abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34514464
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:22 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Leuke hobby he
Ja man, moet 't alleen nog beter leren spelen
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:09:19 #52
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34520530
@ vinnie :klopt helemaal wat je zegt. Maar even een week of 2 stoom afblazen en niet aan mn werk hoeven denken zou ook niet gek zijn op dit moment. Ik neem mn werk nl altijd mee naar huis. En ook op een dag vrij, draait op de achtergrond in mn kop het programma: 'werk' mee.

Ik lijk wel een pc. Multi-tasking gaat nl prima.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:08:38 #53
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34543339
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:08 schreef Roeji het volgende:
kijk eens op de site van janssen-cilag. De producent. Daar staat precies op welke verzekeringen het vergoeden.
Linkje

Je werkt bij Ohra? Dan zou ik toch even eens in mn eigen polis gaan kijken, want jullie vergoeden het dus ook.
Daar ben ik me wel degelijk van bewust, we zijn alleen aan eht rondkijken wat voor mijn broertje het beste (en natuurlijk ook het goedkoopste) zou zijn
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:11:11 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34543397
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:09 schreef Roeji het volgende:
@ vinnie :klopt helemaal wat je zegt. Maar even een week of 2 stoom afblazen en niet aan mn werk hoeven denken zou ook niet gek zijn op dit moment. Ik neem mn werk nl altijd mee naar huis. En ook op een dag vrij, draait op de achtergrond in mn kop het programma: 'werk' mee.

Ik lijk wel een pc. Multi-tasking gaat nl prima.
Dat zou op zich nog niet zo erg zijn ware het niet dat de cpu belasting continu richting 100% wil springen
Vampire Romance O+
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:31:13 #55
63411 Roeji
pi_34545302
mmm, klopt wel. Overigens is hypertreading hier ook aan de orde en staan beiden op 100% (indien mogelijk nog meer).

Gisteren notabene door alle drukte gewoon mn ritalin vergeten in te nemen. Gaat lekker op die manier.

Ach, nog een week extreme drukte op het werk (hoop ik) en dan denk ik dat ik er een paar weken tussenuit knijp. Mogen ze het daar zelf doen.
Ik word nl zo enorm moe van alle mensen die niet weten wat ze willen en dan mij (en mijn collega's) gewoon weken extra werk bezorgen.
Ik ga komende week nl weer een 'verhuizingkje' tegenmoet. 55 mensen moeten verhuisd worden, waarvan een 10-tal voor de 4e keer binnen 1 maand Alleen maar omdat ze liever toch 3 cm meer naar links of rechts zitten o.i.d.

En dat komt mijn rust (in mn kop) totaal niet ten goede. Zit nu al een paar dagen in mn vrije tijd alles uit te werken zodat we volgende week in record tijd klaar kunnen zijn.
Mn psych vroeg me donderdag hoe ik me voelde, of ik al wat tot rust kwam in mn kop. Heb gezegd dat ie dat beter over een week of 2 nog eens kan vragen. Omdat ik nu nog drukker ben dan voorheen, door een hoop gedoe op mn werk.

Ik heb wel gemerkt, dat ik een stuk rustiger kan zijn als iemand (met wie ik al niet door 1 deur kon) een hoop zeik bouwt en mij (en mijn collega's) daar de schuld van wil geven. Vooral als daar dan nog andere bij staan. Komt afdeling ict weer zo 'lekker en leuk' uit de verf, dankzij zo'n tr*t die dr werk niet (goed) doet.
Ik bleef nu een stuk rustiger, ik heb mn boosheid en afkeuren op een manier laten blijken dat ze uiteindelijk niet mn uit haar woorden kwam. Althans niets meer kón tegenspreken. En heb dr ook meteen korte metten meegemaakt. Zodat zij met dr luie kont van die stoel af moet gaan komen.

Achteraf heb ik wel even van mezelf staan te kijken. Ik kom met zoiets anders totaal niet uit mn woorden, weet van kwaadheid niet wat ik moet zeggen. En zou dr dan het liefst op de kop uit het raam hebben gehangen. (en misschien zelfs laten vallen )

Nu heb ik wel weer van mn baas op mn kop gekregen, ik zou nl teveel werk gaan doen wat toch bij haar moet blijven liggen. Maar goed. Ik heb dan wel voorgesteld om over 2 weken (dan heb ik de uitslag van mn wao-keuring annex roulette-uurtje bij het uwv) even te kijken wat mijn mogelijkheden gaan zijn. Aangezien ik ervanuit ga dat ik 100% goedgekeurd word, heb ik voorgesteld om dan de administratie van onze afdeling te gaan doen. Mits me iemand wegwijs maakt in het secretaresse/administratie-gebeuren. Als ik het op mijn manier ga doen, zal er verdomd weinig goeds uit komen. Gezien mijn eigen administratie thuis

Maar aangezien die 2 weken weer veeeeeeel te lang duren, ben ik maar begonnen met procedures op te stellen voor e.e.a.

Kortom ik word gek van mezelf en dat gerace wat er momenteel in me zit. Een voordeel , ik maak ondertussen wel al weer wat meer klussen af (die wat ik leuk vind )
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 28 januari 2006 @ 13:33:27 #56
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34547190
fuckzooi. ik neem normaal mn concerta om half 8 - 9 uur in. verschilt. maar omdat ik nu ff geen water op mn kamer had staan. ben ik weer in slaap gevallen.. en nu heb ik em pas om 13:00 op
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_34552229
ADHD'ers hier, kennen jullie het gevoel dat je denkt dat je helemaal rustig bent, en jezelf volledig beheerst, en dat iedereen om je heen zegt dat je zo vreselijk druk bent?

Dat KUTgevoel dus?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34552388
IK word er in ieder geval schijtziek van..
Iedereen is soms druk, ik als ADHD'er misschien wat vaker, maar ik kan mezelf controleren...
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:41:27 #59
63411 Roeji
pi_34552732
Herkenbaar. Dan sta ik bijv in een café in mn eigen me een beetje te amuseren en wat te bewegen op de muziek. De rest zit dan vaak als een stel grafstenen op een kruk. En dan krijg ik te horen dat ik druk ben.

Ook mn ouders kunnen zich groen en geel aan me ergeren als ze bij me in de auto zitten (of ik bij hun soms). Ik ben continu aan het sodemieteren in mezelf (althans dat dacht ik, doe het dus toch hardop ). Op andere weggebruikers enzo. En dan krijg ik dan te horen dat ik me rustig moet houden; straks krijg je een hartaanval etc etc. Ze snappen niet echt dat het mn adhd is. En dat ik wel ben aan het schelden en tieren, maar dat ik me daar verder niet druk om maak. Dat komt pas als iemand me echt aan het irriteren is. En bijvoorbeeld zit te bumperkleven of 40 rijd waar je 70 mag. En ik haast heb, aangezien ik zo wat altijd te laat ben .

Ach ja. Ik kan me vaak ook ergeren aan het gedrag van de mensen om me heen. Dan mogen zij zich ook wel eens aan mij ergeren. Als het ze niet bevalt, dan hebben ze pech.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34552756
@roeij: Ik heb er geen last van dat ik mijn werk mee naar huis neem totaal niet ik loop de deur uit en ben het al vergeten.... dan ben ik alweer veel te druk met wat ik allemaal wel niet kan doen..
Mijn psych heeft me inmiddels op 3 x 20 mg gezet dit bevalt me veel beter ik word nl erg moe van 3 x 10 dat vind ik niet prettig... soms neem ik er 6 en soms 2 per dag... afhankelijk van mijn eigen drukte...

@Guitarist: ja, iedereen vind mij druk en vind dat ik wel eens mijn mond mag houden, met ritalin ben ik een stuk rustiger en kan dan "normaal" doen het hele drukke is dan uit me. Maar aan de andere kant vinden ze de "drukke" Vinnie ook erg lachen..... maar goed dan is de stop heel ver te zoeken.

Ik heb nu eenmaal de nare eigenschap hard te praten vooral in een H moment omdat ik me aan het vervelen ben of nu eenmaal me niet op mijn gemak voel.... en dat is met een rit helemaal over.
dus af en toe is de rit een uitkomst.

Ook heb ik de nare eigenschap te direkt te zijn voor veel mensen is dat een probleem terwijl ik het liefste kort en eerlijk benaderd wil worden, en kan er helemaal niet tegen als mensen ergens omheen draaien hup zeg gewoon wat je denkt dan kan ik er wat mee... maar andere mensen kunnen daar maar moeilijk mee omgaan... het is dus mijn probleem!

pi_34552818
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:41 schreef Roeji het volgende:
Herkenbaar. Dan sta ik bijv in een café in mn eigen me een beetje te amuseren en wat te bewegen op de muziek. De rest zit dan vaak als een stel grafstenen op een kruk. En dan krijg ik te horen dat ik druk ben.

Ook mn ouders kunnen zich groen en geel aan me ergeren als ze bij me in de auto zitten (of ik bij hun soms). Ik ben continu aan het sodemieteren in mezelf (althans dat dacht ik, doe het dus toch hardop ). Op andere weggebruikers enzo. En dan krijg ik dan te horen dat ik me rustig moet houden; straks krijg je een hartaanval etc etc. Ze snappen niet echt dat het mn adhd is. En dat ik wel ben aan het schelden en tieren, maar dat ik me daar verder niet druk om maak. Dat komt pas als iemand me echt aan het irriteren is. En bijvoorbeeld zit te bumperkleven of 40 rijd waar je 70 mag. En ik haast heb, aangezien ik zo wat altijd te laat ben .

Ach ja. Ik kan me vaak ook ergeren aan het gedrag van de mensen om me heen. Dan mogen zij zich ook wel eens aan mij ergeren. Als het ze niet bevalt, dan hebben ze pech.
Ja precies!
Gisteravond nog, zat bij een kameraad thuis met wat volk..
't viel helemaal stil, dus ik dacht: Kom! leven in de brouwerij brengen, ik begin weer te praten..

meteen krijg ik te horen dat ik hyperactief ben... door 3 zinnetjes verdomme
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34552866
quote:
Ook heb ik de nare eigenschap te direkt te zijn voor veel mensen is dat een probleem terwijl ik het liefste kort en eerlijk benaderd wil worden, en kan er helemaal niet tegen als mensen ergens omheen draaien hup zeg gewoon wat je denkt dan kan ik er wat mee... maar andere mensen kunnen daar maar moeilijk mee omgaan... het is dus mijn probleem!
Dat klinkt precies als hoe ik denk
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34553147
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat klinkt precies als hoe ik denk
psies en dan wordt er gezegd dat je adhd en dat je geen tact hebt en dat binnen het dsm IV tr een asII interfererende stoornis, nou als ze eens verder kijken zien ze dat het bij adhd hoort, maar ja zeg het hun en je hebt er zo weer een stoornis bij.... ik vind het prima... maakte me er eerder druk over had het gevoel dat ze me ziek aan het praten waren maar nu weet ik gewoon dat ze er maar moeilijk mee om kunnen gaan met het direkte zeker de hulpverleners die zijn immers zo sociaal en als je dan direct bent en zegt dat je vind dat je geen zak bent opgeschoten met alle gesprekken... dan geef je hun een onprettig gevoel... tja werd er zelf ongepast van al dat geneusel om niets

Of ze zeggen dat je cognitieve denken te snel voor hun is en dat ze je niet bij kunnen houden en dan kan ik het niet laten een opmerking te maken zo van "je zou ook eens beter je best kunnen doen" als grap tja en dat wordt weer niet gewaardeerd... dus ik ben moeilijk... tja ach mensen die mij goed kennen zijn het gewent dus die weten wat ze aan me hebben en maken er geen punt van.

mijn idee is van al die hulpinstanties en de medewerkers daar dat ze het maar een naam geven omdat ze het anders zelf niet begrijpen....

Kortom je veranderd het aard van het beestje nooit die zullen er zelf mee om moeten kunnen gaan...
Soms moeilijk soms handig en soms fijn...
pi_34553384
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:56 schreef Vinnie_31 het volgende:

[..]

psies en dan wordt er gezegd dat je adhd en dat je geen tact hebt en dat binnen het dsm IV tr een asII interfererende stoornis, nou als ze eens verder kijken zien ze dat het bij adhd hoort, maar ja zeg het hun en je hebt er zo weer een stoornis bij.... ik vind het prima... maakte me er eerder druk over had het gevoel dat ze me ziek aan het praten waren maar nu weet ik gewoon dat ze er maar moeilijk mee om kunnen gaan met het direkte zeker de hulpverleners die zijn immers zo sociaal en als je dan direct bent en zegt dat je vind dat je geen zak bent opgeschoten met alle gesprekken... dan geef je hun een onprettig gevoel... tja werd er zelf ongepast van al dat geneusel om niets

Of ze zeggen dat je cognitieve denken te snel voor hun is en dat ze je niet bij kunnen houden en dan kan ik het niet laten een opmerking te maken zo van "je zou ook eens beter je best kunnen doen" als grap tja en dat wordt weer niet gewaardeerd... dus ik ben moeilijk... tja ach mensen die mij goed kennen zijn het gewent dus die weten wat ze aan me hebben en maken er geen punt van.

mijn idee is van al die hulpinstanties en de medewerkers daar dat ze het maar een naam geven omdat ze het anders zelf niet begrijpen....

Kortom je veranderd het aard van het beestje nooit die zullen er zelf mee om moeten kunnen gaan...
Soms moeilijk soms handig en soms fijn...
Ik ben het zó eens met deze post.
In de afgelopen Bouwvak is mij verteld dat ik 't perfect kon beheersen.. door een gediplomeerd psycholoog geval, nu hoor ik, vooral tijdens feestjes (gek he dat je dan druk bent) dat ik zo ontzettend druk ben, en dat ik altijd een hyperactieveling zal blijven...

Aan de ene kant kan het me gewoon niet verrekken wat men ervan vindt, m'n beste vrienden kennen me, en zullen me niet laten zitten om een reden waar ik zelf ook geen donder aan kan doen.

Het probleem is alleen dat ik naast m'n ADHD ook heel gevoelig ben voor prikkels enzo, met andere woorden, ik trek me veel aan van wat mensen zeggen. Als iemand mij zegt dat ik druk ben, begin ik paniekerig te denken, bang dat men last van me heeft, terwijl ik mij 2 minuten daarvoor nog helemaal goed voelde.

Ik zit raar in elkaar, ik weet het
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34553643
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

In de afgelopen Bouwvak is mij verteld dat ik 't perfect kon beheersen.. door een gediplomeerd psycholoog geval, nu hoor ik, vooral tijdens feestjes (gek he dat je dan druk bent) dat ik zo ontzettend druk ben, en dat ik altijd een hyperactieveling zal blijven...

Aan de ene kant kan het me gewoon niet verrekken wat men ervan vindt, m'n beste vrienden kennen me, en zullen me niet laten zitten om een reden waar ik zelf ook geen donder aan kan doen.

Het probleem is alleen dat ik naast m'n ADHD ook heel gevoelig ben voor prikkels enzo, met andere woorden, ik trek me veel aan van wat mensen zeggen. Als iemand mij zegt dat ik druk ben, begin ik paniekerig te denken, bang dat men last van me heeft, terwijl ik mij 2 minuten daarvoor nog helemaal goed voelde.

Je ADHD is overprikkeling dus wat dat betreft....

Maar idd mensen willen voor zichzelf een uitleg hebben het liefst zo makkelijk mogelijk dat zie je dagelijks om je heen... Soms gaat dat niet en ze kunnen zich er niet bij neerleggen dat soms iets gewoon zo is..
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:33:42 #66
63411 Roeji
pi_34554263
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:42 schreef Vinnie_31 het volgende:
@roeij: Ik heb er geen last van dat ik mijn werk mee naar huis neem totaal niet ik loop de deur uit en ben het al vergeten.... dan ben ik alweer veel te druk met wat ik allemaal wel niet kan doen..
Mijn psych heeft me inmiddels op 3 x 20 mg gezet dit bevalt me veel beter ik word nl erg moe van 3 x 10 dat vind ik niet prettig... soms neem ik er 6 en soms 2 per dag... afhankelijk van mijn eigen drukte...

@Guitarist: ja, iedereen vind mij druk en vind dat ik wel eens mijn mond mag houden, met ritalin ben ik een stuk rustiger en kan dan "normaal" doen het hele drukke is dan uit me. Maar aan de andere kant vinden ze de "drukke" Vinnie ook erg lachen..... maar goed dan is de stop heel ver te zoeken.

Ik heb nu eenmaal de nare eigenschap hard te praten vooral in een H moment omdat ik me aan het vervelen ben of nu eenmaal me niet op mijn gemak voel.... en dat is met een rit helemaal over.
dus af en toe is de rit een uitkomst.

Ik sleep mn werk dus echt overal mee naar toe. Maar dat komt vooral doordat ik op mn werk totaal niets fatsoenlijk gedaan krijg. Aan de ene kant is dat mn adhd, maar daar ben ik me van bewust en probeer erop te letten en maakt dus evt iets thuis af. Is maar een heel klein deel van hetgeen wat ik mee sleep. De andere kant is gewoon de gigantische puinzooi/chaos wat het op het werk is. Geen mens (behalve mijn directe collega's en de office manager) werkt samen of mee. Iedereen zit daar voor zn eigen. Aangezien onze afdeling er steeds de dupe van is en ook steeds de schuld ervan kreeg, heb ik besloten; ik ga vanaf nu procedures opstellen en daar heeft iedereen zich aan te houden (kan ik natuurlijk niet in mn uppie beslissen, maar ik heb inmiddels een aantal personen achter me staan die dat wel kunnen). En ik kan dat dus beter thuis doen dan op mn werk. Daar is het een af en aan geloops van mensen een hoop lawaai een hoop dingen die kunnen afleiden. En als het een beetje tegenzit, een hoop storingen zodat ik moet inspringen om mee te helpen die op te lossen.
Dus ik hoop maar dat als ik dat allemaal klaar heb, dat het dan wat vloeiender gaat verlopen en ik tenminste eens een keer een mail o.i.d ineens kan typen zonder dat al 10 man aan mn buro hebben staan jengelen.

Wat trouwens dat 'direkt zijn' betreft; same here. Dat kontengedraai daar word ik zo moe van. Zeg meteen wat je wilt en hoe je het wilt. Klaar. Dan kan ik mijn mening zeggen en kunnen we er misschien binnen een paar minuten uit zijn. Dat is ook een van de redenen dat ik dus zo wat aan mn haren naar n vergadering gesleept moet worden. Rampzalig, is dat. Iedereen probeert iedereen stroop om de mond te smeren en te tuttelen tot ze iets hebben wat ze willen.
Als ik met mijn directie collega's een vergadering heb, dan staan we (ondanks dat er meestal rond de 30 agendapunten op het lijstje staan) met een half uur weer buiten. En dan hebben we zo goed als alle punten zodanig afgehandeld dat die er de volgende keer niet meer op staan.
Is toch heel simpel dacht ik zo?

Sommige mensen willen idd graag eerst een beetje betutteld worden voordat je ze eigenlijk gaat vertellen dat ze de boom in kunnen. Ik niet, zeg me wat je dwars zit en dan kan ik er mee aan de slag.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:39:15 #67
63411 Roeji
pi_34554439
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Toch herken ik het ook een beetje wat jij schrijft. Alhoewel ik me er nú, sinds ik weet waarom ik anders ben/denk/doe oftewel sinds de diagnose adhd, steeds minder van aantrek.

En wat is raar? Ieder mens heeft zn gekkigheden en zn eigenaardigheden.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34554657
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:39 schreef Roeji het volgende:

[..]

Toch herken ik het ook een beetje wat jij schrijft. Alhoewel ik me er nú, sinds ik weet waarom ik anders ben/denk/doe oftewel sinds de diagnose adhd, steeds minder van aantrek.

En wat is raar? Ieder mens heeft zn gekkigheden en zn eigenaardigheden.
Echt donders fijn dat er een topic is waar mensen elkaar ook eens begrijpen..
Door veel mensen wordt ADHD gezien als een ziekte... Wat het in principe niet is
Mensen weten niet wat ADHD is, en daarom nemen ze maar gauw afstand van "ons"... misschien zijn ADHD'ers allemaal criminelen...

Ik heb vier jaar geleden op school uit moeten leggen wat ADHD nou precies is..
Mijn definitie van ADHD is dat het per persoon verschilt...
Ik ben nu 17, toen ik 12 was hoorde ik dat ik ADHD heb/had toen wist ik er niks van...
De definitie die ik toen hoorde ( alleen maar druk, niet serieus, niet sociaal en al die shit) slaat helemaal nergens op.. ik heb zo'n hekel aan die mensen die denken dat je meteen psychopaat bent met ADHD...

Hoezo van de hak op de tak
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:52:21 #69
63411 Roeji
pi_34556446
Ik ben ook blij dat dit topic er is. Ik kan af en toe mn gedachten en gevoelens ventileren en er is tenminste iemand die me snapt of me begrijpt hoe ik me voel.

En ja, er zijn inderdaad mensen die je heel raar gaan zitten bekijken alsof je nu ineens iets engs bent ofzo. Maar ik denk dat het meer de angst voor het onbekende is. Vooral omdat ik het als volwassene heb en het nu pas ontdekt is. De meeste mensen (zelfs ik voor ik de diagnose kreeg) associëren adhd met hele drukke onuitstaanbare kinderen. Nu weet ik zelf beter. Dat het drukke bijvoorbeeld veel minder word en soms zelfs er niet is. Maar soms ook extreem erg kan zijn.

Ik las gisteren een goede uitspraak:
"waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, ben ík weg".

Ik denk dat dat mn lijfspreuk gaat worden voor de mensen die zich raar opstellen/gedragen naar mij toe.

Van de hak op de tak.... euhhh hier is het vaak van de ene boom naar de andere
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34557103
Ik heb zelf add en mijn advies is;

Let op goede voeding
Regelmaat in je leefpatroon
Sport veel
Gebruik extra vitamine b 12 en visolie

90 procent van de klachten verdwijnen dan
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:17:26 #71
127956 Robbiej
pi_34557167
Zoals welke klachten verdwijnen dan?

en waar heb je nu nog last van dan?

en wat versta je onder goede voeding?
pi_34558778
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:17 schreef Robbiej het volgende:
Zoals welke klachten verdwijnen dan?

en waar heb je nu nog last van dan?

en wat versta je onder goede voeding?
Betere concentratie
Rustiger voelen/minder angstig voelen
Betere hersenfunctie in het algemeen

Echter helemaal normaal wordt het natuurlijk niet, de hersenen van een add'er zijn gewoon anders dan normale hersenen

Voeding: normale voeding, maar geen suiker en vet. Geen kant en klaar rommel.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:09:18 #73
63411 Roeji
pi_34558849
Zou ik ook wel eens willen weten. Veel sporten heb ik gedaan. Voelde me er redelijk goed bij, tijdens het sporten en vlak daarna. Dag erna voelde ik me slecht. Ik heb het over een periode in mn leven waarin ik dus 's morgens 5x per week een uurtje cardio-fitness deed en 's avonds 3x per week nog een paar uur krachttraining. Daarnaast danste ik toen nog op een behoorlijk nivo. Trainde ongeveer 10uur per week. Een voordeel toen aan die periode was: ik werkte niet.

Nu ik weer gedeeltelijk aan het werk ben, krijg ik de kans niet meer om te sporten. En nu niet zeggen, daar moet je tijd voor maken. Want dat klopt ergens wel. Alleen gaat die vlieger voor mij niet op. Ik heb van een dag te werken toch zeker 1 dag nodig om te herstellen, om weer mn energie op te laden. Soms zelfs meerdere dagen. Dus al met al heb ik misschien een dag in de week de tijd om te gaan sporten. Dus nee, daar ga ik niet meer aan beginnen. Voorlopig althans.

En regelmaat heb ik ook wel in mn leven. Eigenlijk heb ik er 2, een regelmaat voor de dagen dat ik werk en een voor de dagen dat ik thuis zit.

Goede voeding is hier niet echt aan de orde bij mij. En vitamines erbij slikken is redelijk nutteloos gebleken bij mij de afgelopen 25 jaar. Ik merk totaal geen verschil mét of zonder die dingen. En ik heb die troep jarenlang geslikt. Van davitamon tot supradyne tot weet-ik-hoe-t-heet. Weggegooid geld.

Dus als jij me het verlossende dieet annex leefwijze kunt aanleveren. Ik ga het wel proberen.
Maar ook wel graag een vergelijking aan klachten van voor het omgooien van je leven en van erna.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:10:56 #74
127956 Robbiej
pi_34560885
Ik ga mn voeding in het programma eetmeter invullen. en opschrijven wat voor effect het heeft met mn ad(h)d en OCD. en daarna het aantal voedingstoffen vergelijken. (vitaminen/mineralen/voedingswaarde)

hoop volgende week al een kleine aanwijzing te hebben
pi_34560950
visolie... heel belangrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')