Ik wil graag even weten wat mijn rechten zijn, ik zal even de situatie uitleggen:
Ik heb eind vorig jaar een huis gekocht, koopcontract getekend en via de Hypotheker wilde ik de hypotheek rond krijgen.
Aangezien ik momenteel geen schulden heb, een vast contract heb en met mijn salaris de hypotheek goed kon betalen leek me dat toch geen probleem te zijn
![]()
29 december ging de bankgarantie in, volgens het contract is dat een maand geldig.
Nu voel je hem misschien al aankomen, een maand later is die achterlijke hypotheek nog altijd niet rond!
Helemaal buiten mijn schuld om overigens. Ik heb netjes elke keer direct stukken aangeleverd die nodig waren maar wat een godsafschuwelijke ambtelijke molen is die hypotheekverstrekker (Argenta
![]()
)
- Ik heb tot 2 keer toe mijn werkgeversverklaring in moeten leveren.
- Ik heb een kopie koopcontract, een taxatierapport en bouwtechnische keuring opgestuurd, dit moesten originelen zijn, alla ik de originelen direct verstuurd.
- Ik moest mijn visa rekeningen opzeggen
![]()
Ik opgezegd en de bevestingsbrieven opgestuurd.
Krijg ik later bericht dat dat niet voldoende is, ze wilden nog weten wat mijn kredietlimiet was
- En dan het ergste van alles: De Makelaar moest een Akte van erfpacht aanleveren. De hypotheker heeft hier 2 (!) weken op gewacht en elke dag gebeld. Geen akte van erfpacht. Uiteindelijk belde de hypotheker mij hierover op waarna ik vroeg of de notaris dat niet kon aanleveren. En ja hoor, 1 dag later hadden ze de akte in huis.
Daarna begon het gelazer over de verbouwingsspecificatie. Intussen heeft de Hypotheker voor mij al 5 (!) keer een nieuwe opgestuurd naar de Argenta bank en elke keer is er weer wat mis mee.
Er moet op die brief tot op de euro nauwkeurig staan wat ik met de extra lening ga doen (hallo, dat ging om 2500 euro
![]()
)
Gisteren werd ik opgebeld dat de verkopende partij mij in gebreke gaat stellen
![]()
En dat terwijl ik mijn poten uit mijn lijf loop, bel en rij om alles in orde te krijgen maar ik word aan alle kanten tegengewerkt. En notabene de Makelaar zelf (!) laat zo ontzettend lang op die akte wachten waardoor de boel 2 weken vertraagd werd, en het ergste is nog dat ik hier niet eens wat vanaf wist.
Afgelopen Vrijdag belde de makelaar mij zelfs nog op om te vragen hoe het ermee stond waarop ik haar meldde dat alles bijna rond is nu. Dan is het laatste wat je verwacht toch wel dat je de maandag erop een telefoontje krijgt dat je in gebreke gesteld wordt.
Bottomline is nu dus dat ik nu nog 8 dagen de tijd heb en alles zal nu afhangen van die verbouwingsspecificatie. Als die WEER afgekeurd wordt dan gaat de hypotheek dus niet rond komen binnen die 8 dagen en gaat de koop niet door.
Wat kan ik in dit geval doen om in elk geval niet een hoop kosten straks op mij verhaald te krijgen, en hoe krijg ik straks mijn geld terug wat ik nu al voorgeschoten heb allemaal (dik 700 euro)
Wie kan ik hiervoor aansprakelijk stellen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'