True, een tijdelijke oplossing die wél resultaat biedt ben ik ook voor, maar het aantrekken van een speler als Majstorovic helpt je absoluut niet om te bouwen naar een Ajax dat speelt zoals ik (en met mij vele anderen) Ajax willen zien spelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar DB weet niet wat hij wilt, als hij echt terugwil naar het succesvolle 3-4-3/4-3-3, dan moet hij speler aanschaffen die daarin thuishoren en spelers laten gaan (bijvoorbeeld Juanfran) die daar absoluut niet in thuishoren. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar ons huissysteem, maar ik resultaat boven alls, dus kampioen met 4-4-2 absoluut liever dan tweede of derde worden in 3-4-3/4-3-3.
Zelfs dan nog niet m.i.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
misschien houden ze er wel rekening mee dat Grygera weg zal gaan, of dat grygera op de plek van Maduro gaat spelen... dan is het dus een aanwinst.
Daniël Majstorovic past misschien wel bij Ajax, maar niet bij het systeem dat Ajax wil hanteren. Je kan je ook afvragen of het systeem dat Ajax wilt hanteren wel past in het huidige voetbal, want een topclub wordt/ben je op basis van je behaalde resultaten en dus moet je op zoek naar het meest succesvolle systeem.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:48 schreef BoNi het volgende:
[..]
True, een tijdelijke oplossing die wél resultaat biedt ben ik ook voor, maar het aantrekken van een speler als Majstorovic helpt je absoluut niet om te bouwen naar een Ajax dat speelt zoals ik (en met mij vele anderen) Ajax willen zien spelen.
Dan moet er voor gekozen worden de gehele tactiek om te gooien en de volledige organisatie binnen Ajax te wijzigen.
Majstorovic is een redelijke verdediger maar pas niet bij Ajax.
Daar zit natuurlijk een cultuur kwestie, waar je heel erg lang over kunt discussiëren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daniël Majstorovic past misschien wel bij Ajax, maar niet bij het systeem dat Ajax wil hanteren. Je kan je ook afvragen of het systeem dat Ajax wilt hanteren wel past in het huidige voetbal, want een topclub wordt/ben je op basis van je behaalde resultaten en dus moet je op zoek naar het meest succesvolle systeem.
idemquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:54 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Idd, deze topictitel klinkt me ff te rotterdams![]()
Hedwiges Maduro is de ideale man in het Ajax-systeem (3-4-3/4-3-3 dus), maar wanneer je dat systeem niet hanteert, is hij waardeloos als centrale verdediger, aangezien hij dan in de mandekking staat. Andersom zijn Daniël Majstorovic en Zdenek Grygera super als mandekker, maar in het Ajax-systeem komen zij alleen tot hun recht als rechtsback.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:59 schreef BoNi het volgende:
[..]
Daar zit natuurlijk een cultuur kwestie, waar je heel erg lang over kunt discussiëren.
Ik denk dat men bij Ajax in dit geval eerst moet beslissen welk systeem ze willen gaan spelen en hoe ze dit systeem willen gaan invullen.
Als ik terugkijk op die bepaalde periode in de jaren 90 dan weet ik wel hoe ik Ajax wil zien voetballen. Ik ben echter ook wel realistisch genoeg om in te zien dat er zoals toen voorlopig niet gespeeld zal worden.
Ik vind wel dat dat het streven moet zijn van Ajax, maar ik bepaal het beleid niet.
Feit blijft dat een speler als Majstorovic niet past in het systeem dat Ajax (op dit moment) pretendeert te willen (gaan) spelen.
Het aantrekken van een speler als Majstorovic zal er naar mijn idee niet toe bijdragen om het echte Ajax voetbal zsm in ere te herstellen.
Met andere woorden: We zijn het volledig met elkaar eens.......quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hedwiges Maduro is de ideale man in het Ajax-systeem (3-4-3/4-3-3 dus), maar wanneer je dat systeem niet hanteert, is hij waardeloos als centrale verdediger, aangezien hij dan in de mandekking staat. Andersom zijn Daniël Majstorovic en Zdenek Grygera super als mandekker, maar in het Ajax-systeem komen zij alleen tot hun recht als rechtsback.
Danny Blind moet vóórdat hij aankopen gaat doen dus heel duidelijk de keuze maken met welk systeem hij Ajax wilt laten spelen en ik heb het idee dat daar nog helemaal niet mee bezig is, maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.
Het Ajax-systeem heeft bewezen succesvol te zijn, en resultaten uit het verleden zjin geen garantie voor de toekomst, dus Ajax moet hier gewoon mee doorgaan, ik opper daarbij inhoudelijk voor de komst van Co Adriaanse, kun je ook gelijk de hele organisatie doorlichten en waar Co het nodig acht aanpassingen doen, bv. in de jeugd. Het is toch te zot voor woorden dat er spelers van het type Rosales/Boukhari/Mitea niet in de jeugd gevonden kunnen worden?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daniël Majstorovic past misschien wel bij Ajax, maar niet bij het systeem dat Ajax wil hanteren. Je kan je ook afvragen of het systeem dat Ajax wilt hanteren wel past in het huidige voetbal, want een topclub wordt/ben je op basis van je behaalde resultaten en dus moet je op zoek naar het meest succesvolle systeem.
Is zo, daarbij zeggen geruchten niet zoveel. Het aanschaffen van Juanfran, Jan Kromkamp die destijds in de belangstelling van Ajax zou staan en nu weer Daniël Majstorovic zijn geruchten die de media de wereld in helpen. Misschien hebben Danny Blind en Martin van Geel al hun wensen al heel duidelijk op papier staan, ik ben benieuwd. Met KJH hebben ze in elk geval al een échte Ajax-spits.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:12 schreef BoNi het volgende:
[..]
Met andere woorden: We zijn het volledig met elkaar eens.......
Overigens ligt dit niet compleet bij Danny Blind, van Geel heeft hierin ook een belangrijke taak.
quote:Nigel de Jong heeft de clubs komende zomer voor het uitkiezen. Volgens Hamburger Abendblatt zou ook HSV de middenvelder op het oog hebben.
De Duitse club sluit daarmee achteraan in een snel groeiend rijtje. Bekend is dat ook Borussia Dortmund, Tottenham Hotspur en FC Sevilla belangstelling hebben voor De Jong.
De 21-jarige Amsterdammer vertrekt komende zomer transfervrij bij Ajax. Bij HSV kan hij zijn ex-clubgenoot Rafael van der Vaart weer tegekomen.
Waar moeten ze mee doorgaan dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het Ajax-systeem heeft bewezen succesvol te zijn, en resultaten uit het verleden zjin geen garantie voor de toekomst, dus Ajax moet hier gewoon mee doorgaan, ik opper daarbij inhoudelijk voor de komst van Co Adriaanse, kun je ook gelijk de hele organisatie doorlichten en waar Co het nodig acht aanpassingen doen, bv. in de jeugd. Het is toch te zot voor woorden dat er spelers van het type Rosales/Boukhari/Mitea niet in de jeugd gevonden kunnen worden?²
Co Adriaanse is zijn vorige periode bij Ajax op een schandelijke manier vertrokken, zowel het bestuur van Ajax, de supporters van Ajax en de vaderlandse pers hebben ervoor gezorgd dat Co Adriaanse waarschijnlijk niet eens meer terug wilt keren bij Ajax, ook al zit zijn goede vriend Martin van Geel daar. Overigens ben ik juist blij dat er op De Toekomst geen spelers rondlopen, zoals Mauro Rosales, Nourdin Boukhari en in mindere mate Nicolae Mitea.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het Ajax-systeem heeft bewezen succesvol te zijn, en resultaten uit het verleden zjin geen garantie voor de toekomst, dus Ajax moet hier gewoon mee doorgaan, ik opper daarbij inhoudelijk voor de komst van Co Adriaanse, kun je ook gelijk de hele organisatie doorlichten en waar Co het nodig acht aanpassingen doen, bv. in de jeugd. Het is toch te zot voor woorden dat er spelers van het type Rosales/Boukhari/Mitea niet in de jeugd gevonden kunnen worden?²
Ik denk dat iedereen daar nu anders over denkt. Ajax heeft nu een sterke hand nodig, van Gaal of CO, dat zijn de mannen. Zelfs Rijkaard zou het klaar kunnen spelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Co Adriaanse is zijn vorige periode bij Ajax op een schandelijke manier vertrokken, zowel het bestuur van Ajax, de supporters van Ajax en de vaderlandse pers hebben ervoor gezorgd dat Co Adriaanse waarschijnlijk niet eens meer terug wilt keren bij Ajax, ook al zit zijn goede vriend Martin van Geel daar.
Ja, ik heb het verkeerd uitgelegd, ik bedoel eigenlijk:"Er moeten toch wel betere spelers in de jeugd van AJAX (!!!) lopen dan Boukhari, Mitea, Rosales, Maduro."quote:Overigens ben ik juist blij dat er op De Toekomst geen spelers rondlopen, zoals Mauro Rosales, Nourdin Boukhari en in mindere mate Nicolae Mitea.
Allemaal clubs met een Nederlandse trainer aan het roer, dus eigenlijk kennen maar weinig mensen hem in het buitenland.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:18 schreef Mangoworks2002 het volgende:
De Duitse club sluit daarmee achteraan in een snel groeiend rijtje. Bekend is dat ook Borussia Dortmund, Tottenham Hotspur en FC Sevilla belangstelling hebben voor De Jong.
Frank Rijkaard wordt overschat, ten eerste behaalt hij alleen successen wanneer hij een super-spelersgroep ter beschikking heeft en ten tweede wekrt Hen ten Cate veel harder dan Frank Rijkaard, alle veldtrainingen komen bijvoorbeeld voor rekening van Henk ten Cate.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar nu anders over denkt. Ajax heeft nu een sterke hand nodig, van Gaal of CO, dat zijn de mannen. Zelfs Rijkaard zou het klaar kunnen spelen.
[..]
Ja, ik heb het verkeerd uitgelegd, ik bedoel eigenlijk:"Er moeten toch wel betere spelers in de jeugd van AJAX (!!!) lopen dan Boukhari, Mitea, Rosales, Maduro."²
HSV en Sevilla FC hebben een Nederlandse trainer/coach?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Allemaal clubs met een Nederlandse trainer aan het roer, dus eigenlijk kennen maar weinig mensen hem in het buitenland.²
quote:Michel Kreek bouwt af bij Jong Ajax
Na anderhalf seizoen vol blessureleed, oningeloste verwachtingen en frustraties was de maat vol voor Michel Kreek. De oud-Ajacied besloot eind vorig jaar dat het wijzer was zijn actieve carrière te beëindigen en liet zijn contract bij Willem II ontbinden. Het einde van zestienenhalf jaar profvoetbal, maar helemaal opgeborgen zijn de kicksen nog niet. Kreek traint vrijwel dagelijks mee met Jong Ajax, om zijn lichaam langzaam te laten wennen aan een rustiger leven.
Tussen de tieners en vroege twintigers van het talententeam beweegt Kreek zich deze dinsdagochtend in alle anonimiteit. Het is de dag na de wedstrijd Jong Ajax - Jong Vitesse (5-1) en de selectie van trainer John van den Brom is om die reden bescheiden in omvang. De spelers die maandagavond vanaf de aftrap in actie kwamen, verschijnen nu niet op het trainingsveld. Zij herstellen binnen van hun inspanningen, terwijl de rest buiten op het kunstgras aan de slag gaat. Zo ook Kreek, die vooral in het oog springt door tot twee keer toe op uiterst subtiele wijze de keeper te verschalken, daar waar de jongelingen het steevast proberen met harde schoten.
,,Toen ik stopte bij Willem II, werd me geadviseerd om wel door te blijven trainen, want van de ene op de andere dag niets meer doen, dat is niet goed. Vraag me niet hoe dat precies zit, maar het lijkt me wel logisch. Het contact met John van den Brom is door de jaren heen altijd goed geweest en zodoende is deze oplossing uit de bus gekomen.''
Een ideale oplossing, aangezien Kreek per 1 februari begint aan de cursus die hem zijn trainerspapieren moet bezorgen. De stage die daaraan gekoppeld is, kan hij eveneens op de Toekomst afwerken. ,,Ik krijg een jeugdteam onder mijn hoede. We moeten nog even bekijken welke dat wordt.'' In principe traint hij nog het einde van dit seizoen mee met de Beloften, daarna is zijn conditie voldoende afgebouwd om het definitief rustiger aan te doen. ,,Ik ben er eigenlijk elke ochtend'', vertelt Kreek. ,,Ik doe aan alle oefeningen mee, dat kan ik nog wel aan. Het is qua belasting niet vergelijkbaar met het spelen van wedstrijden.''
Bij Willem II merkte Kreek de afgelopen anderhalf jaar dat zijn lichaam tekenen van slijtage vertoonde. Hij werd binnengehaald als een grote naam, logisch gezien zijn curriculum vitae waarop de namen Ajax, Padova, Perugia, Vitesse en AEK Athene prijkten. Maar mede door een lange reeks van spierblessures kon Kreek de verwachtingen niet waarmaken. ,,Ik werd geacht het voortouw te nemen, maar dat lukte vrijwel nooit. Met die blessures erbij was het was een vicieuze cirkel. Dat was heel frustrerend'', aldus Kreek.
Na de nederlaag bij NEC (2-0) - waarbij hij zelf schuld had aan het eerste tegendoelpunt - besloot hij de eer aan zichzelf te houden en zijn contract te laten ontbinden. In het laatste halfjaar van zijn loopbaan, in zijn zeventiende seizoen als professional, bleef het bij vier optredens voor Willem II. Een daarvan was tegen Ajax, op 10 september. De Amsterdammers wonnen met 0-2. Kreek: ,,Enerzijds was het wel een moeilijke beslissing om te stoppen. Je sluit toch een lange carrière af. Maar ik bleek toch vooral opgelucht te zijn. Het lichaam wilde niet meer wat het hoofd wilde. Dan kun je jezelf en anderen voor de gek houden en gewoon de rest van het seizoen doorhobbelen, maar je kunt beter eerlijk zijn.''
Michel Kreek was een van de oud-spelers van Ajax die tijdens de nieuwjaarsreceptie van de club een UEFA-plaquette in ontvangst namen. Kreek maakte deel uit van het elftal dat in 1992 de UEFA Cup won
Sindsdien vult de eenmalig international zijn tijd met reizen en andere dingen waarvoor tijdens zijn bestaan als profvoetballer geen ruimte was. ,,Maar dat gebeurt dus vooral in de weekeinden, want doordeweeks ben ik hier elke ochtend. Nee, je hoeft niet te verwachten dat ik ook nog ga meespelen als de nood aan de man is. Er zijn altijd genoeg spelers beschikbaar en bovendien is Jong Ajax bedoeld voor jonge spelers, niet voor oude mannen.''
Neen, maar HSV vist de laatste tijd nogal wat graag in het Nederlandse vaarwater. Zij kennen de spelers is dus...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
HSV en Sevilla FC hebben een Nederlandse trainer/coach?
dus wat? Ze kennen de nederlandse spelers net zo goed als wij de duitse. Of zou vd vaart ze getipt hebben?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, maar HSV vist de laatste tijd nogal wat graag in het Nederlandse vaarwater. Zij kennen de spelers is dus...²
Je hoeft geen conclusie te trekken.quote:
Valt mee inderdaad.quote:Ze kennen de nederlandse spelers net zo goed als wij de duitse. Of zou vd vaart ze getipt hebben?
1. Conclusie trekken over jou persoontje doe ik zeker nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hoeft geen conclusie te trekken.
[..]
Valt mee inderdaad.²
Is ook niet nodig. Laten we het inhoudelijk houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:50 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
1. Conclusie trekken over jou persoontje doe ik zeker niet
Ik heb een hele tijd geleden al gezegt dat Babel maar effe moet voetballen in 't tweede. Alweer bewijst ie toch belangrijk te zijn in het tweede.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:56 schreef Cordoba32 het volgende:
Want die Edgar is gister weer geblesseerd uitgevallen in de wedstrijg Jong Ajax-Jong Vitesse 5-1 (Babel weer 2x )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |