Is dat zo? Ik dacht dat het steeds meer ESP's werden? Of zijn ze daar al weer van af aan het stappen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:09 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat is ook mijn favoriet! Heb alleen idee dat ie vrij prijzig zal zijn!![]()
trouwens goede tendens dat metallica voortaan veel gibsons live gebruikt!
Ik heb ze één keer gezien in 2004, en daar speelde nog vrolijk op ESP's.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nee in de studio is echt 70% gibson. Bij de laatste 2 optredens die ik in 2004 heb gezien was ongeveer 80% van de tijd een gibson in beeld. Vooral Kirk hammet gebruikt veel LP customs nu.
we luisterden dan ook naar de stevie ray vaughnnnn versiequote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:24 schreef guitarist.nl het volgende:
googoodoll bij me op visite:
tja little wing is echt een onwijs kut nummer zonder emotie![]()
Vet nummerquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:34 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga vandaag all along the wathctower van jimi hendrix proberen te leren. heb vrije dag (morgen toetsweek...)
heb al een backing track gevonden!
[url]http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Not%20Sorted%20yet&file=[174]Backing_Track___Jimi_Hendrix___All_Along_The_Watchtower&ext=mp3[/url]
Stevie Ray Vaughanquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:48 schreef googoodoll het volgende:
[..]
we luisterden dan ook naar de stevie ray vaughnnnn versie![]()
Van Stevie Ray zijn verschillende versies. Ik heb hier bijvoorbeeld een versie van Little WIng gecombineerd Third Stone From The Sun (studio-versie, dus niet de live-versie waarvan er zoveel zijn). Hier zit echt veel emotie in. Van zacht en gevoelig, tot krachtig, hard en snel. En alles er tussen in. Echt heel gaafquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:50 schreef DuranK het volgende:
[..]
Stevie Ray VaughanDie van Jimi is veel beter
![]()
Niks mis met de SRV-man, jaquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:50 schreef DuranK het volgende:
[..]
Stevie Ray VaughanDie van Jimi is veel beter
![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niks mis met de SRV-man, ja.
* Litpho dwingt alle ongelovigen om naar de versie van Sting te luisteren.
Op zich wel waar, maar ik vind de muziek om SRV heen wel erg eentonig, ben niet zo'n fan van die Texas-blues. Hendrix heeft wat dat betreft veel interessantere en experimentele dingen gedaan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:55 schreef Hammet het volgende:
[..]
![]()
Technisch gezien vind ik Stevie Ray trouwens veel beter en fijner om naar te luisteren, maar dat is hoogst waarschijnlijk vloeken in de kerk.
Qua songwriting is Jimi Hendrix natuurlijk koning, SRV kan wat dat betreft niet eens in de schaduw staan van Jimi. Dus je hebt wel gelijk ja, mijn opmerking was enkel ten aanzien van techniek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op zich wel waar, maar ik vind de muziek om SRV heen wel erg eentonig, ben niet zo'n fan van die Texas-blues. Hendrix heeft wat dat betreft veel interessantere en experimentele dingen gedaan.
welkom!quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef Verenjano het volgende:
Dag menschen gitaarspelers, aangezien het leer-gitaar-spelen-topic harstikke dood is (en ik me verveel), ga ik hier eens posten. Gebruik ik m'n Fok-account ook nog een beetje fatsoenlijk
Ik ben in september begonnen met lessen (elektrisch), heb er dus net een blok op zitten en het gaat (al zeg ik het zelf) al best redelijk, m'n leraar is wel positief over m'n vorderingen
Anyway, ik volg het topic al een tijdje passief, maar ik zal m'n scheur eens opentrekken als ik vind dat ik recht van spreken heb
Voor de liefhebbers (iedereen ongeveer?), ik heb een Jackson PS-1 en een Peavey rage 158 tot m'n beschikking. Niet een monstersetup, maar mijn inziens best behoorlijk voor een beginnende studentAls het moet zet ik hem wel in m'n avatar
Ehm ja..dat was het wel wat betreft mijn introductie...Carry on!
Ja maar had ie sommige dingen ook zo geniaal gespeeld als ie niet stoned was?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef Hammet het volgende:
Trouwens, de techniek van Jimi had vele malen beter kunnen zijn als ie niet 24/7 knetterstoned zou zijn geweest. Zijn timing was vaak echt om te huilen.
Die solo uit Purple Haze![]()
Ik vind het geluid van SRV zoals hij het in '82 had het mooist, een fender twinreverb met een tubescreamer!! mooier dan dat van JHquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef Hammet het volgende:
Trouwens, de techniek van Jimi had vele malen beter kunnen zijn als ie niet 24/7 knetterstoned zou zijn geweest. Zijn timing was vaak echt om te huilen.
Die solo uit Purple Haze![]()
Zeer waarschijnlijk niet inderdaad, maar goed, we zullen het ermee moeten doenquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:06 schreef Mennosson het volgende:
[..]
Ja maar had ie sommige dingen ook zo geniaal gespeeld als ie niet stoned was?
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |