abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 22:10:04 #1
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_34359981
Ik denk dat iedereen wel eens zo'n nummer heeft, die voor miljoenen mensen erg onbekend is, maar waar jij elke dag wel naar kunt luisteren.. wellicht verstopt op een onbekend album, of een single die jij heel toevallig ergens had gevonden, noem het maar.

wil je deze wel graag delen met de rest van de bevolking, dan kun je hier een bericht plaatsen met de reden waarom jij vindt dat iedereen dit nummer gehoord moet hebben. Soort ambassadeur, vertegenwoordiger of hoe je het ook mag noemen dus..

TS Begint:
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  zondag 22 januari 2006 @ 22:10:18 #2
67677 furanku
pi_34359994
C-Skippah - No One Else Comes Close
Stijl:R&B / Hip-Hop

Ooit een filmpje gezien met dit nummer op de achtergrond. Na lang zoeken heb ik hem eindelijk gevonden en ook de betreffende artiest. Het nummer is niet echt een typische hip-hop nummer en neigt meer naar de R&B kant, maar het heeft een zeer relaxte beat, enigzins uptempo, afgewisseld door een knabbel&babbel refreintje. Ik luister er zelf nu al een half jaar naar en heb er nog steeds niet genoeg van.

Een greep uit de artiest zijn stijl van typen kennelijk
quote:
Why this name?
mY $TrEeT nAMe
c-sKiPpAh aKa CuZzin-sKiPp
En een geweldige foto die waarschijnlijk deze figuur moet zijn.

zondag 22 januari 2006 @ 22:13:31 #3
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34360144
een nummer van mijn eigen bandje dat nog in de maak is en nog geen naam heeft

dat gaat ooit een nummer 1 hit scoren overal waar die uitkomt
mark mijn woorden
pi_34360468
Het nummer wat ik zelf het allerliefst speel op snaarinstrumenten, en dus ook het vaakst luister. Het is een medley van 2 nummers eigenlijk, Mountain Road en Congress Reel. Volledig instrumentaal. Deze 2 nummers zijn door de girarist van een band genaamd "Amadán" als medley uitgebracht. Ik heb hem een keer zelf zien spelen en dat was echt super

fragment van de site van Amadán: http://www.amadan.nl/files/reels.mp3
pi_34360641
Unheilig - "willenlos"(schwarze witwe mix)

Als je aan dit nummer weerstand kan bieden zit er een beetje teveel poep in je hoofd

Sowieso is unheilig een bijzonder leuk artiest, rammstein met gevoel
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34360786
Arockalypse And The Amazing Trans-Metropolitans - Future Pretty.

Arockalypse is een eenmansband die alles zelf speelt en opneemt op zijn thuiscomputer, muv. de achtergrondstemmen. Een beetje electronische vrolijke (heel lichte) rock. Gratis te downloaden op http://www.arockalypse.com
  zondag 22 januari 2006 @ 22:35:51 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34361111
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Internationalist het volgende:
Shivaree - Goodnight Moon
Je bedoelt dat nummer dat een internationale nummer 1-hit was (o.a. Italië), en ook door Kill Bill nog een hoop extra bekendheid heeft gehad? Zo onbekend is deze nu ook weer niet, hoor. Wel mooi, trouwens.
pi_34362801
Je te rends ton amour - Mylene Farmer.

Als je hier geen kippevel van krijgt, heb je geen gevoel in je donder.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_34362958
Ik weet er zo 3 waarvan 1 redelijk bekent:

Dishwalla - Untill I Wake Up, geschreven na het uitbrengen van het eerste album in een tijd dat er overdag erg veel stress was en de bandleden alleen snachts rust vonden.

F33l3r - Nicoteen, een onbekende tilburge rockband met een paar erg goeie nummers waaronder deze.

De Bos - Keylock, toch wel een van mijn mooiste trance nummers ooit met een prachtig fluitdeuntje erin. Hij stond ooi op de trance top100 cd gestaan maar is verder heel onbekend gebleven.
-
pi_34363280
Leuk topic

Beatsteaks - Hand in hand

Geweldig nummer, een brok energie met een flinke dosis muzikaal vernuft. Fantastisch gezongen, mooi tweeledig middenstukje. Het zijn overigens Duitsers, ik ken ze van een festival een paar jaar terug, al weet ik niet meer welk.
pi_34363587
Dntel - (This Is) The Dream Of Evan And Chan (Superpitcher Kompakt Remix)
pi_34363797
Estranged van Guns N' Roses.

Voor de kenners en liefhebbers zeker geen onbekend nummer van ZEER zeker geen onbekende band, maar mainstream is dit nummer destijds ondergesneeuwd door het geweld van November Rain. Hoewel dat ook een zeer goed nummer is staat Estranged wat mij betreft daar nog boven. In verschillende lijsten aller tijden zie je NR in de bovenste regionen staan, maar Estranged is nergens te bekennen. Alleen in de Arrow Classic Rock lijst van 2004 en 2005 komt ie voor ( en in opmars naar de top 100 ).

Dus ik stem voor Estranged
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_34363944
Verscheidene nummers van Nightwish;

- Ghost Love Score
- Fantasmic
- Two For Tragedy
- Swanheart

Meeste zullen Nightwish wel een beetje kennen .
pi_34364772
Iedereen kent Lou Reed, iedereen kent a Perfect Day. Maar bijna niemand kent de versie die hij voor zijn cd The Raven heeft opgenomen, waarin Anthony (van Anthony and the Johnsons) de zang verzorgt. Minimalistisch, gevoelig, somber. Heel mooi!
pi_34365264
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:16 schreef Pauline het volgende:
Iedereen kent Lou Reed, iedereen kent a Perfect Day. Maar bijna niemand kent de versie die hij voor zijn cd The Raven heeft opgenomen, waarin Anthony (van Anthony and the Johnsons) de zang verzorgt. Minimalistisch, gevoelig, somber. Heel mooi!
ik zou hier net neerzetten:
"cripple and the starfish" van antony, denkende dat niemand hier antony zou opnoemen

dat nummer (herstel: die versie) ken ik niet wat jij noemt, meteen even opzoeken! Ik heb trouwens wel een live versie waarin antony A perfect Day alleen zingt
(:
pi_34365331
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef nein het volgende:

[..]

"cripple and the starfish" van antony, denkende dat niemand hier antony zou opnoemen

dat nummer ken ik niet wat jij noemt, meteen even opzoeken!
Welk een aangenaam toeval
In dat geval zoek ik cripple and the starfish maar eens op!
  maandag 23 januari 2006 @ 00:38:49 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_34365422
Amy Winehouse - Fuck Me Pumps

Dat nummer is zo verdomd grappig, gaat over wat oudere breezah's zeg maar
En daarbij klinkt het ook nog eens geweldig! Haar hele debuut album 'Frank' staat altijd op m'n mp3 speler en heb ik altijd op cd in de auto liggen.
pi_34365805
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:24 schreef kamagurka het volgende:
Unheilig - "willenlos"(schwarze witwe mix)

Als je aan dit nummer weerstand kan bieden zit er een beetje teveel poep in je hoofd

Sowieso is unheilig een bijzonder leuk artiest, rammstein met gevoel
Ik moet zeggen dat ik dit een ernstig fout beatje vind.. Dan vind ik Rammstein muzikaal een stuk interessanter, afgaande op dit nummer.
pi_34365914
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef nein het volgende:
[..]
[..]
Voor de juiste stemming, een heel mooi (treurig, lieflijk) liedje!
  maandag 23 januari 2006 @ 01:08:43 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_34366172
When I see you smile - Bad English

nummer van hun eerste CD , in Nederland niet bekend omdat ze pas met hun 2e CD 'doorbraken'
Ik ben inmiddels overleden
pi_34366186
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:31 schreef Soul79 het volgende:
Leuk topic

Beatsteaks - Hand in hand

Geweldig nummer, een brok energie met een flinke dosis muzikaal vernuft. Fantastisch gezongen, mooi tweeledig middenstukje. Het zijn overigens Duitsers, ik ken ze van een festival een paar jaar terug, al weet ik niet meer welk.
Ah ja, van de Beatsteaks nomineer ik Summer. Prachtnummer
pi_34366194
Niet voor iedereen van toepassing, maar voor enkelen die hier gepost hebben:

Lees wel graag de post van de TS voor je een bericht plaatst, hij zegt duidelijk 'met onderbouwing'. Net als bij 'Wat luister je nu nieuwe stijl' heb ik ook hier de 'bandnaam - artiest' posts verwijderd. Dit voorkomt dat het uitloopt in een spam-hier-een-nummer topic.
  maandag 23 januari 2006 @ 01:24:08 #23
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_34366503
Ik ben naar aanleiding van het hitje van Titiyo hier in Nederland eens op zoek gegaan op internet wat ze nog meer gemaakt had. Ik stuitte toen op een nummer dat ze uitgevoerd heeft met Stakka Bo. Het heet "We Vie" en is meer een soort sfeerimpressie dan een standaard popsong. Nauwelijks variatie in tekst, hoofdzakelijk één refrein dat steeds herhaald wordt, maar wel heel apart.

Het nummer pakte me in ieder geval. Op de radio heb ik het nog nooit gehoord.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 23 januari 2006 @ 12:40:21 #24
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34374206
30 seconds to mars - Was it a dream

www.30secondstomars.com
Tis trouwens niet makkelijk om een allerbeste nummer uit te zoeken van beide albums, alle nummers zijn heel goed vind ik zelf. Hou je van o.a. Linkin park, Lost Prophets maar dan met een scherp randje, dan vind je dit ook wel goed.

Misschien herken je de rechter persoon al wel, acteur Jared Leto http://www.imdb.com/name/nm0001467/

Laatste album A beautiful Lie (2005)
daarvoor 30 Seconds to mars (2002)

[ Bericht 2% gewijzigd door CybPraetorian op 23-01-2006 12:48:56 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_34377022
Frozen Love van Buckingham Nicks, inderdaad Lindsey Buckingham en Stevie Nicks. Van de LP (nog steeds niet op CD verschenen) uit 1973 die zij samen maakten voordat ze tot Fleetwood Mac toetraden. Een geweldige tekst, heerlijke vocalen en een subliem muzikaal outtro....kan ik uren van genieten.

Voor een ieder die nu nieuwsgierig is geworden: http://www.slickfeldt.nl/mp3/frozenlove.mp3
Take on the situation, but not the torment ...
pi_34377844
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:54 schreef Pauline het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik dit een ernstig fout beatje vind.. Dan vind ik Rammstein muzikaal een stuk interessanter, afgaande op dit nummer.
Als je niet van electronica houdt is het misschien niet wat je zoekt nee, ik vind de beat en opbouw dermate aanstekelijk dat ik er wel pap en nog meer pap van lust

Maar freiheit, sage ja of herz aus eis zijn wat minder trance-georienteerd.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 23 januari 2006 @ 16:57:15 #27
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_34382706
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:45 schreef Boefjetim het volgende:
Estranged van Guns N' Roses.

Voor de kenners en liefhebbers zeker geen onbekend nummer van ZEER zeker geen onbekende band, maar mainstream is dit nummer destijds ondergesneeuwd door het geweld van November Rain. Hoewel dat ook een zeer goed nummer is staat Estranged wat mij betreft daar nog boven. In verschillende lijsten aller tijden zie je NR in de bovenste regionen staan, maar Estranged is nergens te bekennen. Alleen in de Arrow Classic Rock lijst van 2004 en 2005 komt ie voor ( en in opmars naar de top 100 ).

Dus ik stem voor Estranged
Amen!
Estranged
pi_34382867
Ook niet extreem onbekend, maar van een ongekende schoonheid is wat mij betreft :

Gene Clark van Teenage Fanclub.

Dit nummer is wat mij betreft een juweeltje omdat er een van allermooiste gitaarsolo;s ooit in zitten..en denk dan alternatieve gitaarrock solo en niet het van halen werk.

Tevens duurt het nummer ruim 6 minuten en begint het met die 3 minuut durende solo; om vervolgens over te kabbelen in een heerlijke downtempo song!

Voor liefhebbers van alternatieve gitaarrock wat mij betreft het neusje van de zalm
underground forever baby
  maandag 23 januari 2006 @ 17:40:22 #29
67677 furanku
pi_34384231
Tristan Prettyman - Song for the Rich

Wie denkt aan Jack Johnson, denkt aan relaxte gitaar melodietjes, en aan geweldige nummers die heerlijk zijn voor een zomerse dag. Tristan Prettyman is een soort vrouwelijke versie.

Op haar website kun je sample's luisteren van het album twentythree.

Lees trouwens net in een artikel dat jack johnson haar grootste invloed was artikel
  maandag 23 januari 2006 @ 18:11:07 #30
129299 Roltrapfee
feed me a stray cat
pi_34385228
Room 213 - G.G.F.H.
Volledige naam van de band is Global Genocide Forget Heaven, ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord en dit is ook het enige nummer dat ik van ze ken (en volgens mij is het nog een remix ook). Het stond op een cd die ik ooit voor zo'n 2 euro op een of andere markt heb gekocht, verder is de cd niet zo erg boeiend maar dat nummer is echt zo mooi!
When the weather gets rough and it's whiskey in the shade
It's best to wrap your saviour up in cellophane
Hee, een korhoen!
  maandag 23 januari 2006 @ 21:20:17 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_34392505
The Freestylers - Blowin ya brainz

Van het onverdiend geflopte album Pressure point (2001).

Begint met een vrij rauwe beat en synth maar wanneer de break komt dan begint er zo'n onweerstaanbaar string geluid op de achtergond waarna je in een heerlijke rave-groove terecht komt met tot de 21e eeuw opgepoetste oldskoolgeluiden. Nog meer verheelijkend zijn de voruwelijke stemsample en de zweverige robotstem. Heerlijk nummer.

Helaas nooit bekend geworden, ook niet toen de Freestylers later weer helemaal terug wisten te komen.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:21:20 #32
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34392554
Tvp, ik ga morgen mijn nummer hier posten
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_34424848
Eigenlijk heb ik er twee...

1. Joni Mitchel - Both Sides Now.

Zullen velen al wel eens gehoord hebben; maar eigenlijk zou iedereen de tekst eens tot zich door moeten laten dringen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er voor iedereen een moment komt dat hij of zij denkt: Heee die Joni MItchell sloeg wel de spijker op zn kop met dat ene liedje...

2. Kane - Not Here.

Om in Dinand termen te blijven: een 'klein' liedje; maar o zo fijn.
pi_34425194
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:49 schreef Sport_Life het volgende:
Verscheidene nummers van Nightwish;

- Ghost Love Score
- Fantasmic
- Two For Tragedy
- Swanheart

Meeste zullen Nightwish wel een beetje kennen .
Wilde Nightwish ook al aandragen en dan ook Ghost Love Score en Nemo
Een ander extreem goeie (onbekende) band vind ik Ayreon. Listen to the waves is een hele fijne.
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_34425372
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:54 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

Een ander extreem goeie (onbekende) band vind ik Ayreon. Listen to the waves is een hele fijne.
Er moet er nog eentje bij Lau , al is dat wel een (relatief) bekende...
pi_34425532
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef furanku het volgende:
Tristan Prettyman - Song for the Rich

Wie denkt aan Jack Johnson, denkt aan relaxte gitaar melodietjes, en aan geweldige nummers die heerlijk zijn voor een zomerse dag. Tristan Prettyman is een soort vrouwelijke versie.

Op haar website kun je sample's luisteren van het album twentythree.

[afbeelding]

Lees trouwens net in een artikel dat jack johnson haar grootste invloed was artikel
*bookmark*
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:57:37 #37
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_34430006
Juliet - Avalon (zowel de Original Mix als de Jacques Lu Cont Mix)

Errug goed nummer stijl is dance/house, beetje zelfde idee als Sing It Back, Time Is Now etc. van Moloko. Er schijnt sinds kort ook een videoclip van te zijn..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_34431291
Die Ärzte - 2000 Mädchen

Die Ärzte zijn sowieso een volledig ondergewaardeerde band in Nederland, nauwelijks bekend.
Deze duitse punk/rockband, die al sinds 1982 bezig is, heeft echter vele goede nummers gemaakt en is ook live erg goed. Heerlijke muziek om hard in de auto te draaien en mee te bleren
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_34435310
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:57 schreef BdR het volgende:
Juliet - Avalon (zowel de Original Mix als de Jacques Lu Cont Mix)

Errug goed nummer stijl is dance/house, beetje zelfde idee als Sing It Back, Time Is Now etc. van Moloko. Er schijnt sinds kort ook een videoclip van te zijn..
Sinds vorige zomer al hoor

Idd een goed nummer, perfect voor het autorijden, liefst cabrio
pi_34435506
Necro - There Future is Now
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:23:35 #41
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_34437524
Mensen die de film 'Snatch' gezien hebben zullen dit wel kennen:

Mirwais - Disco Science
Dit is het liedje dat in de film gedraaid wordt tijdens de weddenschap of de honden het konijn te pakken krijgen of niet...
Erg vet!

En mensen die regelmatig naar Kinkfm luisteren zullen dit wel kennen:

Minus the bear - Pachuca sunrise
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:01:29 #42
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34438350
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:23 schreef Flibble het volgende:
Mensen die de film 'Snatch' gezien hebben zullen dit wel kennen:

Mirwais - Disco Science
Dit is het liedje dat in de film gedraaid wordt tijdens de weddenschap of de honden het konijn te pakken krijgen of niet...
Erg vet!
Dat is toch gewoon dat nummer met die schaamteloze Breeders-sample?
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:44:39 #43
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34439512
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon dat nummer met die schaamteloze Breeders-sample?
Yep, het welbekende baslijntje van Canonball is de ruggegraad van dit nummer. Ik vind die Mirwais track trouwens niet echt onbekend. Naast dat het gebruikt wordt in Snatch is het ook een zeer populair nummertje in Klussen- en Wonen programma's / reisprogramma's. Een soort Moby track die niet van Moby is, zeg maar. Snappen we 't nog?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34439723
Kenny Logins- Your Heart Will Lead You Home....(gaat over vriendschap) Erg mooi nummer (The Tigger Movie, Disney)
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:22:42 #45
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_34440642
Eigenlijk hoop ik dat jullie het kennen

Amadou & Mariam - M' bifé balafon

Zo'n zomers liedje dat ik die kan ik de hele winter door luisteren. Oogjes dicht en ik zit weer in een hobbel bus ergens in Afgelegerije

Denk Manu Chao in Afrika
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_34443994
oei, 1 kiezen wordt wat lastig, maar zal proberen t kort te houden....

Fu Manchu - Mongoose
Heerlijk harde gitaren met een mooie opbouw in het nummer...

CKY - Shippensburg
Ooit voorbij horen komen in de dvd CKY (Camp Kill Yourself) 2 en sinds dien staat t horen van deze muziek voor mij gelijk aan skaten en fun.

Pennywise - Broken
Muziekaal gezien niet echt speciaal, maar de tekst spreekt me enorm aan.

Sjako! - Match with you
Muziek van eigen bodem wat toch wel behoorlijk goed in het gehoor ligt. T nummer loopt gewoon lekker, en ook tekstueel is het niet heel verkeerd. Voor een relatief onbekende band toch een sterk nummer wat imho zeer ondergewaardeerd is.
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:10:51 #47
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_34444130
Catatonia - Strange Gleu

Catatonia was een bandje uit Wales. In Engeland redelijk populair maar helaas uit elkaar gegaan. Stijl is redelijk vrolijke rock/pop muziek Via mijn broer ben ik in aanraking gekomen met deze muziek.

[ Bericht 46% gewijzigd door Mr-Z op 25-01-2006 13:30:31 ]
pi_34444248
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:10 schreef Mr-Z het volgende:
Catatonia - Strange Gleu
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:10 schreef Beathoven het volgende:
Niet voor iedereen van toepassing, maar voor enkelen die hier gepost hebben:

Lees wel graag de post van de TS voor je een bericht plaatst, hij zegt duidelijk 'met onderbouwing'. Net als bij 'Wat luister je nu nieuwe stijl' heb ik ook hier de 'bandnaam - artiest' posts verwijderd. Dit voorkomt dat het uitloopt in een spam-hier-een-nummer topic.
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:29:30 #49
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_34444733
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:14 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

[..]

excusez moi
pi_34445059
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:29 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

excusez moi
ik kan het je vergeven
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:33:41 #51
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_34448826
Een van mijn favorieten die eigenlijk iedereen zou moeten kennen is The Rat van The Walkmen. Een fijne snelle rockplaat dat verschrikkelijk in je kop blijft hangen, qua sound misschien een beetje vergelijkbaar met The Strokes.

Een andere favoriet is Mandrake e os Cubanos van Skank. Het genre is een Braziliaans ska-achtig iets. In het Portugees gezongen dus ook, heel erg zomers.

Ik ga nog verder kijken of ik iets leuks kan ontdekken...
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:48:46 #52
129299 Roltrapfee
feed me a stray cat
pi_34453450
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:54 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

Niet om moeilijk te doen, maar Nightwish is zeker niet onbekend en als ik me niet vergis is Nemo ook nog eens een van hun bekendste nummers Ayreon is misschien minder bekend dan Nightwish, maar ook niet onbekend. Dat je iets niet hoort op Yorin FM wil nog niet zeggen dat het ook onbekend is.
When the weather gets rough and it's whiskey in the shade
It's best to wrap your saviour up in cellophane
Hee, een korhoen!
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:04:32 #53
67677 furanku
pi_34453976
Nemo was laatst ook nog te zien op TMF meende ik
pi_36685240
Kleine kick...

Alles van Voxtrot!

bijvoorbeeld:
- Fast Asleep
- Wrecking Force
- The Start Of Something
- Raised By Wolves

pi_36687615
Funeral for a Friend - Your revolution is a joke

Erg gevoelig en emotioneel nummer
  woensdag 5 april 2006 @ 23:17:41 #56
110813 behAARD
dat ben ik
pi_36693447
Jazzanova - Hanazono
Niet zo'n onbekende band, maar volgens mij toch niet echt bekend. Prachtige piano melodien van een 1 of andere japanner mt lekkere jazzy ritmes hmmm!
  woensdag 5 april 2006 @ 23:20:26 #57
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_36693520
The Ataris - My Hotel Year (unplugged)
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
pi_36693727
Gotan Project, alles. Vooral de eerste CD "La Revancha Del Tango". Heerlijke tangomuziek met beats eronder. Valt ook licht onder nu-jazz. Echt een aanrader.
pi_36700113
Joni Mitchel - Both Sides Now
  donderdag 6 april 2006 @ 10:19:45 #60
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36700155
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:47 schreef Internationalist het volgende:
Funeral for a Friend - Your revolution is a joke

Erg gevoelig en emotioneel nummer
Zegt mij niets, maar ik weet wel dat Funeral for a Friend een heel gevoellig en emonotioneel nummer is van Elton John. Heeft de muziek daar toevallig iets mee te maken?
Non possumus non loqui
  donderdag 6 april 2006 @ 10:28:53 #61
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36700416
Tei - Koningsstoel.

Nederlandstalige band uit Utrecht (?) die volkomen ten onrechte nooit is doorgebroken. In 1996 hebben zij een titelloos album uitgebracht met veel prachtige nummers erop. Het mooiste nummer is Koningsstoel. De melangolie, onderstreept door de cello in de refreinen, de emotionele stem over heimwee en verlangen en de scheurende vioolsolo maakt het nummer tot een geheel dat je heel diep raakt. De tekst maakt het compleet.
quote:
KONINGSSTOEL (Lage, Deutchmark / Fibbe)
Voorzichtig valt de lente in het dal
Trots lig jij daar mooi te zijn
Ik kan je zien vanaf de waterval
En als het even kon
Zou ik bij je zijn
De kinderen, ze zijn al lang verdwenen
Moeder is al vele jaren dood
Ik zoek nog steeds de dingen die we deelden
En nog eenmaal wil ik slapen
in jouw schoot

Langzaam laat de nacht zich vallen
Over weelde van weleer
Laat nog eenmaal aan je warmen
Voor de allerlaatste keer

Binnen trekt de kilte door de gangen
Langs gebroken glas en lood
Het schilderij dat steeds is blijven hangen
En de wereld daarbuiten
Zo oneindig groot
Er hebben er zoveel van je gehouden
En ik misschien nog wel het allermeest
En van alle plichtsgetrouwen
Is er niemand, niemand meer
Bij je terug geweest

Langzaam laat de nacht zich vallen
Over weelde van weleer
Laat nog eenmaal aan je warmen
Voor de allerlaatste keer (2X)
Non possumus non loqui
  donderdag 6 april 2006 @ 10:30:47 #62
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36700469
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:26 schreef vruitig het volgende:
Gotan Project, alles. Vooral de eerste CD "La Revancha Del Tango". Heerlijke tangomuziek met beats eronder. Valt ook licht onder nu-jazz. Echt een aanrader.
Die staan op de Buddha Bar CD's. Bij mij iig niet onbekend. Is idd heel lekker om naar te luisteren.
Non possumus non loqui
  donderdag 6 april 2006 @ 10:38:17 #63
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_36700692
moeilijk, maar toch:

Full pro disco van Cafebar 401 (www.cafebar401.nl)
enorm vette band, en de hele cd is fantastisch, maar het eerste nummer knalt echt uit je speakers!

voor liefhebbers van QOTSA, soulwax, Muse, zeker even checken!
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_36710804
Misschien wel bekend bij sommigen, maar toch mijn allermooiste liedje. Konstantine van Something Corporate. Een waterval van mooie muziek.
pi_36711372
The dancer van PJ Harvey. Ik ken geen ander nummer waar zo'n donkere sfeer in zit. En dan haar stem naarmate het nummer vordert. Zo ingetogen wanhopig. Mooi!
...bring peace to my black and empty heart...
pi_36752025

Jack Luminous van de canadese trash/ prog metalband Voivod, meesterwerkje van ruim 'n kwartier, meesterlijke band ook, jammer dat hun gitarist onlangs is overleden

gedeelde 1e plaats is voor Friday On My Mind van de Easybeats, heerlijke gouwe ouwe
pi_36760743
Leuk topic wel. Daar ga ik nog eens over nadenken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:05:10 #68
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_36777707
Deine Lakaien: The Game... prachtig mooi nummer; die hele band trouwens:
Die zanger heeft een prachtige stem alleen al; t is tja; een beetje donkere sfeervolle muziek..

'Where you are' is ook erg mooi; aanradert!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 10 april 2006 @ 01:10:34 #69
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36811441
Ekova - Starlight in Daden

Tja, het genre is een beetje moeilijk onder te brengen. Een mix tussen Keltische muziek, Youssou 'n Dour en The Gypsy Kings??? Je zou het ook het vrolijke zusje van Dead Can Dance kunnen noemen.

Het is gewoon een geweldig Feel-Good nummer. De vrolijkheid die er in zit is heel aanstekelijk. De tekst alleen al:

Hum tum diddly ho doe, ke toe piddly pom riddy ro poe!

Heel erg leuk. Er staat een remix van op Buddha Bar III CD 2, maar het origineel is eigenlijk nog veel leuker.

Linkje:
http://www.sixdegreesrecords.com/artists.php?artist=Ekova

[ Bericht 9% gewijzigd door Knip op 10-04-2006 13:45:23 ]
Non possumus non loqui
pi_36820564
Dishwalla - Creeps In The Stone

Fantastisch nummer, met akoestisch gitaar, en vanaf het midden een keyboard/orgel. Het rustpunt van de CD. Leuke tekst ook.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:13:31 #71
117850 J0hos
Onder invloed
pi_37964743
Kheb eigenlijk ook meerdere mooie doch onbekende nummers/artiesten.
De belangrijkste is wel David Munyon. Een songwriter met mooie rustige muziek en als absolute topper Poet Wind.
Verder Damien Rice die toch wel redelijk bekend is door het internet. Ook de al genoemde Tristan Prettyman vind ik erg goed, net als Regina Spektor en dan in het bijzonder het nummer Samson

Misschien mensen met nummers in de trant van bovenstaande?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')