abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 januari 2006 @ 21:56:28 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34562091
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb in een pagina, waarvan de headers al verzonden zijn, de volgende code:
[ code verwijderd ]

Is er een manier dat na het 'je email is verzonden..' bericht niet kan flooden door simpelweg op F5 en OK te drukken?
Ja, je structuur veranderen zodat je na 'de mail is verzonden' gewoon een header kan meegeven.

-edit- en ik zie dat het een extra venster is. Simpelweg sluiten met een javascript?
pi_34562297
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, je structuur veranderen zodat je na 'de mail is verzonden' gewoon een header kan meegeven.

-edit- en ik zie dat het een extra venster is. Simpelweg sluiten met een javascript?
hmm dat eerste gaat nogal lastig worden vrees ik.....

Sluiten met javascript 'vraagt' toch of het venster gesloten moet worden? het gaat nl. niet om een popup
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 januari 2006 @ 22:05:33 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34562369
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

hmm dat eerste gaat nogal lastig worden vrees ik.....
wrom?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
if(!empty($_POST)){

$aan = $_POST['aan'];
$onderwerp = $_POST['onderwerp'];
$realname = $_POST['realname'];
$email = $_POST['email'];
$nickname = $_POST['nickname'];
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$bericht = $_POST['bericht'];
$pf = "@pestforum.nl";
$adres = $aan.$pf;
$voor = "Email via contact formulier: " ;
$totaalonderwerp = $voor.$onderwerp;
$eindbericht = "Het onderstaande email bericht is afkomstig van het contactformulier van pestforum.nl\nGegevens van de persoon:\nNaam: $realname \nForum naam: $nickname \n Email adres: $email \n IP Nummer: $ip \n \n bericht onderwerp: $onderwerp \n\n bericht: \n $bericht ";
mail($adres, $totaalonderwerp, "$eindbericht", "From: PestforumFormulier");

// zet dit in een cookie "Je email is verzonden! Bedankt! (Pestforum is in het andere venster nog geopend!)";

header('location: '.$_SERVER['PHP_SELF']);

//rest van de pagina. Immers, als er gepost is, hoef je toch de rest van de pagina niet uit te voeren.
//lees hier je cookie uit en echo de inhoud.
?>
quote:
Sluiten met javascript 'vraagt' toch of het venster gesloten moet worden? het gaat nl. niet om een popup
Weet ik eigenlijk niet
pi_34563849
de code hierboven staat in een else{ } dus dat kan ik moeilijk even gaan verkassen ... ik moest dus een manier verzinnen dat het verzenden tegen gaat.

kan ik niet op een of andere manier zeggen $_post == empty; ?
pi_34564244
En als ik tekst uit mijn database haal om weer te geven, en ik wil daar een klein stukje PHP in doen (voor statistieken) kan dat dan? en hoe?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 januari 2006 @ 23:01:31 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34564393
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
de code hierboven staat in een else{ } dus dat kan ik moeilijk even gaan verkassen ... ik moest dus een manier verzinnen dat het verzenden tegen gaat.

kan ik niet op een of andere manier zeggen $_post == empty; ?
In een else

Die code wordt toch pas uitgevoerd bij een post? Een post springt sowieso direkt naar de action pagina. Je kijkt dus direkt boven aan die pagina of die POST er is, zoja doe wat. Zo nee ga dan pas html parsen. Elke andere constructie zorgt er sowieso voor dat je regelmatig html voor niets parst.

Je kan het nog met deze proberen
1ini_set('session.cache_limiter', 'private');
pi_34564586
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In een else

Die code wordt toch pas uitgevoerd bij een post? Een post springt sowieso direkt naar de action pagina. Je kijkt dus direkt boven aan die pagina of die POST er is, zoja doe wat. Zo nee ga dan pas html parsen. Elke andere constructie zorgt er sowieso voor dat je regelmatig html voor niets parst.

Je kan het nog met deze proberen
[ code verwijderd ]
Stukje controle er boven maar ik heb het inmiddels opgelost .. (overigens dat met die stats nog niet)
pi_34569504
hmm iemand enig idee waarom de volgende query het in MySQLadmin goed doet, maar vanuit mn php pagina niet:

1$sql = "SELECT COUNT(Datum) AS Views FROM Stats WHERE Datum >= '".$startdag."' AND Datum <= '".$vandaag."' order by Views DESC LIMIT 0, 5";
pi_34569575
Welke query voer je precies uit in mysqladmin en in php? Welke foutmelding krijg je?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_34569700
Bovenstaande query voerde ik uit (alleen in mysqladmin de variabele vandaag en startdag vervangen door data)

Unknown column 'Views' in 'field list'

is mn error...
pi_34570016
Ik snap de foutmelding niet helemaal. Maar je query geeft altijd maar 1 regel terug dus er valt niets te sorteren
pi_34572277
De foutmelding is inderdaad vaag; ik gok dat MySQL de nieuwe kolom `Views` niet in het geheugen houdt voor de ORDER-procedure om de reden die SuperRembo geeft; er is maar één rij en die kun je niet sorteren.
pi_34572422
je zou eventueel nog kunnen overwegen om backticks om de kolom in de order by toe te voegen, dat wil de nodige interpretatie problemen nog wel voorkomen .
pi_34572429
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:10 schreef rickmans het volgende:
je zou eventueel nog kunnen overwegen om backticks om de kolom in de order by toe te voegen, dat wil de nodige interpretatie problemen nog wel voorkomen .
Daar zat ik ook al aan te denken, kan 'views' echter niet op deze pagina vinden:
Reference Manual :: 9.6 Treatment of Reserved Words in MySQL

