abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34380395
quote:

Honda heeft onlangs bekendgemaakt dat een in 2008 een opvolger voor de NSX klaarstaat. In plaats van een sportwagen wordt dat meer een luxe GT. Ook in de kleinere sportieve klasses wil Honda met een nieuwe CRX en een Mini-concurrent gaan meespelen.

De nieuwe Honda NSX wordt geen sportauto met middenmotor meer. Honda gaat een van de Formule 1-auto afgeleide V10 gebruiken in een auto die moet gaan concurreren met onder meer de Aston Martin DB9. Bij de nieuwe Honda wordt de motor waarschijnlijk achter de vooras geplaatst, wat een lange neus tot gevolg heeft. Het chassis dient ook als basis voor de volgende generatie Legend.
Voor de komende jaren heeft Honda nog meer potjes in de sportieve klasse op het vuur staan. Zo komt van de Civic ook een coupéversie die de roemruchte CRX moet doen vergeten. Tot slot plant Honda ook een kleine sportieve stadsauto, waarmee de Japanners gaan meesnoepen van het succes van de Mini.
bron: www.autoweek.nl

Dus deze is weg:


Deze wordt het niet (van wege een voorin geplaatste motor)



Wel leuk, een F1-afgeleide V10. Jammer dat ie voorin ligt . Maar V10's geven altijd bruut mooi geluid
V10
  maandag 23 januari 2006 @ 16:06:34 #2
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34381065
quote:
Voor de komende jaren heeft Honda nog meer potjes in de sportieve klasse op het vuur staan. Zo komt van de Civic ook een coupéversie die de roemruchte CRX moet doen vergeten. Tot slot plant Honda ook een kleine sportieve stadsauto, waarmee de Japanners gaan meesnoepen van het succes van de Mini.
Foto's van de nieuwe CRX?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34381242
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:06 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Foto's van de nieuwe CRX?
Nee helaas.
V10
pi_34381278
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
  maandag 23 januari 2006 @ 16:46:34 #5
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34382337
Mjah, "F1 afgeleide v10" vind ik altijd een beetje een rare term...
Dat ding zal echt wel meer dan 2,5 liter hebben, geen pneumatische kleppen en zeker geen 19000 toeren draaien...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_34382421
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:46 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, "F1 afgeleide v10" vind ik altijd een beetje een rare term...
Dat ding zal echt wel meer dan 2,5 liter hebben, geen pneumatische kleppen en zeker geen 19000 toeren draaien...
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
V10
pi_34382473
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef M5 het volgende:
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
Gezien de nieuwe regelementen zou je dan juist een V8 in de NSX verwachten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:57:19 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34382708
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef M5 het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
Mjah, ook dat vind ik een beetje vergezocht... Misschien wat materialen die hetzelfde zijn... Maar dat ding heeft fokkin 5 liter inhoud... Nogal vergezoch naar mijn idee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_34382895
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:57 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, ook dat vind ik een beetje vergezocht... Misschien wat materialen die hetzelfde zijn... Maar dat ding heeft fokkin 5 liter inhoud... Nogal vergezoch naar mijn idee...
Het gaat niet zo zeer om de inhoud of de materialen, maar om de opbouw van het blok, dry-sump smering, etc. Dat soort dingen. Met een ongeblazen 3.0l V10 zou je met Euro4 normen op iets van 300-315 pk komen.
V10
pi_34384139
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:03 schreef M5 het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om de inhoud of de materialen, maar om de opbouw van het blok, dry-sump smering, etc. Dat soort dingen. Met een ongeblazen 3.0l V10 zou je met Euro4 normen op iets van 300-315 pk komen.
en je moet natuurlijk ook nog wat koppel hebben en duurzaamheid... dat zijn 2 dingen die een F1 motor niet heeft...

je blind staren op PK's en toeren is 3x niks waard
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34385839
bling, bling, strak design
Ditismijnauto.nl :: 206 :: Civic :: Del Sol :: Skyline ::
pi_34403009
Mooie auto hoor, terwijl die oude NSX me altijd deed denken aan een mislukte jaren 80 MR2 kloon. Een lelijke auto was het.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Jammer dat 2008 zo ver weg is. Eigenlijk ben ik nog benieuwder naar de Lexus LFA
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34403091
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
WTF is er mis met een Honda
En weer een flop

Dude, jij hebt ze echt niet allemaal op een rijtje staan.
Oh ja Lexus LFA

Trouwens, wat is er gebeurd met het 280 pk max. gentlemens agreement met die V10 nsx opvolger en Lexus LFA, nieuwe Skyline met V8 waarschijnlijk en weet ik veel wat voor ruige bakken die lui binnenkort mee op de proppen komen?
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_34403512
Ik las in AutoVisie dat het meer een GT wordt dan een sportwagen, das jammer om van zo een volbloed icoon een relaxte chil bak te maken. Ik vind het zonde althans ..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:14:40 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34403753
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Gezien de nieuwe regelementen zou je dan juist een V8 in de NSX verwachten.
nej joh. ze hebben nu wat V10 blokjes over waar ze niets mee kunnen nu
pi_34404021
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
Ferrari of Honda.

Ik weet alvast welke betrouwbaarder is. Voor een fractie van de prijs van een Ferrari
pi_34404451
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
Helemaal niks mis met Honda, zijn goede wagens. En ze hebben toch al wel enkele succesjes gehad!
Uhm...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:32:33 #18
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_34405877
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:06 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Foto's van de nieuwe CRX?
"De roemruchte CRX"...

Die oude NSX, het model vóór dat wat in de openingspost staat, is nog altijd het mooist;



De enige mooie honda.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:28:24 #19
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_34407444
geweldige auto de NSX, maar de geruchten dat ie geen middenmotor meer krijgt doet een traantje vloeien... de V10 is wel lachen natuurlijk. Zal een mooi geluidje opleveren iig.
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_34407623
Nieuwe CRX Nieuwe CRX .

.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:42:12 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34407922
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:

[..]

"De roemruchte CRX"...
naja roemrucht,

veelbesproken. dat wel.
pi_34407978
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:

[..]

"De roemruchte CRX"...

Die oude NSX, het model vóór dat wat in de openingspost staat, is nog altijd het mooist;

[afbeelding]

De enige mooie honda.
Vind ik ook. Maar dan wel in het zwart !
pi_34409222
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef yup het volgende:
Ferrari of Honda.

Ik weet alvast welke betrouwbaarder is. Voor een fractie van de prijs van een Ferrari
Mja, een Toyota Starlet is ook betrouwbaar.
Volgens mij gaat het bij dit soort auto's niet echt om betrouwbaarheid.
En áls je toch een betrouwbare sportauto wilt, dan koop je een Porsche.
Beter imago en zulks.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:27:08 #24
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_34409379
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mja, een Toyota Starlet is ook betrouwbaar.
Volgens mij gaat het bij dit soort auto's niet echt om betrouwbaarheid.
En áls je toch een betrouwbare sportauto wilt, dan koop je een Porsche.
Beter imago en zulks.
ik durf een porsche een heleboel te noemen, maar geen betrouwbare sportwagen. Sportief rijden met zo'n ding en het is ook zo gebeurt ermee.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_34409499
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:27 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik durf een porsche een heleboel te noemen, maar geen betrouwbare sportwagen. Sportief rijden met zo'n ding en het is ook zo gebeurt ermee.
Dan ben je niet goed op de hoogte.
Porsche staat al jaren in de top 3 v/d TUV m.b.t. betrouwbaarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')