abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35058299
Ik heb het wel ooit gebruikt...maar als ik naar de rijschool toega met de vraag of ik 't moet zeggen, ben ik dom bezig

Edit: ik heb zowel Ritalin als Concerta gebruikt
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 13 februari 2006 @ 22:43:51 #277
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35058914
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik heb het wel ooit gebruikt...maar als ik naar de rijschool toega met de vraag of ik 't moet zeggen, ben ik dom bezig

Edit: ik heb zowel Ritalin als Concerta gebruikt
Ik zou het toch melden.. als je ooit een serieus ongeluk krijgt is de kans enorm dat er gegraven gaat worden, en dan komt het zonder twijfel naar boven.

Terwijl er voor zover ik begrepen heb tegenwoordig na een extra onderzoek geen problemen over gemaakt wordt (een paar jaar geleden lag dat een stuk anders).

Google eens op "autorijden ritalin", ik geloof dat ik daar laatst eea mee boven water gekregen heb.
Vampire Romance O+
pi_35059416
Dank jullie allemaal voor 't advies
Brutal. Fucking. Metal.
pi_35059766
Jezus. Wat herken ik mezelf in sommige verhalen hier.

Ik ben nooit getest, maar ben altijd een beetje de vreemde eend in de bijt geweest. Op de basisschool kon ik bij het minste of geringste ontploffen om dan als een maloot achter desbetreffend klasgenootje aan te rennen. Toen ik naar de middelbare school ging werd het juist het tegenovergestelde, alles binnenhouden wat dan tot uitbarsting kwam door gaten in de deuren te slaan, en pleistermuurtjes naar de vernieling te helpen. Het kon me ook nooit uitdagend genoeg zijn, ik deed het VWO, nu HBO, maar ik heb nergens een uitdaging aan, alles wordt direct een sleur..

Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens ga kijken voor wat medisch advies, maar toch.. er hangt altijd nog een beetje een stigma over het hebben van een dergelijke 'aandoening' waardoor ik twijfel of ik wel durf..
pi_35063944
Hmmmm 4 x 15 mg per dag Ritalin
Ik voel me geweldig!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:42:10 #281
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35067221
Hee mighty, goed weer eens goed nieuws van je te horen.
Ik ga vandaag ook weer verder met ophogen van de dosis. Zit met die 4 x 10 niet echt lekker in mn vel. Zo van: ik wil wel, maar t lukt nog net niet.
Ben je nu weer de rust zelve? Zoals in het begin?

Wat dat autorijden betreft, ik heb op een site (weet niet meer welke, ik zal m vanavond even proberen terug te vinden) gelezen dat je als je adhd hebt dat je dan een rijbewijs krijgt (als je het haalt ) na een zeer grondige keuring, voor 1 of 3 jaar (even kwijt) en dat je na die tijd weer een soort van keuring krijgt en dan weer voor een korte periode max 3jr je rijbewijs krijgt.
In elk geval veel rompslomp en ellende. En dat alleen vanwege de medicatie, waar je notabene beter van gaat rijden (zoals er gezegd word).

Dat ze dat systeem invoeren voor mensen die met alcohol op achter t stuur, gepakt worden. En dan jaarlijks controleren en nagaan of ze ook maar iets verkeerd hebben gedaan. Zelfs een parkeerbon moet bij die lui voldoende zijn om t rijbewijs in te nemen.
En niet iemand die er niks aan kan doen aan zo'n lamlendige procedure onderwerpen.

Zodoende zal ik nooit van mn leven zeggen dat ik adhd heb. Godzijdank ook mn rijbewijs afgelopen jaar weer voor 10 jaar verlengd. Tegen die tijd zal e.e.a. wel wat beter geregeld zijn, hoop ik.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:50:08 #282
63411 Roeji
pi_35067379
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:59 schreef Jossos het volgende:
Jezus. Wat herken ik mezelf in sommige verhalen hier.

Ik ben nooit getest, maar ben altijd een beetje de vreemde eend in de bijt geweest. Op de basisschool kon ik bij het minste of geringste ontploffen om dan als een maloot achter desbetreffend klasgenootje aan te rennen. Toen ik naar de middelbare school ging werd het juist het tegenovergestelde, alles binnenhouden wat dan tot uitbarsting kwam door gaten in de deuren te slaan, en pleistermuurtjes naar de vernieling te helpen. Het kon me ook nooit uitdagend genoeg zijn, ik deed het VWO, nu HBO, maar ik heb nergens een uitdaging aan, alles wordt direct een sleur..

Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens ga kijken voor wat medisch advies, maar toch.. er hangt altijd nog een beetje een stigma over het hebben van een dergelijke 'aandoening' waardoor ik twijfel of ik wel durf..
Hoi Jossos

Ga niet teveel denken dat je t hebt. Alleen maar een vreemde eend in de bijt zijn en agressief gedrag vertonen is toch echt niet meteen een reden dat je adhd hebt. Ga eerst eens met je huisarts (of als je er al een hebt, je psych) praten en laat hun de doorverwijzing doen of diagnose stellen. In de meeste psychische aandoening herkend iedereen wel een beetje van zichzelf. En ga je misschien te snel denken dat je iets hebt, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

En wat dat stigma betreft; meestal komt dat door onwetendheid. Zo ook in mijn geval. Ik dacht dat adhd-ers alleen kleine door de kamer stuiterende kinderen waren. Wist ik veel dat volwassenen het konden hebben. En nu ben ik er zelf een.
Dus gewoon doorzetten en gaan informeren bij je huisarts. Die kan je meestal wel op t juiste spoor zetten.

Succes ermee!!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35067929
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:42 schreef Roeji het volgende:
Hee mighty, goed weer eens goed nieuws van je te horen.
Ik ga vandaag ook weer verder met ophogen van de dosis. Zit met die 4 x 10 niet echt lekker in mn vel. Zo van: ik wil wel, maar t lukt nog net niet.
Ben je nu weer de rust zelve? Zoals in het begin?
Hoi.
Ik maak me nog niet zo heel erg nuttig, maar ik voel me in ieder geval prima.
Met de rust zit het wel goed, ik verveel me niet zo en ben lang niet zo erg meer
op zoek naar kicks.
Met impulsaankopen ook geen problemen, ik kan geld hebben zonder het uit te hoeven geven!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:48:55 #284
63411 Roeji
pi_35068696
Goed te horen allemaal!! Oh heerlijk dat zou wat zijn als ik van die impulsaankopen af zou zijn
Ik ben blij dit succesverhaal te horen. geeft mij toch wat meer motivatie om het te blijven proberen.

Ik hoop dat ik over een tijdje hetzelfde kan zeggen.

Ik ben zo blij, zo blij
pi_35068986
Hoeveel Ritalin/Concerta (of wat dan ook ) gebruiken jullie eigenlijk per dag?
Ikzelf had altijd 3 x 15 mg per dag
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:01:55 #286
63411 Roeji
pi_35069044
ik 4x 10mg op dit moment. Vanaf vandaag ga ik 1 of 2 x per dag omhoog met 5 mg. Even uitproberen wat t beste is.

Met 3x per dag slikken verging ik van de koppijn als ik ze iets te laat innam. Nu totaal geen bijwerkingen meer, zit alleen niet lekker in mn vel. Maar ook nog niet echt veel positieve dingen ervan.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35069179
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:01 schreef Roeji het volgende:
ik 4x 10mg op dit moment. Vanaf vandaag ga ik 1 of 2 x per dag omhoog met 5 mg. Even uitproberen wat t beste is.

Met 3x per dag slikken verging ik van de koppijn als ik ze iets te laat innam. Nu totaal geen bijwerkingen meer, zit alleen niet lekker in mn vel. Maar ook nog niet echt veel positieve dingen ervan.
Ik heb ook een tijdje 4 x 10 gehad... was niet zo'n groot succes..iedereen om me heen vond me toen zo rustig.. ik had de conditie van een hooibaal en ik was niet mezelf...dus toen heel gauw terug naar 3x

Dat 1 zo'n pilletje zoveel effect kan hebben zeg
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:14:00 #288
63411 Roeji
pi_35069374
Het enige wat ik nu niet prettig vind is dat ik me gewoon niet zo lekker voel. Erg emotioneel, depri, dat soort dingen. Maar goed, daar had ik voor ik met ritalin startte ook vaak last van. Heb nu alleen t idee dat het allemaal wat versterkt word.
Ik ben zo blij, zo blij
  woensdag 15 februari 2006 @ 02:44:51 #289
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35099835
ik heb concerta. 1 pilleke. en klaar
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 15 februari 2006 @ 07:56:43 #290
63411 Roeji
pi_35100857
wat is eigenlijk het verschil in dosering tussen concerta en ritalin? Hoeveel krijg je met de concerta binnen als totale hoeveelheid?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35101120
evenveel krijg je binnen.
het gaat om de coating om de pil en de manier waarop het oplost.
pi_35101289
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 07:56 schreef Roeji het volgende:
wat is eigenlijk het verschil in dosering tussen concerta en ritalin? Hoeveel krijg je met de concerta binnen als totale hoeveelheid?
Je hebt verschillende versies van Concerta, 18, 36, 54, 72mg ritalin is standaard die dosis is altijd hetzelfde.
Als je concerta inslikt, wordt de pil in zijn geheel opgenomen in de darmen, door de speciale capsule wordt dit heel langzaam (gedurende de dag) naar buiten geperst. Dit heeft te maken met dat de capsule vocht opneemt en daardoor druk uitoefent op de "cabine" waar het medicijn is opgeslagen.
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_35101487
als ik de ritalin op nuchtere maag slik met wat water komt het trouwens heerlijk hard aan.
in no-time voel ik me energiek en blij.
pi_35104669
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 08:43 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

[..]

Je hebt verschillende versies van Concerta, 18, 36, 54, 72mg ritalin is standaard die dosis is altijd hetzelfde.
Als je concerta inslikt, wordt de pil in zijn geheel opgenomen in de darmen, door de speciale capsule wordt dit heel langzaam (gedurende de dag) naar buiten geperst. Dit heeft te maken met dat de capsule vocht opneemt en daardoor druk uitoefent op de "cabine" waar het medicijn is opgeslagen.
Blegh, praat me er niet van
Brutal. Fucking. Metal.
pi_35104700
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Robbiej het volgende:

Wie heeft er net als ik ook gigantisch weinig zelfdiscipline?
*Meldt*
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:16:02 #296
141509 weedsmokingmofa
I smoke w33d and I'm a mo
pi_35104794
2x 20mg per dag
en wat joints, volgens mij huisarts doet me dit geen kwaad, het helpt de hersens tot rust komen, na ritaling gebruik etc. gaat je hersen activiteit omhoog om meer ...*vergeten hoe ut heet* aan te maken en dankzij een jointje blijf je ondanks dat toch relaxed (H)
And that is how I met your mother.
pi_35106364
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Robbiej het volgende:
Ik ook guitarist.nl

Wie heeft er net als ik ook gigantisch weinig zelfdiscipline?
*Meldt ook*
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35107901
shit shit shit, ik was de laatste tijd lekker impulsief met dingen aanschaffen, nu weer in een keer lekker veel rekeningen, zit lekker te stressen over hoe ik alles ga betalen
PS4 online: micro_nl
pi_35110884
K*ut met peren Guitarist, dat heb ik nou ook altijd (bijna elke maand ) Ik heb er wel eens aangedacht om gewoon mn pasje doormidden te breken en verder alles netjes automatisch te betalen, mar ja dan kan ik ook geen boodschappen doen
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35111388
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:04 schreef Cleetje het volgende:
K*ut met peren Guitarist, dat heb ik nou ook altijd (bijna elke maand ) Ik heb er wel eens aangedacht om gewoon mn pasje doormidden te breken en verder alles netjes automatisch te betalen, mar ja dan kan ik ook geen boodschappen doen
ik heb een van mijn pasjes door de midden geknipt ik heb nu een huishoudrekening en daar krijg ik elke week 35 euro op en daar moet ik het mee doen
PS4 online: micro_nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')