abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34416325
Mensen,

Ik zitm et een dillema, ik doe nu opleiding Journalistiek in Tilburg en heb een vrijblijvend negatief studie advies gekregen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Doorgaan en grote kans dat je er dadelijk afmoet of stoppen en geld terug krijgen? Het grootste probleem is dat ik geen alternatief weet.
Ik had trouwens een negatief advies gehad omdat er een par verslagen verkeerd waren gemaakt en ik nu nog maar 5 studiepunten had ofzo. Weet iemand een alternatief?
Xbox Live: koenpijl
pi_34416568
Vind je het leuk en denk je dat je je studie kan halen --> doorgaan
Anders stoppen
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:15:18 #3
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_34416581
Tuintjes harken ?
Tot zover de kwaliteitspost
pi_34416683
Zit je in het eerste jaar? Dan kun je nu nog zonder al te veel heisa stoppen met die studie. Je weet geen alternatief, het lijkt net of je voor deze studie hebt gekozen omdat niets anders je aan wist te spreken. Maar om journalist te worden, moet je echt enorm gemotiveerd zijn!

Andere studie: in ieder geval niet iets dat met taalbeheersing te maken heeft, zo te zien. Hoe kun je nu tot de opleiding Journalistiek zijn toegelaten, als je je zo belabberd uitdrukt?
pi_34416786
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:06 schreef koen_pijl het volgende:
Mensen,

Ik zitm et een dillema, ik doe nu opleiding Journalistiek in Tilburg en heb een vrijblijvend negatief studie advies gekregen. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Doorgaan en grote kans dat je er dadelijk afmoet of stoppen en geld terug krijgen? Het grootste probleem is dat ik geen alternatief weet.
Ik had trouwens een negatief advies gehad omdat er een par verslagen verkeerd waren gemaakt en ik nu nog maar 5 studiepunten had ofzo. Weet iemand een alternatief?
Doorgaan .. Je niet uit het veld laten slaan door een vrijblijvend voorlopig (niet bindend) studieadvies...
Tenminste, je vind je studie wel leuk toch? In dat geval zou ik gewoon doorzetten, de verslagen bij de herkansing goed inleveren.. Gewoon je P halen en lekker doorgaan met je studie.. (& daarna je tong uitsteken naar je leraren ).. Ze zeggen wel eens: wie het laatst lacht, lacht 't best.. Heel veel succes!
pi_34416852
Ja ik zit in het eerst jaar. Ik vind het heel leuk hoor! Op zich is mijn Nederlands niet zo heel slecht (hier op Fok doe ik slordig) maar ik ben toch bang dat ik het niet haal. Ook wordt er door leerkrachten zo ontzettend negatief gedaan. Zo wordt er elke dag gezegt dat er geen werk is en halen ze sprekers die dat ook komen zeggen. Het is allemaal zo negatief en de leerkrachten kraken hun eigen school af. "Ja, alleen vwo'ers halen het hier." één van de vele uitspraken die mij stevig hebben ontmoedigd.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:29:20 #7
139280 Ohno
It's me babe
pi_34416937
Ik heb ooit hetzelfde gehad. Mijn advies, geloof je zelf in een goede afloop,vooral doorgaan. Regelen dat je die verslagen als nog goed kan inleveren. Kortom je goede wil tonen en dus ook er keihard voor willen werken. Dan maar niet uit of een avond minder voor de TV hangen. Het is tenslotte je toekomst
pi_34417015
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:26 schreef koen_pijl het volgende:
Ja ik zit in het eerst jaar. Ik vind het heel leuk hoor! Op zich is mijn Nederlands niet zo heel slecht (hier op Fok doe ik slordig) maar ik ben toch bang dat ik het niet haal. Ook wordt er door leerkrachten zo ontzettend negatief gedaan. Zo wordt er elke dag gezegt dat er geen werk is en halen ze sprekers die dat ook komen zeggen. Het is allemaal zo negatief en de leerkrachten kraken hun eigen school af. "Ja, alleen vwo'ers halen het hier." één van de vele uitspraken die mij stevig hebben ontmoedigd.
Dat alleen VWO'ers het zouden halen, is onzin! Het is HBO, geen universiteit, dus jij kunt het ook heus wel! (je hebt hiervoor HAVO gedaan, neem ik aan?)

Wel balen dat je zulke leraren hebt.. Heb je op den duur niet zoveel aan.
pi_34417235
Ja, ik heb inderdaad Havo gedaan. Dit is weer een andere opmerking van een andere juf die zei dat ze een probleem hadden, ze hadden dit jaar een nieuw systeem en dat werkte neit goed. Wij zijn proefkonijnen en hoe minder het halen hoe beter het systeem werkt.
pi_34417347
Heb er ook gezeten......
ben overgestapt naar pabo
beste keus die ik ooit heb gemaakt

maar ja, dat ben ik.....
uit een aspergernest
pi_34434758
je had maar 5 van de 45 benodigde punten om over te kunnen naar t tweede jaar, mdat er een par verslagen verkeerd waren gemaakt ???
pi_34434803
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:38 schreef koen_pijl het volgende:
Ja, ik heb inderdaad Havo gedaan. Dit is weer een andere opmerking van een andere juf die zei dat ze een probleem hadden, ze hadden dit jaar een nieuw systeem en dat werkte neit goed. Wij zijn proefkonijnen en hoe minder het halen hoe beter het systeem werkt.
Ze scheiden het kaf van het koren
pi_34434994
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:31 schreef kikoooooo het volgende:
je had maar 5 van de 45 benodigde punten om over te kunnen naar t tweede jaar, mdat er een par verslagen verkeerd waren gemaakt ???
5 punten na het eerste halfjaar, lijkt mij?
pi_34435038
Ik heb 1.5 jaar om mn P te halen... eerste schooljaar moet ik 45 vd 60 ects halen. Haal ik die 45 niet, dan pas krijg ik een BND...

Ik kan me niet voorstellen dat dat bij TS anders is?
pi_34435069
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:55 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb 1.5 jaar om mn P te halen... eerste schooljaar moet ik 45 vd 60 ects halen. Haal ik die 45 niet, dan pas krijg ik een BND...

Ik kan me niet voorstellen dat dat bij TS anders is?
Hij heeft een vrijblijvend studie-advies gekregen
pi_34435088
het is een kwestie van motivatie.

Heb je nog steeds zin in je studie en wil je er ook moeite voor doen -> doorgaan.

zoniet dan kun je beter stoppen, voordat je een jaar verder zit en dan alsnog inziet dat je beter kunt (moet) stoppen. (met al je studieschulden ed van dien)
Do what you love, love what you do!
pi_34435114
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hij heeft een vrijblijvend studie-advies gekregen

* kikoooooo gaat zn mand in
pi_34436207
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 02:00 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

* kikoooooo gaat zn mand in
Het schooljaar is nog niet om, vandaar vrijblijvend. Klare lamlul dat je bent.

Groetjes,

yvonne.
pi_34480841
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:04:32 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:01:19 #20
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_34482299
Ach, ik kreeg ook een vrijblijvend negatief studieadvies, omdat ik 17 van de 21 punten had (dus bij 21 een positief). Ook zaten ze altijd te zeiken dat je of 37 punten en alle OAT en MCT toetsen moest hebben of 45 punten. Afijn, ik hard bikkelen, uiteindelijk 46 gehaald (Tja..) krijgen we in de zomervakantie een brief thuis dat de mensen die 0-16 punten gehaald hadden in jaar 1 beginnen, 17-44 punten in jaar 2 blok3 en 45-60 punten in jaar 2! Hallo, 40 punten kan ik nog begrijpen, maar vanaf 17 punten !

Ga gewoon nu goed je best doen, dan lukt het je wel. Ze zeggen altijd zoveel op school en weten nooit wat.

En ik kom van het MBO... HAVO sluit meestal nog beter aan.
In me Burberry......
pi_34482505
Welke Hogeschool als ik vragen mag?
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:25:39 #22
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_34483212
-Nevermind-

[ Bericht 82% gewijzigd door Chav op 26-01-2006 16:06:54 ]
In me Burberry......
pi_34484147
Koen_pijl, weet je al wat je gaat doen, nu?

Hoop dat je je niet door dit advies 'uit de weg laat slaan', als je wel dóór zou willen.

Succes!
pi_34484526
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:25 schreef Chav het volgende:
Wie ik ? Hogeschool Rotterdam HES
TS natuurlijk.
pi_34484640
Ik had een positief studieadvies in mijn eerste jaar!

Vervolgens heb ik er negen jaar over gedaan om het af te maken Gewoon doorgaan als je het leuk vindt, niks aantrekken van die zure pruimen met hun VWO. En je verslagen natuurlijk GOED maken vanaf nu.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34485561
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:31 schreef kikoooooo het volgende:
Aan 36 punten heb je al genoeg, maar dan moet je wel ze omlullen in een gesprek.

Zit hier ook in Tilburg btw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')