En een geweldige foto die waarschijnlijk deze figuur moet zijn.quote:Why this name?
mY $TrEeT nAMe
c-sKiPpAh aKa CuZzin-sKiPp
Je bedoelt dat nummer dat een internationale nummer 1-hit was (o.a. Italië), en ook door Kill Bill nog een hoop extra bekendheid heeft gehad? Zo onbekend is deze nu ook weer niet, hoor. Wel mooi, trouwens.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Internationalist het volgende:
Shivaree - Goodnight Moon
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:16 schreef Pauline het volgende:
Iedereen kent Lou Reed, iedereen kent a Perfect Day. Maar bijna niemand kent de versie die hij voor zijn cd The Raven heeft opgenomen, waarin Anthony (van Anthony and the Johnsons) de zang verzorgt. Minimalistisch, gevoelig, somber. Heel mooi!
Welk een aangenaam toevalquote:Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef nein het volgende:
[..]ik zou hier net neerzetten:
"cripple and the starfish" van antony, denkende dat niemand hier antony zou opnoemen
dat nummer ken ik niet wat jij noemt, meteen even opzoeken!
Ik moet zeggen dat ik dit een ernstig fout beatje vind.. Dan vind ik Rammstein muzikaal een stuk interessanter, afgaande op dit nummer.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:24 schreef kamagurka het volgende:
Unheilig - "willenlos"(schwarze witwe mix)
Als je aan dit nummer weerstand kan bieden zit er een beetje teveel poep in je hoofd![]()
Sowieso is unheilig een bijzonder leuk artiest, rammstein met gevoel
Voor de juiste stemming, een heel mooi (treurig, lieflijk) liedje!quote:Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef nein het volgende:
[..]ik zou hier net neerzetten:
"cripple and the starfish" van antony, denkende dat niemand hier antony zou opnoemen
[..]
Ah ja, van de Beatsteaks nomineer ik Summer. Prachtnummerquote:Op zondag 22 januari 2006 23:31 schreef Soul79 het volgende:
Leuk topic![]()
Beatsteaks - Hand in hand
Geweldig nummer, een brok energie met een flinke dosis muzikaal vernuft. Fantastisch gezongen, mooi tweeledig middenstukje. Het zijn overigens Duitsers, ik ken ze van een festival een paar jaar terug, al weet ik niet meer welk.
Als je niet van electronica houdt is het misschien niet wat je zoekt nee, ik vind de beat en opbouw dermate aanstekelijk dat ik er wel pap en nog meer pap van lustquote:Op maandag 23 januari 2006 00:54 schreef Pauline het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dit een ernstig fout beatje vind.. Dan vind ik Rammstein muzikaal een stuk interessanter, afgaande op dit nummer.
Amen!quote:Op zondag 22 januari 2006 23:45 schreef Boefjetim het volgende:
Estranged van Guns N' Roses.
Voor de kenners en liefhebbers zeker geen onbekend nummer van ZEER zeker geen onbekende band, maar mainstream is dit nummer destijds ondergesneeuwd door het geweld van November Rain. Hoewel dat ook een zeer goed nummer is staat Estranged wat mij betreft daar nog boven. In verschillende lijsten aller tijden zie je NR in de bovenste regionen staan, maar Estranged is nergens te bekennen. Alleen in de Arrow Classic Rock lijst van 2004 en 2005 komt ie voor ( en in opmars naar de top 100).
Dus ik stem voor Estranged![]()
Wilde Nightwish ook al aandragen en dan ook Ghost Love Score en Nemoquote:Op zondag 22 januari 2006 23:49 schreef Sport_Life het volgende:
Verscheidene nummers van Nightwish;
- Ghost Love Score
- Fantasmic
- Two For Tragedy
- Swanheart
Meeste zullen Nightwish wel een beetje kennen.
Er moet er nog eentje bij Lauquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:54 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Wilde Nightwish ook al aandragen en dan ook Ghost Love Score en Nemo
Een ander extreem goeie (onbekende) band vind ik Ayreon. Listen to the waves is een hele fijne.
*bookmark*quote:Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef furanku het volgende:
Tristan Prettyman - Song for the Rich
Wie denkt aan Jack Johnson, denkt aan relaxte gitaar melodietjes, en aan geweldige nummers die heerlijk zijn voor een zomerse dag. Tristan Prettyman is een soort vrouwelijke versie.
Op haar website kun je sample's luisteren van het album twentythree.
[afbeelding]
Lees trouwens net in een artikel dat jack johnson haar grootste invloed wasartikel
Sinds vorige zomer al hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:57 schreef BdR het volgende:
Juliet - Avalon (zowel de Original Mix als de Jacques Lu Cont Mix)
Errug goed nummerstijl is dance/house, beetje zelfde idee als Sing It Back, Time Is Now etc. van Moloko. Er schijnt sinds kort ook een videoclip van te zijn..
Dat is toch gewoon dat nummer met die schaamteloze Breeders-sample?quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:23 schreef Flibble het volgende:
Mensen die de film 'Snatch' gezien hebben zullen dit wel kennen:
Mirwais - Disco Science
Dit is het liedje dat in de film gedraaid wordt tijdens de weddenschap of de honden het konijn te pakken krijgen of niet...
Erg vet!
Yep, het welbekende baslijntje van Canonball is de ruggegraad van dit nummer. Ik vind die Mirwais track trouwens niet echt onbekend. Naast dat het gebruikt wordt in Snatch is het ook een zeer populair nummertje in Klussen- en Wonen programma's / reisprogramma's. Een soort Moby track die niet van Moby is, zeg maar. Snappen we 't nog?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon dat nummer met die schaamteloze Breeders-sample?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:10 schreef Mr-Z het volgende:
Catatonia - Strange Gleu
quote:Op maandag 23 januari 2006 01:10 schreef Beathoven het volgende:
Niet voor iedereen van toepassing, maar voor enkelen die hier gepost hebben:
Lees wel graag de post van de TS voor je een bericht plaatst, hij zegt duidelijk 'met onderbouwing'. Net als bij 'Wat luister je nu nieuwe stijl' heb ik ook hier de 'bandnaam - artiest' posts verwijderd. Dit voorkomt dat het uitloopt in een spam-hier-een-nummer topic.
Niet om moeilijk te doen, maar Nightwish is zeker niet onbekend en als ik me niet vergis is Nemo ook nog eens een van hun bekendste nummersquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:54 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Wilde Nightwish ook al aandragen en dan ook Ghost Love Score en Nemo
Een ander extreem goeie (onbekende) band vind ik Ayreon. Listen to the waves is een hele fijne.
Zegt mij niets, maar ik weet wel dat Funeral for a Friend een heel gevoellig en emonotioneel nummer is van Elton John. Heeft de muziek daar toevallig iets mee te maken?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:47 schreef Internationalist het volgende:
Funeral for a Friend - Your revolution is a joke
Erg gevoelig en emotioneel nummer
quote:KONINGSSTOEL (Lage, Deutchmark / Fibbe)
Voorzichtig valt de lente in het dal
Trots lig jij daar mooi te zijn
Ik kan je zien vanaf de waterval
En als het even kon
Zou ik bij je zijn
De kinderen, ze zijn al lang verdwenen
Moeder is al vele jaren dood
Ik zoek nog steeds de dingen die we deelden
En nog eenmaal wil ik slapen
in jouw schoot
Langzaam laat de nacht zich vallen
Over weelde van weleer
Laat nog eenmaal aan je warmen
Voor de allerlaatste keer
Binnen trekt de kilte door de gangen
Langs gebroken glas en lood
Het schilderij dat steeds is blijven hangen
En de wereld daarbuiten
Zo oneindig groot
Er hebben er zoveel van je gehouden
En ik misschien nog wel het allermeest
En van alle plichtsgetrouwen
Is er niemand, niemand meer
Bij je terug geweest
Langzaam laat de nacht zich vallen
Over weelde van weleer
Laat nog eenmaal aan je warmen
Voor de allerlaatste keer (2X)
Die staan op de Buddha Bar CD's. Bij mij iig niet onbekend. Is idd heel lekker om naar te luisteren.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:26 schreef vruitig het volgende:
Gotan Project, alles. Vooral de eerste CD "La Revancha Del Tango". Heerlijke tangomuziek met beats eronder. Valt ook licht onder nu-jazz. Echt een aanrader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |