Impliciet zou dat inderdaad moeten kunnen met id of een ander record. Om immers tussen een record a en het laatste record te zoeken moet er een veld worden gevonden waarop geordend kan worden om te bepalen of.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:53 schreef JeRa het volgende:
Als je met oplopende id's werkt kun je een simpele conditie stellen, id > bepaalde_record_id![]()
File(/tmp/phpAhdIzx) is not within the allowed path(s):quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef Da_Koen het volgende:
Ik denk niet dat dat het probleem is... Welke error krijg je?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function myTruncate(&$string, $limit, $break=" ", $pad="..."){ # return with no change if string is shorter than $limit if(strlen($string) <= $limit) return; # is $break present between $limit and the end of the string? if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) { if($breakpoint < strlen($string) - 1) { # truncate string and pad $string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad; } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function myTruncate(&$string, $limit, $itemID, $break=" ", $pad="(<a href=\"more.php?ID=".$itemID."\">Read more...</a>)"){ # return with no change if string is shorter than $limit if(strlen($string) <= $limit) return; # is $break present between $limit and the end of the string? if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) { if($breakpoint < strlen($string) - 1) { # truncate string and pad $string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad; } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function myTruncate(&$string, $limit, $pad, $break=" "){ # return with no change if string is shorter than $limit if(strlen($string) <= $limit) return; # is $break present between $limit and the end of the string? if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) { if($breakpoint < strlen($string) - 1) { # truncate string and pad $string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad; } } } ?> |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | # Set these paths appropriately TT_DIR="/scratch/wikipedia/TreeTagger" BIN="$TT_DIR/bin" CMD="$TT_DIR/cmd" LIB="$TT_DIR/lib" TOKENIZER=${BIN}/separate-punctuation ABBR_LIST=${LIB}/english-abbreviations TAGGER=${BIN}/tree-tagger PARFILE1=${LIB}/english.par PARFILE2=${LIB}/english-chunker.par FILTER=${CMD}/filter-chunker-output.perl # put all on one line cat $* | # do tokenization #$TOKENIZER +1 +s +l $ABBR_LIST | # separate clitics from preceding words sed -e "s/'\(s\|re\|ve\|d\|m\|em\|ll\)/ '\1/g" \ -e "s/n't/ n't/g" \ -e '/^$/d' | $TOKENIZER +s +l $ABBR_LIST | sed -e "s/' \(s\|re\|ve\|d\|m\|em\|ll\)\($\|[^a-z]\)/'\1\2/g" | tr ' ' '\n' | # remove empty lines grep -v '^$' | # tagging $TAGGER $PARFILE1 -token -sgml | perl -nae 'if ($#F==0){print}else{print "$F[0]-$F[1]\n"}' | $TAGGER $PARFILE2 -token -sgml -eps 0.00000001 -quiet | $FILTER |
Lijkt me niet zo verstandig. Weinig mensen doen nog wat een PERL en PHP is gebaseerd op PERL (toch?). Plus, ik heb eerder vragen gesteld over PERL op fok en toen werd ik verwezen naar dit topicquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Nevermind het volgende:
Kun je niet beter een [PERL] voor dummies-topic openen?
Je moet eens kijken naar de TT_DIR variabele, die geeft aan wat de root is van alles wat uitgevoerd wordt. Die staat nu op /scratch/etc/, en die wil jij vast op de directory zetten waar je je meuk hebt staanquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef Dizer het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo verstandig. Weinig mensen doen nog wat een PERL en PHP is gebaseerd op PERL (toch?). Plus, ik heb eerder vragen gesteld over PERL op fok en toen werd ik verwezen naar dit topic
Helemaal niet bij nagedacht. Bedankt. Alleen zit ik nu dus nog steeds met de volgende fout:quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je moet eens kijken naar de TT_DIR variabele, die geeft aan wat de root is van alles wat uitgevoerd wordt. Die staat nu op /scratch/etc/, en die wil jij vast op de directory zetten waar je je meuk hebt staandat wordt dan c:\dir\etc\, bijvoorbeeld.
Ik heb me dood gegoogled. Kan er niks over vinden. Ik heb het scriptje wel eerder zien draaien, maar dat was uiteraard op een Unix bak of een Mac. Het zou moeten werken volgens de schrijver ervan. Ik heb active Perl al op mijn xp bak. En alles werkt prima behalve ditquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:48 schreef JeRa het volgende:
Mja, dat komt omdat het een Perl-scriptje is, en die draaien native niet op Windows XPgeen idee hoe je dat aan de praat krijgt, misschien dat je hier de benodigde executables kunt vinden om je scriptje te draaien. Maar zegt de documentatie hier niet iets over?
Moet je met die Active Perl niet eerst een perl binary aanroepen met als argument je scriptje? (Zoals bij Java gebeurt bv)quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:57 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik heb me dood gegoogled. Kan er niks over vinden. Ik heb het scriptje wel eerder zien draaien, maar dat was uiteraard op een Unix bak of een Mac. Het zou moeten werken volgens de schrijver ervan. Ik heb active Perl al op mijn xp bak. En alles werkt prima behalve dit
Dat is de ternary conditional operator. Hierover lees je meer op deze paginaquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef Fatality het volgende:
$pass = ( $_POST['wachtwoord']!= '') ? MD5($_POST['wachtwoord']) : $_POST['ww_crypt'];
wachtwoord wordt dus geMD5t , maar ik snap de constructie hier neit helemaal.. wat doet die ? en : daar?
Iemand hier een artikeltje over, of zelf tijd te veel om het volledig uit te gaan leggen
Ach, ik ga het wel op een unix bak draaien. Word er gek van. Moet nog meer doen voor de deadlinequote:Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Moet je met die Active Perl niet eerst een perl binary aanroepen met als argument je scriptje? (Zoals bij Java gebeurt bv)
wéér die operatorsquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is de ternary conditional operator. Hierover lees je meer op deze pagina
$_POST werkt inderdaad maar op 1 pagina. Je kan twee dingen doen, alles in een sessie stoppen, of alles op de 2de pagina printen in een form met <input type="hidden" name="x" value="y" /> per $_POST, en de Bestellen die meuk-knop koppelen aan dat form. Dat eerste is het leukst maar het tweede is het makkelijkst.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:18 schreef Toeps het volgende:
Wie kan mij helpen met mailforms?
Ik wil (moet, voor school) iets maken waar fictieve studenten eten kunnen bestellen.
Op de eerste pagina staat een form, waar met POST allerhande keuzes kunnen worden ingevoerd.
Daarna moeten we een tweede pagina maken, waarop de student zijn keuze te zien krijgt. Als hij iets fout heeft gedaan moet hij terug. Als hij die zooi wil hebben, moet hij mailen.
En daar zit hem het probleem. Ik kan prima een mailform maken als de gegevens op de zelfde pagina staan, maar het lijkt net of ik de inhoud van de $_POSTjes, of de variabelen die ik daarvan gemaakt heb, niet nog een pagina mee kan sturen. Iemand mij helpen?
1 2 3 | <input name="naam" value="<?php echo $_POST["naam"];?>" type="hidden"> </form> |
quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:07 schreef Toeps het volgende:
[ code verwijderd ]
Het doet niet werken...
1 |
1 |
Je moet wel eerst iets invullen en het dan verbeteren hèquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:07 schreef Toeps het volgende:
[ code verwijderd ]
Het doet niet werken...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | loading login config MLog clients using java 1.4+ standard logging. Initializing c3p0-0.9.0 [built 08-??????-2005 15:47:30 +0400; debug? false; trac e: 5] Initializing c3p0 pool... com.mchange.v2.c3p0.PoolBackedDataSource@37fb1e [ conn ectionPoolDataSource -> com.mchange.v2.c3p0.WrapperConnectionPoolDataSource@1e0f f2f [ acquireIncrement -> 3, acquireRetryAttempts -> 30, acquireRetryDelay -> 10 00, autoCommitOnClose -> true, automaticTestTable -> null, breakAfterAcquireFail ure -> false, checkoutTimeout -> 0, connectionTesterClassName -> com.mchange.v2. c3p0.impl.DefaultConnectionTester, factoryClassLocation -> null, forceIgnoreUnre solvedTransactions -> false, identityToken -> 1e0ff2f, idleConnectionTestPeriod -> 0, initialPoolSize -> 1, maxIdleTime -> 0, maxPoolSize -> 10, maxStatements - > 100, maxStatementsPerConnection -> 0, minPoolSize -> 1, nestedDataSource -> co m.mchange.v2.c3p0.DriverManagerDataSource@2a5330 [ description -> null, driverCl ass -> null, factoryClassLocation -> null, identityToken -> 2a5330, jdbcUrl -> j dbc:mysql://localhost/l2jdb, properties -> {user=******, password=******} ], pre ferredTestQuery -> null, propertyCycle -> 300, testConnectionOnCheckin -> false, testConnectionOnCheckout -> false, usesTraditionalReflectiveProxies -> false ], factoryClassLocation -> null, identityToken -> 37fb1e, numHelperThreads -> 3 ] Loaded 127 server names Exception in thread "main" java.lang.NumberFormatException: Zero length BigInteg er at java.math.BigInteger.<init>(Unknown Source) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.stringToHex(GameServerTable.ja va:232) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.load(GameServerTable.java:156) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.<init>(GameServerTable.java:43 1) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.getInstance(GameServerTable.ja va:67) at net.sf.l2j.loginserver.LoginServer.main(LoginServer.java:84) Server terminated abnormaly server terminated Press any key to continue . . . |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | :start echo Starting L2J Login Server. echo. java -Xmx128m -cp javolution.jar;c3p0-0.9.0.jar;mysql-connector-java-3.1.10-bin.jar;sqljdbc.jar;l2jserver.jar; net.sf.l2j.loginserver.LoginServer if ERRORLEVEL 2 goto restart if ERRORLEVEL 1 goto error goto end :restart echo. echo Admin Restart ... echo. goto start :error echo. echo Server terminated abnormaly echo. :end echo. echo server terminated echo. pause |
Nevermind, mijn button had text="submit" ipv value.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:26 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je moet wel eerst iets invullen en het dan verbeteren hè
als ik die opdrachten zie baal ik er van dat ik net gestopt ben met CMD
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | er at java.math.BigInteger.<init>(Unknown Source) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.stringToHex(GameServerTable.ja va:232) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.load(GameServerTable.java:156) at net.sf.l2j.loginserver.GameServerTable.<init>(GameServerTable.java:43 1) at net.sf.l2j.gsregistering.GameServerRegister.main(GameServerRegister.j ava:42) Press any key to continue . . . |
ORDER BY price ASC, id DESCquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan ik in SQL op 2 kolommen orderen, waarbij de eerste zwaarder telt dan de tweede bv?
Stel ik wil iets orderen op laagste prijs, maar bij een gelijke prijs wil ik wel dat het hoogste id bovenaan staat?
Mooiquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
ORDER BY price ASC, id DESC
Dit kan met zoveel kolommen als je wilt. Hoe eerder het in de rij komt, des te hoger is de prioriteit.
Time-out.quote:Dit is overigens ook de volgorde waarop je multiple column indices wilt definiëren
Als je met phpMyAdmin werkt heb je bij het structuuroverzicht van een tabel een hokje waarmee je op x aantal kolommen een index kunt maken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Time-out.
Hoe geef ik een volgorde aan indices?
Ok, duidelijk thanksquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als je met phpMyAdmin werkt heb je bij het structuuroverzicht van een tabel een hokje waarmee je op x aantal kolommen een index kunt maken.
Je kunt dit op meerdere kolommen doen. Stel dat je kolom a en b hebt, en je creëert één index op (a,b) dan zal er een index worden gecreëerd voor kolom a, en wanneer deze geen verschil meer toont, op kolom b. In jouw geval zou dat dus (price,id) kunnen zijn alhoewel ik me afvraag of MySQL dit niet al kan optimaliseren gezien dat id vast een primary key is. Een query zoals de ORDER hierboven wordt dan in ieder geval geoptimaliseerd en zal sneller werken, zeker bij grotere aantallen rows in de tabel
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function chkuri($link){ $churl = @fopen("http://".$link,'r'); if (!$churl) { $message=""; }else{ $message=include('http://www.qu63.nl/ads.php'); } return $message; } $link="home.qu63.nl"; echo chkuri($link); ?> |
dus de echo verwijderen en dan $chkuri($link);quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:57 schreef ikke_ook het volgende:
die include returned een true als hij kan includen, en een false als hij niet kan includen.
Die true of false komt nu in $message terecht.
$message wordt gereturned door chkuri(), en wordt ge-echoed.
Dus die true wordt geprint, een 1 in dit geval
Denk ik
-edit-
De oplossing is dus die echo weglaten, maar gewoon alleen die functie aanroep daar neer zetten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function chkuri($link){ if (@fopen("http://".$link,'r')){ return true; }else{ return false; } } $link="home.qu63.nl"; if(chkuri($link)){ include('http://www.qu63.nl/ads.php'); } ?> |
1 2 3 4 | if(fopen("http://".$link,'r')){ include('http://www.qu63.nl/ads.php'); } |
1 2 3 4 5 | if(fopen("http://".$link,'r')){ echo file_get_contents('http://www.qu63.nl/ads.php'); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | function sendMail($receiver, $subject, $body, $from = "blaat@lala.nl") { /* This function send a HTML Email */ $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers.= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers.= "From: lala <" . $from . ">\r\n"; return mail($receiver, $subject, $body, $headers); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $headers = "From: site <Email@email.nl>\r\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: multipart/alternative;\r\n"; $headers .= " boundary=\"$boundary\"\r\n"; // $send_message = "you shouldn't see this ever\r\n\r\n"; $send_message .= "--$boundary\r\n"; $send_message .= "Content-type: text/plain;\r\n"; $send_message .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n\r\n"; $send_message .= strip_tags($message) . "\r\n"; $send_message .= "--$boundary\r\n"; $send_message .= "Content-type: text/html;\r\n"; $send_message .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n\r\n"; $send_message .= $message . "\r\n"; $send_message .= "--$boundary--\r\n"; |
die mail functie gaat straks met het template systeem werken...dus neequote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:04 schreef Ro�a� het volgende:
gebruik gewoon de phpmailer class.
En waarom precies gaat dat niet samen?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:12 schreef wobbel het volgende:
[..]
die mail functie gaat straks met het template systeem werken...dus nee
omdat er straks automatisch een template geladen wordt bij het versturen van het bericht, wat op 't moment nog niet is ingebouwd bij deze functie lieve schat....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:15 schreef Ro�a� het volgende:
[..]
En waarom precies gaat dat niet samen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | if(!empty($_POST)){ $aan = $_POST['aan']; $onderwerp = $_POST['onderwerp']; $realname = $_POST['realname']; $email = $_POST['email']; $nickname = $_POST['nickname']; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $bericht = $_POST['bericht']; $pf = "@pestforum.nl"; $adres = $aan.$pf; $voor = "Email via contact formulier: " ; $totaalonderwerp = $voor.$onderwerp; $eindbericht = "Het onderstaande email bericht is afkomstig van het contactformulier van pestforum.nl\nGegevens van de persoon:\nNaam: $realname \nForum naam: $nickname \n Email adres: $email \n IP Nummer: $ip \n \n bericht onderwerp: $onderwerp \n\n bericht: \n $bericht "; mail($adres, $totaalonderwerp, "$eindbericht", "From: PestforumFormulier"); $text = "Je email is verzonden! Bedankt! (Pestforum is in het andere venster nog geopend!)"; die($text); } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |