Daar ben ik me wel degelijk van bewust, we zijn alleen aan eht rondkijken wat voor mijn broertje het beste (en natuurlijk ook het goedkoopste) zou zijnquote:Op maandag 23 januari 2006 11:08 schreef Roeji het volgende:
kijk eens op de site van janssen-cilag. De producent. Daar staat precies op welke verzekeringen het vergoeden.
Linkje
Je werkt bij Ohra? Dan zou ik toch even eens in mn eigen polis gaan kijken, want jullie vergoeden het dus ook.
Dat zou op zich nog niet zo erg zijn ware het niet dat de cpu belasting continu richting 100% wil springenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:09 schreef Roeji het volgende:
@ vinnie :klopt helemaal wat je zegt. Maar even een week of 2 stoom afblazen en niet aan mn werk hoeven denken zou ook niet gek zijn op dit moment. Ik neem mn werk nl altijd mee naar huis. En ook op een dag vrij, draait op de achtergrond in mn kop het programma: 'werk' mee.
Ik lijk wel een pc. Multi-tasking gaat nl prima.![]()
Ja precies!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:41 schreef Roeji het volgende:
Herkenbaar. Dan sta ik bijv in een café in mn eigen me een beetje te amuseren en wat te bewegen op de muziek. De rest zit dan vaak als een stel grafstenen op een kruk. En dan krijg ik te horen dat ik druk ben.![]()
Ook mn ouders kunnen zich groen en geel aan me ergeren als ze bij me in de auto zitten (of ik bij hun soms). Ik ben continu aan het sodemieteren in mezelf (althans dat dacht ik, doe het dus toch hardop). Op andere weggebruikers enzo. En dan krijg ik dan te horen dat ik me rustig moet houden; straks krijg je een hartaanval etc etc. Ze snappen niet echt dat het mn adhd is. En dat ik wel ben aan het schelden en tieren, maar dat ik me daar verder niet druk om maak. Dat komt pas als iemand me echt aan het irriteren is. En bijvoorbeeld zit te bumperkleven of 40 rijd waar je 70 mag. En ik haast heb, aangezien ik zo wat altijd te laat ben
.
Ach ja. Ik kan me vaak ook ergeren aan het gedrag van de mensen om me heen. Dan mogen zij zich ook wel eens aan mij ergeren.Als het ze niet bevalt, dan hebben ze pech.
Dat klinkt precies als hoe ik denkquote:Ook heb ik de nare eigenschap te direkt te zijn voor veel mensen is dat een probleem terwijl ik het liefste kort en eerlijk benaderd wil worden, en kan er helemaal niet tegen als mensen ergens omheen draaien hup zeg gewoon wat je denkt dan kan ik er wat mee... maar andere mensen kunnen daar maar moeilijk mee omgaan... het is dus mijn probleem!
psies en dan wordt er gezegd dat je adhd en dat je geen tact hebt en dat binnen het dsm IV tr een asII interfererende stoornis, nou als ze eens verder kijken zien ze dat het bij adhd hoort, maar ja zeg het hun en je hebt er zo weer een stoornis bij.... ik vind het prima... maakte me er eerder druk over had het gevoel dat ze me ziek aan het praten waren maar nu weet ik gewoon dat ze er maar moeilijk mee om kunnen gaan met het direkte zeker de hulpverleners die zijn immers zo sociaal en als je dan direct bent en zegt dat je vind dat je geen zak bent opgeschoten met alle gesprekken... dan geef je hun een onprettig gevoel... tja werd er zelf ongepast van al dat geneusel om nietsquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klinkt precies als hoe ik denk
Ik ben het zó eens met deze post.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:56 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
psies en dan wordt er gezegd dat je adhd en dat je geen tact hebt en dat binnen het dsm IV tr een asII interfererende stoornis, nou als ze eens verder kijken zien ze dat het bij adhd hoort, maar ja zeg het hun en je hebt er zo weer een stoornis bij.... ik vind het prima... maakte me er eerder druk over had het gevoel dat ze me ziek aan het praten waren maar nu weet ik gewoon dat ze er maar moeilijk mee om kunnen gaan met het direkte zeker de hulpverleners die zijn immers zo sociaal en als je dan direct bent en zegt dat je vind dat je geen zak bent opgeschoten met alle gesprekken... dan geef je hun een onprettig gevoel... tja werd er zelf ongepast van al dat geneusel om niets
Of ze zeggen dat je cognitieve denken te snel voor hun is en dat ze je niet bij kunnen houden en dan kan ik het niet laten een opmerking te maken zo van "je zou ook eens beter je best kunnen doen" als grap tja en dat wordt weer niet gewaardeerd... dus ik ben moeilijk... tja ach mensen die mij goed kennen zijn het gewent dus die weten wat ze aan me hebben en maken er geen punt van.
mijn idee is van al die hulpinstanties en de medewerkers daar dat ze het maar een naam geven omdat ze het anders zelf niet begrijpen....
Kortom je veranderd het aard van het beestje nooit die zullen er zelf mee om moeten kunnen gaan...
Soms moeilijk soms handig en soms fijn...
Je ADHD is overprikkeling dus wat dat betreft....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik ben het zó eens met deze post.
In de afgelopen Bouwvak is mij verteld dat ik 't perfect kon beheersen.. door een gediplomeerd psycholoog geval, nu hoor ik, vooral tijdens feestjes (gek he dat je dan druk bent) dat ik zo ontzettend druk ben, en dat ik altijd een hyperactieveling zal blijven...
Aan de ene kant kan het me gewoon niet verrekken wat men ervan vindt, m'n beste vrienden kennen me, en zullen me niet laten zitten om een reden waar ik zelf ook geen donder aan kan doen.
Het probleem is alleen dat ik naast m'n ADHD ook heel gevoelig ben voor prikkels enzo, met andere woorden, ik trek me veel aan van wat mensen zeggen. Als iemand mij zegt dat ik druk ben, begin ik paniekerig te denken, bang dat men last van me heeft, terwijl ik mij 2 minuten daarvoor nog helemaal goed voelde.
Ik zit raar in elkaar, ik weet het![]()
Ik sleep mn werk dus echt overal mee naar toe. Maar dat komt vooral doordat ik op mn werk totaal niets fatsoenlijk gedaan krijg. Aan de ene kant is dat mn adhd, maar daar ben ik me van bewust en probeer erop te letten en maakt dus evt iets thuis af. Is maar een heel klein deel van hetgeen wat ik mee sleep. De andere kant is gewoon de gigantische puinzooi/chaos wat het op het werk is. Geen mens (behalve mijn directe collega's en de office manager) werkt samen of mee. Iedereen zit daar voor zn eigen. Aangezien onze afdeling er steeds de dupe van is en ook steeds de schuld ervan kreeg, heb ik besloten; ik ga vanaf nu procedures opstellen en daar heeft iedereen zich aan te houden (kan ik natuurlijk niet in mn uppie beslissen, maar ik heb inmiddels een aantal personen achter me staan die dat wel kunnen). En ik kan dat dus beter thuis doen dan op mn werk. Daar is het een af en aan geloops van mensen een hoop lawaai een hoop dingen die kunnen afleiden. En als het een beetje tegenzit, een hoop storingen zodat ik moet inspringen om mee te helpen die op te lossen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Vinnie_31 het volgende:
@roeij: Ik heb er geen last van dat ik mijn werk mee naar huis neem totaal niet ik loop de deur uit en ben het al vergeten.... dan ben ik alweer veel te druk met wat ik allemaal wel niet kan doen..
Mijn psych heeft me inmiddels op 3 x 20 mg gezet dit bevalt me veel beter ik word nl erg moe van 3 x 10 dat vind ik niet prettig... soms neem ik er 6 en soms 2 per dag... afhankelijk van mijn eigen drukte...
@Guitarist: ja, iedereen vind mij druk en vind dat ik wel eens mijn mond mag houden, met ritalin ben ik een stuk rustiger en kan dan "normaal" doen het hele drukke is dan uit me. Maar aan de andere kant vinden ze de "drukke" Vinnie ook erg lachen..... maar goed dan is de stop heel ver te zoeken.
Ik heb nu eenmaal de nare eigenschap hard te praten vooral in een H moment omdat ik me aan het vervelen ben of nu eenmaal me niet op mijn gemak voel.... en dat is met een rit helemaal over.
dus af en toe is de rit een uitkomst.
Ook heb ik de nare eigenschap te direkt te zijn voor veel mensen is dat een probleem terwijl ik het liefste kort en eerlijk benaderd wil worden, en kan er helemaal niet tegen als mensen ergens omheen draaien hup zeg gewoon wat je denkt dan kan ik er wat mee... maar andere mensen kunnen daar maar moeilijk mee omgaan... het is dus mijn probleem!
Toch herken ik het ook een beetje wat jij schrijft. Alhoewel ik me er nú, sinds ik weet waarom ik anders ben/denk/doe oftewel sinds de diagnose adhd, steeds minder van aantrek.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik ben het zó eens met deze post.
In de afgelopen Bouwvak is mij verteld dat ik 't perfect kon beheersen.. door een gediplomeerd psycholoog geval, nu hoor ik, vooral tijdens feestjes (gek he dat je dan druk bent) dat ik zo ontzettend druk ben, en dat ik altijd een hyperactieveling zal blijven...
Aan de ene kant kan het me gewoon niet verrekken wat men ervan vindt, m'n beste vrienden kennen me, en zullen me niet laten zitten om een reden waar ik zelf ook geen donder aan kan doen.
Het probleem is alleen dat ik naast m'n ADHD ook heel gevoelig ben voor prikkels enzo, met andere woorden, ik trek me veel aan van wat mensen zeggen. Als iemand mij zegt dat ik druk ben, begin ik paniekerig te denken, bang dat men last van me heeft, terwijl ik mij 2 minuten daarvoor nog helemaal goed voelde.
Ik zit raar in elkaar, ik weet het![]()
Echt donders fijn dat er een topic is waar mensen elkaar ook eens begrijpen..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:39 schreef Roeji het volgende:
[..]
Toch herken ik het ook een beetje wat jij schrijft. Alhoewel ik me er nú, sinds ik weet waarom ik anders ben/denk/doe oftewel sinds de diagnose adhd, steeds minder van aantrek.
En wat is raar? Ieder mens heeft zn gekkigheden en zn eigenaardigheden.
Betere concentratiequote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:17 schreef Robbiej het volgende:
Zoals welke klachten verdwijnen dan?
en waar heb je nu nog last van dan?
en wat versta je onder goede voeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |