Impliciet zou dat inderdaad moeten kunnen met id of een ander record. Om immers tussen een record a en het laatste record te zoeken moet er een veld worden gevonden waarop geordend kan worden om te bepalen of.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:53 schreef JeRa het volgende:
Als je met oplopende id's werkt kun je een simpele conditie stellen, id > bepaalde_record_id![]()
File(/tmp/phpAhdIzx) is not within the allowed path(s):quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef Da_Koen het volgende:
Ik denk niet dat dat het probleem is... Welke error krijg je?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function myTruncate(&$string, $limit, $break=" ", $pad="..."){ # return with no change if string is shorter than $limit if(strlen($string) <= $limit) return; # is $break present between $limit and the end of the string? if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) { if($breakpoint < strlen($string) - 1) { # truncate string and pad $string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad; } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function myTruncate(&$string, $limit, $itemID, $break=" ", $pad="(<a href=\"more.php?ID=".$itemID."\">Read more...</a>)"){ # return with no change if string is shorter than $limit if(strlen($string) <= $limit) return; # is $break present between $limit and the end of the string? if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) { if($breakpoint < strlen($string) - 1) { # truncate string and pad $string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad; } } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function myTruncate(&$string, $limit, $pad, $break=" "){ # return with no change if string is shorter than $limit if(strlen($string) <= $limit) return; # is $break present between $limit and the end of the string? if(false !== ($breakpoint = strpos($string, $break, $limit))) { if($breakpoint < strlen($string) - 1) { # truncate string and pad $string = substr($string, 0, $breakpoint) . $pad; } } } ?> |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | # Set these paths appropriately TT_DIR="/scratch/wikipedia/TreeTagger" BIN="$TT_DIR/bin" CMD="$TT_DIR/cmd" LIB="$TT_DIR/lib" TOKENIZER=${BIN}/separate-punctuation ABBR_LIST=${LIB}/english-abbreviations TAGGER=${BIN}/tree-tagger PARFILE1=${LIB}/english.par PARFILE2=${LIB}/english-chunker.par FILTER=${CMD}/filter-chunker-output.perl # put all on one line cat $* | # do tokenization #$TOKENIZER +1 +s +l $ABBR_LIST | # separate clitics from preceding words sed -e "s/'\(s\|re\|ve\|d\|m\|em\|ll\)/ '\1/g" \ -e "s/n't/ n't/g" \ -e '/^$/d' | $TOKENIZER +s +l $ABBR_LIST | sed -e "s/' \(s\|re\|ve\|d\|m\|em\|ll\)\($\|[^a-z]\)/'\1\2/g" | tr ' ' '\n' | # remove empty lines grep -v '^$' | # tagging $TAGGER $PARFILE1 -token -sgml | perl -nae 'if ($#F==0){print}else{print "$F[0]-$F[1]\n"}' | $TAGGER $PARFILE2 -token -sgml -eps 0.00000001 -quiet | $FILTER |
Lijkt me niet zo verstandig. Weinig mensen doen nog wat een PERL en PHP is gebaseerd op PERL (toch?). Plus, ik heb eerder vragen gesteld over PERL op fok en toen werd ik verwezen naar dit topicquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Nevermind het volgende:
Kun je niet beter een [PERL] voor dummies-topic openen?
Je moet eens kijken naar de TT_DIR variabele, die geeft aan wat de root is van alles wat uitgevoerd wordt. Die staat nu op /scratch/etc/, en die wil jij vast op de directory zetten waar je je meuk hebt staanquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef Dizer het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo verstandig. Weinig mensen doen nog wat een PERL en PHP is gebaseerd op PERL (toch?). Plus, ik heb eerder vragen gesteld over PERL op fok en toen werd ik verwezen naar dit topic
Helemaal niet bij nagedacht. Bedankt. Alleen zit ik nu dus nog steeds met de volgende fout:quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je moet eens kijken naar de TT_DIR variabele, die geeft aan wat de root is van alles wat uitgevoerd wordt. Die staat nu op /scratch/etc/, en die wil jij vast op de directory zetten waar je je meuk hebt staandat wordt dan c:\dir\etc\, bijvoorbeeld.
Ik heb me dood gegoogled. Kan er niks over vinden. Ik heb het scriptje wel eerder zien draaien, maar dat was uiteraard op een Unix bak of een Mac. Het zou moeten werken volgens de schrijver ervan. Ik heb active Perl al op mijn xp bak. En alles werkt prima behalve ditquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:48 schreef JeRa het volgende:
Mja, dat komt omdat het een Perl-scriptje is, en die draaien native niet op Windows XPgeen idee hoe je dat aan de praat krijgt, misschien dat je hier de benodigde executables kunt vinden om je scriptje te draaien. Maar zegt de documentatie hier niet iets over?
Moet je met die Active Perl niet eerst een perl binary aanroepen met als argument je scriptje? (Zoals bij Java gebeurt bv)quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:57 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik heb me dood gegoogled. Kan er niks over vinden. Ik heb het scriptje wel eerder zien draaien, maar dat was uiteraard op een Unix bak of een Mac. Het zou moeten werken volgens de schrijver ervan. Ik heb active Perl al op mijn xp bak. En alles werkt prima behalve dit
Dat is de ternary conditional operator. Hierover lees je meer op deze paginaquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef Fatality het volgende:
$pass = ( $_POST['wachtwoord']!= '') ? MD5($_POST['wachtwoord']) : $_POST['ww_crypt'];
wachtwoord wordt dus geMD5t , maar ik snap de constructie hier neit helemaal.. wat doet die ? en : daar?
Iemand hier een artikeltje over, of zelf tijd te veel om het volledig uit te gaan leggen
Ach, ik ga het wel op een unix bak draaien. Word er gek van. Moet nog meer doen voor de deadlinequote:Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Moet je met die Active Perl niet eerst een perl binary aanroepen met als argument je scriptje? (Zoals bij Java gebeurt bv)
wéér die operatorsquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is de ternary conditional operator. Hierover lees je meer op deze pagina
$_POST werkt inderdaad maar op 1 pagina. Je kan twee dingen doen, alles in een sessie stoppen, of alles op de 2de pagina printen in een form met <input type="hidden" name="x" value="y" /> per $_POST, en de Bestellen die meuk-knop koppelen aan dat form. Dat eerste is het leukst maar het tweede is het makkelijkst.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:18 schreef Toeps het volgende:
Wie kan mij helpen met mailforms?
Ik wil (moet, voor school) iets maken waar fictieve studenten eten kunnen bestellen.
Op de eerste pagina staat een form, waar met POST allerhande keuzes kunnen worden ingevoerd.
Daarna moeten we een tweede pagina maken, waarop de student zijn keuze te zien krijgt. Als hij iets fout heeft gedaan moet hij terug. Als hij die zooi wil hebben, moet hij mailen.
En daar zit hem het probleem. Ik kan prima een mailform maken als de gegevens op de zelfde pagina staan, maar het lijkt net of ik de inhoud van de $_POSTjes, of de variabelen die ik daarvan gemaakt heb, niet nog een pagina mee kan sturen. Iemand mij helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |