bron: www.autoweek.nlquote:
Honda heeft onlangs bekendgemaakt dat een in 2008 een opvolger voor de NSX klaarstaat. In plaats van een sportwagen wordt dat meer een luxe GT. Ook in de kleinere sportieve klasses wil Honda met een nieuwe CRX en een Mini-concurrent gaan meespelen.
De nieuwe Honda NSX wordt geen sportauto met middenmotor meer. Honda gaat een van de Formule 1-auto afgeleide V10 gebruiken in een auto die moet gaan concurreren met onder meer de Aston Martin DB9. Bij de nieuwe Honda wordt de motor waarschijnlijk achter de vooras geplaatst, wat een lange neus tot gevolg heeft. Het chassis dient ook als basis voor de volgende generatie Legend.
Voor de komende jaren heeft Honda nog meer potjes in de sportieve klasse op het vuur staan. Zo komt van de Civic ook een coupéversie die de roemruchte CRX moet doen vergeten. Tot slot plant Honda ook een kleine sportieve stadsauto, waarmee de Japanners gaan meesnoepen van het succes van de Mini.
Foto's van de nieuwe CRX?quote:Voor de komende jaren heeft Honda nog meer potjes in de sportieve klasse op het vuur staan. Zo komt van de Civic ook een coupéversie die de roemruchte CRX moet doen vergeten. Tot slot plant Honda ook een kleine sportieve stadsauto, waarmee de Japanners gaan meesnoepen van het succes van de Mini.
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:46 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, "F1 afgeleide v10" vind ik altijd een beetje een rare term...
Dat ding zal echt wel meer dan 2,5 liter hebben, geen pneumatische kleppen en zeker geen 19000 toeren draaien...
Gezien de nieuwe regelementen zou je dan juist een V8 in de NSX verwachten.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef M5 het volgende:
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
Mjah, ook dat vind ik een beetje vergezocht... Misschien wat materialen die hetzelfde zijn... Maar dat ding heeft fokkin 5 liter inhoud... Nogal vergezoch naar mijn idee...quote:Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje moet denken richting de V10 van BMW uit de M5/M6 daar is ook het één en ander afgeleid uit de F1.
Het gaat niet zo zeer om de inhoud of de materialen, maar om de opbouw van het blok, dry-sump smering, etc. Dat soort dingen. Met een ongeblazen 3.0l V10 zou je met Euro4 normen op iets van 300-315 pk komen.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, ook dat vind ik een beetje vergezocht... Misschien wat materialen die hetzelfde zijn... Maar dat ding heeft fokkin 5 liter inhoud... Nogal vergezoch naar mijn idee...
en je moet natuurlijk ook nog wat koppel hebben en duurzaamheid... dat zijn 2 dingen die een F1 motor niet heeft...quote:Op maandag 23 januari 2006 17:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om de inhoud of de materialen, maar om de opbouw van het blok, dry-sump smering, etc. Dat soort dingen. Met een ongeblazen 3.0l V10 zou je met Euro4 normen op iets van 300-315 pk komen.
WTF is er mis met een Hondaquote:Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
nej joh. ze hebben nu wat V10 blokjes over waar ze niets mee kunnen nuquote:Op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gezien de nieuwe regelementen zou je dan juist een V8 in de NSX verwachten.
Ferrari of Honda.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
Tja koop je een dure Honda GT auto, rij je toch een Honda... hoe goed ie ook wordt, ik gok dat het weer flopt
Helemaal niks mis met Honda, zijn goede wagens. En ze hebben toch al wel enkele succesjes gehad!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:14 schreef Jimmeh het volgende:
"De roemruchte CRX"...quote:
Vind ik ook. Maar dan wel in het zwartquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef Arendt het volgende:
[..]
"De roemruchte CRX"...![]()
Die oude NSX, het model vóór dat wat in de openingspost staat, is nog altijd het mooist;
[afbeelding]
De enige mooie honda.
Mja, een Toyota Starlet is ook betrouwbaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef yup het volgende:
Ferrari of Honda.
Ik weet alvast welke betrouwbaarder is. Voor een fractie van de prijs van een Ferrari![]()
ik durf een porsche een heleboel te noemen, maar geen betrouwbare sportwagen. Sportief rijden met zo'n ding en het is ook zo gebeurt ermee.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, een Toyota Starlet is ook betrouwbaar.
Volgens mij gaat het bij dit soort auto's niet echt om betrouwbaarheid.
En áls je toch een betrouwbare sportauto wilt, dan koop je een Porsche.
Beter imago en zulks.
Dan ben je niet goed op de hoogte.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik durf een porsche een heleboel te noemen, maar geen betrouwbare sportwagen. Sportief rijden met zo'n ding en het is ook zo gebeurt ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |