abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34456891
Maar in een normaal koopcontract staat een bepaalde periode, waarbinnen je kunt aangeven dat je de financiering niet rond krijgt. Bijvoorbeeld 3 of 4 weken. Als deze periode verstreken is, wordt aangenomen dat de financiering rond is en is de ontbindende voorwaarde niet meer geldig.
Je mag dan nog blij zijn dat je nog 8 dagen krijgt (alhoewel dit gangbaar is, is het niet verplicht voor de verkopers).
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:39:57 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34472372
Ik snap niet dat ze bij Argenta zo moeilijk doen! Ik heb zelf ook een hypo bij Argenta en hoefde alleen een werkgeversverklaring en kopie contract in te leveren. Geen bouwinspectie rapport of wat dan ook.

Misschien moet je eens snel naar een andere hypo verstrekker. Misschien kan die met spoed (=binnen 8 dgn) een hypo regelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34478732
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Argenta zo moeilijk doen! Ik heb zelf ook een hypo bij Argenta en hoefde alleen een werkgeversverklaring en kopie contract in te leveren. Geen bouwinspectie rapport of wat dan ook.

Misschien moet je eens snel naar een andere hypo verstrekker. Misschien kan die met spoed (=binnen 8 dgn) een hypo regelen.
zoals ik al eerder zei krijg je bij de ABN binnen 5 werkdagen de offerte.. (en dan weet je dus zo goed als zeker of het lukt of niet)
pi_34478961
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
Dat van dat bouwtechnisch rapport kan een eis vanwege de leeftijd van het pand zijn óf een NHG-eis.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_34479007
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:25 schreef nikao het volgende:

[..]

zoals ik al eerder zei krijg je bij de ABN binnen 5 werkdagen de offerte.. (en dan weet je dus zo goed als zeker of het lukt of niet)
Ja, bij ons kun je binnen een uur een offerte hebben liggen, maar het punt is dat dat nog niet wil zeggen dat je dan direct naar de notaris kan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_34592344
gekut met Argenta , klinkt erg bekend terwijl ze de reputatie zouden hebben de flexibelste te zijn,.wat dat ook mag betekenen.
mijn aanvraag werd vorig jr ingedient bij Argenta, hoor ik begin van dit jr pas dat ze een voorwaarde gewijzigd hebben: voor een bep postcode-reeks in a'dam financieren ze nu maar tot 94% v.d execw omdat het woningen met een ''verhoogd risico'' zijn ,inclusief de mijne Het zijn woningen in a''dam z-o om precies te zijn maar volgens mij ging bij eoa vadsige omhooggevallen pennelikker bij Argenta de haren overeind staan toen hij de term ''Bijlmer'' tegenkwam.. sja das geen plek waar een blanke zich wil vertonen idd en dan is die woning (incl mijn huidige) niet eens IN de bijlmer maar i.d (wijde) omgeving v.d bijlmer... geen idee wat de reden was maar mijn hypadviseur zei ook dat dit de grootste BS is die hij ooit gehoord heeft...
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_35083009
weg

[ Bericht 94% gewijzigd door amaranta op 14-02-2006 18:39:06 ]
pi_35099781
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat van dat bouwtechnisch rapport kan een eis vanwege de leeftijd van het pand zijn óf een NHG-eis.
Bouwtenisch rapprt is volgens mij NOOIT een eis, maar doe je als potentieel koper bij oude panden beter wel. Wat men WEL eist is een taxatie rapport. Dat is wel heel wat anders overigens. Hiermee geef je dus aan de hypotheeknemer, de bank, een officiele verklaring van een beëdigt taxateur af dat de waarde van het onderpand voldoende is als onderpand voor de lening.
Die taxateur mag overigens NIET deelnemer zijn in de aankoop/verkoop.

Ben wat dat taxatierapport overigens wel van mening dat het geldklopperij is. Koste me 500 euro ex.. De foto's waren gelijk aan die van funda, in een standaard rapport was wat aangevinkt en klaar was klara... KASSA.... Schijnt dat makelaar sdit soort klusjes elkaar toespelen...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_35101260
Maareh Metro2005 hoe is intussen de stand van zaken???
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:00:28 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35104303
ben ook benieuwd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35150248
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:39 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Bouwtenisch rapprt is volgens mij NOOIT een eis, maar doe je als potentieel koper bij oude panden beter wel. Wat men WEL eist is een taxatie rapport. Dat is wel heel wat anders overigens. Hiermee geef je dus aan de hypotheeknemer, de bank, een officiele verklaring van een beëdigt taxateur af dat de waarde van het onderpand voldoende is als onderpand voor de lening.
Die taxateur mag overigens NIET deelnemer zijn in de aankoop/verkoop.
Als je een hypotheek wilt met NHG moet je in bepaalde gevallen verplicht een bouwkundige keuring laten doen:
quote:
Er is een aantal situaties waarin een bouwkundig rapport moet worden opgemaakt bij aankoop van een bestaande woning. Dit is het geval wanneer uit het taxatierapport blijkt dat:

* de kosten van direct noodzakelijk herstel van achterstallig onderhoud naar schatting meer bedragen dan 10% van de onderhandse verkoopwaarde vrij van huur en gebruik;
* nader bouwkundig onderzoek aanbeveling verdient;
* sprake is van een appartement met een bouwjaar van 1940 of eerder, tenzij uit het taxatierapport blijkt dat na 1940 een totale renovatie is uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')