abonnement Unibet Coolblue
pi_34418989
Een tijdje terug, mijn vriend was er niet en mijn kat en ik lagen te slapen op bed. We werden allebei tegelijk wakker van een krakend geluid (we hebben laminaat vloeren, dus het kan ook gewoon 'leven', maar goed). Pie (onze kat) ging zitten (en bleef zitten) en volgde iets met zijn ogen vanuit de richting waar het geluid vandaan kwam. 'Het' kwam blijkbaar naar hem toe. Opeens leek hij een tik te krijgen? Want zijn snorharen trilde en hij keek beledigd zoals hij altijd doet. Het was geen vlieg of wat dan ook, dat leek mij heel erg sterk, want die probeert hij altijd te slaan en te pakken!
Ik dacht dat ik gek was geworden, maar het was beslist geen droom in elk geval. Je begrijpt wel dat ik de kriebels had, vooral omdat mijn vriend er niet was..... Later ben ik weer gaan slapen.
Ik vertelde het hele gebeuren aan mijn vriend maar die reageerde er een beetje onverschillig op.

Ik was het alweer een beetje vergeten en eergisterenavond gingen we vroeg naar bed, omstreeks half tien. We praatten nog wat na over een aantal zaken en gingen lekker tegen elkaar aan liggen, moe van de hele dag en Pie kwam zoals gewoonlijk bij ons liggen. En ja hoor, hij begon te staren naar iets in de hoek, naast de kant van mijn vriend. Ook leek hij weer iets te volgen.
Mijn vriend zag het nu ook duidelijk en nadat we alles hadden bedacht op een rationele manier (schaduwen, licht, beestjes) en dat hadden uitgesloten is hij er nu ook van overtuigd dat het (een) entiteit(en) moet zijn. Hij zei dat we maar weer gewoon moesten gaan slapen. Ik ben nog een paar keer wakker geworden van Pie die op me kwam liggen en 'dingen' volgden in de slaapkamer......
Gisterenavond hetzelfde verhaal maar we zijn toen heel snel in slaap gevallen.

Onze kat loopt in dit huis ook de hele dag te mauwen, alsof hij ons iets duidelijk wil(de) maken. We werden/worden er af en toe helemaal gek van! Wat kan dit zijn? We hebben nu onze vermoedens begrijp je wel.
Het is bekend dat katten zeer spirituele/paranormale dieren zijn, maar nu maken wij het zelf van dichtbij mee!

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt of maakt het mee, en wat vinden jullie ervan?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419075
mijn kat kijkt ook wel es ergens naar waarvan ik niet zie wat er is
voor de rest schenk ik er geen aandacht aan, omdat ik het paranormale onzin vind
pies on joe toe
pi_34419090
-- edit: goh wat lekker flauw weer.. jammer dat het niet zo origineel meer is. Probeer de volgende keer iets meer moeite te doen voordat je een post plaatst. --

[ Bericht 56% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:02:28 ]
pi_34419148
-- reactie op onoriginele flauwe post --

[ Bericht 48% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:02:54 ]
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419436
ik denk dat je kat naar buiten wil
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34419463
Toevallig zeg.
Gisteravond hield de kat ineens op met spelen en keek geconcentreerd naar het midden van de kamer. De andere kat hield op het zelfde moment op met zich wassen en keek ook naar dezelfde plek. Na een poosje (halve minuut ofzo) gingen ze beide tegelijkertijd weer verder met waar ze mee bezig waren.
Toen dacht ik al: "Zien zij iets wat ik niet zie ofzo?" en nu zie ik dit topic.

Ben benieuwd wat anderen erover te zeggen hebben.
pi_34419476
-- onzin is een deur verder--

[ Bericht 80% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:03:40 ]
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:49:51 #8
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_34419502
Het moet niet gekker worden.
Gebeurde gisteren precies hetzelfde met mijn hond!
Narcist
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:52:54 #9
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34419619
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:40 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

grappenmaker
Het is niet eens zo'n gek idee.
Waarom zijn het meteen (voor jou) onzichtbare entiteiten; een kat kan ook gek worden.

Sowieso vind ik het vreemd als eigenaren van huisdieren beginnen te verklaren wat zo'n best voelt of denkt, een kat heeft een heel andere (beperkte) manier van denken.

Een kat heeft trouwens een gezichtsveld van 200°, dus hij kan min of meer achter zich kijken.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34419665
--- reactie op post van user die de weg kwijt is--

[ Bericht 90% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:04:28 ]
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419690
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:52 schreef Quarks het volgende:

[..]

Het is niet eens zo'n gek idee.
Waarom zijn het meteen (voor jou) onzichtbare entiteiten; een kat kan ook gek worden.

Sowieso vind ik het vreemd als eigenaren van huisdieren beginnen te verklaren wat zo'n best voelt of denkt, een kat heeft een heel andere (beperkte) manier van denken.

Een kat heeft trouwens een gezichtsveld van 200°, dus hij kan min of meer achter zich kijken.
Toch blijft het voor ons onverklaarbaar.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419701
Mijn kat ís een entiteit!

Nou jij weer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34419742
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:47 schreef Tafkahs het volgende:
ik denk dat je kat naar buiten wil
Hij gaat vaak naar buiten, dus daar ligt het niet aan. Je weet zelf toch wel wanneer een kat naar buiten wil, dat zie je en voel je aan.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419745
Je kat lijdt aan staar.. (misschien raar, maar tis waar..)
pi_34419799
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:49 schreef Magistic het volgende:
Het moet niet gekker worden.
Gebeurde gisteren precies hetzelfde met mijn hond!
Vertel....?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:58:54 #16
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_34419811
-- nog iemand die de weg naar onzin kwijt is ??--

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:06:01 ]
Narcist
pi_34419838
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:56 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Je kat lijdt aan staar.. (misschien raar, maar tis waar..)
Ok, dan gaan we van de week met hem naar de dierenarts, kijken wat hij zegt. Als het geen staar is, mag jij zeggen wat het wel is
Waar baseer jij die gedachte eigenlijk op?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:00:38 #18
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_34419861
De kat van mijn vriendin ging altijd op de printer zitten in de hoek en bleef uren naar de hoek boven hem staren...

kat eigen dus.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_34419867
--- reactie op nog een droevig geval die de weg naar onzin kwijt lijkt te zijn---

[ Bericht 89% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:07:45 ]
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419888
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:00 schreef Allantois het volgende:
De kat van mijn vriendin ging altijd op de printer zitten in de hoek en bleef uren naar de hoek boven hem staren...

kat eigen dus.
Ik weet hoe katten zijn, ik ken ze van binnen en van buiten. Dit is heel anders.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34419912
Alle kattenbezitters zullen het wel herkennen dat katten opeens ergens naar kunnen gaan zitten staren zonder dat er iets te zien is. Probleem is dat je niet weet wat je kat precies denkt te zien.

Ik weet wel dat de katten die ik ken erg graag achter schaduwen of lichtvlekken aanvangen (bijvoorbeeld een zaklamp). Ikzelf zie wel eens vlekken voor mijn ogen (die lijken te bewegen), bijvoorbeeld omdat er een tijd lang een lichtbron in mijn gezichtsveld is geweest en ik naar andere lichtomstandigheden ga.

Het kan natuurlijk zijn dat katten ook zulke vlekken voor hun ogen kunnen krijgen en niet beseffen dat het gezichtsbedrog is.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:02:32 #22
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34419915
Katten kunnen zelfs een mier zien vanop ettelijke meters afstand ... En hebben een zesde zintuig voor de aanwezigheid van ongedierte zoals muizen of muisachtigen in de buurt, zelfs al zijn die zichtbaar niet aanwezig te zien ...

Allicht moet je daar de oorzaak zoeken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34419950
--ga fietsen zeg !--

[ Bericht 96% gewijzigd door Mirage op 24-01-2006 18:20:37 ]
pi_34419975
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:02 schreef Prst_ het volgende:
Alle kattenbezitters zullen het wel herkennen dat katten opeens ergens naar kunnen gaan zitten staren zonder dat er iets te zien is. Probleem is dat je niet weet wat je kat precies denkt te zien.

Ik weet wel dat de katten die ik ken erg graag achter schaduwen of lichtvlekken aanvangen (bijvoorbeeld een zaklamp). Ikzelf zie wel eens vlekken voor mijn ogen (die lijken te bewegen), bijvoorbeeld omdat er een tijd lang een lichtbron in mijn gezichtsveld is geweest en ik naar andere lichtomstandigheden ga.

Het kan natuurlijk zijn dat katten ook zulke vlekken voor hun ogen kunnen krijgen en niet beseffen dat het gezichtsbedrog is.
Kijk dit is een normaal antwoord. Hoe zou ik hier achter kunnen komen? Via de dierenarts?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:05:17 #25
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_34420003
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

ok het is wel duidelijk dat ik jou niet meer serieus kan nemen
Oh zie nu pas dat dit TRU is, dacht dat dit een ONZ topic was...
Maargoed, ik geloof niet in paranormaliteit, elven, feeën, sinterklaas, de kerstman, spoken, goblins, geesten, monsters enz enz.

En niet omdat ik er niet voor open sta, ik zou graag willen dat er meer was.
Maar altijd als er weer eens iets is wat 'paranormaal' lijkt, blijkt het gewoon te verklaren.

Dus mijn 'first contact' moet ik nog ervaren. Succes met je kat
Narcist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')