Wat je dan doet is de kern van de snaar wat hoger zetten, zodat de lengte van de snaar alsnog langer wordt en je meer in de buurt zit van een goede intonatie. Het nadeel is dat niet weet welke dikte van snaren je moet gebruiken en dus verschillende setjes moet proberen. Ook een nadeel van dikkere snaren is dat er meer spanning op je hals staat zodat je de hals opnieuw moet afstellen en benden wordt moeilijker. Het voordeel is dat je een voller geluid krijgt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:05 schreef S_T_W het volgende:
vraagje:
als bij het intoneren de zadels niet verder naar achter kunnen, terwijl dat wel zou moeten om m zuiver te krijgen, heeft het dan zin om er dikkere snaren op te zetten?
Dis mn nieuwe liedjequote:Imagine a cold night in a warm local bar,
Out of boredom you are drinking some beer,
Then you notice a dimmed light shining on some shiny blonde hair,
It's her, with her flying deer.
You were thrilled and shocked when your eyes met,
the distance dissapaired and after you introduced yourself you said,
I'd like to go to bed,
with you.
you wished.
Rudolph would be jealous at her flying deer,
dancing through her mouth, playing with her tongue,
Santa takes good care,
But Rudolph would be jealous at that flying deer,
like your beer.
"Dear" you really said,and you started to talk,
you spilled some beer, and ordered her a flying deer,
you two discuss your favourite football club,
in that warm local pub.
Santaclaus takes good care,
like your beer.;
[bridge]
You tab this song on a beer felt,
put in in the pocket of her whory jacket,
write your number on it...
but probably she'll never call back
[/bridge]
After being drowned in her eyes and your resucrection,
(you don't like to be dead, do you?)
get rid of your erection, and was able to pay her real attention,
you found out that she has a story to tell,
but she never told you and dissapeared in the cold night
staying hot by making love to her flying deer.
Santac takes good care,
like your beer.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:04 schreef Koewam het volgende:
Hoi
Weet iemand hoe je je (akoestische) gitaar het best kan reinigen? Dus de glimmende lak en zo
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hierbij toon ik u:
Het Gitaristentopic #38!
guitarist.nl's reactie
M'n nieuwe liedje...nog niet helemaal af trouwensquote:Lying here under the bright black sky
It’s late at night
Lying here in the grass
Constantly thinking about those magic eyes of yours
Stars falling from the sky
Leaves falling from the trees
Tears dripping from my eyes
Your eyes are magical to me
Without you emptiness appears
Suddenly I see you
Beckoning me to get to you
Is this real or just imagination?
Are you really there or is it nothing?
It’s getting late
Dogs cry far from me
Are they telling me
What this is?
Are you really there?
Am I fooling myself?
Can I touch you if I want?
What should I do if I can’t?
Am I fooling myself?
Is this real or is this fake?
Can I go on like this?
Can’t you see I love you?
Can I get you, whatever it may take?
Will you be a chapter
In the book called my life?
Cool. Jij kon het ook niet laten een geforceerde antithese te gebruiken in je eerste zinquote:Op zondag 29 januari 2006 13:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
M'n nieuwe liedje...nog niet helemaal af trouwens
Weetje..het koste me ongeveer 3 minuten om die tekst op te schrijven... ik denk ongeveer de hele dag aan leuke, "pakkende" zinnenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Cool. Jij kon het ook niet laten een geforceerde antithese te gebruiken in je eerste zin![]()
Danku... andere liedjes lezen?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
Potverdikkie! We hebben hier nog wat toekomstige singer/songwriters!
Een der eerste liedjesquote:One final destination
One last night with you
One last hug (And you’re gone)
Sent to the war
Fight to live
A war without a reason (Can’t we just love?)
This stupid war
Innocent people die (all over the time)
No one knows what we’re fighting for
[Refrain:]
One last bullet (to save for yourself)
Waste yourself when there’s no more hope
Say goodbye to reality
Say goodbye to the ones you love (you won’t see them again)
[/Refrain]
Why is this fucked up war?
What’s the fucking use of this war?
Why do we kill them?
Is there any use of wasting them?
The power of your gun
The destruction of your bullets
Families are ripped apart
[Refrain]
War is like a fucking game, who shoots the most (WINS)
Some people seem emotionless
Some people don’t give a damn about others.
Mjah ik had die vliegend hert tekst ook zo op papier, maar toch kon ik het niet laten dr even n tegenstelling in te zettenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Weetje..het koste me ongeveer 3 minuten om die tekst op te schrijven... ik denk ongeveer de hele dag aan leuke, "pakkende" zinnen![]()
hm, mijn liedjes gaan 90% van de tijd over dat deze maatschappij verkloot wordt omdat niemand een fuck om anderen geeft..quote:Op zondag 29 januari 2006 13:54 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mjah ik had die vliegend hert tekst ook zo op papier, maar toch kon ik het niet laten dr even n tegenstelling in te zetten
Bij mij over dingen die ik in de kroeg meemaaktequote:Op zondag 29 januari 2006 13:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
hm, mijn liedjes gaan 90% van de tijd over dat deze maatschappij verkloot wordt omdat niemand een fuck om anderen geeft..![]()
Ik schrijf altijd wat er door m'n kop heen gaat... en da's meestal dat mensen meer van elkaar moeten houden, en niet elkaar uitroeienquote:Op zondag 29 januari 2006 13:58 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Bij mij over dingen die ik in de kroeg meemaakte
Ik beschrijf vaak gewoon een situatie en maak deze wat abstracter
Schijnt een fijn apparaat te zijn:quote:Op zondag 29 januari 2006 13:59 schreef Jorikjet het volgende:
ik was laatst aan het kijken naar een POD, maar ik wil hem eigenljk alleen maar gebruiken voor het opnemen, en dus ga ik denk ik een guitarport kopen, aangezien die is gebasseerd op een podxt ofzo, en usb uitgang heeft \m/
Geen idee, maar de huidige guitarport is er toch al weer een tijdje!quote:Op zondag 29 januari 2006 14:42 schreef Jorikjet het volgende:
zit die er aan te komen dan? (op korte termijn?)
ah. maar de software maakt toch de simulaties? of zit het echt in het apparaatje allemaal. als het de software is hoeft er geen nieuwe versie te komen van het apparaat, lijkt mequote:Op zondag 29 januari 2006 16:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen idee, maar de huidige guitarport is er toch al weer een tijdje!
Wel als er voor de nieuwe simulaties snellere en/of complexere processoren nodig zijnquote:Op zondag 29 januari 2006 17:56 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ah. maar de software maakt toch de simulaties? of zit het echt in het apparaatje allemaal. als het de software is hoeft er geen nieuwe versie te komen van het apparaat, lijkt me
In dat geval moet ik je gelijk geven. De transistor-marshalls klinken inderdaad (bijna) nooit goed i.c.m met Fenders (single-coils in het algemeen). Met een fatsoenlijke humbucker in je gitaar klinkt deze versterker imho stukken beter.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:34 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
stratocaster en een jazzmaster. op hoog en laag volume. (was 100 watt versie)
Niet liegen. ¤75,-quote:Op zondag 29 januari 2006 18:09 schreef Jorikjet het volgende:
ah oke
heb net op een advertentie gereageerd van marktplaats. guitarport voor 70 euro incl software en zo.
idd, die vox ad50vt klinkt veel beter, maar dat komt ook wel door dat buisjequote:Op zondag 29 januari 2006 18:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
In dat geval moet ik je gelijk geven. De transistor-marshalls klinken inderdaad (bijna) nooit goed i.c.m met Fenders (single-coils in het algemeen). Met een fatsoenlijke humbucker in je gitaar klinkt deze versterker imho stukken beter.
Ik heb altijd mn twijvels over een enkel buisje in de voorversterker. Is dat niet enkel een verkooptruc?quote:Op zondag 29 januari 2006 18:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
idd, die vox ad50vt klinkt veel beter, maar dat komt ook wel door dat buisje
't klink wel echt beter!!!quote:Op zondag 29 januari 2006 18:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb altijd mn twijvels over een enkel buisje in de voorversterker. Is dat niet enkel een verkooptruc?
Wat is een DSP?quote:Op zondag 29 januari 2006 18:02 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wel als er voor de nieuwe simulaties snellere en/of complexere processoren nodig zijn
edit: Volgens mij zit er een DSP in de Guitarport, kan me vergissen.
edit2: Ik heb het even opgezocht en ik vergis me niet.
Je hoort het er echt niet aan af vind ik!quote:Op zondag 29 januari 2006 18:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb altijd mn twijvels over een enkel buisje in de voorversterker. Is dat niet enkel een verkooptruc?
neej maar jij hoort wel meer dingen nietquote:Op zondag 29 januari 2006 19:17 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Je hoort het er echt niet aan af vind ik!
Als je het direct naast een buizenversterker luistert merk je wel dat je er met een enkel buisje in de voorversterker niet bent. Daarentegen klinkt het (in mijn oren) wel aanzienlijker beter dan de meeste transistorversterkers en in mijn huissituatie is de buizenklank op acceptabel volume (ipv voluit zoals bij een traditionele buizenversterker) een absolute uitkomst. Een aankoop (Vox AD60VT) waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad in ieder gevalquote:Op zondag 29 januari 2006 18:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
haha cool gemaaktquote:Op zondag 29 januari 2006 19:41 schreef Even het volgende:
Hebben jullie mn nieuwe effectenpedaal al gezien ?!![]()
Versterken, maar ze "kleuren" het geluid op een andere manier dan transistorversterkers. In het algemeen heeft een buizenversterker een warmer geluid en een soepeler overdrive naarmate hij verder wordt opengedraaid. Een transistorversterker klinkt gebruikelijkerwijs wat killer dan dat.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Wat doen die buizen dan voor speciaals? Ik interesseer me niet zo in versterkers
He! Heb je die kurt cobain gitaar al hier proberen te verkopen?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
heey die avatar komt me bekend voor !
edit: bevalt 'ie een beetje ?
jazzmasterquote:Op zondag 29 januari 2006 20:09 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
He! Heb je die kurt cobain gitaar al hier proberen te verkopen?![]()
Hmmm balenquote:Op zondag 29 januari 2006 20:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
jazzmasterjuh maar niemand wil um hebben
nah morgen worden de kliko's weer geleegt dus ze moeten snel zijn
nah als je je squier kan verkopen, hoef je nog maar 400 bij te leggenquote:Op zondag 29 januari 2006 20:15 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
Hmmm balennouja ik wil hem wel hebben als je hem kwijt moet:D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |