abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:51:42 #176
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34713253
mijn geheugen is ook een zeef. Maar op een of andere wazige manier, onthoud ik dat soort dingen dus wel.
Sowieso als je iets een keer of 30 ziet of hoort, dan blijft t meestal wel hangen
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:17:38 #177
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_34714117
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:51 schreef Roeji het volgende:
mijn geheugen is ook een zeef. Maar op een of andere wazige manier, onthoud ik dat soort dingen dus wel.
Sowieso als je iets een keer of 30 ziet of hoort, dan blijft t meestal wel hangen
Mijn geheugen is vrij goed als het om dingen gaat die mijn interesse hebben, maar ik kan soms met mensen praten over hun en hun kids en weet ik het allemaal einde van het gesprek weet ik niet eens wat ze hebben gezegd... kortom niet belangrijk...

Gezien mijn iq zou ik alles moeten onthouden maar ja... zo werkt het dus niet..
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:22:17 #178
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34714273
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:17 schreef Vinnie_31 het volgende:

[..]

Mijn geheugen is vrij goed als het om dingen gaat die mijn interesse hebben, maar ik kan soms met mensen praten over hun en hun kids en weet ik het allemaal einde van het gesprek weet ik niet eens wat ze hebben gezegd... kortom niet belangrijk...

Precies hetzelfde hier
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  donderdag 2 februari 2006 @ 20:18:48 #179
63411 Roeji
pi_34722891
*voegt zichzelf ook toe aan bovenstaand 'rijtje' *
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 2 februari 2006 @ 21:07:56 #180
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34723184
Ik ook.. ik wist niet dat dat soort dingen zo algemeen zijn. In relaties lul ik me er meestal uit door te zeggen "dat ik naar haar stem ipv haar woorden luisterde"

offtopic: roeji: iemand uit maastricht is me via msn aan stalken.. dat ben jij toch niet lijkt me?
Vampire Romance O+
  donderdag 2 februari 2006 @ 21:45:54 #181
63411 Roeji
pi_34723397
nope, ik stalk niet. Ik ben al een paar weken niet meer op msn geweest. Je hebt mn mail toch? Dan kun je meteen zien dat ik het niet ben

Ontopic weer: ik verbaas me ook steeds weer opnieuw hoeveel van mijn idiotigheden onder het hoofdstuk adhd vallen. Het begint me steeds duidelijker te worden, hoe ik op sommige dingen reageer. En waarom word me ook langzaamaan duidelijk. Soms zie ik bepaalde situaties al aankomen en kan dat voor mezelf inzien dat hoe ik voorheen reageerde (patsboem, knal erboven op en bevalt t je niet dan druip je maar af. Nog voordat diegene uitgepraat was) niet altijd het juiste is. Ik moet wel zeggen, dat de keren dát ik dat voorzie, totnutoe zeldzaam zijn. Maar het is al meer dan voorheen.

Ik weet t even niet meer wat ik wilde typen. Ben te moe. Morgen weer een dag En dan maandag nog werken en dan Vakantie!!! Lekker luiwammessen, ik ga denk ik 2 weken in bed bivakkeren met een lading pizza's, chips en andere lekkere dingen Kan ik tenminste eindelijk weer eens verder aan 24 gaan kijken.

Zooo mn bedje roept, ik moet gaan. Trusten allemaal

Enne mouseover, 'succes' met je stalker
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34727044
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:17 schreef Vinnie_31 het volgende:

[..]

Zoo herkenbaar
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34805296
is er hier iemand die weet hoe laat er morgen een demonstratie bij de 2 de kamer is?
Hai mijn naam is Franka 30 jaar en ik kom uit Den Haag
pi_34854917
Hallo volwassenen ADHDers...
Ik ben Cleetje, 29 jaar oud, 2 kids+ partner. De diagnose ADHd is bij mij nog niet gesteld, maar door wat zoeken op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het waarschijnlijk wel heb en er anders aardig dicht in de buurt zit.
Nu is mijn grootste probleem op dit moment(er zijn er wel meer, maar die komen later wel, stap voor stap), dat ik 1 grote zooi van mn administratie heb gemaakt de afgelopen jaren en er zelf helemaal niet meer uit kom. Heeft iemand hier goeie tips om het weer op orde te krijgen en vooral ook om het zo te houden, op een manier die niet al te ingewikkeld is en teveel tijd in beslag neemt( anders wordt het weer, ach doe ik zo wel....)Ik heb zelf een aantal ideetjes, maar het probleem is dat ik ze dus nooit uitgevoerd krijg, ik begin er wel aan, maar maak het dus nooit af. het resultaat blijft dus gewoon dat het een zooit blijft..
Alvast bedankt!

En als je geen tips hebt is ook goed, ik zou ook graag wat andere adhders leren kennen en ervaringen mee uitwisselen
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_34854997
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:26 schreef Roeji het volgende:

[..]

.
Het gekke wat ik heb is dat ik als het warm heb niet echt veel transpireer. Maar juist als ik het koud heb.

Kan vaak enorm pijnlijk zijn als iemand me gewoon aanraakt op mn blote huid.
Dat heb ik dus ook, als ik het warm heb heb ik nergens last van en als ik het koud heb gaat de kraan open!

En idd als iemand me gewoon aanraakt, roep ik vaak auw en denk dan ook achteraf, wat idioot hoe kan die aanraking nou pijnlijk zijn geweest, het levert me vaak opgetrokken wenkbrawgezichten op van mn vriend, die heeft zoiets ja hoor zeg dan gewoon als je wil dat ik van je afblijf
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:08:32 #186
127956 Robbiej
pi_34855007
En ja hoor... weer verslapen...
pi_34855102
Mogguh Robbiej,

Mij is het vandaag wel gelukt (kwam meer omdat mn vriend jarig was en hij staat om 6 uur op)
ben jij verder de enige hier of is het hier altijd zo stil?
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:17:38 #188
127956 Robbiej
pi_34855140
Goedemorgen cleetje

't gaat met vlagen hiero tis ook nog vroeg he..

naja ik ga gewoon lekker rustig aan doen. als ik me ga haasten weet ik het wel weer. dan vergeet ik alles... eerst ff mn sigaretje opmaken (morgen stoppen... als dat maar goed gaat )
pi_34857553
Neem vooral je tijd.....
heb ik ook gedaan zoals je ziet
pi_34857568
inmiddels 2 uur later
pi_34864613
@ Cleetje: Als je nou eerst eens alle instanties waar je een betalingsachterstand hebt, belt, om om een betalingsregeling oid te vragen.

Daarna ga je naar de huisarts, leg je je verhaal uit, en vraag je om een verwijzing naar een deskundige op ADHD bij volwassenengebied.

Laat je testen, en vergeet niet je op allerlei andere dingen te laten testen, want dingen die je leest op internet zijn niet altijd even betrouwbaar. Bovendien hebben sommige ziektes gedeeltelijk dezelfde symptomen.

Succes!
pi_34865791
Thnx piepster, maar dat was niet helemaal wat ik bedoelde, ik bedoel meer wat nou een makkelijk systeem is om je administratie bij te houden(dwz mappen, bakjes noem maar op) Ik weet namelijk van mezelf dat als ik bijvoorbeeld een map koop met tabbladen, waar ik alles in moet gaan doen, wordt het al gauw niks, das teveel werk en wordt het weer doe ik zoooo...
Misschien herkent iemand dit en heeft iemand een oplosssing hiervoor gevonden.
Ik zelf heb thuis namelijk twee ladekastjes met beide 8 laden, als ik in elke la iets doe (gas/licht in 1 lade, verzekering 1 lade etc..) , is dat (denk ik ) een geweldig systeem voor mij( maar ja ik moet het nog wel even doen), want dat is niet een systeem waar ik veel voor moet doen, lade open erin gooien en lade weer dicht. Als ik alles in een map moet doen, lukt het me toch niet om daar ff rustig voor te gaan zitten en netjes erin te stoppen. En voordat het gelukt is met die kastjes thuis, dacht ik misschien doe ik hier nog veel betere tips op.

en wat betreft hulp zoeken, dat heb ik net deze week gedaan, morgen heb ik een afspraak met mn huisarts en ga ik vragen om me door te verwijzen.

ps, Sorry voor het veelvuldig gebruik van haakjes
pi_34866150
Ik heb zelf geen systeem, behalve dan dat m'n vriend me soms op m'n flikker geeft, waarna ik de post open, en betaal. Een te hoge stapel post en een aanmaning met 'direct openen' kan trouwens ook aanleiding zijn.

Alle geopende post raak ik dan weer kwijt. Echt belangrijke dingen belanden op een hele grote stapel. Als ik iets nodig heb, zoek ik 2 uur.

Als iemand een beter systeem heeft, houdt ik me van harte aanbevolen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:53:22 #194
127956 Robbiej
pi_34867007
alles in een la pleuren. doe ik ook
pi_34867081
Hoezo la? Dat kan prima op een stapel op de grond naast je pc. Veel makkelijker met stofzuigen ook.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:59:45 #196
127956 Robbiej
pi_34867227
*schaam* de helft ligt op mn bureau, onder mn bed, naast mn bed, naast mn pc, en zelfs op de overloop
pi_34871915
Nou het ligt bij mij ook op de gekste plekken, op de koelkast in weet ik hoeveel laatjes, op het aanrecht, op het kastje bij de voordeur, nog in de brievenbus(al 3 week!) ga zo maar door..
pi_34872621
Beetje laat , had er overheen gelezen, wou weer te snel(solly), maar stoppen met roken Robbiej?

sterkte heel veel sterkte ermee, ben zelf ook een roker en stoppen hoef ik voorlopig niet aan te beginnen , tis 1 van de dingen die me een beetje rustig houden haha
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:04:34 #199
63411 Roeji
pi_34878507
Hoi Cleetje en Piepster,
Welkom op dit lekkere chaotische stuiterplekje

Tja een systeem voor je administratie. Koop 1 grote ordner en een perforator. Zorg dat vriend/man/vader/iemand anders, naast je zit en zoek de hele handel in een keer uit. Maak aparte stapels en doe dat in de ordner gescheiden met tabbladen of pak voor elk ding/instantie een aparte ordner.
Klinkt zoooo simpel en is ooh zo moeilijk om te doen. Ik weet t. Gelukkig heb ik een pa die me dit van kinds af aan er in heeft gestampt (figuurlijk ) en ben ik er zo mee opgegroeid. Nu zit dan ook alles redelijk netjes geordend in een aantal ordners. Maar verdorie, ze blijven post sturen
Dus een stapel brievenbakjes aangeschaft en stickertjes opgedaan. Dat ging welgeteld 2 maanden goed en toen waren de brievenbakjes vol en moest ik een of andere brief hebben. Alles is toen op een hoop terecht gekomen en pas maanden later had ik de zin om het te sorteren. Nu staan de brievenbakjes stof te vangen (scheelt weer werk, het stof wat daarin zit, ligt nl niet op de vloer ). Nu heb ik een grote plastic bak en kieper daar alles in wat opgeborgen moet worden. Post wat betaald moet worden dat ligt apart. En als de bak vol is, ga ik weer een sorteren en dan gaat t de ordners in.

Het functioneert totaal niet , vooral niet als je een brief nodig hebt wat ergens in die bak ligt. Maar goed, voorlopig is dat mijn methode. Totdat ik hopelijk een doorverwijzing krijg naar de thuiszorg, zij hebben nl mensen daarvoor, die je met dat soort dingen helpen.

oja, soms wordt hier 20x per dag gepost en soms bijna een week niks (als fok eruit ligt )

Ik ben zo blij, zo blij
pi_34883345
Ik heb ff een vraag voor alle mede ADHD'ers, en natuurlijk de ADD'ers

Als jullie emotioneel ergens onder "lijden"..uiten jullie dat dan ook ergens in?
Ik uit mijzelf heel graag in liedjes schrijven en muziek maken
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')