abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34376077
Rome

http://www.hbo.com/rome/

http://www.imdb.com/title/tt0384766/

Het is een serie in 12 delen. In de eerste 2 delen zien we hoe langzaam maar zeker de machtstrijd tussen Gaius Julius Caesar en Pompeius de Grote zich ontwikkeld. Caesar de succesvolle generaal in Gallie, en Pompeius de consul en Rome die ziet hoe Caesar's populariteit onder de plebs zijn eigen populariteit begint te overstijgen.
De senaat verklaart Caesar's actie's illegaal en verklaard hem vogelvrij. Caesar rukt hierop vervolgens op naar Rome om de senaat en Pompeius even een lesje te geven in machtspolitiek. Aan het eind van serie 3 vlucht Pompeius uit Rome. Ook zijn we het verhaal van twee simpele militairen in het leger van Caesar.

vorig deeltje:
http://forum.fok.nl/topic/798202

Elke zondagavond rond 21:25 uur op SBS6

[ Bericht 3% gewijzigd door SlimShady op 23-01-2006 14:16:33 ]
pi_34376266
Die vrouw van Vorenus had gisteren een wel heel spannend gewaad aan, zoals ze in de deuropening stond, met het licht erachter

Dit terzijde uiteraard, want het gaat om het verhaal
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34376886
Niobe en Atia zijn zeer mooie vrouwen
Inhoudelijk:
Ik vond het wel bruut dat ze de minnaar van Niobe hebben omgebracht.
Het verbaasd me een beetje dat overspel echt niet getolereerd wordt.
Ook al gaat het over een ander stel.
Ik dacht eerst dat ze hem gingen ondervragen en dan weer vrijlaten.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:08:34 #4
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_34376979
Ik heb wel een beetje moeite met de drijfveren van de karakters. Soms zijn de motieven volstrekt onduidelijk.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:10:41 #5
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34377045
Cicero. Mr Collins.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:12:12 #6
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34377109
Je hebt Caesar trouwens in de OP verkeerd gespeld.
pi_34377789
vandaag alweer de laatste aflevering op Canvas
pi_34378188
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:08 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb wel een beetje moeite met de drijfveren van de karakters. Soms zijn de motieven volstrekt onduidelijk.
idd., de karakters staan meer in dienst vd aflevering dan andersom, ze staan in de serie in dienst om alle facetten vh Romeinse Rijk zoveel mogelijk in beeld te brengen met als leidraad een beroemde machtsworsteling, en dat gaat ten koste van de karaktervorming vd spelers, dat wordt nu onvoldoende uitgediept
pi_34378785
Die Octavanius (oid weet niet hoe je het nou schrijft) vind ik wel een mooi ventje
You gotta learn to live
and live and learn
pi_34378886
875.000 kijkers gister avond. Stevige daling vergeleken met de vorige afleveringen (1.1, 1.2, 1.3 miljoen).
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
  maandag 23 januari 2006 @ 20:29:24 #11
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_34390247
Gisteren gemist, maar wel opgenomen dus vanavond maar eens kijken
  maandag 23 januari 2006 @ 21:53:44 #12
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_34393949
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:05 schreef SlimShady het volgende:
Niobe en Atia zijn zeer mooie vrouwen
Inhoudelijk:
Ik vond het wel bruut dat ze de minnaar van Niobe hebben omgebracht.
Het verbaasd me een beetje dat overspel echt niet getolereerd wordt.
Ook al gaat het over een ander stel.
Ik dacht eerst dat ze hem gingen ondervragen en dan weer vrijlaten.
Het ging erom, omdat die zwager verliefd was op Niobe de sfeer nogal gespannen was.
En dat Vorenus daar indirect nogal last van had omdat zn vrouw geen sex meer wilde hebben.
Je zag ook dat nadat die zwager 'verdwenen' was. dat ie Niobe weer ontspanner was en dat die Vorenus geen argwaan meer had.

Zou Vorenus zijn gaan graven, dan was hij erachter gekomen dat Niobe een affaire had gehad en dat daar een kind uit is gekomen. Dan had ie dat kind gelijk vermoord en wie weet Niobe ook wel..
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  maandag 23 januari 2006 @ 21:57:34 #13
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34394096
raarrrr dat ze naar griekenland gevaren waren. dat had ik even gemist
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_34396836
Dit schreeuwt gewoon om een vervolg.
pi_34400607
Bij welke aflevering zijn ze op sbs nou gebleven. Ik volden de serie op canvas maar daar heb ik dus helaas aflevering afleveringen van gemist. Kan ik mooi de draad oppakken op sbs.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:53:29 #16
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34410080
4
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:33:19 #17
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_34411248
Goed, ik heb de serie nu bekeken op Canvas en de beelden zijn schitterend, je denkt echt: ja, zo kan Rome er in die tijd inderdaad uitgezien hebben. De enscenering is zelfs zo sterk dat ik het storend vond dat er Engels gesproken werd en geen Latijn.
Maar met het verhaal en de uitwerking ervan heb ik wel de nodige moeite. Er is niet echt een spanningsboog, hele afleveringen sudderde het verhaal maar wat voort en dat is jammer.
Vergelijk dat eens met I Claudius uit de jaren 70, met een enscenering van lik me vestje maar wat een geweldig sterk verteld verhaal!
It's not a lie, if you believe
pi_34634039
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef zakjapannertje het volgende:
vandaag alweer de laatste aflevering op Canvas
Kwam de serie ook op Canvas !?!
Had ik eerder moeten weten. Op SBS wordt je kijkplezier weer eens helemaal vergalt door de reclame en het ontbreken van de intro en aftiteling.
  woensdag 1 februari 2006 @ 06:53:40 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_34670610
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:58 schreef Murray het volgende:
Dit schreeuwt gewoon om een vervolg.
Daar zijn ze nog niet helemaal uit:
quote:
[HBO chairman Chris] Albrecht announced only a couple of weeks into ["Rome's"] run that he was renewing the series for another season. But in the interview he said, "That ship hasn't entirely sailed yet."

The reason, he said, has nothing to do with how well "Rome" turned out. Mainly, the issue has been money. "Rome" was wildly expensive, costing an estimated $100 million. It initially experienced debilitating production delays, fueling rumors that it was a troubled show. Once it was on the air and was seen to be a quality production, Mr. Albrecht said, those rumors subsided.

But he said those delays meant he had only a short window of time to retain a hold on the actors, which was why he renewed the series so quickly. For now, that means ordering scripts, which will be difficult to write because they need to cover the complicated period following the fall of Caesar.

"The real reason why, even though I ordered the show, we haven't formally gone into production, is how long it's going to take," he said. " 'Rome' won't be back until, at the earliest, March of 2007. Which makes you say to yourself: When I bring the show back, can I build an audience?"
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:57:52 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34773397
we zijn der bijna, we zijn der bijna
pi_34777946
Ik moet bij Atia of the Julii uit Rome altijd denken aan Julie Cooper-Nichol van The O.C.

Links Atia, rechts Julie.

Viper 4 life
pi_34778083
Mooie serie. Jammer dat het gevecht niet zo werd getoond.
Hopelijk komen er nog vele afleveringen en seizoenen.
pi_34785385
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:57 schreef SlimShady het volgende:
Jammer dat het gevecht niet zo werd getoond.
Mee eens. Voor die $100 miljoen had er toch wel een fatsoenlijke veldslag scene in mogen zitten.
Ging me ook een beetje te snel. Zo was Caesar zwaar in de minderheid (bijna verslagen), het volgende moment was de totale overwinning binnen.
  maandag 6 februari 2006 @ 09:13:34 #24
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_34785901
De serie begint echt per aflevering minder te worden, vorige keer alleen maar gezever over die irritante bijna fictieve soldaten die opeens de hoofdrol hebben en ook deze aflevering was weer niks. Veels te veel toevalligheden, die 2 soldaten zijn de enige overlevenden van een schipbreuk en lopen ook nog eens tegen Pompejus op die niet eens een lijfwacht meer heeft (was dat niet een beetje overdreven?). Dan hebben we die veldslag die in 10 seconden voorbij ging, als je het budget niet hebt voor grote gevechten is dat nog tot daaraan toe maar waarom laat je alle voorbereidingen van de veldslag dan ook weg? Geen opstelling van het leger, geen toespraak tot het leger, alleen een paar mistige beelden van een veldslag (in een bos?). En mijn eerste indruk van Egypte is al helemaal niet positief maar ik wacht nog eventjes met een oordeel daarover tot de volgende aflevering, misschien valt het nog mee.
  maandag 6 februari 2006 @ 12:19:02 #25
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_34790363
Okeeh, hoe wist Vorenus in de aflevering van gisteren de chemische naam van dat spul waardoor die lijken bleven drijven?

En het niet laten zien van het gevecht was idd behoorlijk verwarrend.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')