in het kader van wegligging en verkeersveiligheid niet...quote:Op zondag 22 januari 2006 14:15 schreef diep-in-de-war het volgende:
in het kader van zuinig rijden enzo is het verstandig om je banden flink op te pompen. maarja ik heb geen standaard velgen meer en dus is het lastig opzoeken. iemand een tip? is er een site of iets waar je bv kan intypen hoe zwaar je auto is en de maat van je banden en dat je dan kunt zien hoeveel lucht erin kan? die standaard plaatjes bij de pomp heb ik niks aan, omdat ik dus een andere maat band heb.
volgens mij heb ik zelfs 2 keer in de op staan dat ik GEEN STANDAARD BANDEN HEB ONDER ME WAGEN. is het nou zo moeilijk om iets een keer door te lezen, en dan pas te reageren?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:03 schreef WaSTeiL het volgende:
Bij een hoop auto's staat de hoeveelheid bar aan de binnenkant van je tankklepje.
Is het ook zo moeilijk om een goede TT te maken i.p.v. het te hebben over wind in je banden!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:06 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
volgens mij heb ik zelfs 2 keer in de op staan dat ik GEEN STANDAARD BANDEN HEB ONDER ME WAGEN. is het nou zo moeilijk om iets een keer door te lezen, en dan pas te reageren?
dat heet humor, misschien wel is vaker van gehoord?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:13 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Is het ook zo moeilijk om een goede TT te maken i.p.v. het te hebben over wind in je banden!![]()
Heb je dan wel gelezen dat ik reageerde dat je aan de binnenkant van je tankklepje kan kijken voor de juiste bandenspanning? Dat heet humor, misschien wel is vaker van gehoord?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:15 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
dat heet humor, misschien wel is vaker van gehoord?
Doe maar rustig knulquote:Op zondag 22 januari 2006 17:06 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
volgens mij heb ik zelfs 2 keer in de op staan dat ik GEEN STANDAARD BANDEN HEB ONDER ME WAGEN. is het nou zo moeilijk om iets een keer door te lezen, en dan pas te reageren?
mijn auto komt uit 2003 ofwel hij is 2e hands. ik ga onder een 2e hands auto geen nieuwe velgen gooien, want dat vind ik zonde. dus ik kon het niet vragen.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:17 schreef Kaj_A het volgende:
[..]
Doe maar rustig knul![]()
Er staat trouwens maar 1 keer in dat je andere banden hebt, de andere keer heb je het over velgen![]()
Doe eens gek en ga even langs een automaterialenzaak of een garage om te vragen hoeveel lucht er in je banden moet.
Je had het natuurlijk ook even kunnen vragen toen je ze kocht, maar daar is het te laat voor![]()
Succes in iedergeval![]()
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:37 schreef MewBie het volgende:
Ik zou eens beginnen met lucht in je banden doen ipv wind![]()
Wil je gaan opstijgen of zo? tussen de 3 en 3,5 bar....quote:Op zondag 22 januari 2006 17:19 schreef diep-in-de-war het volgende:
mijn auto staat niet in dat tabelletje. mijn auto weegt 965 kilo en ik heb er 195 45 r16 banden omheen zitten (voor de duidelijkheid niet om me auto maar om me velgen). heeft iemand enig idee hoeveel bar ik er in kan doen. ik doe nu meestal tussen de 3 en 3,5.
3 bar is te veel.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:36 schreef diep-in-de-war het volgende:
op fietse![]()
heb ze net weer opgeblazen, 3 bar doe ik er altijd in. dat van die 3,5 moet 2,5 zijn. je kunt zo nog wel harder doen maar dat is meer voor als je je auto helemaal vol laad.
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:19 schreef diep-in-de-war het volgende:
mijn auto staat niet in dat tabelletje. mijn auto weegt 965 kilo en ik heb er 195 45 r16 banden omheen zitten (voor de duidelijkheid niet om me auto maar om me velgen). heeft iemand enig idee hoeveel bar ik er in kan doen. ik doe nu meestal tussen de 3 en 3,5.
Gast leer eens lezen. Hij zegt dat hij daar niets aan heeft, omdat hij geen standaard velgen en banden heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:25 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Bandenspanning moet tussen de 2,0 en 2,5 liggen... (theorieboekje)
De exacte hoeveelheid is te vinden:
1. in het instructieboekje van de auto
2. in het klepje van de benzinetank
3. op de borden bij de tankstations
(laatste drie punten volgens m'n rijinstructeur)
Mevrouw dan graag, oke?quote:Op maandag 23 januari 2006 08:51 schreef Kaj_A het volgende:
[..]
Gast leer eens lezen. Hij zegt dat hij daar niets aan heeft, omdat hij geen standaard velgen en banden heeft.
Volgens mij gaat iedereen elkaar nu herhalen. Ik ga voor een slotje.![]()
klapband wil niet, die krijg je alleen als je band te leeg isquote:Op zondag 22 januari 2006 23:12 schreef Bloody_Hell het volgende:
2,1 of 2,2 is inderdaad al aan de hoge kant. 2,5 a 3 is echt te veel, tenzij je een keer een klapband wilt ervaren. En gezond voor de ophanging is het ook niet.
Mijn auto weegt 10 kilo minder als die van jou en ik heb bijna dezelfde maat banden. Voor doe ik er 2,1 in en achter 1,9. Dat rijdt het fijnst en is toch nog enigszins besparend. Er hoort eigenlijk voor en achter 1,8 in te zitten bij mijn auto/banden combinatie.
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:53 schreef indahnesia.com het volgende:
Flink wat wind. Bij voorkeur lauwe wind, van koude krimpen de banden teveel.
Klapband heeft niet veel met druk te maken eigenlijk, maar hoe meer druk hoe meer kans erop. Als je lekrijd dan kan dat uitscheuren, en dan heb je een klapband. Ook kan het aan een fabrieksfoutje liggen. En ik heb liever een klapband met 2 bar als met 3 dat weet ik wel.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
klapband wil niet, die krijg je alleen als je band te leeg is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |