quote:Op maandag 23 januari 2006 11:33 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel aan het hele Pi-Air verhaal.
Aan de ene kant hebben we gewoon een pinchhitter nodig (er vanuitgaande dat hij voor die rol wordt aangetrokken); iemand die in de 70 minuut erin komt en nog wat kan forceren door een actie, of dood spelmoment (dat die dooie spelmomenten bij nac niet lukken daar heb ik niet zo'n boodschap aan). In die optiek is Pi-Air gewoon de ideale persoon, zeker ook vanwege zijn Feyenoord-verleden!
Aan de andere kant is Pi-Air overal met gezeik weggegaan. De manier waarop alles nu gaat bij nac (wat toch zijn eerste liefde is/was) typeert wellicht wel de persoon Pi-Air. Zijn aanwezigheid zou verlammend werken op de groep.... Lekker dan, wat voor effect zou Pi-Air hebben op onze spelersgroep, die dankzij Erwin Koeman, nu toch wel echt als een groep lijkt te fungeren.
Ik weet het dus niet....
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:33 schreef FrankyMcG het volgende:
Aan de ene kant hebben we gewoon een pinchhitter nodig (er vanuitgaande dat hij voor die rol wordt aangetrokken); iemand die in de 70 minuut erin komt en nog wat kan forceren door een actie, of dood spelmoment (dat die dooie spelmomenten bij nac niet lukken daar heb ik niet zo'n boodschap aan). In die optiek is Pi-Air gewoon de ideale persoon, zeker ook vanwege zijn Feyenoord-verleden!
Aan de andere kant is Pi-Air overal met gezeik weggegaan. De manier waarop alles nu gaat bij nac (wat toch zijn eerste liefde is/was) typeert wellicht wel de persoon Pi-Air. Zijn aanwezigheid zou verlammend werken op de groep.... Lekker dan, wat voor effect zou Pi-Air hebben op onze spelersgroep, die dankzij Erwin Koeman, nu toch wel echt als een groep lijkt te fungeren.
Ik weet het dus niet....
Henk van Stee vertrekt naar Rusland volgens Hugo.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:30 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Wat zij Hugo nou gister bij Studio Voetbal.
Is onze hoofdopleiding weg?
Ooh dat is dus nog niet zeker?quote:Op maandag 23 januari 2006 14:36 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Henk van Stee vertrekt naar Rusland volgens Hugo.
Nou, zolang je Pierre niet te belangrijk maakt loopt dat wel los denk ik.quote:
het is een aantrekkelijk aanbod maar hij gaat ook eerst nog met Feyenoord rond de tafel, aldus het ADquote:Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Ooh dat is dus nog niet zeker?
Tegenwoordig vertrouw ik Hugo en Derksen niet meer zo met die verhaaltjes van ze dus het zou wel los lopen![]()
Nu is voetbalzone niet de meest betrouwbare bron binnen de transfers, maar toch....quote:'Principe-akkoord met Pi-Air'
Voetbalzone weet uit een zeer betrouwbare bron te melden dat Pierre van Hooijdonk een principe-akkoord heeft bereikt met Feyenoord. De oud-international van Oranje heeft op Cyprus een gesprek gehad met Jorien van den Herik om de geschillen uit het verleden te bespreken.
Eenmaal uitgesproken zijn Van den Herik en van Hooijdonk het eens geworden over een contract voor anderhalf jaar bij de Rotterdamse club. Naar alle waarschijnlijkheid zet Van Hooijdonk, die pinch-hitter moet gaan spelen, vandaag of morgen zijn handtekening onder het contract.
Van Hooijdonk komt over van NAC Breda, waar hij volgens trainer Cees Lok een verlammende werking zou hebben gehad op de spelersgroep.
helemaal mee eens.... ergens is het de best mogelijke optie het is gewoon een goed aanspeelpunt en het zou kuyt wat rust geven, anderzijds.... als hij hier nou weer de sfeer verziekt en we worden ineens nog 5e dan heeft ie het wel zo mooi gesloopt dat hij zijn leven lang niet meer in Rotterdam hoeft te komen.....quote:Op maandag 23 januari 2006 11:33 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik weet het dus niet....
Die kale zou zich toch al sinds we een TD hebben, niet meer bemoeien op het technische vlak?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:11 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Nu is voetbalzone niet de meest betrouwbare bron binnen de transfers, maar toch....
Overigens heeft Feyenoord volgens Talpa een technsche commissie opgericht waarin o.a. Koeman en Jansen plaatsnemen. Beslissingen omtrent transfer gaan dan geheel buiten GKL om...
Maar in wedstrijden als ADO, RBC, en gister Roda JC kan je een Pierre prima gebruiken. En misschien gaat 'ie dit keer niet met gedonder weg, who knows.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef Fok_you het volgende:
[..]
helemaal mee eens.... ergens is het de best mogelijke optie het is gewoon een goed aanspeelpunt en het zou kuyt wat rust geven, anderzijds.... als hij hier nou weer de sfeer verziekt en we worden ineens nog 5e dan heeft ie het wel zo mooi gesloopt dat hij zijn leven lang niet meer in Rotterdam hoeft te komen.....
het NAC-verhaal weet ik nog niet wat ik der nou van denken,...
ook van feyenoord toen der tijd heb ik het nooit helemaal gesnapt (volgde die periode even weinig voetbal) maar volgens mij lag dat ook niet alleen aan pierre. het doet me een beetje denken aan Cruyff die werd weggepest omdat ze geen langer contract wilden vanwege de leeftijd om vervolgens ergens anders kampioen te worden
feit is wel dat hij overal op een "niet-normale manier" weggaat iig....
al snap ik niet waarom het nou trouwens bij feyenoord ineens een 1,5-jarig contract moet worden terwijl hij bij nac toch ook na dit seizoen zou stoppendat vind ik dan weer een plan van niks.....
maar wacht benieuwd af ... ... ...
quote:[b]PIERRE VAN HOOIJDONK TERUG BIJ FEYENOORD[b]
Pierre van Hooijdonk keert terug bij Feyenoord. Club en speler bereikten maandagavond een akkoord over een contract dat de 36-jarige spits voor anderhalf seizoen aan Feyenoord verbindt. ‘Ik ben heel erg blij met het vertrouwen dat de club en trainer Koeman in mij stellen’, aldus Van Hooijdonk, die met een duidelijk doelstelling terugkeert in De Kuip: ‘Vorige keer dat ik bij Feyenoord kwam, zei ik al dat ik naar de Coolsingel wilde met een prijs. Die wens staat nog steeds.’
Pierre van Hooijdonk verbindt zich dus voor de tweede keer in zijn carrière aan Feyenoord. Het eerdere verblijf van Pi-Air in Rotterdam was uitermate succesvol. In 85 officiële wedstrijden maakte de Brabander liefst 63 goals. Daarnaast won hij met Feyenoord de UEFA Cup, werd hij topscorer van Nederland én voetballer van het jaar. In de zomer van 2003 vertrok de spits naar het Turkse Fenerbahçe, waarmee hij tot twee keer toe de Turkse landstitel veroverde. Het Nederlandse landskampioenschap ontbreekt nog op zijn conduitestaat en dat speelde mee in zijn overweging om voor Feyenoord te kiezen. ‘De reden waarom we de UEFA Cup destijds niet op de Coolsingel hebben kunnen vieren is bekend. Maar mijn droom om daar een feest te vieren, is er nog steeds.’
Al langer is bekend dat trainer Erwin Koeman graag een pinch-hitter aan zijn selectie zou toevoegen. Met de komst van Van Hooijdonk gaat dat verlangen in vervulling. ‘We zijn heel erg blij dat we Pierre weer bij Feyenoord mogen begroeten’, liet commercieel directeur Chris Woerts weten. ‘We denken dat we hiermee ook aan de wens van de technische staf hebben voldaan.’ ‘Ik weet voor welke specifieke positie ik gehaald ben’, bevestigde Van Hooijdonk. ‘Die rol heb ik bij Oranje ook gehad en die ligt mij wel. Ik heb er dan ook heel veel zin in.’
Ook trainer Erwin Koeman is erg blij met de komst van Van Hooijdonk: ‘Het is bekend dat wij al langer op zoek waren naar zo’n type speler. Hij is een extra aanvaller met specifieke kwaliteiten die we heel goed kunnen gebruiken. Hij kan twee verdedigers vasthouden en heeft dan nog eens zijn vrije trap als wapen. En over de rol die wij voor hem in gedachten hebben we hele goede en duidelijke gesprekken gehad, dus daar kan geen misverstand over bestaan. Aan de andere kant is Pierre een winnaar die graag zijn minuten pakt, dus we zullen zien. Duidelijk is in ieder geval dat ik Van Hooijdonk er heel graag bij heb.'
Pierre van Hooijdonk kwam gedurende de eerste helft van het seizoen uit voor NAC en scoorde daar in 17 duels 5 goals. Bij de Bredanaars kwam de spits sinds kort niet meer in aanmerking voor een basisplaats en mocht hij transfervrij vertrekken. ‘Als je je basisplaatst verliest op basis van een gebrek aan kwaliteiten, kan je daar mee leven. Nu lagen er andere redenen aan ten grondslag en dat vond ik moeilijk om te accepteren. Ik kwam niet meer in de plannen van de trainer voor, zo kan je het wel zeggen. Het zag er naar uit dat er daardoor komende zomer een einde aan mijn carrière zou komen en dat zag ik niet zitten. Met mijn terugkeer bij Feyenoord komt er nu toch een mooi nieuw hoofdstuk bij.’
Van Hooijdonk, die net als voorheen het shirt met nummer negen zal gaan dragen, traint donderdag om half elf voor het eerst mee met de selectie van Feyenoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |