abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35599506
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:19 schreef Typmuts het volgende:
Ik ben in 1 van de 3 bergdorpen geweest. Ik zat in Koutouloufari en keek uit op Chersonissos. 1 Weg naar beneden aflopen en je komt bij Starbeach uit. Berg af 10 min. Berg op tja...ietsje langer dus. 2e Dorp is Piskopiano en 3e dorp heette Oud-Chersonissos of iets dergelijks....Vanuit Koutouloufari rijdt er een treintje naar de andere dorpen. Best grappig om te doen.

Voor de rest heb ik me prima vermaakt op Kreta. Leuk is ook om een auto te huren (als je een beetje van Cultuur houdt...). Wij zijn zelf toen naar Rethymnon gereden en naar Heraklion. Als je een beetje van geschiedenis houdt is Spinalonga erg interessant: een voormalige leprakolonie. Klinkt eng, maar is het niet hoor! Wel erg indrukwekkend.

Uitgaansleven in Chersonissos was erg leuk. Ik heb me prima vermaakt de 15 dagen dat ik op Kreta ben geweest. Een echte aanrader!
Het is de infrastructuur op kreta eigenlijk, staat alles goed aangegeven of heb je echt een kaart nodig om die cultuurdingen te bezoeken?
pi_35599548
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:00 schreef wlsandman het volgende:

[..]

Het is de infrastructuur op kreta eigenlijk, staat alles goed aangegeven of heb je echt een kaart nodig om die cultuurdingen te bezoeken?
Aan 2 telefoons met TomTom moet je wel genoeg hebben toch?
pi_35600330
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:02 schreef keijz het volgende:

[..]

Aan 2 telefoons met TomTom moet je wel genoeg hebben toch?

Niet aan gedacht idd
pi_35601003
Infrastructuur is daar best aardig.... Ik zou in ieder geval een kaart meenemen!! Verder rijden ze daar echt als debielen! Vreemde gebruiken... als je langzaam rijdt, rij je daar half op de vluchtstrook (kan je beter inhalen als achterliggende auto). Ik vond dat de bezienswaardigheden goed aangegeven zijn.

Ook leuk is om een scooter te huren en dan het gebied achter Chersonissos in te gaan. Dat gebied had een naam, maar die is me even ontschoten. Wel de moeite waard!
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:35:36 #55
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_35614719
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:37 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben benieuwd of Porto Village een beetje dicht bij Starbeach ligt, heb er niet echt veel over kunnen vinden.
Als je van Porto Village naar Starbeach gaat kun je het beste een taxi nemen anders moet je ff een heel stuk lopen en het kost je maar 5 euro per ritje. Vorig jaar zat ik met een hele groep in Cretan View, ligt pal naast Porto Village.
Naar het uitgaanscentrum is t makkelijk lopend te doen, alleen 's nachts als je lam bent is bergop soms wat lastig

Zit zelf komende zomer met nog 2 gozers en 2 meiden in appartementen Manos Maria, weet iemand daar wat van?
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_35620295
waarom wil iedereen toch zo graag bij Starbeach zitten..... Wij zaten in appartement Michalis, midden in het centrum met een super relaxed zwembad en 5 min lopen naar strand en kroegen.... Starbeach ligt een eind uit t centrum en de appartementen zijn er ook minder (lees afgebroken door alle kuddes jongeren die er komen)

Qua kroegen, mijdt alle Nederlandse tenten en ga naar of New York of een van de Irish pubs (tenminste als je net als wij ook geen zin hebt om je in Nederland te wanen)

Samaria kloof een echte aanrader, ook al kost het een paar knaken. En natuurlijk loop je de hele kloof wij gingen er heen na 2 uur slaap en hebben de 18 km met gemak volgehouden
super mooi
pi_35769482
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:20 schreef loesjegirl het volgende:
Hallo mensen!

Iemand bekend met de Samaria-kloof?
Wij zitten in het Star beach hotel en vragen ons af of je er makkelijk naar toe kunt rijden (wij huren een auto) en dan zonder begelijding en/of gids daar kan lopen? Hoe lang loop je er ongeveer over?
En als je aan het eind bent, sta je dan weer op het beginpunt of moet je dan een taxi nemen om weer terug te komen bij de plaats waar je je auto neer hebt gezet?
Ik ben normaal gesproken ook iemand die liever alles zelf regelt, auto huren enz. Maar voor die kloof moet je gewoon lekker een georganiseerde busreis nemen. Is niet te doen als je t zelf wil regelen. Je vertrekt namelijk om 5:30am, uur of 3 1/2 in de bus, dan 8 uur lopen, dan de boot, dan weer bus terug compleet ergens anders en dan weer 3 1/2 uur terug om 11pm weer thuis.

Als je een willekeurig reisbureautje in t dorp binnenwandelt, ben je binnen 5 mn klaar voor 40 euro. Via Sunweb zelf was t 60 euro. Kankercriminelen.
Bismillahi rahmani rahim
Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
Arahmani rahim
Maliki yawmi-din
pi_35798764
Ben er jaartje of 5 terug geweest, vond het niet super, star beach is echt de pauper place to be, ben jaar daarna naar Koss geweest en dat is stukken leuker, iets kleinschaliger, beter eten, leuker stapcentrum en absoluut heerlijk strand. Ik vind Chersonissos bepaalt geen aanrader, het is eigenlijk gewoon valkenburg maar dan met mooi weer.

Mocht je wel gaan, kan ik je de volgende tips geven:

-Hou je gedeist tegenover politie
-Ga niet aan het strand vreten, neem even een taxi en neem restaurant in dorp
-Ga niet te ver van centrum af zitten
-Huur scooter/auto bij een door je reisleider geadviseerd bureau, in geval van problemen ben je verzekerd van support.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_35928130
Ik ben van plan een reis te boeken naar Hotel Royal Belvedere - All inclusive voor 8 dagen. Iemand daar al eens geweest, en hoe was het?

Volgens site:

Ligging
Het strand ligt op maar 500 meter van het hotel en het centrum van Chersonissos is op ongeveer 1500 meter afstand. Vier keer per dag gaat er een gratis shuttlebusje van het hotel naar Star Beach en weer terug.

Is dit goed te doen?
pi_36402578
Tvp, hier staan handige tips en namen in.

Ga binnen 2 weken boeken met 4 vrienden
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36624012
Ik heb net geboekt. Vertrek de 25e van augustus. We gaan naar appartement Maria. Om de hoek van dat appartement ligt het uitgaansgedeelte, dat is wel prima. Het ligt redelijk ver van Starbeach, maar dat maakt me niet veel uit. Je zit er waarschijnlijk zo met de taxi, en misschien heb ik wel liever het gewone strand dan dat kuddevolk daar.

Moet binnenkort maar eens kijken wat we verder gaan doen daar. Je hebt Samariakloof, jeepsafari. Nog meer ideeen?
pi_36635024
Wij gaan in de periode van 2 t/m 17 juli naar chersonissos. App Golden sun

3 gastuhhh!

• check ook even op trip2kreta . voor fotos/videos etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door fection op 04-04-2006 16:52:28 ]
  • http://www.trip2kreta.com Chersonissos 2006!!!!
    pi_36684848
    Ik zie redelijk dicht bij starbeach ( Hotel Royal Belvedere ) maar heb gehoord dat het daar niks aan is... ik zit ook liever bij het zwembad in m'n hotel... waar ik gratis kan eten en drinken Ik ga de 12e van juli
      maandag 17 april 2006 @ 20:37:24 #64
    137621 SignOff
    Build God Then We'll Talk
    pi_37042055
    ik hoorde dat het appartementencomplex dikitina is afgefikt... weet iemand meer?
    If You Can't Convince Them, Confuse Them...
    pi_37068385
    Wij zijn er vorig jaar in september geweest. En hebben 15 dagen in Creta Maris gezeten, een vijf sterren hotel aan de rand van Chersonissos. Zoiets hebben wij nog nooit eerder geboekt, en zijn we ook niet gewend van Kreta. Toen we aankwamen werden onze koffers door de mensen van het hotel gedragen. En toen we in onze kamer kwamen waren we helemaal verbaasd, we hadden dus gedacht dat we in het hoofdgebouw met tuinzicht zouden zitten. Maar dit was dus niet het geval we mochten verblijven in een bungalow met zeezicht helemaal super (zo'n 200 meter van het strand...en een breed strand ook nog). Het was zelfs zo als wij na het ontbijt terug kwamen in onze bungalow was alles netjes schoongemaakt en de bedden waren zelfs opgemaakt, elke dag weer. Zeker een aanrader dit hotel, zeker voor de mensen die van wat comfort houden...Piskopiano is ook erg leuk en kan je goed eten. Aanrader is om een auto te huren en dan het eiland te verkennen, wij hebben dat ook gedaan en wat betreft het verkeer daar moet je gewoon gelijk mee opgaan.
    ® // Everybody getcha groove on.....and start bouncin' \ ©
    pi_37134907
    Wij zitten met z'n 7en in Appartementen Manos Maria van 20-27 juli ben der nog nooit geweest en hoop op het beste
    pi_37210556
    Zit te twijfelen tussen Spanje en Chersonissos. heeft iemand tip voor een leuk appartement midden in de stad (in een zijstraat tussen de bars).
    pi_37221896
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 13:38 schreef Jeanne_Darc het volgende:
    Zit te twijfelen tussen Spanje en Chersonissos. heeft iemand tip voor een leuk appartement midden in de stad (in een zijstraat tussen de bars).
    Maakt geen fuck uit waar je zit, zit allemaal bij mekaar en is allemaal tzelfde.
    Bismillahi rahmani rahim
    Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
    Arahmani rahim
    Maliki yawmi-din
    pi_37236799
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 13:38 schreef Jeanne_Darc het volgende:
    Ik raad je in ieder geval aan voor Chersonissos te kiezen en niet voor Spanje
      woensdag 26 april 2006 @ 01:29:34 #70
    142044 voidmage
    ad maiora natus sumus
    pi_37301088
    eey
    ik ben van plan om dit jaar naar chersonissos te gaan met een paar vrienden.

ik ben ook van plan om een klein appertementje te nemen midden in het centrum, heeft iemadn wat tips qua hotels en waar ze te boeken zijn (vakantiediscounter dotnl?)

en ohja wat ben je daar kwijt aan het stappen en eten in 8 dagen of i.a.w. hoeveel moet ik als uitgavegeld meenemen naast mijn hotelboeking?

greetz en mischien tot op kreta
    Carpe Diem!
    pi_37308343
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 01:29 schreef voidmage het volgende:
    eey
    ik ben van plan om dit jaar naar chersonissos te gaan met een paar vrienden.

ik ben ook van plan om een klein appertementje te nemen midden in het centrum, heeft iemadn wat tips qua hotels en waar ze te boeken zijn (vakantiediscounter dotnl?)

en ohja wat ben je daar kwijt aan het stappen en eten in 8 dagen of i.a.w. hoeveel moet ik als uitgavegeld meenemen naast mijn hotelboeking?

greetz en mischien tot op kreta
    mijn tip is om gewoon naar het reisbureau te gaan en ff de gidsen door te nemen. tip 2 is doe het snel aangezien toen wij paar maanden geleden wouden boeken veel van de appartementen al weg waren
    pi_37319483
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 12:48 schreef greetoz_ het volgende:

[..]

mijn tip is om gewoon naar het reisbureau te gaan en ff de gidsen door te nemen. tip 2 is doe het snel aangezien toen wij paar maanden geleden wouden boeken veel van de appartementen al weg waren
    Maar ik denk dat hij inderdaad nu al te laat is met boeken.

Over het geld: ik reken altijd op ongeveer 50 euro per dag wat je kwijt bent (soms ben je meer kwijt en soms wat minder..). Dus met eten en uitgaan. Dus voor 8 dagen is dan ongeveer 400 euro. Voor de zekerheid natuurlijk meer geld erop zetten!
      woensdag 26 april 2006 @ 19:24:02 #73
    142044 voidmage
    ad maiora natus sumus
    pi_37320108
    te laat?ik heb nog wat lastminutes gevonden maar die zitten niet midden in het centrum eindje er vandaan.(500m MAX)
    achje een op een rubgy training loop ik meer dus het zou niet zo een probleem moeten zijn

dat bedrag per avond had ik ook ongeveer in gedachten valt op zich nog wel mee.
    vergeleken met wat het stappen hier kost.
    Carpe Diem!
    pi_37460261
    Waar je iedere dag het beste kan gaan zonnen is uiteraard: Star Beach.
    Verder raad ik aan om te gaan stappen in de Havanna Club. Dit is voor de verandering geen Hollandse kroeg maar zit vol met bloedmooie Zweedse, Deense en Noorse straalbezopen vrouwen. Afgelopen jaar was het net de hemel op aarde
    pi_37479917
    Griekenland is duizend keer leuker dan Spanje! Wij gaan over 2 weken naar Chersonissos naar Piskopiano (naast Chersonissos). We huren wel een auto want dat is echt ideaal (Kreta is te groot om een scootertje te huren). Trouwens, het strand van Chersonissos is niet echt toppie, beter verderop kijken - daar zijn de mooiste stranden!
    O....enne, in augustus ook geboekt naar Griekenland...nu naar Rhodos!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')