tja heb ook nog steeds niet alles helemaal op een rijtje, gelukkig krijg ik er wet hulp bijquote:Op zondag 22 januari 2006 17:04 schreef Roeji het volgende:
[..]
de 9000. Superding. Ook erg uitgebreid, ken dus nog lang niet alle functies![]()
Goed te horen dat je het zonder de ritalin kunt redden. Is mijn streven uiteraard ook. Maar nu eerst even mn leven ordenen en wat rust krijgen en dan verder kijken.![]()
ik speel gitaar!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:08 schreef Kaneelstok het volgende:
mediteren een idee?
Ik woon ook op mezelf. En eigenlijk is dat de pest. Ik heb nu niemand die begint te gillen als het eten niet klaar, dus eet ik zelden iets fatsoenlijks als ik al eet. Er begint ook niemand te jengelen als ik de strijk niet doe, mijn kledingvoorraad is van zodanige grootte (dat is mijn verslaving dus) dat ik rustig een maand of nog langer niet zou hoeven te wassen of te strijken.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
tja heb ook nog steeds niet alles helemaal op een rijtje, gelukkig krijg ik er wet hulp bij
woon wel op mezelf, maar komt af en toe wat begeleiding langs om me te helpen alles een beetje te ordenen en te plannen
ff weer offtopic: qtek 9000, zelfde als de mda pro van t-mobile.. ik vind hem iets te groot,
ik heb gekozen voor de mda vario (qtek9100)
[afbeelding]
Ik meen dat ik je ooit heb zien posten dat je cvs hebt, maar realiseer je wel dat voeding daarnaast een behoorlijk versterkende factor is wbt vermoeidheid.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:19 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik heb nu niemand die begint te gillen als het eten niet klaar, dus eet ik zelden iets fatsoenlijks als ik al eet
Heel herken baar bovenste gedeelte!!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:19 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik woon ook op mezelf. En eigenlijk is dat de pest. Ik heb nu niemand die begint te gillen als het eten niet klaar, dus eet ik zelden iets fatsoenlijks als ik al eet. Er begint ook niemand te jengelen als ik de strijk niet doe, mijn kledingvoorraad is van zodanige grootte (dat is mijn verslaving dus) dat ik rustig een maand of nog langer niet zou hoeven te wassen of te strijken.Ik moet zeggen dat ik dus wel regelmatig was en strijk. Nu is t strijken er even niet van gekomen de laatste paar weken omdat ik geen plek had. (en uiteraard heb ik nu net ook niet gestreken, heb mn hele klerenkast uitgehaald en opnieuw ingeruimd, moest immers nog altijd een keer gebeuren
)
Maar de rest van de dingen in het huishouden blijven dus soms vrij lang liggen. Meestal gebeurt er pas iets als ik me eraan erger.
Mijn kerstboom bijvoorbeeld, staat nog op. Zonder slingers en ballen, die zijn er al uit. Lampjes gaan er zometeen uit. Maar die rottige boom moet nu afgebroken worden, maar het is zo'n werk. En het past natuurlijk van zn never nooit niet meer in de doos. Dus uitstellen....
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Je zegt dat er iemand langskomt om je te helpen. Vertel! Hoe, wie wat waar en de rest. Dat zou voor mij nl een uitkomst zijn. Mn ouders zijn wat dat betreft geen optie, mn moeder blijft me iets te veel doordrammen en dan krijgen we ruzie. En mn pa boeit t niet zo hoe alles erbij ligt, zolang hij zn nek niet breekt. En mn pa en ik lijken iets teveel op mekaar qua karakter, dat botst als we mekaar iets moeten uitleggen of samen werken.![]()
offtopic: de 9100 vond ik niet lekker in de hand liggen met typen erop. En ik was al gewend aan de grootte, had al een pda. Maar wilde nu alles ineen hebben. Werd gek van t gesleep en was meestal óf mn pda kwijt/vergeten óf mn gsm.
Dat klopt. Ik heb idd ook cvs. Voeding is erg belangrijk, ik weet het. Maar ik ben altijd al een slechte eter geweest. En helemaal nu met de ritalin. Eetlust is er alleen voor kleine, lekkere en snel klaar dingen.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik meen dat ik je ooit heb zien posten dat je cvs hebt, maar realiseer je wel dat voeding daarnaast een behoorlijk versterkende factor is wbt vermoeidheid.
Ik ben nog even aan het rondneuzen op die site van de leite. Klinkt een beetje als domicura/thuiszorg/groene kruis. Ik denk dat ik daar ook eens ga informeren. Misschien kunnen die me op weg helpen naar de juiste instantie.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heel herken baar bovenste gedeelte!!
Ik krijg begeleiding van stichting de leite, die doen heel veel dingen, van 24 uurs zorg voor zwaar gehadicapten, tot lichtelijk gehandicapten..
maar wat ze dus doen is 3x per week een uurtje per bij mij langskomen, ff de post doornemen, ff lijstje maken voor wat ik deze week allemaal moet doen... ff beetje bijkletsen enzo tis altijd wel gezellig!! en als er nog wat tijd over is helpen ze nog ff met wat kleine huishoudelijke taken! zoals afwas enzo!
ik vind het niet erg om de was te doen, maar ik doe het ook pas als het nodig is, als het dan uit de droger komt, gooi ik het op een kastje in mun slaapkamer, en pak het als ik het aan wil doen, af en toe vouw ik wat op, en als ergens hele erge kreukels inzitten strijk ik het
ik vind mezelf een enorme luie donder!!!
volgens mij zijn wij 2ling, wat is cvs ?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:46 schreef Roeji het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb idd ook cvs. Voeding is erg belangrijk, ik weet het. Maar ik ben altijd al een slechte eter geweest. En helemaal nu met de ritalin. Eetlust is er alleen voor kleine, lekkere en snel klaar dingen.
Ik ben momenteel ook bezig met eerst eens inzicht te krijgen in wát er nu mis gaat op een dag. En vervolgens wil ik daar stap voor stap verandering in aan brengen. Maar als er niet iemand is die me af en toe die (spreekwoordelijke) schop verkoopt, dan word het al moeilijk. Dan heb je nl de kans om iets te laten liggen.
Ik heb het ook met vanalles, ook met huiswerk, ik kan het wel, maar kan het op een of andere manier ook weer niet, en dan ga ik uitstellen!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:55 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik ben nog even aan het rondneuzen op die site van de leite. Klinkt een beetje als domicura/thuiszorg/groene kruis. Ik denk dat ik daar ook eens ga informeren. Misschien kunnen die me op weg helpen naar de juiste instantie.
Wat het huishouden doen betreft, afwassen (vaatwasser) en wassen en strijken is geen probleem. Stoffen, vergeet ik. Ik zie het pas als ik mn naam bijna erin kan schrijven![]()
Stofzuigen, dweilen en ramen lappen doet mn moeder. Is me lichamelijk te zwaar.
Dus op zich word alles wel gedaan. Maar wanneer. Dat plannen is een ramp. En dan ben ik meestal op een dag dat ik eigenlijk het niet kan gebruiken, er de hele tijd mee bezig.
Als ik het zo opschrijf en terug lees, dan denk ik: wat doe je toch moeilijk. Doe het toch gewoon! Maar het lukt me dus niet. En daar word je moedeloos van. Misschien als iemand een paar keer per week gedurende een paar weken, eens met me mee loopt zodat ik er een vaste routine in heb zitten. Dan is het waarschijnlijk opgelost. Dus ik ga morgen bellen met wat instanties hier in de buurt om eens te kijken of ze me daarbij kunnen helpen.
Thanx![]()
Ja!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:08 schreef Kaneelstok het volgende:
mediteren een idee?
cvs = chronisch vermoeidheids syndroom. Ookwel bekend als ME. In het kort; altijd moe of ik nu 1 uur geslapen heb of 10uur. En nog een hele hoop andere klachten wat er ook nog bij horen.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:56 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
volgens mij zijn wij 2ling, wat is cvs ?
cvs heb ik geen last van, heb soms wel last van inzinkingen dat ik zomaar midden op de dag moe word, maar dat komt ook omdat ik dan te weinig gegetenquote:Op zondag 22 januari 2006 20:20 schreef Roeji het volgende:
[..]
cvs = chronisch vermoeidheids syndroom. Ookwel bekend als ME. In het kort; altijd moe of ik nu 1 uur geslapen heb of 10uur. En nog een hele hoop andere klachten wat er ook nog bij horen.
Ja, daar hadden we dus al gekeken, hij gaat vandaag al die zorgverzekeraars bellen om precies te vragen hoe het zit. En je kan wel zeggen duur, maar concerta is zo ook niet te betalen, dan kan je beter zo'n duurdere verzekering afsluiten als je het daar wel vergoed krijgtquote:
Ik denk dat het er wel mee te maken heeft!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:35 schreef Roeji het volgende:
jep.
Trouwens gisteren iets raars gehad. Ik rij veel auto, maak veel kilometers. En schrik niet meer zo heel snel. Tot gisteren. Gisteren bijna een ongeluk gehad. Niet mijn schuld, iemand knalde bijna achterop terwijl ik stil stond. Voor ik de ritalin slikte vloekte ik eens en was het weg. Nu stond ik dus echt helemaal te shaken. Was doodsbenauwd. ik moest gelukkig toch tanken een paar km verderop, dus ben toen uitgestapt. Maar voelde me dus echt niet lekker. Het rottige gevoel zakte wel vrij rap weg. Maar ik vraag me nu af of dit iets is van de ritalin, dat mn emoties/gevoelens ineens sterker zijn geworden.
Of dat ikzelf ineens schrikachtiger ben geworden.
Wie o wie weet het antwoord?
Bij mij is dat iig wel zo het laat me zien vanuit welke emotie ik reageer wat ik idd ervoor nooit wist was idd even boos en erna was alles weg, Nu met Ritalin ben ik mij veel bewuster van mijn emoties geworden en voel me daar ook veel prettiger door.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:35 schreef Roeji het volgende:
jep.
Trouwens gisteren iets raars gehad. Ik rij veel auto, maak veel kilometers. En schrik niet meer zo heel snel. Tot gisteren. Gisteren bijna een ongeluk gehad. Niet mijn schuld, iemand knalde bijna achterop terwijl ik stil stond. Voor ik de ritalin slikte vloekte ik eens en was het weg. Nu stond ik dus echt helemaal te shaken. Was doodsbenauwd. ik moest gelukkig toch tanken een paar km verderop, dus ben toen uitgestapt. Maar voelde me dus echt niet lekker. Het rottige gevoel zakte wel vrij rap weg. Maar ik vraag me nu af of dit iets is van de ritalin, dat mn emoties/gevoelens ineens sterker zijn geworden.
Of dat ikzelf ineens schrikachtiger ben geworden.
Wie o wie weet het antwoord?
Net als ikquote:Op zondag 22 januari 2006 17:11 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik speel gitaar!
en daar kan ik heel veel in kwijt, als ik druk ben enzo, of als ik me kut voel ofzo!!
Misschien moet je dat juist op deze manier doen dan verander je misschien heel veel meer ongemerkt en kom je er na een jaar achter hoeveel progressie je gemaakt hebt,je kunt ook elke week 1 of 2 dagjes nemen voor jezelf opzich heb ik dat liever dan dat ik hele weken bij huis ben word daar altijd heel lui van en ga nog steeds ook met ritalin automatisch elke dag een beetje minder doen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:01 schreef Roeji het volgende:
hahaha, de mijne zit inmiddels in dozen. Nu nog opbergen![]()
Raar dat je nu alles duidelijker kan 'benoemen' qua emotie. Ik voel me wel anders, maar ik kan niet zeggen of het goed of slecht is. Ik moet er ontzettend aan wennen dat mn leven zo'n enorme wending is aan het nemen.
Ik hoop eigenlijk een paar weken thuis te kunnen blijven om even alles uit te zoeken, hoe en wat.
En om even tot rust te komen, niet aan mn werk te hoeven denken even. Even tijd voor mezelf nemen. Heb de afgelopen 2 jaar maar 1 weekje vakantie gehad. En dat is toch wel wat weinig.
Krijg nu niet echt de kans om op mezelf te letten en om aanpassingen ook echt door te voeren in mn leven. Veel te veel met het werk bezig.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |