Nee, dat weet ik, maar op het moment kan ik er gewoon niet zoveel mee, weet je.. Uiteindelijk krijg ik het wel terug (maarja dan heb ik het dán dubbel, en nu níét...)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef fee-tje het volgende:
(Je krijgt dan btw alles met terugwerkende kracht gestort, plus de beurs van die maand. Je bent niet je geld kwijt ofzo.)
Ik zou ze bellen; als ze zeggen dat ze de gegevens van $ouder nog moeten hebben, dan stuur je $ouder naar het belastingkantoor voor dat overzichtspapiertje en met dat overzichtspapiertje ga je naar je regiokantoor (persoonlijk! irl!) en dan is het met zo'n spoedovermaking wel vrij rap geregeld. De key is gewoon even alles in person ophalen en bezorgen; kost wat moeite, maar wachten tot zij alles hebben opgezocht en verstuurd is ook kut.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bedankt voor je reactie!
[..]
Nee, dat weet ik, maar op het moment kan ik er gewoon niet zoveel mee, weet je.. Uiteindelijk krijg ik het wel terug (maarja dan heb ik het dán dubbel, en nu níét...)
Het ziet er dus niet naar uit dat ik het nu kan krijgen.. duurt sowieso nog wel even als ik het goed begrijp uit jouw verhaal?
Idd, dat heb ik ook. Wil het geld gewoon nu hebben, betaal m'n vaste lasten altijd van m'n stufi, maar word beetje lastig nu...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:57 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb hetzelfde, vorig jaar ook gehad en toen kreeg ik in juni eindelijk mijn aanvullende beurs met terugwerkende kracht enz. Dr moest van alles geregeld worden.
Nu krijg ik het weer niet, en kan ik niet meer wachten tot juni eigenlijk ivm uitwonend zijn en het érg hard nodig hebben. Ik hoop dat het sneller gaat.
Het is per gezin geregeld, dus als je broer het heeft moet jij er ook recht op hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef Svensational het volgende:
Ik heb sinds september stufi, ik hoef nou toch niet opnieuw die aanvullende beurs te laten controleren(via Opgave Oudergegevens) Want ik heb ineens geen aanvullende beurs meer, terwijl mijn broer dat wel heeft. Erg vreemd.
Ik heb ook sinds september studiefinanciering, en wist ook niet van het bestaan van deze regeling..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef Svensational het volgende:
Ik heb sinds september stufi, ik hoef nou toch niet opnieuw die aanvullende beurs te laten controleren
Maar geldt dat dan ook met terugwerkende kracht? Of kan ik het nu wel schudden voor januari?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik heb ook sinds september studiefinanciering, en wist ook niet van het bestaan van deze regeling..
Maarja mevrouw van de IBG zei dat het per kalenderjaar opnieuw berekend moet worden.![]()
(ken genoeg mensen welke ook aanvullende beurs krijgen maar bij hen hoefde het niet opnieuw berekend te worden... jaaaa logisch!)
Je schijnt zelfs een beetje meer te krijgen wanneer een broer of zus ook stufi krijgtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef Svensational het volgende:
Ik heb sinds september stufi, ik hoef nou toch niet opnieuw die aanvullende beurs te laten controleren(via Opgave Oudergegevens) Want ik heb ineens geen aanvullende beurs meer, terwijl mijn broer dat wel heeft. Erg vreemd.
Juist minder, toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef niksan het volgende:
[..]
Je schijnt zelfs een beetje meer te krijgen wanneer een broer of zus ook stufi krijgt
Ik ga van ¤204 naar ¤89.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef niksan het volgende:
[..]
Je schijnt zelfs een beetje meer te krijgen wanneer een broer of zus ook stufi krijgt
Nee, is wel met terugwerkende kracht, hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef Svensational het volgende:
[..]
Maar geldt dat dan ook met terugwerkende kracht? Of kan ik het nu wel schudden voor januari?
Voor januari kun je het sowieso schudden, ga er maar vanuit dat je pas vanaf april/mei je geld krijgt... als je geluk hebt. (wel met terugwerkende kracht uiteraard).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef Svensational het volgende:
[..]
Maar geldt dat dan ook met terugwerkende kracht? Of kan ik het nu wel schudden voor januari?
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:30 schreef Svensational het volgende:
Wat een schijtzooi zeg.
Maar bedankt voor jullie antwoorden..
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:50 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik zou ze bellen; als ze zeggen dat ze de gegevens van $ouder nog moeten hebben, dan stuur je $ouder naar het belastingkantoor voor dat overzichtspapiertje en met dat overzichtspapiertje ga je naar je regiokantoor (persoonlijk! irl!) en dan is het met zo'n spoedovermaking wel vrij rap geregeld. De key is gewoon even alles in person ophalen en bezorgen; kost wat moeite, maar wachten tot zij alles hebben opgezocht en verstuurd is ook kut.
Het wordt altijd opnieuw berekend, maar daar merk je meestal niks van. Ze trekken de gegevens zelf bij de belastingdienst vandaan na het eerste jaar, en baseren daarop hun berekening. Dat doen ze al in november ofzo, en daarvan krijg jij in december een brief waarop netjes staat hoeveel je krijgt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik heb ook sinds september studiefinanciering, en wist ook niet van het bestaan van deze regeling..
Maarja mevrouw van de IBG zei dat het per kalenderjaar opnieuw berekend moet worden.![]()
(ken genoeg mensen welke ook aanvullende beurs krijgen maar bij hen hoefde het niet opnieuw berekend te worden... jaaaa logisch!)
Als je lening max is, verandert het eindbedrag ook niet hequote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:25 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik ga van ¤204 naar ¤89.. En mijn broer (die uitwonend is en een lening heeft) krijgt nog steeds hetzelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |