Hoi Cleetje en Piepster,
Welkom op dit lekkere chaotische stuiterplekje
Tja een systeem voor je administratie. Koop 1 grote ordner en een perforator. Zorg dat vriend/man/vader/iemand anders, naast je zit en zoek de hele handel in een keer uit. Maak aparte stapels en doe dat in de ordner gescheiden met tabbladen of pak voor elk ding/instantie een aparte ordner.
Klinkt zoooo simpel
![]()
en is ooh zo moeilijk om te doen. Ik weet t. Gelukkig heb ik een pa die me dit van kinds af aan er in heeft gestampt (figuurlijk
![]()
) en ben ik er zo mee opgegroeid. Nu zit dan ook alles redelijk netjes geordend in een aantal ordners. Maar verdorie, ze blijven post sturen
Dus een stapel brievenbakjes aangeschaft en stickertjes opgedaan. Dat ging welgeteld 2 maanden goed en toen waren de brievenbakjes vol en moest ik een of andere brief hebben. Alles is toen op een hoop terecht gekomen en pas maanden later had ik de zin om het te sorteren. Nu staan de brievenbakjes stof te vangen (scheelt weer werk, het stof wat daarin zit, ligt nl niet op de vloer
![]()
). Nu heb ik een grote plastic bak en kieper daar alles in wat opgeborgen moet worden. Post wat betaald moet worden dat ligt apart. En als de bak vol is, ga ik weer een sorteren en dan gaat t de ordners in.
Het functioneert totaal niet
![]()
, vooral niet als je een brief nodig hebt wat ergens in die bak ligt. Maar goed, voorlopig is dat mijn methode. Totdat ik hopelijk een doorverwijzing krijg naar de thuiszorg, zij hebben nl mensen daarvoor, die je met dat soort dingen helpen.
oja, soms wordt hier 20x per dag gepost en soms bijna een week niks (als fok eruit ligt
![]()
)