelhelft bevindt;
• hij gelijk staat met de voorlaatste tegenstander;
• hij gelijk staat met de laatste twee tegenstanders.
Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door:
• in te grijpen in het spel; of
• een tegenstander in diens spel te beïnvloeden; of
• voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie. Niet strafbaar Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:
• doelschop; of
• inworp; of
• hoekschop.
Straf
Voor elke strafbare buitenspelpositie moet de scheidsrechter een indirecte vrije schop toekennen aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond
Stefquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:33 schreef fetss het volgende:
[..]
volgensmij heeft hij gelijk plu172/maurits.
In dat geval waren er nog 2 verdedigers die er samen voor zorgden dat het geen buitenspel was. Als die laatste verdediger niet in het eigen strafschopgebied had gestaan was het inderdaad buitenspel geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:46 schreef dndiek het volgende:
De 2-0 van Koevermans in de laatste secondes tijdens PSV-Sparta werd afgekeurd vanwege vermeend buitenspel.... de keeper stond toen ook ergens voorin
Dat wist ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:40 schreef fetss het volgende:
REGEL 11 - BUITENSPEL
Buitenspelpositie
Buitenspel zijn als zodanig is geen overtreding. Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:
• hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal en de voorlaatste tegenstander. Een speler bevindt zich niet in buitenspelpositie indien:
• hij zich op zijn eigen speelhelft bevindt;
• hij gelijk staat met de voorlaatste tegenstander;
• hij gelijk staat met de laatste twee tegenstanders.
Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door:
• in te grijpen in het spel; of
• een tegenstander in diens spel te beïnvloeden; of
• voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie. Niet strafbaar Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:
• doelschop; of
• inworp; of
• hoekschop.
Straf
Voor elke strafbare buitenspelpositie moet de scheidsrechter een indirecte vrije schop toekennen aan de tegenpartij, te nemen vanaf de plaats waar de overtreding plaatsvond
Hehe hoekschop kan natuurlijk nooit buitenspel zijn, omdat de bal altijd naar achteren wordt gespeeldquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat wist ik helemaal niet.
Binnenkort eens proberen of de scheidsen op amateurniveau dat wel weten.
Zoals bij een korte corner nog weleens wil gebeuren?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:44 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hehe hoekschop kan natuurlijk nooit buitenspel zijn, omdat de bal altijd naar achteren wordt gespeeld
Tenzij de bal uiterst links in het halve cirkeltje zou liggen en de speler vastgeplakt op de lijn
Mijn gevoel zegt dat je geen vaste 'dode' objecten van het veld mag verwijderen of verplaatsen. Anders zou je in theorie ook de doelpaal kunnen doorzagenquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef Yeahinho het volgende:
Een nieuwe vraag, die ik me afvroeg bij het zien van de samenvatting van Sparta-Twente.
Ik lag, net als Steve McLaren, dubbel om onderstaande actie van Tim Bakens. Maar mag het eigenlijk wel?
Ik zou afwachten of Datmeentjjeniet antwoord krijgt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:58 schreef Kopbal het volgende:
Vandaag hield Wijnaldum de bal binnen (in het 16-meter gebied) maar werd hij vervolgens overduidelijk achter de achterlijn (dus tegen de boarding) vastgehouden. Dit kan Vink niet ontgaan zijn maar hij durfde niet te fluiten.
Is het dan een penalty?
Oh, ik zie het nu pas.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:59 schreef EvanderSno het volgende:
[..]
Ik zou afwachten of Datmeentjjeniet antwoord krijgt.
Gebeurde hetzelfde als in de OP ja. Maar die vraag is blijkbaar dus nog niet beantwoord.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik heb ook een vraag. Tijdens Feyenoord - NEC vanmiddag probeert (volgens mij) El Akchaoui een bal over de achterlijn te laten lopen, Wijnaldum weet er echter een voetje tussen te zetten en houdt de bal binnen. Beide spelers lopen echter wel nog twee meter door. Wijnaldum keert het snelste en wilt de bal die ongeveer 10 meter vanaf het doel ligt, hij wordt echter overduidelijk vastgehouden BUITEN HET SPEELVELD door de NEC-speler en loopt daardoor een ongelofelijk grote kans mis..
Vink leek ook geen idee te hebben wat te doen...
Wat was hier de beste beslissing geweest? Gewoon doorspelen?
Is volgens mij officieel niet toegestaan. Was het niet zo dat Cassano - of iemand anders - ooit ook geel kreeg toen ie de cornervlag door midden trapte na een goal?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:56 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat je geen vaste 'dode' objecten van het veld mag verwijderen of verplaatsen. Anders zou je in theorie ook de doelpaal kunnen doorzagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |