abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:01:34 #276
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34514189
Als ik jullie verhalen over echo's en baby-voorbereidingen zo lees dan word ik stiekem toch een beetje jaloers hoor. Zelfs van de verhalen over kwaaltjes enzo.

Geniet ervan dames, het is allemaal zo snel weer voorbij

Ik mis het zwanger zijn een beetje......
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_34514612
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:38 schreef dutchie het volgende:
Mensendieck weet ik eigenlijk niet precies.
Heb even een stukje gekopieerd van de site van Carita Salome:

Een cursus volgens de methode Mensendieck helpt bij het zoeken naar de optimale manier van staan, zitten, opstaan, lopen, reiken, bukken en tillen tijdens de zwangerschap.

Ik heb speciaal deze cursus gedaan omdat ik veel rugproblemen heb en die wilde ik zien te voorkomen tijdens mijn zwangerschap.
maar het is eigenlijk ook een hele gewone zwangerschapscursus waarbij elke week een bepaald thema aan bod komt en je doet allerlei oefeningen en ze leggen uit hoe een bevalling precies in zijn werk gaat. Ook worden er natuurlijk allerlei houdingen en technieken doorgenomen en ze geven wat info over borstvoeding. Ik vond het iig gezellig, leerzaam en niet zweverig!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34515153
Ik heb zelfs koorts
38,6

Dat is echt een eeuwigheid geleden. Gelukkig komt mijn schoonzusje straks Amber ophalen.
pi_34515507
Ik lees over die veranderingen van de kraamzorg, maar dat heeft niet echt iets met het nieuwe zorgstelsel te maken volgens mij.

CZ is vorig jaar al overgegaan naar de nieuwe manier van indexeren. Het indexeren gebeurd nog altijd door de kraamzorg zelf. Echt druk maken moet je je niet daarover denk ik. Als het nodig is krijg je toch wel zorg die op je is toegespitst. Ik had in eerste instantie recht op 40 uur volgens de verzekering. Voor borstvoeding en thuisbevallen werden dat er volgens de kraamzorg 48 uur bij de intake vastgesteld. Op de eerste dag dat je kraamzorg krijgt wordt het meteen opnieuw vastgesteld. Omdat ik niet thuis ben bevallen en mijn man thuis was werd er opnieuw het aantal uren vastgesteld. Dat werden er 38,5 uur. Aan het eind of tussendoor wordt nog eens opnieuw gekeken, omdat bij mij de brostvoeding was mislukte en ik er extra hulp voor nodig had, kreeg ik er nogmaals 6 uur bij. Ik ben er zeer tevreden overgeweest. Gemiddeld was er 5 a 6 uur iemand aanwezig, vond het wel genoeg. En mijn huis was desondanks piek en piek fijn inorde, ze hebben ontzettend veel huishoudelijk werk gedaan. Kon namelijk niets meer terug vinden nadat de kraamhulpen wegwaren.
pi_34515844
Ja, voor mij gold die regeling ook al toen Myrthe geboren werd (2004 dus). Op Babybrabbel is er wel veel over te vinden op het forum, onder relatie/financieel/ZORG.
pi_34517248
Hier gaat het met het misselijk zijn heel erg goed. Ben vorige week gestopt met de zetpillen en sindsdien gaat het goed. Ben alweer een halve kilo aangekomen

Wij hebben hier besloten dan ik niet zoveel kraamhulp wil. We willen 2 volle dagen en de dagen erna maar 2 uurtjes. Ik heb het niet zo op "vreemden" in huis dus eigenlijk had ik liever helemaal niet maar Kevin wil wel. En dat moet ook wel want die weet in princiepe helemaal nix. Dus de kraamhulp gaat hier eigenlijk komen om Kevin een paar dingen te leren. Heb liever mijn ouders en schoonouders die komen helpen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_34517797
Menicole ik zou wel voorzichtig zijn met al zo weinig uur aanvragen. Je kunt beter gewoon de volle mep aanvragen en er op het moment zelf op terug komen. Ik heb gemerkt dat omdat ik daadwerkelijk niks kon, mijn man het zo verschrikkelijk druk had. Die vloog namelijk naar de winkel voor de dingetjes die nog nodig waren, deed de kleine in bad, uitkoken van de spulletjes etc. Had eigenlijk nauwelijks tijd voor mij. En als de kraam weg was moest hij nadat ik gerust had ook nog eens voor het bezoek zorgen. In een paar dagen leer je ook niet echt alles. Ik wilde ook niet iemand zoveel over de vloer, en al zeker geen vreemden. Achteraf ben ik blij geweest dat we de volle mep hadden en het niet deden bijstellen. Ik neem aan dat je dan ook geen borstvoeding gaat geven want dan heb je een kraamhulp wel echt nodig.

En oh ja, vergis je niet de eerste dag na de bevalling want dan heb je energie te over en die valt de dagen daarna flink tegen.
pi_34517852
ja, helemaal met randa eens. je kunt altijd naar minder, niet zomaar naar meer dan je aangevraagd hebt. en je weet nu niet hoe blij je straks misschien bent met wél veel hulp.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:59:38 #284
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34517961
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef MeNicole het volgende:
[..] Heb liever mijn ouders en schoonouders die komen helpen!!
Dat wilde ik juist niet Vooral omdat mijn moeder dat wel heeft gedaan bij mijn zusje en daardoor amper kon genieten van het oma-zijn. Plus dat wij in een andere stad wonen dan mijn moeder en schoonmoeder en zij allebei geen rijbewijs hebben. En ook omdat mijn vriend 's ochtends om 6 uur al de deur uit ging en om 5 uur weer thuis was, heb ik 8 uur kraamzorg genomen en dat is me prima bevallen. Na de kraamzorg is mijn vriend nog een week thuis geweest, dus ik heb twee weken "hulp" gehad. Zou het bij een tweede weer zo doen Maar dan moet ik wel weer zo'n leuke kraamverzorgster hebben
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34518123
8 uur is niet zoveel wennie. of bedoel je per dag?

oma's moeten inderdaad gewoon oma kunnen zijn, niet ook nog kraamhulp. (vond ik tenminste bij mezelf erg prettig).
pi_34518205
Ik kan alleen maar ámen zeggen tegen de voorgaande reacties.
Toen ik nog al kraamverzorgster werkte waren meestal de mensen die ineens het meeste zorg wilden de mensen die van te voren maar een uur of drie aangevraagd hadden.
Dat waren trouwens niet alleen vrouwen die door complicaties meer zorg nodig hadden, maar ook heel veel vrouwen die er ineens achter kramen hoe veel rust een kraamverzorgster kan bieden als je ineens zo veel nieuwe dingen moet leren en verwerken. Of als de oudere kinderen ineens veel meer aandacht nodig hadden.
En dan is het practisch onmogelijk om nog uren bij te geven, vooral in de zomermaanden.
Verkijk je er niet op, het zou namelijk zo maar kunnen dat er anders gewoon geen kraamverzorgster beschikbaar is, of dat je een aantal verschillende krijgt.
Het is altijd mogelijk om tijdens de kraamtijd aan te geven dat je minder uren zorg wil, al zullen de meeste kraamcentra wel een minimum van drie uur per dag bieden omdat het bijna niet mogelijk is om in minder tijd toch de meest noodzakelijke handelingen te doen en het anders ook heel lastig wordt om werk voor de kraamverzorgster te garanderen
pi_34518245
Ook als je wel volledige kraamzorg aanvraagt gaan ze tegenwoordig uit van heel wat uren mantelzorg MeNicole dus je (schoon)ouders mogen vast nog erg veel bijspringen. Ik kreeg dus ca 44 uur toen en vond dat niet erg veel (door teveel bloedverlies ben ik erg lang vrij moe geweest).. eerst uitgaan van volledige zorg en na de bevalling bekijken of je evt uren wilt laten bevallen lijkt me verstandiger eigenlijk.
pi_34518272
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:06 schreef owlet het volgende:
Ik kan alleen maar ámen zeggen tegen de voorgaande reacties.
vrouwen die er ineens achter kramen
mooie vertyping.
pi_34518300
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:08 schreef bixister het volgende:

[..]

mooie vertyping.
HA!
pi_34518322
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:07 schreef poemojn het volgende:
na de bevalling bekijken of je evt uren wilt laten bevallen
nog zoeen.
[edit] ik zie nu dat ie misschien toch niet zo perongeluk was. [/edit]
pi_34518334
Was het wel, maar ik verwachtte al dat jij sneller zou zijn dan mijn edit
pi_34518348
ghighi
pi_34518417
Maar toch blijf ik erbij. We hebben het er met (schoon)ouders over gehad en dit is voor mij wel het beste. En ik weet dat Kevin heel druk zal zijn met van alles en nog wat maar ik heb liever mijn moeder hier in huis dan een kraamhulp. En mijn moeder wil het met plezier doen. Ik heb het gewoon niet op andere mensen in mijn huis hoe goed het ook bedoeld is.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:29:49 #294
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34519106
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:01 schreef m@x het volgende:
Als ik jullie verhalen over echo's en baby-voorbereidingen zo lees dan word ik stiekem toch een beetje jaloers hoor. Zelfs van de verhalen over kwaaltjes enzo.

Geniet ervan dames, het is allemaal zo snel weer voorbij

Ik mis het zwanger zijn een beetje......
Pas op hoor, ik kijk je zo zwanger!
Ik zeg Sugar...
Ik zeg Snoopy...
Moet ik nog meer zeggen?
Grapje hoor.

Ik moet ook nog maar eens in die kraamzorg duiken. Vooral omdat ik ws ga switchen van verzekeraar en polis.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:33:45 #295
3142 m@x
pi_34519242
Hahaha, probeer maar! Ik geloof dat meneerm@x en onze bankrekening geen medewerking gaan verlenen aan nog een zwangerschap.

Ik blijf wel lekker op een afstandje met jullie meegenieten.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:35:35 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34519306
Mag je slakken eten als je zwanger bent? Van die uit de oven?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:43:35 #297
3142 m@x
pi_34519580
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:35 schreef Sugar het volgende:
Mag je slakken eten als je zwanger bent? Van die uit de oven?
Alleen als ze geen zand meer tussen hun tenen hebben

Ik heb nooit gelezen dat je ze niet mocht. Volgens mij kan het geen kwaad hoor.
pi_34520556
Lijkt me niet verstandig
quote:
De meeste parasieten krijgt een egel binnen bij het eten van slakken
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:15:54 #299
3142 m@x
pi_34520766
Jamaar, Sugar is toch niet zwanger van een egel. Lijkt me zo pijnlijk bij de bevalling
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:21:32 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34520971
Nee, maar serieuheus! Ik ben zwanger hoor, ik kan niet tegen grappen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')