FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Nieuwe Honda NSX krijgt V10
M5maandag 23 januari 2006 @ 15:49
quote:

Honda heeft onlangs bekendgemaakt dat een in 2008 een opvolger voor de NSX klaarstaat. In plaats van een sportwagen wordt dat meer een luxe GT. Ook in de kleinere sportieve klasses wil Honda met een nieuwe CRX en een Mini-concurrent gaan meespelen.

De nieuwe Honda NSX wordt geen sportauto met middenmotor meer. Honda gaat een van de Formule 1-auto afgeleide V10 gebruiken in een auto die moet gaan concurreren met onder meer de Aston Martin DB9. Bij de nieuwe Honda wordt de motor waarschijnlijk achter de vooras geplaatst, wat een lange neus tot gevolg heeft. Het chassis dient ook als basis voor de volgende generatie Legend.
Voor de komende jaren heeft Honda nog meer potjes in de sportieve klasse op het vuur staan. Zo komt van de Civic ook een coupéversie die de roemruchte CRX moet doen vergeten. Tot slot plant Honda ook een kleine sportieve stadsauto, waarmee de Japanners gaan meesnoepen van het succes van de Mini.
bron: www.autoweek.nl

Dus deze is weg:


Deze wordt het niet (van wege een voorin geplaatste motor)



Wel leuk, een F1-afgeleide V10. Jammer dat ie voorin ligt . Maar V10's geven altijd bruut mooi geluid
Maikalomaandag 23 januari 2006 @ 16:06
quote:
Voor de komende jaren heeft Honda nog meer potjes in de sportieve klasse op het vuur staan. Zo komt van de Civic ook een coupéversie die de roemruchte CRX moet doen vergeten. Tot slot plant Honda ook een kleine sportieve stadsauto, waarmee de Japanners gaan meesnoepen van het succes van de Mini.
Foto's van de nieuwe CRX?
M5maandag 23 januari 2006 @ 16:12
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:06 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Foto's van de nieuwe CRX?
Nee helaas.
Jimmiemaandag 23 januari 2006 @ 16:14
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
MikeyManmaandag 23 januari 2006 @ 16:46
Mjah, "F1 afgeleide v10" vind ik altijd een beetje een rare term...
Dat ding zal echt wel meer dan 2,5 liter hebben, geen pneumatische kleppen en zeker geen 19000 toeren draaien...
M5maandag 23 januari 2006 @ 16:49
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:46 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, "F1 afgeleide v10" vind ik altijd een beetje een rare term...
Dat ding zal echt wel meer dan 2,5 liter hebben, geen pneumatische kleppen en zeker geen 19000 toeren draaien...
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
JohnnyKnoxvillemaandag 23 januari 2006 @ 16:50
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef M5 het volgende:
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
Gezien de nieuwe regelementen zou je dan juist een V8 in de NSX verwachten.
MikeyManmaandag 23 januari 2006 @ 16:57
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef M5 het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
Mjah, ook dat vind ik een beetje vergezocht... Misschien wat materialen die hetzelfde zijn... Maar dat ding heeft fokkin 5 liter inhoud... Nogal vergezoch naar mijn idee...
M5maandag 23 januari 2006 @ 17:03
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:57 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, ook dat vind ik een beetje vergezocht... Misschien wat materialen die hetzelfde zijn... Maar dat ding heeft fokkin 5 liter inhoud... Nogal vergezoch naar mijn idee...
Het gaat niet zo zeer om de inhoud of de materialen, maar om de opbouw van het blok, dry-sump smering, etc. Dat soort dingen. Met een ongeblazen 3.0l V10 zou je met Euro4 normen op iets van 300-315 pk komen.
Youpmaandag 23 januari 2006 @ 17:37
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:03 schreef M5 het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om de inhoud of de materialen, maar om de opbouw van het blok, dry-sump smering, etc. Dat soort dingen. Met een ongeblazen 3.0l V10 zou je met Euro4 normen op iets van 300-315 pk komen.
en je moet natuurlijk ook nog wat koppel hebben en duurzaamheid... dat zijn 2 dingen die een F1 motor niet heeft...

je blind staren op PK's en toeren is 3x niks waard
ditismijnauto.nlmaandag 23 januari 2006 @ 18:29
bling, bling, strak design
StefanPdinsdag 24 januari 2006 @ 04:13
Mooie auto hoor, terwijl die oude NSX me altijd deed denken aan een mislukte jaren 80 MR2 kloon. Een lelijke auto was het.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Jammer dat 2008 zo ver weg is. Eigenlijk ben ik nog benieuwder naar de Lexus LFA
piet_pelledinsdag 24 januari 2006 @ 04:34
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
WTF is er mis met een Honda
En weer een flop

Dude, jij hebt ze echt niet allemaal op een rijtje staan.
Oh ja Lexus LFA

Trouwens, wat is er gebeurd met het 280 pk max. gentlemens agreement met die V10 nsx opvolger en Lexus LFA, nieuwe Skyline met V8 waarschijnlijk en weet ik veel wat voor ruige bakken die lui binnenkort mee op de proppen komen?
FunnyNamedinsdag 24 januari 2006 @ 07:34
Ik las in AutoVisie dat het meer een GT wordt dan een sportwagen, das jammer om van zo een volbloed icoon een relaxte chil bak te maken. Ik vind het zonde althans ..
Tjabbodinsdag 24 januari 2006 @ 08:14
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Gezien de nieuwe regelementen zou je dan juist een V8 in de NSX verwachten.
nej joh. ze hebben nu wat V10 blokjes over waar ze niets mee kunnen nu
yupdinsdag 24 januari 2006 @ 08:41
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
Ferrari of Honda.

Ik weet alvast welke betrouwbaarder is. Voor een fractie van de prijs van een Ferrari
Fooldinsdag 24 januari 2006 @ 09:10
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
Helemaal niks mis met Honda, zijn goede wagens. En ze hebben toch al wel enkele succesjes gehad!
Arendtdinsdag 24 januari 2006 @ 10:32
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:06 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Foto's van de nieuwe CRX?
"De roemruchte CRX"...

Die oude NSX, het model vóór dat wat in de openingspost staat, is nog altijd het mooist;



De enige mooie honda.
beschuitdinsdag 24 januari 2006 @ 11:28
geweldige auto de NSX, maar de geruchten dat ie geen middenmotor meer krijgt doet een traantje vloeien... de V10 is wel lachen natuurlijk. Zal een mooi geluidje opleveren iig.
Annedinsdag 24 januari 2006 @ 11:33
Nieuwe CRX Nieuwe CRX .

.
Tjabbodinsdag 24 januari 2006 @ 11:42
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:

[..]

"De roemruchte CRX"...
naja roemrucht,

veelbesproken. dat wel.
Annedinsdag 24 januari 2006 @ 11:43
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:

[..]

"De roemruchte CRX"...

Die oude NSX, het model vóór dat wat in de openingspost staat, is nog altijd het mooist;

[afbeelding]

De enige mooie honda.
Vind ik ook. Maar dan wel in het zwart !
JohnnyKnoxvilledinsdag 24 januari 2006 @ 12:21
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef yup het volgende:
Ferrari of Honda.

Ik weet alvast welke betrouwbaarder is. Voor een fractie van de prijs van een Ferrari
Mja, een Toyota Starlet is ook betrouwbaar.
Volgens mij gaat het bij dit soort auto's niet echt om betrouwbaarheid.
En áls je toch een betrouwbare sportauto wilt, dan koop je een Porsche.
Beter imago en zulks.
stinkiedinsdag 24 januari 2006 @ 12:27
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, een Toyota Starlet is ook betrouwbaar.
Volgens mij gaat het bij dit soort auto's niet echt om betrouwbaarheid.
En áls je toch een betrouwbare sportauto wilt, dan koop je een Porsche.
Beter imago en zulks.
ik durf een porsche een heleboel te noemen, maar geen betrouwbare sportwagen. Sportief rijden met zo'n ding en het is ook zo gebeurt ermee.
Tommy_Kuklinskidinsdag 24 januari 2006 @ 12:31
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:27 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik durf een porsche een heleboel te noemen, maar geen betrouwbare sportwagen. Sportief rijden met zo'n ding en het is ook zo gebeurt ermee.
Dan ben je niet goed op de hoogte.
Porsche staat al jaren in de top 3 v/d TUV m.b.t. betrouwbaarheid.
stinkiedinsdag 24 januari 2006 @ 12:33
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan ben je niet goed op de hoogte.
Porsche staat al jaren in de top 3 v/d TUV m.b.t. betrouwbaarheid.
en TUV zegt? Bar weinig dus.

40K rijden op een manier zoals Porsche graag gezien word en het is over en uit, mocht je het al halen...

Ja Porsche is betrouwbaar en gaat lang mee, mits je er normaal mee rijd
Tommy_Kuklinskidinsdag 24 januari 2006 @ 12:35
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

en TUV zegt? Bar weinig dus.

40K rijden op een manier zoals Porsche graag gezien word en het is over en uit, mocht je het al halen...

Ja Porsche is betrouwbaar en gaat lang mee, mits je er normaal mee rijd
stats zeggen jou dus niets
maar waar haal jij je ervaring met Porsches vandaan dan?
stinkiedinsdag 24 januari 2006 @ 13:23
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

stats zeggen jou dus niets
maar waar haal jij je ervaring met Porsches vandaan dan?
De ervaring van degene die naast me aan het bureau zit .... Heeft er twee gehad. Is van pure ellende maar Peugeot gaan rijden

En stats hoeven inderdaad niets te zeggen nee.
FunnyNamedinsdag 24 januari 2006 @ 13:31
Ik rij zelf een in 18 jaar oude Porsche die betrouwbaarder is dan menig andere circuit auto.

Ik ken ook verhalen van mensen die een Subaru GTT letterlijk krom hebben gereden (totale torsie stijfheid was verdwenen) op de Ring. Daarna met een Porsche na vele male meer kilometers nooit iets aan de hand gehad. En die Porsche maakt nu nog steeds zijn rondjes op de Ring.

Als hij/zij van ellende op Peugeot is overgegaan, dan zegt mij dat genoeg.
Met een te klein budget kan je een Porsche niet onderhouden en dan gaat ie vanzelf kapot ja, zoals iedere auto met slecht onderhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door FunnyName op 24-01-2006 13:54:11 (typo) ]
Jimmiedinsdag 24 januari 2006 @ 14:12
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 04:34 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

WTF is er mis met een Honda
En weer een flop

Dude, jij hebt ze echt niet allemaal op een rijtje staan.
Oh ja Lexus LFA

Trouwens, wat is er gebeurd met het 280 pk max. gentlemens agreement met die V10 nsx opvolger en Lexus LFA, nieuwe Skyline met V8 waarschijnlijk en weet ik veel wat voor ruige bakken die lui binnenkort mee op de proppen komen?
Niks mis met Honda hoor, maar ze hebben een saaie burgerbakken imago. Dus ik verwacht hetzelfde als met de NSX, dat het weer niet aan de man te krijgen is...

Sowieso als rijke lul, dan koop je een sportwagen of een andere auto met een imago, zo simpel is dat nou eenmaal.
MikeyMandinsdag 24 januari 2006 @ 14:13
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef yup het volgende:

[..]

Ferrari of Honda.

Ik weet alvast welke betrouwbaarder is. Voor een fractie van de prijs van een Ferrari
Volgens mij valt dat ook heel erg mee met de nieuwere Ferrari's... (de betrouwbaarheid that is... )
Tommy_Kuklinskidinsdag 24 januari 2006 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:13 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat ook heel erg mee met de nieuwere Ferrari's... (de betrouwbaarheid that is... )
Valt bij sommige modellen tegen, vooral met de bakken hebben ze wat problemen
maar dat hoort er gewoon bij
ChrisHissdinsdag 24 januari 2006 @ 15:11
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:

[..]

"De roemruchte CRX"...

Die oude NSX, het model vóór dat wat in de openingspost staat, is nog altijd het mooist;

[afbeelding]

De enige mooie honda.
Nadruk, al moet hij niet in het zilvergrijs
Googolplexianwoensdag 22 februari 2006 @ 16:33
Hier moest ik dus eigenlijk zijn


NSX Concept?


NSX Concept?


NSX Concept?

Is er iemand die meer plaatjes of nieuws heeft? (echo)
Mr-Zwoensdag 22 februari 2006 @ 18:00
tvp!
MikeyManwoensdag 22 februari 2006 @ 18:01
Eerste is mooi, tweede is net een ferrari, derde is lelijk...
M5woensdag 22 februari 2006 @ 18:03
De eerste 2 worden het zeker niet vanwege de voorin geplaatste V10.
De derde zou dan misschien kunnen maar die is erg lelijk imo, dus dan de eerste maar met een iets langere neus.
Rosbiefwoensdag 22 februari 2006 @ 18:09
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:01 schreef MikeyMan het volgende:
Eerste is mooi, tweede is net een ferrari, derde is lelijk...
3=2 dus Ferrari=lelijk
MikeyManwoensdag 22 februari 2006 @ 18:17
Dude... de tweede en derde auto lijken totaal niet op elkaar...
M5woensdag 22 februari 2006 @ 19:14
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:17 schreef MikeyMan het volgende:
Dude... de tweede en derde auto lijken totaal niet op elkaar...
tenzij je in de OP kijkt.

MikeyMandonderdag 23 februari 2006 @ 09:37
euh, jah, daar had ik het niet over