abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2006 @ 12:41:43 #251
81992 Githa
pi_34609873
Wat tegen het krabben wel wil helpen is vasaline onder de nageltjes smeren en ook wat op de wangetjes in het geval van Sara dan niet maar dan krabben ze de huid niet open maar glijden ze erover heen.
pi_34609917
Je kan ook, als ze even ergens ligt, hetzij op haar bedje of in de box of zo - aan allebei de handjes een sokje kunnen doen, als zijnde een handschoentje. Als ze dan krabt, krabt ze niet alles kapot.

(misschien doe je dat al hoor, dan heb ik niks gezegd )
Variety is the spice of life
pi_34609981
Fuente over het algemeen doet die hormoonzalf echt wonderen, bij Myrthe trokken de open plekjes gewoon dicht terwijl je er bij stond te kijken bij wijze van spreken. Bij Myrthe kwam de eczeem trouwens van een koemelkallergie, wellicht even in de gaten houden ?
pi_34610228
Thnx voor de tips meiden!

Ladybos, waaraan kun je merken of je kindje kma heeft? Moet je dat ergens laten testen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_34610716
Ik heb een draagdoek laten maken bij draagdoek.nl. Ik heb hem nog niet veel gebruikt, maar vandaag was Merlijn een beetje erg wakker na het eten en ik moest nog een stukje schrijven voor morgen. Dus heb ik hem rechtop voorop mijjn borst gebonden en hij ligt nu al een uur heerlijk te slapen.

Bedankt voor de reacties, mijn schoonzusje zei ook al om hem in de draagdoek/zak te doen. Moet gewoon het makkelijkst zijn. Maar ik ga me nu klaar maken omdadelijk met de bus te gaan. Merlijns eerst keer in de bus.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:17:32 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34610817
sara wat naar fuente.. hopenlijk doet de zalf zijn werk

Randa ik hoop dat je genoten hebt maar dat zal vast wel

Hier vanochtend naar het cb geweest

4280 gram ( afgelopen week dus niet veel meer aangekomen )
54 cm lang tegenover zo ongeveer 48 cm met de geboorte was een beetje natte vinger werk
hoofdomtrekje van 38 cm

Alles was helemaal prima alleen werd ik er wel op gewezen dat ze toch nog wel erg stijf in de heupjes was.. en dat als ze op nacontrole moets bij de KA dat als hun zelf niet met een heupecho kwamen aanzetten ik daar toch echt zelf asjeblietf om wou vragen..
We zullen zien.

Gisteren had ze de hele dag krampjes en was niet te troosten.. zielig hoor en wat voel je je dan machteloos.. maar vandaag is ze weer haar vrolijke zelf
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 30 januari 2006 @ 13:18:18 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34610841
ow ja en ze is alweer een maand mooshy mooshy mama is
pi_34610940
Krampjes is echt zielig, Merlijn heeft hier echt de hele middag met weinig onderbrekingen aan de borst gehangen. Wordt wel meteen mijn melkproductie opgeschroefd. Mag ook wel nu Merlijn fulltime aan de borst mag. Hier dus dadelijk geen KV en gekolfde voeding meer. Ik kolf alleen nog maar als het nodig is.
pi_34610990
Randa, lijkt me heerlijk zo'n draagdoek! Ik heb er bij Sara nooit 1 gebruikt maar bij een volgende zou ik 'm zeker ook willen!

Evenstar, gefeliciteerd met Arwens vermaanddag . En ze's lekker gegroeid zo te zien! Hopelijk is ze snel van die nare krampjes af
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 30 januari 2006 @ 13:24:03 #260
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34611028
Randa, wel uitkijken dat merlijn niet onnodig ligt te sabbelen en jou als speen gebruikt.. Dat is nl. oorzaak nr. 1 voor heeeeeel vervelende tepelkloven..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:24:04 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34611029
heupecho doen ze meestal standaard na een stuitkindje. bij maxim deden ze dat met 3 maanden. die afspraak werd al wel in het zkh gemaakt net na de ks. dus als ze het zelf niet zeggen, indd maar even vragen
en 1 maand alweer, gos time flies
  maandag 30 januari 2006 @ 13:33:55 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34611305
idd time flies en we wahcten eerst maar 17 feb af .. meer kunnen we nu toch niet doen
pi_34611435
OH ja die draagdoeken zijn een absolute aanrader voor huilende kindjes met krampen. Ik heb ook zo'n doek gebruikt en Chantel sliep vaak al na 2 minuten. Ik had er eentje van premaxx
pi_34612902
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:51 schreef Lishe het volgende:
Oehoe! Jordy, nog eventjes en dan ben je 1! En ik ben trots dat je al zo de kamer doorstapt hoor, een echte stoere knul ben je!

Kim met krampjes... Ik hoop dat het snel overgaat Ingrid, ik neem aan dat je alle huis- tuin- en keukentips al geprobeerd hebt. Veel succes, want het is soms echt hartverscheurend.
Yep, we hebben alles geprobeerd. Gelukkig heeft ze vandaag nog geen krampjes gehad. En gelukkig wordt de ontlasting al wat beter, al moet ze nog wel persen. Ze is zo schattig nu. Lekker lachen en keuvelen. En kraaien van plezier. Ze vindt haar handjes erg leuk.

Arme Sara! Eczeem is niet leuk. Hopelijk helpt de zalf snel!

Wij hebben de babybag, een draagzak. Bevalt ook goed!

Evenstar, Arwen is alweer een maand! Wat gaat het snel he?
pi_34614350
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:24 schreef E.T. het volgende:
Randa, wel uitkijken dat merlijn niet onnodig ligt te sabbelen en jou als speen gebruikt.. Dat is nl. oorzaak nr. 1 voor heeeeeel vervelende tepelkloven..
Hee apart, voor zover ik weet mag dat gewoon, mits de baby goed hapt. Daar is de fopspeen juist van afgeleid. Misschien dus gewoon toelaten tenzij je er wel last van krijgt?
  maandag 30 januari 2006 @ 16:38:58 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_34616876
Poemojn, volgens mij gaan veel kindjes na een tijd zuigen op een andere manier zuigen waardoor het pijn gaat doen. Dat heb ik met Noa gehad en nu met Emma ook. Dan leg ik haar opnieuw aan en dan gaat het wel goed. Als ze goed aangelegd is mag ze van mij ook een hele tijd sabbelen, geen probleem! Na de voeding laat ik gewoon de tepels aan de lucht drogen (met nog wat extra melk als het eruit te 'persen' is ...) en dan gaat het wel goed. Ik vind het juist heerlijk als Emma aan de borst in slaap valt, dan slapen ze zo rustig!
pi_34617056
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:56 schreef Fuente het volgende:
Thnx voor de tips meiden!

Ladybos, waaraan kun je merken of je kindje kma heeft? Moet je dat ergens laten testen?
Ik heb in overleg met het CB getest of ze allergisch was voor de koemelk in de voeding door over te stappen op een koemelkvrije voeding (Nutramigen). Het eczeem was toen binnen een week over. Dan weet je dus snel genoeg of het daaraan gelegen heeft. De Nutramigen of andere koemelkvrije voeding kun je vergoedt krijgen van je ziektekostenverzekeraar als het inderdaad om een allergie gaat. Hiervoor moet je een provocatie test doen. Dan geef je dus weer even gewone voeding, komt de eczeem terug dan is bewezen dat het daaraan ligt en krijg je een machtiging waarmee je de voeding vergoedt krijgt. En da's geen overbodige luxe want het is eeeerrug dure voeding

Als ik jou was zou ik nu eerst even afwachten of de zalf helpt. Blijft de eczeem verder weg, prima. Komt het toch weer terug, dan zou ik eens overleggen met de ha of cb of je een koemelkvrije voeding mag proberen. En dan krijg je dus het bovenstaande (of het helpt niet en dan ligt het daar dus niet aan). Eczeem kan ook komen door bijvoorbeeld allergie voor huisdieren.
pi_34617521
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:44 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ik heb in overleg met het CB getest of ze allergisch was voor de koemelk in de voeding door over te stappen op een koemelkvrije voeding (Nutramigen). Het eczeem was toen binnen een week over. Dan weet je dus snel genoeg of het daaraan gelegen heeft. De Nutramigen of andere koemelkvrije voeding kun je vergoedt krijgen van je ziektekostenverzekeraar als het inderdaad om een allergie gaat. Hiervoor moet je een provocatie test doen. Dan geef je dus weer even gewone voeding, komt de eczeem terug dan is bewezen dat het daaraan ligt en krijg je een machtiging waarmee je de voeding vergoedt krijgt. En da's geen overbodige luxe want het is eeeerrug dure voeding

Als ik jou was zou ik nu eerst even afwachten of de zalf helpt. Blijft de eczeem verder weg, prima. Komt het toch weer terug, dan zou ik eens overleggen met de ha of cb of je een koemelkvrije voeding mag proberen. En dan krijg je dus het bovenstaande (of het helpt niet en dan ligt het daar dus niet aan). Eczeem kan ook komen door bijvoorbeeld allergie voor huisdieren.
Bedankt voor de uitleg! Ik ga idd eerst de zalf enzo proberen, hopelijk blijft het dan weg. We hebben katten, ik hoop ontzettend dat ze daar uiteindelijk niet allergisch voor blijkt te zijn, lijkt me vreselijk. De HA zei wel dat ze nu te jong is om daarop te testen, weet iemand bij welke leeftijd ze daarvoor getest kan worden?
Nou de zalf is net opgehaald, gaan we haar zometeen goed mee insmeren.
Sara
Merel
Ukje
pi_34617574
Amber haar ogen nijgen nog steeds naar bruin en haar haar wordt steeds lichter en krijgt een rode gloed...
Amber krijgt nu 4x 200. Ze slaat nog steeds de 5e fles over. Als ze rond 7/8 uur de 4e fles heeft gehad en we leggen haar in bed slapt ze door tot de volgende ochtend...

Vrijdagavond lag Amber echt te schateren van het lachen en gister weer, de tranen liepen over me wangen van het lachen.

Bij Amber hebben ze niet geprovoceerd met kma-vrije voeding. Ze heeft het direct gekregen in het zh. We hebben ook een machtiging voor de voeding want die pakken kosten 30 euro per stuk!!

Ingrid, wat fijn dat het nu beter gaat met Kim!! Hoop dat ze nu ook nog snel van haar darmkrampjes af is!

Wij hebben ook een Premaxx babybag, maar Amber vind het helemaal niets om erin te liggen, heb hem te koop... hij is nooit gebruikt

[ Bericht 9% gewijzigd door Vicky op 30-01-2006 17:07:08 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34620968
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:24 schreef E.T. het volgende:
Merlijn mag bij mij ook haast niet sabbelen, dat heeft in het begin echt mijn tepels gekost. Nu is het zo dat als hij sabbelt hij opnieuw wordt aangelegd, althans hij mag zelf opnieuw de tepel zoeken. Het is wel de bedoeling dat hij echt zuigt en dat doet hij ook als hij krampjes heeft omdat hij echt zuigbehoefte heeft.
pi_34624490
Trouwens Merlijn heeft het in de bus heel leuk gevonden. Hij zat echt naar buiten te kijken wat er allemaal voorbij kwam flitsen. Ik had wel het idee dat ik met zo een klein ventje in draagdoek erg veel bekijks had. Denk dat ik er met Merlijn nu wel vaker op uit zal gaan.
  maandag 30 januari 2006 @ 21:39:34 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34628454
De krampjes van Kim worden minder, Merlijn vond de busrit fijn, Arwen alweer een maand oud, Amber krijgt een andere kleur ogen, klinkt allemaal goed hier. Ik heb leuke foto's van Chantel en Joshua voorbij zien komen . Nu Sara nog van haar ecxeem af, dan kan het niet meer stuk denk ik zo!

Hier zit ik met een ziek mannetje. Tobias heeft geelzucht. Voor de zekerheid wilden ze even bloedprikken in het ziekenhuis omdat hij wat geel zag, (vnl om mij gerust te stellen) ze dachten dat het van de bv kwam en dan is het niet erg. Maar helaas, volgens de uitslagen van het bloed was er meer mis. We gaan nu toch wel de medische malle molen in, want de kinderarts (en wij natuurlijk ook) wil graag weten hoe Tobias hieraan komt. Afgelopen dinsdag moesten we daarom extra bloed prikken (ze hadden best veel nodig en moesten 3 keer prikken voordat ze genoeg bloed hadden, arm kind ). Woensdag krijgt hij een echo van zijn lever en volgende week woensdag dan de uitslagen. Als ze er hier in 'ons' ziekenhuis niet uitkomen waar hij de geelzucht van heeft, worden we doorgestuurd naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam.
Meestal is het gewoon een heel lief en vrolijk ventje, super makkelijk zolang hij niet uit zijn ritme gehaald wordt en hij kan ontzettend heerlijk lachen naar zijn papa en mama! Ik smelt regelmatig
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_34629175
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:00 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, wat fijn dat het nu beter gaat met Kim!! Hoop dat ze nu ook nog snel van haar darmkrampjes af is!
Het gaat echt supergoed met Kim! Vandaag amper krampjes gehad en haar ontlasting is een stuk soepeler!

Ze was en is ook supervrolijk vandaag, ze lacht en brabbelt veel. En ze kijkt lekker om haar heen en speelt met haar handjes.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:12:19 #274
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34640804
Och Tobiassemannetje toch. Wat vervelend Saffier! Sterkte.

Fijn Ingrid!

Githa.......... nog 1 dagje!!!!!!!! Ratata, ratata ratata..... en dan......
Dag dag zwaait Julius dan naar Jordy!
ps-mogen we jullie nog komen opzoeken in het ziekenhuis?
pi_34640889
Ingrid, wat fijn dat het beter gaat met Kim!

Saffier, och wat zielig voor jullie mannetje, hopelijk wordt hij snel beter
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 10:19:34 #276
81992 Githa
pi_34640944
Jordy zwaait terug naar Julius

Jaaaaaah! dan is ie jarig
Ik ben zo benieuwd wat hij van zijn cadeaus gaat vinden en wat hij de taart aan gaat doen
Hij heeft al illigaal even mogen schommelen en hij gilde het uit van plezier

Renzell, tuurlijk mogen jij en julius langs komen maar waarschijnlijk ligt hij maar 1 of 2 nachtjes in het ziekenhuis.
pi_34641518
Ik heb hier een lastige baby Wilt alleen maar slapen en dus ook stoppen met huilen als hij bij mij in de draagdoek zit. Heeft Merlijn wel slim bekeken.
pi_34642056
Oh ja Merlijn heeft vannacht voor het eerst 6 uur tussen de voedingen gehad. Om 23.00 had hij de laatse voeding gehad en vanochtend kwam hij om 5.00 uur weer. Ik schrok echt toen ik de wekker zag, is toch raar.
pi_34642793
lekker Randa!!
Amber zit nog steeds op 4 voedingen van 200. De laatste is meestal rond half 8 en dan ligt ze er rond half 10 in tot half 8 de volgende ochtend.

OEHHHH Spannend Jordy!!! Morgen jarig!!!

Saffier, wat zielig voor Tobias, ik hoop dattie snel beter wordt!!

Kim, we zijn trots op je!!! Lach maar lekker naar je pappa en mamma!! Dat is veel beter dan krampjes!!! Hou vol meisje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 11:45:45 #280
81992 Githa
pi_34642880
Merlijn het doorslapen is begonnen ...lekker is dat he Randa

ohw en Amber slaapt al nog langer goed zeg!
Wat worden ze snel groot he .....jah jah, lichtelijk mooshy hier
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:47:17 #281
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34642919
Jordy!!! Nog 1 nachtje en dan is het FEEST!!!! Joepie, wat zul je verwend worden. En lekker met de handen in de taart... Wij wachten geduldig op foto's hoor . Githa, geniet van jullie mooie dag morgen. Ineens ben je al een jaar mama!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:55:38 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34643116
Githa en jordy spamnnend hoor nog een dagje

amber een kleine schone slaapster en merlijntje ook al zo goed slapen

kim joech hei zouden de krampjes eindelijk over zijn ?

tobias arm ding.. hopenlijk is het niets ernstigs sterkte ermee saffier\

hier een steeds meer brabbelend meisje wat is dat lief hihi
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:43:58 #283
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34644321
Jordy je laatste dag in het babytopic

Tobias mannetje, ik hoop dat ze snel ontdekken waarvan je geelzucht hebt hoor, dit is niet fijn zo, voor jou niet maar je ouders ook niet
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 13:34:24 #284
81992 Githa
pi_34645468
Zo gezellig vandaag al die voorbereidingen, cadeaus inpakken, vanavond slingers ophangen en net heb ik een muts gemaakt
Een bob de Bouwer muts....
pi_34645995
Ow Githa wat leuk
Alvast veel plezier gewenst
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:10:12 #286
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34648398
Oh Gita wat een mooie muts! Ik ben benieuwd hoe Jordy hem vind morgen.
Merlijn wat goed, zo op weg naar doorslapen, dan kan je mama ook even bijtanken!

Morgen om 10.35 de echo laten maken en daarna even langs de kinderarts lopen (Tobias heeft spruw en de medicijnen zijn op maar het is nog niet over). Als ik wat weet kom ik het melden, bedankt allemaal!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:28:56 #287
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34652665
Wat leuk Githa!

Vandaag weer naar het CB geweest met Robin. Hij weegt 6660 gram en is 60 cm lang. Hij heeft een prikje gehad en niet gehuild Alleen het aankleden erna vond ie vervelend
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34652681
Tof gemaakt Githa die muts!
Nog 1 nachtje slapen......

Wij zijn net terug, lekker weekendje weggeweest met z'n drietjes... Was supergezellig en Myhron heeft het ook onwijs naar d'r zin gehad. Ze was vrijdag precies een halfjaar en ze vond dat dat een mooie leeftijd was om eens los te gaan zitten.

Vanmorgen ook nog naar de plastisch chirurg geweest, als ze een jaar is word de cyste boven haar oogje weggehaald. Het is een dermoide cyste met ws embryonale resten (kan van alles zijn, haren, tandjes, huidcellen) Het wordt ws een dagopname, smorgens brengen en smiddags weer ophalen. Lijkt me heel fijn, gelukkig hoeft ze dan geen nachtje te blijven.

Ik ga eens even alle belevenissen van de afgelopen dagen teruglezen van alle kleintjes...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 17:33:42 #289
81992 Githa
pi_34652806
Igraine, dagopname is fijn!
Maar het is natuurlijk altijd spannend als ze je kleine meisje gaan opereren.

Robin, jij gaat hard ! en aankleden is ook altijd zo'n gedoe
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:35:28 #290
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34652860
3 maanden alweer
Zal vanavond als ik tijd heb ook eens even de rest bijlezen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34654062
Wel vervelend dat ze geopereerd moet worden Igraine. Het is dus al zeker dat je dit ziekenhuis kiest? Op www.kindenziekenhuis.nl staan beoordelingen vd kindvriendelijkheid van ziekenhuizen, misschien handige achtergrondinfo alvast. (Rotterdam: Erasmus/Sophia heeft een 'smiley' voor de dagbehandeling.)
pi_34654122
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:47 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb hier een lastige baby Wilt alleen maar slapen en dus ook stoppen met huilen als hij bij mij in de draagdoek zit. Heeft Merlijn wel slim bekeken.
Nadat hij vanmiddag een beetje heeft geslapen ben ik nu weer met hem rond aan het lopen en werkzaamheden aan het doen, met een slapende Merlijn in de draagdoek. Hij heeft wel iets last van krampjes, maar ik zou bijna denken aan een sprongetje.

Hij is nu zoveel bewuster van alles omzich heen. Het lijkt zelfs alsof hij met zijn handjes soms gericht naar je gezicht gaat. En dan de eerste nacht doorslapen en het eerste lachje. Het gaat echt hard heb ik het idee. Maar ja hij is dan ook alweer 5 weken.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:32:06 #293
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34654448
AL weer 5 weken....? Lief. Da's nog zoooooooo klein.
Ik vond 5 weken trouwens ook veel hoor met 5 weken..... en 2 bij 2.... en 3 bij 3... Ik zei tegen een vriendin, toen Juultje ongeveer drie maanden was:" Het begint nu toch al echt een jongetje te worden he, ipv een baby!" Zij: "Nee man, hij is nog PIEPklein!!!"
Enne.... sorry dat ik mijn stokpaard weer van stal haal hoor, maar heb je al eens nagedacht over inbakeren? Juultje wilde in het begin ook alleen nog maar in de draagdoek slapen of op de arm, maar ik trok dat op een gegeven moment niet meer. Inbakeren werkte bij ons heel erg goed.
pi_34655170
Het is alleen overdag gelukkig, dan zijn wij wakker en slaapt hij het liefst bij ons en in die draagdoek vind ik nog niet eens zo ongemakkelijk Maar als het langer gaat duren dan deze twee dagen moeten we er toch over na gaan denken.
pi_34655786
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Wel vervelend dat ze geopereerd moet worden Igraine. Het is dus al zeker dat je dit ziekenhuis kiest? Op www.kindenziekenhuis.nl staan beoordelingen vd kindvriendelijkheid van ziekenhuizen, misschien handige achtergrondinfo alvast. (Rotterdam: Erasmus/Sophia heeft een 'smiley' voor de dagbehandeling.)
Ja het is vervelend, maar ik wist wel dat het zou gaan gebeuren. We wisten alleen niet rond welke leeftijd ze dat normaliter doen.

Nee, op zich staat dat nog niet voor 100% vast. Ik ben in dit ziekenhuis bevallen en vandaar hier met haar onder controle gebleven. Eerst bij de kinderarts, daarna de dermatoloog en nu de plastisch chirurg.

Ik heb geen klagen over dit ziekenhuis (SFG) maar het Sophia is natuurlijk echt een kinderziekenhuis dus daar denken we nog wel aan. Ach het komt niet op een maand aan, er is geen spoed en de operatie gaat pas over minimaal een half jaar plaatsvinden.

Maar bedankt voor je linkje in ieder geval, alle informatie is meegenomen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator dinsdag 31 januari 2006 @ 19:47:43 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34657308
Saffier heel veel sterkte de komende dagen. Wat ontzettend vervelend voor Tobias dat hij ineens geelzucht heeft en ik hoop dat ze snel een (makkelijke)oplossing ervoor vinden. (ik bedoel dus diagnose en behandeling)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34671271
Jordy gefeliciteerd!
En wat heeft je mama een mooie verjaardagsmuts voor je gemaakt zeg!

Vorig jaar zat mijn meisje nog in mijn buik en nu is ze al bijna 1 jaar oud....

(en doordat ik er een tijdje niet ben geweest heb ik genoeg gemist , maar geen zin om alles bij te lezen).
pi_34671377
wb xanthe, laptop weer tiptop?

saffier, wat een schrik. heel veel beterschap voor tobias!

en jordy, grote vent, van harte gefeliciteerd en tot ziens bij de dreumessen! mooie kroon heeft mama voor je gemaakt zeg! ik ga zo ff een leuk plaatje voor je uitzoeken voor in het verjaardagstopic.
pi_34671636
ff afwachten of ie weer okay is... Ik hoop het in elk geval!

Vergeet ik helemaal te zeggen dat Isis nu ook te pas en te onpas gaat staan , in de box , aan de tafel , aan de bank , de stoel en de deur. Het weekend was daardoor ook erg gezellig (lees huilende Isis) omdat ze niet wist hoe ze weer moest gaan zitten , dat vond ik we moeilijk hoor , wist niet of ik het moest negeren of juist moest gaan helpen , maar mams zei negeren ze zal er zelf uit moeten komen. En nu weet ze dus hoe ze weer moet gaan zitten. En het lijkt wel of met het kruipen en het staan er ineens een grote pot ondeugendheid is geopend. Ze weet eigenlijk best dat ze niet aan de afstandsbedieningen enzo mag komen , maar de handjes glijden er zo automatisch heen en dan nog even met pretogen om kijken of mama , papa wie dan ook , ook kijkt en dan snel even aanraken of pakken. Of nog sneakiër (weet niet hoe je het nou schrijven moet) vlak met het handje erlangs vegen onder het mom "ik doe niets ik ga het echt niet pakken hoor...." en na een paar maal dat gedaan te hebben toch snel doen wat je al verwachtte....

Soms hebben we dan ook heeeeel veeeeel moeite om ons lachen in te houden (andere kant op kijken en erop vertrouwen dat de ander even ingrijpt zodat zij maar niet door heeft dat het wel lachwekkend is).

Probleem van de plaats van de hond is wel erg groot , Isis wil graag bij het kussen zijn.... En volgens mij niet omdat het kussen nou zo leuk is , maar mama word dan boos en dan moet ik zo hard lachen (ergens doe ik denk ik iets verkeerd en ik maak er echt geen spelletje van).
pi_34671916
xanthe, herkenbaar hoor. hoort allemaal bij het grenzen verkennen. wat ik doe is gewoon blijven herhalen dat iets niet mag, als ze niet zelf dan weggaat / iets anders gaat doen zet ik haar zelf even ergens anders neer. als ze herhaaldelijk teruggaat naar de verboden zone/voorwerpen zet ik haar even in de box. niet eens zozeer bij wijze van 'straf', maar wel dat ze er echt even niet meer aan/bij kan. meestal gaat ze daar dan vrolijk spelen ook hoor, ze vindt het vaak best fijn in de box. en verder merk ik dat ze al heel goed kan 'luisteren' en vaak vrij braaf stopt met wat niet mag zodra ik even streng 'ANNA!', of 'NEE' zeg. vooral als ze moe is gaat ze maar door of van 't ene naar het andere verboden object.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')