Ok, ga ik dat straks een proberen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:53 schreef thefunny het volgende:
Doe de Windows XP setup CD in je CD-speler en start je computer opnieuw op. Volg de installatieprocedure. Windows XP zal bij een nieuwe installatie je schijf automatisch opnieuw formatteren als je kiest voor een nieuwe installatie.
? als ik mijn pc opstart met de cd erin. Start hij dus inderdaad zoals altijd op.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:58 schreef tonks het volgende:
En hij moet wel op cdrom opstarten staan in de bios
Jij weet wat voor computer zij heeft, of denk je dat elke PC het zelfde BIOS gebruikt? Dit zou bijvoorbeeld voor mij niet werken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ja als je je computer aandoet gelijk herhaalderlijk op delete drukken.. dan kom je in een blauw scherm (de BIOS) daar zie je 2 rijen met teksten(knoppen) die je kan selecteren dan moet je de linker rij de 1 na bovenste hebben.
dan kom je in een schermpje waarin iets staat als "boot devices" daar moet je als 1ste CD selecteren en als 2de HDD00 of HDD01
je moet windows xp installeren door je pc opnieuw te startenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:10 schreef ymme het volgende:
Wat wilt u doen?
-Windows xp instaleren.
- Meer informatie over het instalatieproces
- Extra Windows onderdelen instaleren
-Andere taken uitvoeren
-Systeemcompatibiliteit controleren
Dan moet ik dus gewoon keuze 1 nemen?
(dit bovenstaande zie ik staan, als ik via mijn computer op de cd-rom klik en de cd dus start).
nee maar de meeste biosjes werken zoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:11 schreef troma78 het volgende:
[..]
Jij weet wat voor computer zij heeft, of denk je dat elke PC het zelfde BIOS gebruikt? Dit zou bijvoorbeeld voor mij niet werken.
Ik zit aan m'n vierde Asus bord, en ze hebben alle vier een net even andere BIOS. Eentje uitleggen zou niks duidelijk maken voor andere Asus gebruikers (tenzij ze hetzelfde bord hebben)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
nee maar de meeste biosjes werken zo
msi
gigabyte
Asus dan weet niet maar die ken ik niet uit mijn hoofd
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:10 schreef ymme het volgende:
Wat wilt u doen?
-Windows xp instaleren.
- Meer informatie over het instalatieproces
- Extra Windows onderdelen instaleren
-Andere taken uitvoeren
-Systeemcompatibiliteit controleren
Dan moet ik dus gewoon keuze 1 nemen?
(dit bovenstaande zie ik staan, als ik via mijn computer op de cd-rom klik en de cd dus start).
Op Del blijven dukken tijdens het opstarten, dan kom je vanzelf in het BIOS terecht!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef ymme het volgende:
Wat?
Ik start hem dus op met de cd erin.
Maar dan kom ik gewoon in het scherm waar ik mijn wachtwoord moet intypen. En dan start hij verder zoals altijd op.
Partitie verwijderen. Hoe doe ik dat dan weer
oke fucking smartass leg jij het dan even beter uit????quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef troma78 het volgende:
[..]
Ik zit aan m'n vierde Asus bord, en ze hebben alle vier een net even andere BIOS. Eentje uitleggen zou niks duidelijk maken voor andere Asus gebruikers (tenzij ze hetzelfde bord hebben)
Door de eerste partitie te kiezen als je de vraag gesteld wordt waarop je windows wilt installeren. Dan druk je op de D (van delete) en dan vraagt ie of je het zeker weel en druk je op de L (volgens mij)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:14 schreef ymme het volgende:
Wat?
Ik start hem dus op met de cd erin.
Maar dan kom ik gewoon in het scherm waar ik mijn wachtwoord moet intypen. En dan start hij verder zoals altijd op.
Partitie verwijderen. Hoe doe ik dat dan weer
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Waarom willen mensen toch altijd hun pc formatteren om er vervolgens windows op te installeren.
Bij het installeren mieter je de partitie weg, maak je een nieuwe aan, kiest voor NTFS (Snel/Fast) klaar.Met Fdisk floppy booten
Je moet gewoon proberen om de volgorde van die bootdevices anders te krijgen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:21 schreef ymme het volgende:
Nou mijn bios werkt inderdaad anders.
Ik heb gewoon bovenaan 1 rij met allerlei opties.
Boot staat er tussen.
Heb nog lopen zoeken, maar ik zie verder geen Boot Devices staan. Wel ergens iets van overige bootdevices ofzo..
Mensen, ik snap hier werkelijk niets van.
Hulp op afstand heeft geen zin omdat je al in de knoei zit voordat windows geladen is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:23 schreef ymme het volgende:
[..]
![]()
Voor jullie klinkt dit waarschijnlijk makkelijk in de oren. Maar ik weet er bar weinig tot bijna niets van.
Kan dit niet met hulp op afstand opgelost worden?
Zodat iemand dit voor mij kan doen?
Welk merk computer heb je? Dan kan ik je misschien verder helpen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:23 schreef ymme het volgende:
[..]
![]()
Voor jullie klinkt dit waarschijnlijk makkelijk in de oren. Maar ik weet er bar weinig tot bijna niets van.
Kan dit niet met hulp op afstand opgelost worden?
Zodat iemand dit voor mij kan doen?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:22 schreef Mauro het volgende:
Gebruik dan Gdisk.
Die kan tenminste overweg met het NT file system.
en dan CDRom kiezen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:37 schreef Mauro het volgende:
Daar moet ergens een optie staan over de volgorde van bootdevices
heb je geen lieve buurjongen ofzo die het ff voor je kan fixen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:11 schreef ymme het volgende:
Ik ken dus niemand die dit eerder al gedaan heeft.
Mmm nou heb ik de cd in mijn duitse laptop gedaan, om deze xp over te schrijven zodat ik een nederlandse heb.
Lukt me dat ookal niet.
Normaal snap ik het allemaal heel snel en lukt het mij dan ook zo.
Maar nu dus niet. verdomme
nope.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
heb je geen lieve buurjongen ofzo die het ff voor je kan fixen?
mmm dan is het erg lastig. waarom wil je je hardeschijf formateren misschien dat het namelijk ook makkelijker kanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:15 schreef ymme het volgende:
[..]
nope.
Niemand die er zoveel verstand van heeft
BarraCupraCudaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:17 schreef ymme het volgende:
Nou ja.
Is er dan iemand die mijn systeem wat kan opruimen.
Ik wordt gek van alle reclame dingen via internet tussen door.
En er zijn wat fouten geeft ie aan, omdat hij zichzelf dan opnieuw opstart.
Iemand die dit dan voor mij kan doen, via hulp op afstand (en niets hoeft voor niets natuurlijk)
Zodat ik rustig weer voor school aan de gang kan straks.
Hitman Pro heet het programmaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:19 schreef ymme het volgende:
BarraCupraCuda
iddquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:21 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Hitman Pro heet het programma
Installeren, laten draaien en een half uurtje van je PC afblijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |