abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34417309
Maar de anti-rook lobby is niet tevreden:

Na jaren de nadruk leggen op de duizenden schadelijke stoffen in sigaretterook zou je verwachten dat ze hiermee blij zouden zijn...
quote:
The company promises that dragging on it releases "a similar taste" to cigarettes without the health issues from tar, arsenic, cadmium and formaldehyde that a normal cigarette contains.

But Janine Messerli from the Swiss Institute for Alcohol and Drug Prevention is critical of NicStic and the Swissmedic decision: "Nicotine is what makes smoking addictive, and so this product changes nothing."
Men vervangt een kankerverwekkend produkt door één dat geen kanker veroorzaakt, en wat is de reaktie van de Israelische kanker organisatie? Ze zijn ertegen...
quote:
The Israel Cancer Association will fight efforts to import a Swiss invention – the tobacco-less, smokeless cigarette – because it contains addictive nicotine and falsely gives smoking a "safe" image.

The ICA reacted on Wednesday to an announcement earlier this week by a Swiss that it had developed a cigarette made out of plastic and containing a heating mechanism that releases nicotine into the body of the "smoker."

"Even though this 'creative' invention 'saves' the consumer from being exposed to the health dangers of tobacco and exposing him and those around him to dangerous smoke," said ICA information branch head Nava Inbar, "we oppose it."
Het is hen duidelijk niet om het redden van levens te doen, maar om het doordrukken van een ideologie.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:42:21 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34417366
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:38 schreef Doderok het volgende:
Nee hoor, uit de nicstic komt enkel nicotine met een smaakje
Ah. Je hebt het over dat apparaatje
quote:
En nicotine is NIET kankerverwekkend
Nee nicotine is in principe als je het met mate toedient helemaal niet superslecht voor je. Het probleem is alleen al die andere chemicalien die je meeverbrand bij het opsteken van een sigaret. Als het je om de nicotine te doen is, dan kun je inderdaad beter zo'n nicstic aanschaffen, of pleisters/pillen/kauwgom gebruiken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34417629
Nicotine is toch wel een gevaarlijke stof in sigaretten. Niet omdat het zo schadelijk is, maar omdat het toch een van de meest verslavende soorten drugs is!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:46:16 #79
134036 Othala
Dorstige drinker
pi_34419388
Ik rook zelf ook, en weet dat het verdomd slecht is, maar het is wel lekker.
Ik pas me wel aan niet-rokers. Thuis rook ik buiten en als ik ergens in een restaurant oid wil roken vraag ik netjes of niemand er last van heeft. Op zo'n manier hebben 'we' toch geen last van elkaar?

En nicotine is een zwaar vergif, even voor de duidelijkheid
When a man lies, he murders some part of the world. These are the pale deaths in which man miscall their lives. All this I cannot bare to witness any longer. Cannot the Kingdom of Salvation take me home? - Cliff Burton
pi_34419786
niet, en ook nooit, dankjewel
pi_34427831
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 11:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik ben niet echt pro-roken, ik ben meer een "dat moet iedereen zelf maar uitmaken" persoon. Maar als je nare verhalen over roken wilt horen dan heb ik wel een uurtje of wat de tijd voor iedereen die dat wil aanhoren.

Maar ik heb heel erg veel dode lichamen op de snijzaal gezien en veel van die mensen waren duidelijk rokers geweest, maar die longen die je op dat plaatje laat zien slaan nergens op. Niks kwam daarbij ook maar in de buurt. Wat een onzin.

Rokers hoef je niet te overtuigen met overdrijven hoor, dat werkt averechts.
Mensen die altijd meteen aanvallerig vertellen over hoe slecht het wel niet is en asociaal worden door mij -gelegenheidsroker- gewoon uitgelachen. Ik wil best luisteren, maar breng het dan niet zo infantiel.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34427980
Ik ben en blijf een kettingroker
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:25:10 #83
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_34428655
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:05 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

Mensen die altijd meteen aanvallerig vertellen over hoe slecht het wel niet is en asociaal worden door mij -gelegenheidsroker- gewoon uitgelachen. Ik wil best luisteren, maar breng het dan niet zo infantiel.
Lees die post die je citeert nog eens ff goed door. Dan zul je inzien dat de schrijfster er juist niet op uit was om rokers te schofferen .

Ik hoop van harte dat zo'n rookapparaatje ooit eens zal aanslaan, maar ik denk het eigenlijk niet. Rokers zullen denk ik toch liever een gewone sigaret opsteken, omdat een dergelijk apparaatje waarschijnlijk als een soort "malt"-versie zal worden gezien.
Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
pi_34429419
Het het hele verhaal van roken nooit gesnapt. Ik begrijp ook helemaal niet waarom het nou zo stoer zou zijn. En dan die typische reacties van rokers: "Het is ongezond dat is waar, maar dat is leven ook" en "Ik eet tenminste gezond".

Kan me niet schelen of het nu ongezond is of niet, ik vind het een grafgeur. De rook zelf, maar rokers nog veel meer. Wat ik dan echt zonde vind, zijn meisjes die er nog lekker gezond uitzien met zo'n vore stinkstokken. Ik wil ze binnen tien jaar nog wel eens terugzien hoe geel en verschrompeld ze wel niet zijn. Doodzonde. Vind het trouwens helemaal erg wetende dat ze ooit gezonde kinderen op de wereld willen zetten. O wee, als er dan wat met de baby scheelt.
pi_34432649
Newsflash, met roken help je jezelf wel degelijk naar de klote...

Als je rookt asfalteer je je longen en maak je je longblaasjes stuk. Weet je wel die dingen die zorgen voor de ademhaling enzo... Het lichaam kan deze longblaasjes niet opnieuw 'maken; zeg maar. Je moet het dus doen met die longblaasjes die je hebt. En als je die dan vrijwillig naar de klote gaat helpen en dat ook nog bij andere mensen doet (meeroken). Ben je opzich best wel fucked up bezig. Je bent het dus echt aan het verneuken voor jezelf.
  woensdag 25 januari 2006 @ 00:56:04 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34434076
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:00 schreef ernstigezaak het volgende:
Newsflash, met roken help je jezelf wel degelijk naar de klote...

Als je rookt asfalteer je je longen en maak je je longblaasjes stuk. Weet je wel die dingen die zorgen voor de ademhaling enzo... Het lichaam kan deze longblaasjes niet opnieuw 'maken; zeg maar. Je moet het dus doen met die longblaasjes die je hebt. En als je die dan vrijwillig naar de klote gaat helpen en dat ook nog bij andere mensen doet (meeroken). Ben je opzich best wel fucked up bezig. Je bent het dus echt aan het verneuken voor jezelf.
Iemand die verslaafd is WIL niet stoppen. Bij hen weegt de nicotineverslaving zwaarder dan hun eigen lichaam. En helaas kun je een verstokt roker ook niet met dergelijke teksten overtuigen om te gaan stoppen.

Een roker stopt pas als hij dat ZELF WIL. Als je echt WIL stoppen, dan is het geen enkel probleem om te stoppen..... alleen komen velen pas vrij laat tot inkeer. Het duurde bij mij tot mijn 23e voor ik eindelijk realiseerde wat roken eigenlijk met een lichaam doet, bij sommigen duurt het nog langer voordat ze er achter zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 01:01:07 #87
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34434193
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Piemol het volgende:
Ik ga maar stoppen, denk ik
en over 2 weken ben je weer volop aan het roken
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_34434299
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Iemand die verslaafd is WIL niet stoppen. Bij hen weegt de nicotineverslaving zwaarder dan hun eigen lichaam. En helaas kun je een verstokt roker ook niet met dergelijke teksten overtuigen om te gaan stoppen.

Een roker stopt pas als hij dat ZELF WIL. Als je echt WIL stoppen, dan is het geen enkel probleem om te stoppen..... alleen komen velen pas vrij laat tot inkeer. Het duurde bij mij tot mijn 23e voor ik eindelijk realiseerde wat roken eigenlijk met een lichaam doet, bij sommigen duurt het nog langer voordat ze er achter zijn.
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 01:10:20 #89
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34434377
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:06 schreef ernstigezaak het volgende:

[..]

Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.
ik ben er mee begonnen omdat ik het vaak kreeg aangeboden en omdat veel mensen rookten die ik kende ja btje het zelfde als met alcohol enz
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_34437456
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:06 schreef ernstigezaak het volgende:

[..]

Bijna hele vriendengroep rookt.... Dan wordt je makkelijk meegesleept.
pi_34441877
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je 5 pakjes per week rookt (en de meeste rokers halen dat ruimschoots), ben je al 1000 euro per jaar kwijt. Echt veel als je er zo over nadenkt
Ik rook een pakje Pall Mall (19 stuks) 3,- per dag. Soms ook Marlboro (4,-), of Chesterfield (3,65). Daarnaast rook ik er een pakje Samson (met vloei 5,-) doorheen.

Dat is;

7x 3 = 21,-
1x 5 = 5,-

26 Euro per week. 1352,- per jaar. Best wel jammer van het geld eigelijk. Daarnaas rook ik nog meer als ik uit ga.
pi_34441981
In guldens (jaja, ik weet dat we daar niet meer in rekenen, maar het schrikt zo lekker af) is dat 3000 gulden per jaar. WOW
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34442002
Ik denk er niet aan hoeveel geld ik uitgeef aan roken. Tis namelijk echt veel. Moeten jullie maar blij zijn met de belasting die ik betaal.
pi_34442039
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:25 schreef Doderok het volgende:
Hiermee wordt roken minder schadelijk dan 10 kilo overgewicht
En nicotine beschermt tegen neurotoxiciteit, dus minder kans op Parkinson en Alzheimer
Mijn oma was een ontiegelijke kettingroker, nu is ze van het roken af omdat ze dit, simpelweg vergeten is door de ziekte alzheimer.
pi_34442071
Ze is vergeten dat ze rookt? Wat maf. Maar ja, Alzheimer lijkt me erger dan roken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:10:03 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_34442103
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:07 schreef Geesoes het volgende:
Ik denk er niet aan hoeveel geld ik uitgeef aan roken. Tis namelijk echt veel. Moeten jullie maar blij zijn met de belasting die ik betaal.
Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:10:39 #97
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_34442121
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:03 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik rook een pakje Pall Mall (19 stuks) 3,- per dag. Soms ook Marlboro (4,-), of Chesterfield (3,65). Daarnaast rook ik er een pakje Samson (met vloei 5,-) doorheen.

Dat is;

7x 3 = 21,-
1x 5 = 5,-

26 Euro per week. 1352,- per jaar. Best wel jammer van het geld eigelijk. Daarnaas rook ik nog meer als ik uit ga.
en je overweegt nog niet te stoppen? ... dit is toch wel een dikke vakantie bijvoorbeeld.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:12:28 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_34442190
mijn vader is op doktersorders gestopt na een infarct.. en hij houdt het nog vol ook uit zichzelf was ie nooit gestopt trouwens
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_34442268
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef soylent het volgende:

[..]

Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.
Zou ook kunnen gebeuren dat ik niet ziek word. Mooi dat je antiroken bent, maar zadel mij er niet mee op.
pi_34442557
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Mabelle het volgende:

[..]

en je overweegt nog niet te stoppen? ... dit is toch wel een dikke vakantie bijvoorbeeld.
Nu kan het nog, over een tijdje mag ik niet meer roken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')