Views worden pas ondersteund vanaf MySQL 5.x maar zelfs daar komt het alleen als de keyword 'view' voor. Maar het is het proberen iig waard wat lul ik nou het is het proberen helemaal niet waard, sorteren op één rij is nutteloos ik moet leren m'n eigen antwoorden te onthouden

Echter wordt het een probleem mocht je meerdere rijen met COUNT()-waarden hebben. Zou MySQL al bij voorbaat hebben besloten aan de vorm van de query dat er geen sortering mogelijk is? Want een dergelijke query met GROUP BY wil je natuurlijk wel kunnen sorteren.

edit zoveel:
Heb het met een soortgelijke query geprobeerd hier op MySQL 4.1.15, dat werkt zowel in phpMyAdmin als in PHP prima. Ik gok dat LeeHarveyOswald iets verkeerds heeft zitten in $startdag of $vandaag

[ Bericht 7% gewijzigd door JeRa op 29-01-2006 08:30:22 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 09:32:45 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34572597
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:18 schreef JeRa het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken, kan 'views' echter niet op deze pagina vinden:

Views worden pas ondersteund vanaf MySQL 5.x maar zelfs daar komt het alleen als de keyword 'view' voor. Maar het is het proberen iig waard wat lul ik nou het is het proberen helemaal niet waard, sorteren op één rij is nutteloos ik moet leren m'n eigen antwoorden te onthouden

Echter wordt het een probleem mocht je meerdere rijen met COUNT()-waarden hebben. Zou MySQL al bij voorbaat hebben besloten aan de vorm van de query dat er geen sortering mogelijk is? Want een dergelijke query met GROUP BY wil je natuurlijk wel kunnen sorteren.

edit zoveel:
Heb het met een soortgelijke query geprobeerd hier op MySQL 4.1.15, dat werkt zowel in phpMyAdmin als in PHP prima. Ik gok dat LeeHarveyOswald iets verkeerds heeft zitten in $startdag of $vandaag
wat een lang antwoord jera
pi_34572651
quote:
Op zondag 29 januari 2006 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wat een lang antwoord jera
Ben een beetje gefrustreerd door de programmeurs van MySQL. Ze moeten maar een fatsoenlijke parser + bijbehorende foutmeldingen schrijven goddomme hier, de bron van al het kwaad!

[ Bericht 13% gewijzigd door JeRa op 29-01-2006 09:49:05 ]
pi_34572928
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:18 schreef JeRa het volgende:

[..]

hetgeen wat ik wel een paar ben tegen gekomen is dat mysql het vrij lastig vond om op aliases te sorteren als er een geen backticks om heen stonden. Gelukkig was het geen constant gedrag, want soms wilde die het wel en soms niet .
pi_34573947
Ik ga mn sort er even uitslopen (die stond er idd nog in van de vorige versie van mn bezoekers teller, toen was het gewoon een domme hit teller) en mocht het dan niet werken, kijk ik mn variabele even na danku!
pi_34574037
Ik zie nu dat ik toch helemaal verkeerd bezig ben Hij doet het trws nog niet
pi_34574391
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= "SELECT COUNT(Datum) as Viewed FROM Stats WHERE Datum = '".$vandaag."'";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while (
$result = mysql_fetch_array($query)) {
$Views = $result['Viewed'];
echo
$Views;
?>

Geeft exact dezelfde foutmelding
pi_34574615
Doe eens een 'echo $sql;' na je regel met '$sql = ...'. Het is raar dat je nog steeds een foutmelding krijgt over 'views' terwijl je nu je alias 'viewed' hebt genoemd namelijk.
pi_34574721
Ik ben zó stom bezig

Ik tel mn stats pagina ook mee voor mn stats, en daar staat nog een kolom views in
pi_34574782
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben zó stom bezig

Ik tel mn stats pagina ook mee voor mn stats, en daar staat nog een kolom views in
You're not to blame, MySQL wist dus weldegelijk dat er een kolom 'views' was maar presteerde het om een cryptische en compleet nietszeggende foutmelding te produceren.
pi_34575458
Ik heb het besloten totaal anders te doen, en zit nu alweer vast

Wat ik wil is uit mn tabel Stats (ID, Titel, Datum, Tijd) Alle titels selecteren, weergeven, en dan gesorteerd op meeste weergaves

Dit blijkt iets lastiger dan ik dacht Iemand die nog wel de bomen door het bos ziet?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
echo "<tr><td><b>Pagina:</b></td><td><b>Views</b></td></tr>";
$sql = "SELECT Titel FROM Stats WHERE Datum >= '".$startdag."' AND Datum <= '".$vandaag."' GROUP BY Titel";
while (
$Pagina = $result['Titel'];

$sql = "SELECT COUNT(ID) AS Viewed FROM Stats WHERE Titel = '".$Pagina."'";
while (

$Views = $result['Viewed'];
echo
"<tr><td><a href='http://pestforum.nl".$Pagina."'>".$Pagina."</a></td><td align = right>".$Views."</td></tr>";
}
}
?>
pi_34576395
1
2
3
4
5
SELECT Titel, COUNT(ID) Viewed
FROM Stats
WHERE Datum BETWEEN $startdag AND $vandaag
GROUP BY Titel
ORDER BY Views
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')