Dat zou wel erg lelijk zijn...quote:Op zondag 22 januari 2006 11:56 schreef rashudo het volgende:
Notitieboekje voor recepten met stalen ringrug![]()
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:20 schreef rashudo het volgende:
[..]
Het is een gebruiksvoorwerp voor in de keuken denk ik.
Ja ik weet het nu!quote:
Maar wel leerzaam... Ik had er nog nooit van gehoord! Weer wat geleerd!quote:Op zondag 22 januari 2006 23:28 schreef Aenarion het volgende:
Het was een salamander
[afbeelding]
Je moet die kop boven het vuur (van het gasfornuis) houden, totdat ie roodgloeiend is. Dan druk je hem op de met suiker bestrooide puddinkjes (het suiker moet natuurlijk geen direct contact maken met de salamander. En voila: klaar is je Creme brulèe.
De volgende is voor iemand anders! Deze was te moelijk (voor het weekend)
Dat kan ook, maar dit ijzer is nog een overblijfsel uit de tijd dat er geen gasbranders waren. Verder heeft dit ijzer het voordeel dat je een dun laagje caramel kan maken. Als je suiker strooit en met een gasbrander werkt, ontstaan er door de hoge oppervlakte spanning in de gesmolte suiker bolletjes of liever druppels suiker.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:31 schreef Mauro het volgende:
Creme brulée doe je toch met een gasbrander?
[afbeelding]
Maar dat is echt precies wat ik bedoelde! Dat is toch een brandijzer?quote:Op zondag 22 januari 2006 23:28 schreef Aenarion het volgende:
Het was een salamander
[afbeelding]
Je moet die kop boven het vuur (van het gasfornuis) houden, totdat ie roodgloeiend is. Dan druk je hem op de met suiker bestrooide puddinkjes (het suiker moet natuurlijk geen direct contact maken met de salamander. En voila: klaar is je Creme brulèe.
De volgende is voor iemand anders! Deze was te moelijk (voor het weekend)
Dat wilde ik net zeggenquote:Op maandag 23 januari 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Overginds, om het ingewikkeld te maken, een bovengrill wordt in NL ook een Salamander genoemt.
quote:Op maandag 23 januari 2006 18:36 schreef SiGNe het volgende:
ovenhandschoen
quote:Op maandag 23 januari 2006 19:34 schreef Aenarion het volgende:
Ach ja, bluezz, ze hadden ook theemuts kunnen zeggen![]()
(eerlijkl gezegd vind ik het daar ook ng wel op lijken)
Ga je gangquote:Op maandag 23 januari 2006 19:55 schreef Aenarion het volgende:
Mag ik?
Leguaan?quote:Op maandag 23 januari 2006 20:47 schreef Aenarion het volgende:
[afbeelding]
Tis deze keer geen kookgerei, maar daadwerkelijk iets wat je op kan eten....
Hoewel... (miss niet verstandig bij deze)
(dat was een hint voor de schele lezer)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |