Je hebt recht op 400 euro per jaar. Dat is dus 33.33 euro per maand. Dus 1 maand 34, 2 maand 33, etc.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:46 schreef 51cent het volgende:
Gisteren is een bedrag van ¤ 33 op mijn rekening bijgeschreven. Ik vroeg me af waar dat nu weer van kon zijn. Nadere inspectie wees uit dat het ging om de zogenaamde zorgtoeslag. Allemaal leuk en aardig, maar ik zou ¤ 34 moeten krijgen.![]()
Ik zit qua inkomen niet eens in de buurt van een bepaalde hoogte, waardoor mijn toeslag lager zou moeten zijn. De vorige keer kreeg ik ook nog gewoon 34 euro.
Zijn er meer mensen die 33euro hebben gehad ipv 34euro? En wat zou hier mogelijk de reden voor zijn.
Ik kan die euro echt niet missen nu.![]()
Verdraaid, dat klinkt heel aannemelijk. Ik was al bang dat me wéér een "poot" uitgedraaid werd door de belastingdienst.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:48 schreef 700MB het volgende:
[..]
Je hebt recht op 400 euro per jaar. Dat is dus 33.33 euro per maand. Dus 1 maand 34, 2 maand 33, etc.
Het is een voorschot, dus al zou je de rest van het jaar niets krijgen, dan krijg je het aan het begin van volgend jaar (bij aangifte) terug.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:51 schreef 51cent het volgende:
[..]
Verdraaid, dat klinkt heel aannemelijk. Ik was al bang dat me wéér een "poot" uitgedraaid werd door de belastingdienst.
Nee, want je ontvangt minder zorgtoeslag naarmate je inkomen stijgt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:31 schreef longinus het volgende:
Blijkt dat je er bovenop ook nog eens 4,4% van je loon moet betalen, Dat is een dure verzekering geworden. Je betaalt je eigen zorgtoeslag.
Alleen indien je niet in loondienst bent toch?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:31 schreef longinus het volgende:
Blijkt dat je er bovenop ook nog eens 4,4% van je loon moet betalen, Dat is een dure verzekering geworden. Je betaalt je eigen zorgtoeslag.
Verschillende mensen, verschillende regels. Een freelancer heeft bijvoorbeeld weer geen recht op een WW-uitkering. Maar persaldo zal een goede freelancer meer verdienenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:23 schreef frederik het volgende:
[..]
Hoezo rechtsongelijkheid, een freelancer is hierdoor goedkoper dan een vaste kracht, ook indien die die 4.4% doorberekend in zijn tarieven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |