abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35006426
Nu ik zo die lap tekst op mn scherm zie staan, moet ik toch wel even slikken hoor Tis niet niks zo n administratie.

Ik ga het in ieder geval opslaan en als ik ga beginnen, houd ik het er zeker bij als richtlijn...Thnx

Dus je hebt katten? Altijd leuk om te weten, kattemensen zijn errug okay en dat van die kattebak hahah dat ken ik, mijn poezen staan hier regelmatig protestacties te voeren tot ik er es aan denk om dat ding schoon te maken ( hij staat op het balkon, vandaar dat ik het niet zo gauw in de gaten hebt als het niet zo lekker meer ruikt )
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:08:15 #252
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35012134
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:00 schreef Roeji het volgende:
"Diversen" klinkt vreselijk aantrekkelijk
Vampire Romance O+
  zondag 12 februari 2006 @ 21:15:49 #253
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35014966
@Cleetje: ik moet zeggen dat ik de kattenbak dagelijks schoonmaak. Die twee zijn erg verwend wat dat betreft. Ach eigenlijk is t niet verwend, ik zou ook niet op een vieze plee willen. Maar 's morgens vergeet ik het nog wel eens op mn vrije dagen. Als ik moet werken zit het in mn vaste 'route' 's morgens.

En wat die administratie betreft, als je eenmaal een paar klappers hebt en wat tabbladen en je begint bijvoorbeeld met hetgeen wat je nu nieuw binnen hebt gekregen de afgelopen week (of misschien maand) en je sorteert dat uit en bergt het meteen op. Dan heb je een begin.
Dan kun je elke week bijvoorbeeld ergens een uurtje inplannen om steeds een stapeltje te nemen en uit te zoeken en dan weer in de klappers te doen. Als je nu ineens aan een berg van een jaar oud moet beginnen, dan zou bij mij ook meteen de zin over zijn. Dus gewoon kleine beetjes. Zo ben ik er ook doorheen gekomen.

@ Mouseover: ik weet t. Diversen klinkt heel verleidelijk
Maar als je ooit een probleem met een instantie hebt gehad, dan weet je hoe enorm belangrijk het is om bepaalde dingen binnen 2 tellen terug te kunnen vinden. En dan ga je vanzelf alles opbergen onder de naam waar het bij hoort.
En diversen is dan zoiets als: inschrijving woningburo, lidmaatschap van verenigingen of hobby's of sportclubs e.d. Iets wat meestal maar 1 of 2 brieven betreft en het dus zinloos voor is om daar een apart tabblad voor te maken.

editje:
Het klinkt zoooo gemakkelijk zoals ik het hierboven beschrijf. Maar het heeft me verdorie toch lang geduurd alvorens ik alles zo had. Dus niet wanhopen, het lukt niet van vandaag op morgen. Gewoon ervoor zorgen dat er iemand naast je staat die:

[ Bericht 10% gewijzigd door Roeji op 12-02-2006 21:18:34 (schopje onder mn eigen kont) ]
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zondag 12 februari 2006 @ 21:24:53 #254
63411 Roeji
pi_35015413
Oh enne Cleetje; Kattenmensen zijn idd zeer okay!!

Verwen de beessies dan maar extra als je de bak een keer bent vergeten. Doe ik hier ook. Alleen weten die 'krengen' dat. Dus beginnen ze af en toe al te leuteren als er een piepklein hoopje in ligt. Dan weten ze dat ik ze nl vertroetel en verknuffel en een extra snoepje geef.
Op de dagen dat ik werk en dus pas 's avonds laat thuis ben, is er niks aan de hand. Dan gaan ze gewoon op een bak die vies is (van die dag).
Gewoon een kwestie van : wij willen aandacht en dan gaan we leuteren als het vrouwtje thuis is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roeji op 12-02-2006 22:54:45 ]
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35026301
Ja, ik doe de kattebak dus niet dagelijks, ik heb er gelukkig ook 2 staan op mn balkonnetje en daarbij gaan ze ook naar buiten, dus het hoeft ook niet zo vaak. Vandaar ook dat ik het af en toe vergeet.
En die van mij zijn al zo verwend, extra verwennen kan bijna niet, hahah. Ik heb er 4 en ze zijn als mijn kinderen ( waar ik er ook 2 van heb) en heb 1 lieveling die echt strontverwend is, die ook echt de hele dag achter me aan loopt te gillen naar me(de lieverd)
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35028880
Pfff, morgen afspraak met het uitzendbureau, ik zit in de selectie procedure, ben al door de helft ervan heen.
Als ik aangenomen word, moet ik in week 9 beginnen. De afspraak met de Maatschappelijk werker is de dag erna, ik hoop dat ik alles op orde krijg voor ik aan het werk moet, dus niet zoals alle voorgaande keren, wel werken, maar thuis nog steeds een zooi.
Ik moet vanalles nog invullen, aanvragen, opgeven en ga zo maar door, t groeit echt boven mn hoofd binnen een paar dagen allemaal.
Al die post die je ook krijgt het gaat zooooooooo hard! ik word er echt GEK van!
Ik moet nu kinderopvang aan gaan vragen, maar heb de aangifte kinderopvangtoeslag nog niet eens gedaan van vorig jaar, dus durf al niet te bellen hoe het allemaal ook alweer moet, omdat ik met dan andere ook al te laat ben Zwaar klote dus, juist omdat ik het zelf alleen maar erger maak op deze manier, maar schijn niet anders te kunnen.

Zo dat is er ff uit, nu hopen dat de maatschappelijk werker me kan helpen alles op tijd in orde te krijgen en me kan helpen het zo te houden
  maandag 13 februari 2006 @ 10:49:27 #257
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35028945
Zow hey. sinds ik mn auto heb voel ik me top goed ik wachte hier al op sinds ik 14 was.. en nu heb ik hem eindelijk! nu alleen mn rijbewijs nog. over 174 dagen dus dat word nog even afzien.

maarja ik heb mn auto!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_35029221
gefeli Robbiej Zet um op met je rijbewijs
  maandag 13 februari 2006 @ 10:59:37 #259
63411 Roeji
pi_35029246
quote:
Op maandag 13 februari 2006 08:06 schreef Cleetje het volgende:
Ja, ik doe de kattebak dus niet dagelijks, ik heb er gelukkig ook 2 staan op mn balkonnetje en daarbij gaan ze ook naar buiten, dus het hoeft ook niet zo vaak. Vandaar ook dat ik het af en toe vergeet.
En die van mij zijn al zo verwend, extra verwennen kan bijna niet, hahah. Ik heb er 4 en ze zijn als mijn kinderen ( waar ik er ook 2 van heb) en heb 1 lieveling die echt strontverwend is, die ook echt de hele dag achter me aan loopt te gillen naar me(de lieverd)
Oh ik ben dus niet de enige met dat probleem
Nog even en ik kan in het mandje gaan slapen en zij in mijn bed Maar het zijn voor mij ook mn kinderen. En ze geven me zo ontzettend veel, daar mag dan wel wat verwennerij tegenover staan. Het gekke is dat, als ik soms boodschappen ga doen. Eigenlijk dus voor mezelf, ik thuis kom met allemaal lekkers en leuks voor hun, en mezelf ben vergeten
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 13 februari 2006 @ 11:07:23 #260
63411 Roeji
pi_35029451
quote:
Op maandag 13 februari 2006 10:47 schreef Cleetje het volgende:
Pfff, morgen afspraak met het uitzendbureau, ik zit in de selectie procedure, ben al door de helft ervan heen.
Als ik aangenomen word, moet ik in week 9 beginnen. De afspraak met de Maatschappelijk werker is de dag erna, ik hoop dat ik alles op orde krijg voor ik aan het werk moet, dus niet zoals alle voorgaande keren, wel werken, maar thuis nog steeds een zooi.
Ik moet vanalles nog invullen, aanvragen, opgeven en ga zo maar door, t groeit echt boven mn hoofd binnen een paar dagen allemaal.
Al die post die je ook krijgt het gaat zooooooooo hard! ik word er echt GEK van!
Ik moet nu kinderopvang aan gaan vragen, maar heb de aangifte kinderopvangtoeslag nog niet eens gedaan van vorig jaar, dus durf al niet te bellen hoe het allemaal ook alweer moet, omdat ik met dan andere ook al te laat ben Zwaar klote dus, juist omdat ik het zelf alleen maar erger maak op deze manier, maar schijn niet anders te kunnen.

Zo dat is er ff uit, nu hopen dat de maatschappelijk werker me kan helpen alles op tijd in orde te krijgen en me kan helpen het zo te houden
Ik weet het hoe je je voelt. Soms hoeft het maar een brief of telefoontje te zijn en dan weet je het niet meer. Dan ben je het helemaal kwijt.

En ik weet bijna zeker dat het je wel gaat lukken om voor week 9 al een groot gedeelte op orde te hebben. Gewoon tegen die maatschappelijk werker zeggen dat t spoed is om bepaalde dingen te regelen. Zal hij of zij zelf ook wel inzien. Vooral die kinderopvang dingen. Waarom ga je niet met je man langs bij de belastingdienst? Daar kun jij de situatie uitleggen en kunnen zij je helpen met invullen. En dat die van vorig jaar nog niet is ingeleverd, maakt niet uit. Als ik goed ben geinformeerd dan kun je tot 5 jaar geleden nog dingen aanvragen/indienen bij de belasting.

Enne.... Kop op!! Alles komt op zn pootjes terecht!
Het duurt alleen even. Maar probeer vol te houden.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35029509
quote:
Op maandag 13 februari 2006 10:59 schreef Roeji het volgende:

[..]

Oh ik ben dus niet de enige met dat probleem
Nog even en ik kan in het mandje gaan slapen en zij in mijn bed Maar het zijn voor mij ook mn kinderen. En ze geven me zo ontzettend veel, daar mag dan wel wat verwennerij tegenover staan. Het gekke is dat, als ik soms boodschappen ga doen. Eigenlijk dus voor mezelf, ik thuis kom met allemaal lekkers en leuks voor hun, en mezelf ben vergeten
Hahaha, dat gebeurt hier al ongeveer, ik en mn vriend gebruiken de hellft van het bed met zijn 2en omdat ik een heel eind moet opschuiven voor de lievenling die perse naast mij moet liggen(op haar eigen deken)

En ff ontopic: Ik probeer me bij te lezen bij de voorgaande topics over ADHD, maar het wil niet echt vlotten, dus vergeef me aub als nieuwkomer, als ik dingen zeg of vraag die al eerder besproken zijn.
Het zijn zulke lange teksten, dus het teruglezen gaat nog wel ff duren ( plus er zit totaal geen schema in, dan lees ik hier dan lees ik daar tot ik uiteindelijk niet meer weet waar ik begonnen was met lezen, pfff )
pi_35029781
thnx Roeji, ik denk ook wel dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen, maar af en toe word ik er echt paranoide van, vandaar ook dat ik hulp vraag aan het MJD, ik weet heel goed dat het me alleen niet lukt. Aangezien mijn vriend de hele week fulltime werk, moet ik het meeste nu zelf oplossen( vandaar dat ik eerst maar es partime begin, anders word het zo weer een bende)

Ik ben op dit moment op in mn hele leven en alles wat er aan vast zit structuur aan te brengen en ben begonnen met mn huis, waar ik aardig resultaat van begin te zien ( dit bevalt me dan ook zo goed, dat ik er alles aan wil doen dit zo te houden, zo ook met mn administratie), maar goed, het is deze week dus tijd voor de papieren en daar ben ik iets banger voor dan voor de zooi in mn huis.
Vandaar ook dat ik eerst aan het makkelijke begonnen ben en nu sta ik voor de grote klus met de administrative "shit"

Het gaat goed komen, echt!! Ik begin er zelf nu bijna in te geloven, maar heb hier nog wel moeite mee, omdat ik deze orde nooit gekend heb in mn leven, voor mij is het zoiets als de loterij winnen met 20 miljoen ofzo, als ik de boel op orde heb is dat mijn grote Prijs!!
  maandag 13 februari 2006 @ 11:21:23 #263
63411 Roeji
pi_35029894
quote:
Op maandag 13 februari 2006 10:49 schreef Robbiej het volgende:
Zow hey. sinds ik mn auto heb voel ik me top goed ik wachte hier al op sinds ik 14 was.. en nu heb ik hem eindelijk! nu alleen mn rijbewijs nog. over 174 dagen dus dat word nog even afzien.

maarja ik heb mn auto!
Geweldig!!!

Ik zou als ik jou was eens gaan informeren bij de rijschool waar je wilt gaan lessen. Je mag nl vanaf 17,5 je theorie al halen en bij sommige scholen zelfs ook al lessen volgen.

Ik raad je overigens wel aan, is mijn eigen ervaring, om uit te proberen of je beter rijd met de ritalin/concerta. Ik zelf ben iets alerter voor mijn gevoel. En minder vermoeid!! Als ik de ritalin geslikt heb.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 13 februari 2006 @ 11:34:14 #264
63411 Roeji
pi_35030265
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:09 schreef Cleetje het volgende:

[..]

Hahaha, dat gebeurt hier al ongeveer, ik en mn vriend gebruiken de hellft van het bed met zijn 2en omdat ik een heel eind moet opschuiven voor de lievenling die perse naast mij moet liggen(op haar eigen deken)
Herkenbaar. Ik lig altijd dwars in bed, aangezien er een aan mn voeteneind wil liggen. En natuurlijk persé aan mijn voeteneind en niet op de vrije matras.
Eentje ligt op een hoofdkussen, goddank wel op die vrije matras.
quote:
En ff ontopic: Ik probeer me bij te lezen bij de voorgaande topics over ADHD, maar het wil niet echt vlotten, dus vergeef me aub als nieuwkomer, als ik dingen zeg of vraag die al eerder besproken zijn.
Het zijn zulke lange teksten, dus het teruglezen gaat nog wel ff duren ( plus er zit totaal geen schema in, dan lees ik hier dan lees ik daar tot ik uiteindelijk niet meer weet waar ik begonnen was met lezen, pfff )
Ik denk dat dit een van de weinige topics is, waar je 'ongestraft' , een vraag 10 keer kunt stellen. De meesten vergeten nl ook dat ie al eens gesteld is (vooral ikzelf)

Misschien een idee (denk dat ik datzelf ook nog eens ga doen) om uit beide topics de interessante stukken te copy-pasten. Zodat je het later nog eens terug kunt lezen en misschien een soort van lijst te maken met dingen die handig voor jou zijn en die je nog eens kunt gebruiken.
oke wazig verhaal, maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35030474
Hhahah, ja ik weet zeker wat je bedoeld en nog bedankt (heb in je postgeschiedenis gekeken) voor het vinden van een topic over katten! Super, ik wist nog niet dat er hier een plekje was voor katteliefhebbers ( ben vrij nieuw hier vandaar)
  maandag 13 februari 2006 @ 11:45:07 #266
63411 Roeji
pi_35030628
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:17 schreef Cleetje het volgende:
thnx Roeji, ik denk ook wel dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen, maar af en toe word ik er echt paranoide van, vandaar ook dat ik hulp vraag aan het MJD, ik weet heel goed dat het me alleen niet lukt. Aangezien mijn vriend de hele week fulltime werk, moet ik het meeste nu zelf oplossen( vandaar dat ik eerst maar es partime begin, anders word het zo weer een bende)

Ik ben op dit moment op in mn hele leven en alles wat er aan vast zit structuur aan te brengen en ben begonnen met mn huis, waar ik aardig resultaat van begin te zien ( dit bevalt me dan ook zo goed, dat ik er alles aan wil doen dit zo te houden, zo ook met mn administratie), maar goed, het is deze week dus tijd voor de papieren en daar ben ik iets banger voor dan voor de zooi in mn huis.
Vandaar ook dat ik eerst aan het makkelijke begonnen ben en nu sta ik voor de grote klus met de administrative "shit"

Het gaat goed komen, echt!! Ik begin er zelf nu bijna in te geloven, maar heb hier nog wel moeite mee, omdat ik deze orde nooit gekend heb in mn leven, voor mij is het zoiets als de loterij winnen met 20 miljoen ofzo, als ik de boel op orde heb is dat mijn grote Prijs!!
Herkenbaar dat paranoide worden.

Ik ben nu ook aan het proberen overal structuur in aan te brengen. Alleen lukt t idd niet echt goed. Maar ik houd de moed er voorlopig nog in. Volgende week wil ik met mn psych alles evalueren. Hoe het is gegaan deze week. En of ik al een planning heb en me er aan kan houden.
Is dat niet gelukt, dan gaat hij die thuiszorg voor me aanvragen. Die helpen dan met planningen/administratie/licht huishoudelijk werk en dergelijke. Ongeveer hetzelfde als die maatschappelijk werker.

Ik heb dus het tegengestelde, ik ben banger voor de zooi in mn huis. Ik ben bang dat ik daar straks niet meer uit kom, dat ik zo iemand word die tussen de stapels rommel leeft en niet in de gaten heeft dat dat dus niet kan. Zoals je wel eens op tv ziet, bij rotzooi en co geloof ik heet dat programma.

Daarom ben ik nu ook keihard bezig met alles helder te krijgen wat gedaan moet worden in huis.

Maar ook ik geloof in: het komt allemaal goed. Dat houd ik me voor. En ja soms heb je dagen dat je het totaal niet meer ziet zitten. Maar de dag erna gaat het meestal wel weer goed.
En dan ga ik weer vrolijk verder.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 13 februari 2006 @ 11:47:29 #267
63411 Roeji
pi_35030700
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:40 schreef Cleetje het volgende:
Hhahah, ja ik weet zeker wat je bedoeld en nog bedankt (heb in je postgeschiedenis gekeken) voor het vinden van een topic over katten! Super, ik wist nog niet dat er hier een plekje was voor katteliefhebbers ( ben vrij nieuw hier vandaar)
Je vind t hier bijna alle soorten onderwerpen. Van a tot z.
Enne.. gewoon vragen als je iets niet weet. Ik weet ook nog lang niet alles van fok. Maar kan je misschien een beetje verder helpen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35031452
Ja ik heb idd gezien dat Fok een erg breed aanbod heeft wat betreft de onderwerpen, jammer dat ik niet overal kan gaan kijken, das aan mij niet besteed, alles tegelijk hihii..

Rotzooi en co is wel heel erug hoor, ik heb(had) ook een zootje in mn huis, maar zooi is anders dan vies.

Begin met uitzoeken, dan ben je al een heel eind, wat je wilt houden, wat wegkan en dan heb je nog dingen die nog goed zijn, maar wel wegkunnen( rommelmarkt/weggeven), zo ben ik begonnen en het lucht heerlijk op in je hoofd. En het mooiste vind ik persoonlijk dat ik nu daadwerkelijk spullen kan terugvinden binnen een acceptabele tijd, heeeeerlijk
pi_35031789
Weet iemand een verzekeringsmaatschappij die Concerta (36 mg) helemaal verzekerd. Ik weet dat achmea dat doet, maar ik wil niet naar achmea omdat ze geen orthodontie vergoeden en ik die wel nodig heb.
Hebben jullie nog tips? Misschien is het al voorbij gekomen en heb ik het niet gelezen, maar ik heb het topic niet helemaal gevolgd...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:32:45 #270
63411 Roeji
pi_35032020
Dat uitzoeken ben ik al een maand mee bezig en dus halverwege afgehaakt aangezien ik én geen tijd meer had én geen zin. Maar daar ga ik dus deze week verplicht mee verder. Notabene de dozen met kerstspullen staan dus nog steeds in mn woonkamer

Moet de kelder in van de winkel waarboven ik woon. Maar goed, dat is dus zo'n 5 maanden plan. Probeer dat deze week ook te regelen als die man nog plek heeft.
Anders zet ik m maar weer op en maak er maar alvast een paasboom van

Rotzooi en co is idd extreem, maar ik zou dus nooit over 10 of 20 jaar zo willen leven. En zonder dat je het in de gaten hebt kan het zover komen. en dat is mijn angst.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 13 februari 2006 @ 12:41:05 #271
63411 Roeji
pi_35032239
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:25 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Weet iemand een verzekeringsmaatschappij die Concerta (36 mg) helemaal verzekerd. Ik weet dat achmea dat doet, maar ik wil niet naar achmea omdat ze geen orthodontie vergoeden en ik die wel nodig heb.
Hebben jullie nog tips? Misschien is het al voorbij gekomen en heb ik het niet gelezen, maar ik heb het topic niet helemaal gevolgd...
kijk op de site van janssen-cilag. Daar staat t op.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35032290
Daar had ik dus geluk mee, ik had op het moment geen werk en dus alle tijd van de wereld, dat scheelde idd enorm qua tijdsdruk etc.
Dit jaar was overigens de 1e keer dat mijn kerstboom incl spullen op tijd weer in de kast verdwenen is (kwam ook doordat ik in dezelfde periode mn huis aan het ordenen was).

en Sebastiaan, ik zou het zo niet weten, maar wellicht is er iemand die hier wel info over heeft.
En begin anders gewoon een aantal grote verzekeringen te bellen, nee heb je, ja kun je krijgen, wie weet
pi_35043311
Ik ben bijna 18
En dan wil ik meteen een rijbewijs gaan scoren, weten jullie of ik aan moet geven dat ik ooit de diagnose ADHD heb gehad?
Edit: 't verschil met de vorige vraag is dat ik in de afgelopen zomervakantie heb gehoord dat ik 't onder controle kan houden
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 13 februari 2006 @ 19:49:35 #274
63411 Roeji
pi_35049338
volgens mij ben je het verplicht om te zeggen als je het weet. Maar je kunt t natuurlijk altijd even vergeten omdat je er geen last meer van hebt. Zou ik doen. Maakt t allemaal tenminste een stuk makkelijker als ik de richtlijnen lees voor adhd-ers en een rijbewijs halen/krijgen/houden.

Maar goed, dat is mijn mening. Je moet zelf overwegen wat je doet. Misschien eens met je ouders overleggen? Wat zij ervan vinden.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 13 februari 2006 @ 21:38:44 #275
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35055318
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:49 schreef Roeji het volgende:
volgens mij ben je het verplicht om te zeggen als je het weet. Maar je kunt t natuurlijk altijd even vergeten omdat je er geen last meer van hebt. Zou ik doen. Maakt t allemaal tenminste een stuk makkelijker als ik de richtlijnen lees voor adhd-ers en een rijbewijs halen/krijgen/houden.

Maar goed, dat is mijn mening. Je moet zelf overwegen wat je doet. Misschien eens met je ouders overleggen? Wat zij ervan vinden.
Ik geloof dat die meldplicht alleen geldt als je ook daadwerkelijk ritalin gebruikt/ooit gebruikt hebt voordat je examen hebt.

dit soort dingen is een extra reden waarom ik geen drang voel een diagnose te laten stellen
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')