zoals ik al eerder zei krijg je bij de ABN binnen 5 werkdagen de offerte.. (en dan weet je dus zo goed als zeker of het lukt of niet)quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Argenta zo moeilijk doen! Ik heb zelf ook een hypo bij Argenta en hoefde alleen een werkgeversverklaring en kopie contract in te leveren. Geen bouwinspectie rapport of wat dan ook.
Misschien moet je eens snel naar een andere hypo verstrekker. Misschien kan die met spoed (=binnen 8 dgn) een hypo regelen.
Dat van dat bouwtechnisch rapport kan een eis vanwege de leeftijd van het pand zijn óf een NHG-eis.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Argenta zo moeilijk doen! Ik heb zelf ook een hypo bij Argenta en hoefde alleen een werkgeversverklaring en kopie contract in te leveren. Geen bouwinspectie rapport of wat dan ook.
Ja, bij ons kun je binnen een uur een offerte hebben liggen, maar het punt is dat dat nog niet wil zeggen dat je dan direct naar de notaris kan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:25 schreef nikao het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei krijg je bij de ABN binnen 5 werkdagen de offerte.. (en dan weet je dus zo goed als zeker of het lukt of niet)
Bouwtenisch rapprt is volgens mij NOOIT een eis, maar doe je als potentieel koper bij oude panden beter wel. Wat men WEL eist is een taxatie rapport. Dat is wel heel wat anders overigens. Hiermee geef je dus aan de hypotheeknemer, de bank, een officiele verklaring van een beëdigt taxateur af dat de waarde van het onderpand voldoende is als onderpand voor de lening.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat van dat bouwtechnisch rapport kan een eis vanwege de leeftijd van het pand zijn óf een NHG-eis.
Als je een hypotheek wilt met NHG moet je in bepaalde gevallen verplicht een bouwkundige keuring laten doen:quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:39 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Bouwtenisch rapprt is volgens mij NOOIT een eis, maar doe je als potentieel koper bij oude panden beter wel. Wat men WEL eist is een taxatie rapport. Dat is wel heel wat anders overigens. Hiermee geef je dus aan de hypotheeknemer, de bank, een officiele verklaring van een beëdigt taxateur af dat de waarde van het onderpand voldoende is als onderpand voor de lening.
Die taxateur mag overigens NIET deelnemer zijn in de aankoop/verkoop.
quote:Er is een aantal situaties waarin een bouwkundig rapport moet worden opgemaakt bij aankoop van een bestaande woning. Dit is het geval wanneer uit het taxatierapport blijkt dat:
* de kosten van direct noodzakelijk herstel van achterstallig onderhoud naar schatting meer bedragen dan 10% van de onderhandse verkoopwaarde vrij van huur en gebruik;
* nader bouwkundig onderzoek aanbeveling verdient;
* sprake is van een appartement met een bouwjaar van 1940 of eerder, tenzij uit het taxatierapport blijkt dat na 1940 een totale renovatie is uitgevoerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |