ik heb maar 8 dagenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:08 schreef rickybee het volgende:
Is het niet mogelijk om via een andere geldverstrekker bij de Hypotheker een hypotheek aftesluiten in een korte tijd.
Via de hypotheker hebben we een hypotheek bij DBV, wat binnen 2 weken geregeld was
Hoe kan ik nou in een maand tijd 2 afwijzingen krijgen van hypotheekverstrekkers. Ben met 1 al 2 maanden bezigquote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:37 schreef Xanthe het volgende:
Volgens mij moet je bij behoud van financiering 2 afwijzingen hebben van 2 verschillende hypotheek verstrekkers.
[dubbel]
Normaal is een hypotheek rond de 2 a 3 weken geregeld of dus afgewezen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou in een maand tijd 2 afwijzingen krijgen van hypotheekverstrekkers. Ben met 1 al 2 maanden bezig
Als ze niet om elke punt of komma gaan auwehoeren die verkeerd staat misschien wel ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:44 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Normaal is een hypotheek rond de 2 a 3 weken geregeld of dus afgewezen.
ik heb 2 maanden de tijd...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou in een maand tijd 2 afwijzingen krijgen van hypotheekverstrekkers. Ben met 1 al 2 maanden bezig
Mijn enige hoop heb ik nu op de hypotheker gevestigd, die hadden dat wel vaker meegemaakt zeiden ze. En ze gingen inderdaad druk uitoefenen op die bank om de boel op tijd rond te krijgen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:49 schreef nikao het volgende:
[..]
ik heb 2 maanden de tijd...
Maar ik zuo als ik jou was ook de Hypotheker en de hypotheek verstrekker even inlichten over je deadline... zij willen uiteraard ook dat die hypotheek doorgaat, dus grote kans dat ze dan opeens een stuk minder moeilijk doen
komt wel goed lijkt mequote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mijn enige hoop heb ik nu op de hypotheker gevestigd, die hadden dat wel vaker meegemaakt zeiden ze. En ze gingen inderdaad druk uitoefenen op die bank om de boel op tijd rond te krijgen.
Scheelde aardig wat ja (3,5% t.o.v. 4%) maar Argenta is een Belgische bank en die schijnen dus al enorm moeilijk te doen en dan al helemaal tegenover nederlandse klanten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:50 schreef _Flash_ het volgende:
Wat een nare situatie zeg..
Die Argenta, is die zo goedkoop dan? Dat je daarbij wilde ipv je eigen bank ofzo?
Ik heb hem zelf bij de Rabo. Had maar twee weken om de financiering rond te krijgen. (Had die termijn meegenomen in de onderhandelingen.) Is goed gelukt, maar het had ook geen dagen vertraging moeten oplopen.
Leuk dat de Hypotheker het probleem bij Argenta neerlegt, maar uiteindelijk horen zij daar haast mee te maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Scheelde aardig wat ja (3,5% t.o.v. 4%) maar Argenta is een Belgische bank en die schijnen dus al enorm moeilijk te doen en dan al helemaal tegenover nederlandse klanten.
Maar enigszins goed nieuws: ik ben niet officieel in gebreke gesteld nog hoorde ik net dus ik heb nog iets speling maar er moet wel donders haast mee gemaakt worden.
Je moest dus je visa kaart rekening opzeggen? als ik het goed begrijp? Zo ja wat voor reden gaven ze daarvoor dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:17 schreef Metro2005 het volgende:
- Ik moest mijn visa rekeningen opzeggen![]()
Ik opgezegd en de bevestingsbrieven opgestuurd.
Krijg ik later bericht dat dat niet voldoende is, ze wilden nog weten wat mijn kredietlimiet was![]()
Je maximale krediet is eigenlijk een schuld.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef Breukink het volgende:
[..]
Je moest dus je visa kaart rekening opzeggen? als ik het goed begrijp? Zo ja wat voor reden gaven ze daarvoor dan?
Als je een creditkaart hebt en je betaald altijd netjes dan is er toch niets aan de hand? je staat dan toch niet bij het bkr ofzo
Dat laatste wil niet zeggen: "alles gedaan om de financiering rond te krijgen".quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:12 schreef Gompy58 het volgende:
he metro, wat voor een contract heb je mbt je werk ?
Als je geen vastcontract hebt kun je binnen een half uur makkelijk 2 afwijzingen hebben liggen. Een verstrekker wil een intentie verklaring indien men geen vastcontract heeft. ( vast is ander dan bepaalde tijd) als je aangeeft dat de werkgever geen intentie verklaring wil afgeven wijzen ze je direct af....
zoals ik al eerder zei krijg je bij de ABN binnen 5 werkdagen de offerte.. (en dan weet je dus zo goed als zeker of het lukt of niet)quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Argenta zo moeilijk doen! Ik heb zelf ook een hypo bij Argenta en hoefde alleen een werkgeversverklaring en kopie contract in te leveren. Geen bouwinspectie rapport of wat dan ook.
Misschien moet je eens snel naar een andere hypo verstrekker. Misschien kan die met spoed (=binnen 8 dgn) een hypo regelen.
Dat van dat bouwtechnisch rapport kan een eis vanwege de leeftijd van het pand zijn óf een NHG-eis.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Argenta zo moeilijk doen! Ik heb zelf ook een hypo bij Argenta en hoefde alleen een werkgeversverklaring en kopie contract in te leveren. Geen bouwinspectie rapport of wat dan ook.
Ja, bij ons kun je binnen een uur een offerte hebben liggen, maar het punt is dat dat nog niet wil zeggen dat je dan direct naar de notaris kan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:25 schreef nikao het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei krijg je bij de ABN binnen 5 werkdagen de offerte.. (en dan weet je dus zo goed als zeker of het lukt of niet)
Bouwtenisch rapprt is volgens mij NOOIT een eis, maar doe je als potentieel koper bij oude panden beter wel. Wat men WEL eist is een taxatie rapport. Dat is wel heel wat anders overigens. Hiermee geef je dus aan de hypotheeknemer, de bank, een officiele verklaring van een beëdigt taxateur af dat de waarde van het onderpand voldoende is als onderpand voor de lening.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat van dat bouwtechnisch rapport kan een eis vanwege de leeftijd van het pand zijn óf een NHG-eis.
Als je een hypotheek wilt met NHG moet je in bepaalde gevallen verplicht een bouwkundige keuring laten doen:quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:39 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Bouwtenisch rapprt is volgens mij NOOIT een eis, maar doe je als potentieel koper bij oude panden beter wel. Wat men WEL eist is een taxatie rapport. Dat is wel heel wat anders overigens. Hiermee geef je dus aan de hypotheeknemer, de bank, een officiele verklaring van een beëdigt taxateur af dat de waarde van het onderpand voldoende is als onderpand voor de lening.
Die taxateur mag overigens NIET deelnemer zijn in de aankoop/verkoop.
quote:Er is een aantal situaties waarin een bouwkundig rapport moet worden opgemaakt bij aankoop van een bestaande woning. Dit is het geval wanneer uit het taxatierapport blijkt dat:
* de kosten van direct noodzakelijk herstel van achterstallig onderhoud naar schatting meer bedragen dan 10% van de onderhandse verkoopwaarde vrij van huur en gebruik;
* nader bouwkundig onderzoek aanbeveling verdient;
* sprake is van een appartement met een bouwjaar van 1940 of eerder, tenzij uit het taxatierapport blijkt dat na 1940 een totale renovatie is uitgevoerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |