abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34409571
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 11:53 schreef JeRa het volgende:
Als je met oplopende id's werkt kun je een simpele conditie stellen, id > bepaalde_record_id
Impliciet zou dat inderdaad moeten kunnen met id of een ander record. Om immers tussen een record a en het laatste record te zoeken moet er een veld worden gevonden waarop geordend kan worden om te bepalen of.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:03:10 #52
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34410363
Vraagje:

Dit is mijn script:
if(!empty($_FILES['foto']['tmp_name'])){
$filetmp = $_FILES['foto']['tmp_name'];
$filetype = $_FILES['foto']['type'];
$filesize = $_FILES['foto']['size'];

$isnieuw = TRUE;
}else{
$isnieuw = FALSE;
}
if($_POST['Knop']=="Toevoegen") {
// Toevoegen van een foto
if($isnieuw == TRUE && getimagesize($filetmp) != FALSE){

Voor een deel dan. Dit werkt dus bijna altijd tenzij een niet nader te noemen webhosting debiel de tmp map niet openbaar stelt aan hun klanten.
Heeft iemand een kort script waarmee dit wel binnen mijn range kan.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34415685
Ik denk niet dat dat het probleem is... Welke error krijg je?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:13:33 #54
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34416532
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef Da_Koen het volgende:
Ik denk niet dat dat het probleem is... Welke error krijg je?
File(/tmp/phpAhdIzx) is not within the allowed path(s):
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34425112
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
function myTruncate(&$string, $limit, $break=" ", $pad="..."){

# return with no change if string is shorter than $limit

if(strlen($string) &lt;= $limit) return;

# is $break present between $limit and the end of the string?

if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) {
        if(
$breakpoint &lt; strlen($string) - 1) {

# truncate string and pad

$string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad;
        }   
    }
}
?>

wat ik wil,
$string moet afgekort worden tot $limit spaties. gewoon een truncate dus. dat werkt prima op zichzelf. nou heb ik deze code iets aangepast naar:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
function myTruncate(&$string, $limit, $itemID, $break=" ", $pad="(<a href=\"more.php?ID=".$itemID."\">Read more...</a>)"){

if(

}   
    }
}
?>

en nou istie kapot
maar waarom?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_34425414
Ik heb zo'n vermoeden dat je $itemID niet in de parameterlijst kunt gebruiken aangezien hij daar pas wordt gedefiniëerd beter zet je de default waarde van $pad dus in de body van de functie op hetgeen jij wilt.
pi_34425729

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
function myTruncate(&$string, $limit, $pad, $break=" "){

if(

}   
    }
}
?>

myTruncate ($content, 190, "(nieuwe pad info met itemID geintegreerd )"); werkt!

ty
pi_34437791
ik heb een database bij n vriend van me. normaal verbind ik altijd met localhost, maar ik heb nu met hem geregeld dat het vanaf een andere server ook toegankelijk is.

maar, dan moet ik dus het localhost vervangen met iets anders. wat moet ik weten van hem en hoe kom ik erachter wat het is? hij is momenteel niet bereikbaar, dus misschien dat ik er zelf achter kan komen met jullie hulp.

normaal log ik in via sql.domein.nl, waarna ik doorverwezen wordt naar een secure1.domein.nl/phpmyadmin, waar dus de beheerapplicatie gedraaid wordt. connecten met sql.domein.nl lukt niet. http://sql.domein.nl ook niet. tips?
pi_34437833
Localhost vervangen door zijn IP adres, of z'n domeinnaam. Vervolgens de juiste poort opgeven waar de server naar luistert (dus ook forwarden in de router) en het zou moeten werken.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:52:54 #60
22273 Dizer
Save the beard!
pi_34475659
Ik probeer het bestand "tagger-chunker-english" te draaien vanuit een PERL executable. Maar ik heb het gevoel dat dit niet wil werken vanwege het feit dat het draait op een XP machine? Iemand enig idee?

Het wordt aangeroepen aan de hand van het volgende methode:

1$tree_tagger_exec = "$tree_tagger_dir/cmd/tagger-chunker-english";

En het bestand ziet er zo uit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
#!/bin/sh

# Set these paths appropriately

TT_DIR="/scratch/wikipedia/TreeTagger"
BIN="$TT_DIR/bin"
CMD="$TT_DIR/cmd"
LIB="$TT_DIR/lib"

TOKENIZER=${BIN}/separate-punctuation
ABBR_LIST=${LIB}/english-abbreviations
TAGGER=${BIN}/tree-tagger
PARFILE1=${LIB}/english.par
PARFILE2=${LIB}/english-chunker.par
FILTER=${CMD}/filter-chunker-output.perl

# put all on one line
cat $* |
# do tokenization
#$TOKENIZER +1 +s +l $ABBR_LIST |
# separate clitics from preceding words
sed -e "s/'\(s\|re\|ve\|d\|m\|em\|ll\)/ '\1/g" \
-e "s/n't/ n't/g" \
-e '/^$/d' |
$TOKENIZER +s +l $ABBR_LIST |
sed -e "s/' \(s\|re\|ve\|d\|m\|em\|ll\)\($\|[^a-z]\)/'\1\2/g" |
tr ' ' '\n' |
# remove empty lines
grep -v '^$' |
# tagging
$TAGGER $PARFILE1 -token -sgml |
perl -nae 'if ($#F==0){print}else{print "$F[0]-$F[1]\n"}' |
$TAGGER $PARFILE2 -token -sgml -eps 0.00000001 -quiet |
$FILTER

Thx
Friends don't let friends remain beardless...
pi_34476122
Kun je niet beter een [PERL] voor dummies-topic openen?
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:09:43 #62
22273 Dizer
Save the beard!
pi_34476162
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Nevermind het volgende:
Kun je niet beter een [PERL] voor dummies-topic openen?
Lijkt me niet zo verstandig. Weinig mensen doen nog wat een PERL en PHP is gebaseerd op PERL (toch?). Plus, ik heb eerder vragen gesteld over PERL op fok en toen werd ik verwezen naar dit topic
pi_34476893
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef Dizer het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo verstandig. Weinig mensen doen nog wat een PERL en PHP is gebaseerd op PERL (toch?). Plus, ik heb eerder vragen gesteld over PERL op fok en toen werd ik verwezen naar dit topic
Je moet eens kijken naar de TT_DIR variabele, die geeft aan wat de root is van alles wat uitgevoerd wordt. Die staat nu op /scratch/etc/, en die wil jij vast op de directory zetten waar je je meuk hebt staan dat wordt dan c:\dir\etc\, bijvoorbeeld.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:40:41 #64
22273 Dizer
Save the beard!
pi_34477231
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:29 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je moet eens kijken naar de TT_DIR variabele, die geeft aan wat de root is van alles wat uitgevoerd wordt. Die staat nu op /scratch/etc/, en die wil jij vast op de directory zetten waar je je meuk hebt staan dat wordt dan c:\dir\etc\, bijvoorbeeld.
Helemaal niet bij nagedacht. Bedankt. Alleen zit ik nu dus nog steeds met de volgende fout:

c:/wikipedia/TreeTagger/cmd/tree-chunker-english wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
lukt niet Permission denied

pi_34477457
Mja, dat komt omdat het een Perl-scriptje is, en die draaien native niet op Windows XP geen idee hoe je dat aan de praat krijgt, misschien dat je hier de benodigde executables kunt vinden om je scriptje te draaien. Maar zegt de documentatie hier niet iets over?
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:57:59 #66
22273 Dizer
Save the beard!
pi_34477757
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:48 schreef JeRa het volgende:
Mja, dat komt omdat het een Perl-scriptje is, en die draaien native niet op Windows XP geen idee hoe je dat aan de praat krijgt, misschien dat je hier de benodigde executables kunt vinden om je scriptje te draaien. Maar zegt de documentatie hier niet iets over?
Ik heb me dood gegoogled. Kan er niks over vinden. Ik heb het scriptje wel eerder zien draaien, maar dat was uiteraard op een Unix bak of een Mac. Het zou moeten werken volgens de schrijver ervan. Ik heb active Perl al op mijn xp bak. En alles werkt prima behalve dit
pi_34478365
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:57 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ik heb me dood gegoogled. Kan er niks over vinden. Ik heb het scriptje wel eerder zien draaien, maar dat was uiteraard op een Unix bak of een Mac. Het zou moeten werken volgens de schrijver ervan. Ik heb active Perl al op mijn xp bak. En alles werkt prima behalve dit
Moet je met die Active Perl niet eerst een perl binary aanroepen met als argument je scriptje? (Zoals bij Java gebeurt bv)
pi_34478630
$pass = ( $_POST['wachtwoord']!= '') ? MD5($_POST['wachtwoord']) : $_POST['ww_crypt'];

wachtwoord wordt dus geMD5t , maar ik snap de constructie hier neit helemaal.. wat doet die ? en : daar?
Iemand hier een artikeltje over, of zelf tijd te veel om het volledig uit te gaan leggen
pi_34478715
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef Fatality het volgende:
$pass = ( $_POST['wachtwoord']!= '') ? MD5($_POST['wachtwoord']) : $_POST['ww_crypt'];

wachtwoord wordt dus geMD5t , maar ik snap de constructie hier neit helemaal.. wat doet die ? en : daar?
Iemand hier een artikeltje over, of zelf tijd te veel om het volledig uit te gaan leggen
Dat is de ternary conditional operator. Hierover lees je meer op deze pagina
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:26:56 #70
22273 Dizer
Save the beard!
pi_34478783
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef JeRa het volgende:

[..]

Moet je met die Active Perl niet eerst een perl binary aanroepen met als argument je scriptje? (Zoals bij Java gebeurt bv)
Ach, ik ga het wel op een unix bak draaien. Word er gek van. Moet nog meer doen voor de deadline Bedankt voor je hulp
pi_34480537
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:24 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is de ternary conditional operator. Hierover lees je meer op deze pagina
wéér die operators

Bedankt
pi_34485454
wie werkt er hier wel meer met het PEAR framework.. ik ben er dus nu mee bezig en ik moet zeggen dat ik er wel erg over te spreken ben.
pi_34487143
Wie kan mij helpen met mailforms?

Ik wil (moet, voor school) iets maken waar fictieve studenten eten kunnen bestellen.

Op de eerste pagina staat een form, waar met POST allerhande keuzes kunnen worden ingevoerd.
Daarna moeten we een tweede pagina maken, waarop de student zijn keuze te zien krijgt. Als hij iets fout heeft gedaan moet hij terug. Als hij die zooi wil hebben, moet hij mailen.

En daar zit hem het probleem. Ik kan prima een mailform maken als de gegevens op de zelfde pagina staan, maar het lijkt net of ik de inhoud van de $_POSTjes, of de variabelen die ik daarvan gemaakt heb, niet nog een pagina mee kan sturen. Iemand mij helpen?

Hier kun je het bestelformulier vinden:
http://stud.cmd.hro.nl/0764519/jaar1/winter/mme/ (les3)
Daaronder ook de .phps bestanden.

Een standaard mailscript heb ik ook, ik weet niet waar ik die moet plaatsen. Als ik hem op pagina 2 plaats, mailt ie al voordat er op de knop "bestel" geragd is...

Help!
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:33:26 #74
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_34487653
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:18 schreef Toeps het volgende:
Wie kan mij helpen met mailforms?

Ik wil (moet, voor school) iets maken waar fictieve studenten eten kunnen bestellen.

Op de eerste pagina staat een form, waar met POST allerhande keuzes kunnen worden ingevoerd.
Daarna moeten we een tweede pagina maken, waarop de student zijn keuze te zien krijgt. Als hij iets fout heeft gedaan moet hij terug. Als hij die zooi wil hebben, moet hij mailen.

En daar zit hem het probleem. Ik kan prima een mailform maken als de gegevens op de zelfde pagina staan, maar het lijkt net of ik de inhoud van de $_POSTjes, of de variabelen die ik daarvan gemaakt heb, niet nog een pagina mee kan sturen. Iemand mij helpen?
$_POST werkt inderdaad maar op 1 pagina. Je kan twee dingen doen, alles in een sessie stoppen, of alles op de 2de pagina printen in een form met <input type="hidden" name="x" value="y" /> per $_POST, en de Bestellen die meuk-knop koppelen aan dat form. Dat eerste is het leukst maar het tweede is het makkelijkst.
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_34487728
Sessies hebben we nog niet gehad, daar ga ik me maar niet aan wagen, het moet morgen af zijn...

Die tweede klinkt doenbaar, dus daar ga ik me eens aan wagen.

Tnx.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')