Je zin is nogal wazig, maar ik denk dat ik hem snap en het ermee eens ben. Als DB weer het 3-4-3/4-3-3 uit de kast wilt halen, waar Ajax in de jaren negetig zoveel succes mee had, moet het een rechtsback (en linksback) opstellen die niet aanvalt, maar juist de mandekker is. Hatem Trabelsi en (de destijds met Ajax in verband gebrachte) Jan Kromkamp zijn te offensief en passen niet in het Ajax-systeem, Johnny Heitinga daarentegen wel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Neuh, we hebben een prima rechtsback als in Heitinga, ik zie liever (als je dan toch zo nodig terug naar 4-3-3 moet een goede vleugelaanvaller
inderdaad, daarbij komt dat we voor "het" systeem ook nog Juanfran op links hebben. Ook hebben we te weinig goede vleugelspelers. We hebben geen Finidi of Overmars, enkel een Rosales (die zijn geld nog waar moet maken) en een Mitea (die tevaak gebesseerd is)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je zin is nogal wazig, maar ik denk dat ik hem snap en het ermee eens ben. Als DB weer het 3-4-3/4-3-3 uit de kast wilt halen, waar Ajax in de jaren negetig zoveel succes mee had, moet het een rechtsback (en linksback) opstellen die niet aanvalt, maar juist de mandekker is. Hatem Trabelsi en (de destijds met Ajax in verband gebrachte) Jan Kromkamp zijn te offensief en passen niet in het Ajax-systeem, Johnny Heitinga daarentegen wel.
Idd, deze topictitel klinkt me ff te rotterdamsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:44 schreef Gelderland het volgende:
Het grote AFC AJAX-topic #265: Bloed, zweet en tranen!
Het grote AFC AJAX-topic #265: Branie, bluf en arrogantie![]()
![]()
Hopen dat ze de Jong voro een miljoentje of +2 kunnen verkopen en Jenner binnen kunnen slepen
voor de 31e jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:54 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Idd, deze topictitel klinkt me ff te rotterdams![]()
ontopic:
Ik denk dat Majstorovic binnen nu en een week is binnen gehaald.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind Boutahar ook wel een goede, degelijke spelverdeler met een goed schot in de benen. Wellicht iets voor Ajax?²
Wat moeten we met Hem? Stond Ajax niet bekend om zijn verdedigers met opbouwende kwaliteiten? Juanfran, Grygera en dan die kale? En de opbouw dan? Laten we de oorsprong van het Ajax spelletje niet uit het oog verliezen zegquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:54 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
ontopic:
Ik denk dat Majstorovic binnen nu en een week is binnen gehaald.
André Hazes is een Amsterdammer en zijn hit "Bloed, zweet en tranen!" wordt niet voor niets zoveel gedraaid in de Amsterdam ArenA. Daarbij denk ik dat strijd, passie, beleving en clubliefde aspecten zijn die óók Ajacieden moeten hebben, naast techniek en Amsterdamse bluf.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:54 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Krohn-Deli, De Mul , Rosales zijn al 3 rechter aanvallers voor volgend seizoen. waarvan Krohn - Deli ook op links zou kunnen? Volgens mij ziet het eruit dat Rosales dan toch gaat vertrekken...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:56 schreef Cordoba32 het volgende:
Volgens de eerste geruchten geeft Jenner de voorkeur aan rotterdam. Maar wat moeten we met nog een rechtsbuiten? Laten we eerst is naar links kijken. Want die Edgar is gister weer geblesseerd uitgevallen in de wedstrijg Jong Ajax-Jong Vitesse 5-1 (Babel weer 2x )
Rosales heeft nog altijd niet overtuigd (terwijl hij er al ruim 1,5 jaar is..) En waarom zouden ze dan allemaal rechteraanvallers kopen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:02 schreef El_Bassie het volgende:
Nee, want al die spelers die je noemt zijn veel minder dan Rosales.
Ja en daarom krijgen we ook zoveel tegengoals, we hebben geen type zoals PSV wel heeft in Alex naast Ooijer. Die missen we al een paar jaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:58 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Wat moeten we met Hem? Stond Ajax niet bekend om zijn verdedigers met opbouwende kwaliteiten? Juanfran, Grygera en dan die kale? En de opbouw dan? Laten we de oorsprong van het Ajax spelletje niet uit het oog verliezen zeg
Vertel mij is hoe jij de verdediging ziet als Mastorovic per direct zou komenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja en daarom krijgen we ook zoveel tegengoals, we hebben geen type zoals PSV wel heeft in Alex naast Ooijer. Die missen we al een paar jaar.
Majstorovic en Grygera en dan heitinga op rechts die de opbouw doet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Vertel mij is hoe jij de verdediging ziet als Mastorovic per direct zou komen
Daniël Majstorovic zou zeker wel een versterking zijn voor Ajax, want nu wordt middenvelder Hedwiges Maduro nog wel eens opgesteld naast Zdenek Grygera, terwijl hij daar niet huishoort en met een centraal verdedigingduo Zdenek Grygera/Daniël Majstorovic wil geen enkele spits graag tegen Ajax spelen. Je hebt het erover dat Ajax bekend stond/staat om zijn verdedigers met opbouwende kwaliteiten, maar dat was vooral in het systeem waarin de beide backs (Michael Reiziger en Frank de Boer/Winston Bogarde midden jaren negentig) de mandekkers waren en de centrale mannen (Danny Blind en Frank Rijkaard) doorschoven naar het middenveld óf rugdekking gaven. Dit systeem speelt Ajax al tijden niet meer, dus een verdedigings-duo Zdenek Grygera/Daniël Majstorovic met backs die het middenveld ondertsteunen is een goede optie.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Vertel mij is hoe jij de verdediging ziet als Mastorovic per direct zou komen
vorig jaar werd hij ook aan feyenoord gelinkt, maar ze zouden ongeveer 8 miljoen voor hem vragenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:22 schreef M0NTANA het volgende:
Voor als Martin van Geel hier meeleest nog even mijn tip:
"Edgar Barreto lijkt me ook wel wat voor de rechtshalf-positie, een schitterend afstandschot en een uitstekende wedstrijdmentaliteit, maar het is dan ook een Zuid-Amerikaan."
Deze post vloekt bijna als je hem naast je vorige post (van 12.42) zet MONTANA.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daniël Majstorovic zou zeker wel een versterking zijn voor Ajax, want nu wordt middenvelder Hedwiges Maduro nog wel eens opgesteld naast Zdenek Grygera, terwijl hij daar niet huishoort en met een centraal verdedigingduo Zdenek Grygera/Daniël Majstorovic wil geen enkele spits graag tegen Ajax spelen. Je hebt het erover dat Ajax bekend stond/staat om zijn verdedigers met opbouwende kwaliteiten, maar dat was vooral in het systeem waarin de beide backs (Michael Reiziger en Frank de Boer/Winston Bogarde midden jaren negentig) de mandekkers waren en de centrale mannen (Danny Blind en Frank Rijkaard) doorschoven naar het middenveld óf rugdekking gaven. Dit systeem speelt Ajax al tijden niet meer, dus een verdedigings-duo Zdenek Grygera/Daniël Majstorovic met backs die het middenveld ondertsteunen is een goede optie.
Maar DB weet niet wat hij wilt, als hij echt terugwilt naar het succesvolle 3-4-3/4-3-3, dan moet hij speler aanschaffen die daarin thuishoren en spelers laten gaan (bijvoorbeeld Juanfran) die daar absoluut niet in thuishoren. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar ons huissysteem, maar ik verkies resultaat boven alles, dus kampioen met 4-4-2 absoluut liever dan tweede of derde worden in 3-4-3/4-3-3.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:40 schreef BoNi het volgende:
[..]
Deze post vloekt bijna als je hem naast je vorige post (van 12.42) zet MONTANA.
Als Ajax echt weer 4-3-3 / 3-4-3 wil gaan spelen dan heeft Majstorovic geen enkele toegevoegde waarde, tenzij hij op een back positie wil en kan spelen.
Als Ajax 4-4-2 wil gaan spelen in de toekomst dan denk ik inderdaad ook dat hij wel van pas kan komen bij Ajax.
Het zou echt volledig botsen met de cultuur en de speelwijze dat Ajax wil spelen en ik hoop persoonlijk dan ook dat hij niet aangetrokken zal worden.
misschien houden ze er wel rekening mee dat Grygera weg zal gaan, of dat grygera op de plek van Maduro gaat spelen... dan is het dus een aanwinst.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:40 schreef BoNi het volgende:
[..]
Deze post vloekt bijna als je hem naast je vorige post (van 12.42) zet MONTANA.
Als Ajax echt weer 4-3-3 / 3-4-3 wil gaan spelen dan heeft Majstorovic geen enkele toegevoegde waarde, tenzij hij op een back positie wil en kan spelen.
Als Ajax 4-4-2 wil gaan spelen in de toekomst dan denk ik inderdaad ook dat hij wel van pas kan komen bij Ajax.
Het zou echt volledig botsen met de cultuur en de speelwijze dat Ajax wil spelen en ik hoop persoonlijk dan ook dat hij niet aangetrokken zal worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |