En als je eenmaal eindelijk wel ingeloot bent, ben je extra gemotiveerdquote:Op zondag 5 februari 2006 08:03 schreef The_DopeMan het volgende:
[..]
Maar er zit ook nog de component loting in he...
Je weet gewoon dat ALS je al bent ingeloot je niet maar wat aan moet gaan klooien, en daarbij komt ook nog dat, tenminste bij mij (UM), veel studenten die zijn uitgeloot voor Geneeskunde dan maar Psychologie of Gezondheidswetenschappen gaan doen. En daar ben je natuurlijk niet zo gemotiveerd om een studie te gaan doen die eigenlijk 2e keus was.
Eenschquote:Op maandag 6 februari 2006 19:10 schreef mol_air het volgende:
cardiologie is leuk!
Bij ons kom je tijdens het eerste blok al een halve dag op lab en een halve dag op een afdeling. In de derde kom je nog eens een halve dag op snijdend (meestal OK) en een halve dag op interne (meestal poli). Daarbij heb je via keuzeblokken en extracurriculaire courses ook flink de kans om het ziekenhuis in te duiken. Zeker na je keuzeblokken, als je docenten wat beter kent, kun je ook altijd gewoon iemand vragen of je een dagje met hem mee mag lopen of een OK kan zien, gewoon zelf initiatief tonenquote:Op maandag 6 februari 2006 20:40 schreef Repeat het volgende:
sowieso, nu ik rondloop bij chirurgie (zorgstage) merk ik pas hoe leuk het is.
Eigenlijk zou iedere student zo'n stage moeten doen in een ziekenhuis, dan zie je pas waar je het voor doet. Anders kom je pas na 4 jaar in een ziekenhuis terecht, en het zou wel zonde zijn als je er dan pas achterkomt dat het niks voor je is....
Is er überhaupt is wat jij wilt behalve chirurgie?quote:Op maandag 6 februari 2006 20:58 schreef Repeat het volgende:
cardiologie lijkt me trouwens vrij saai
Ik wil geen chirurgie. Over twee weken moet ik met mijn coschap heelkunde beginnen, en ik heb er bar weinig zin in. Interne vond ik erg leuk, maar chirurgie is mijn vak niet denk ik. En het feit dat ik straks om half zeven in de trein moet zitten en dan rond zeven uur thuis ben maakt het niet veel beter.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:23 schreef Hoolaa het volgende:
ach wie wil geen chirurgie. vraag me af of iedereen na de coschappen er nog zo over denkt, anders wordt het een lastige zaak om ooit aangenomen te worden
neen, dit zie je goedquote:Op maandag 6 februari 2006 22:24 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Is er überhaupt is wat jij wilt behalve chirurgie?![]()
dat idd, en psychiatrie, huisarts, verpleeghuisarts, revalidatiearts etc kan ik zo allemaal ongezien schrappen, dat vind ik toch zeker weten niksquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:17 schreef mol_air het volgende:
ow chirurgie is ook leuk
't enige wat ik voorlopig uitsluit is gyneacologie. 'tis een kutwoord en een kutvak.
....denk ik
Die lijken mij ook niets eigenlijk...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat idd, en psychiatrie, huisarts, verpleeghuisarts, revalidatiearts etc kan ik zo allemaal ongezien schrappen, dat vind ik toch zeker weten niks
Bij mij is mijn voorkeur al vaak veranderd. Van huisarts via orthopeed en chirurg naar KNO-arts, neuroloog en nu internist... Maar inmiddels ben ik al wel een tijdje 'zeker' van de interne geneeskunde, en verwacht dus niet dat het nog schokkend zal veranderen. Het zal iig iets beschouwends worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:27 schreef nevaeh87 het volgende:
verandert het niet allemaal in de loop der jaren!? Ik hecht ook maar niet teveel waarde aan wat ik nu graag wil doen.....gewoon kijken wat ik leuk vind...al kom ik op anatomie uit....
Cardiologie is ook mijn voorkeursrichting.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:10 schreef mol_air het volgende:
cardiologie is leuk!
zal wel iets vrouwachtigs zijnquote:Op zaterdag 11 februari 2006 07:31 schreef fee-tje het volgende:
Ik heb net een bevalling meegemaakt gewoon.
Toen ik gister om 7 uur opstond voor het inleiden en er om 6 uur 's avonds nog niks was gebeurd dacht ik "waarom ben ik geen rechten gaan doen...". Maar nu. Een bevalling
.
* fee-tje impressed.
Hè ja, leuk op een enquêteformulier: "Hoe verhoudt de pijn zich tot de laatste keer dat u levend verbrandde?"quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:50 schreef fee-tje het volgende:
Och, galsteenkolieken en amandelknippen bij volwassenen schijnen de meest pijnlijke ingrepen te zijn, en levend verbranden de meest pijnlijke dood.
Zit er een formulier tussen met als antwoord: "dit deed toch echt méér pijn".quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:51 schreef intoxicated het volgende:
Hè ja, leuk op een enquêteformulier: "Hoe verhoudt de pijn zich tot de laatste keer dat u levend verbrandde?"![]()
Dat dictatencentrale-ding leek me idd niks, dus 'k heb gewoon een Littmann Classic II SE gehaald. Die hadden ze voor 78 euro boven bij de opticien die daar rechts aan de beestenmarkt zit. Daar lag volgens mij ook de Cardiology, dus je zou even kunnen kijken wat 'ie daar kost.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:23 schreef Asclepius het volgende:
Waar haalt iedereen hier trouwens z'n stethoscopen vandaan?
[bla]
Daarom: hebben jullie andere adresjes? Of een idee voor een mini-inkoopactie om de verzendkosten te delen?
Als ik me niet heel erg sterk vergis hebben ze bij de DC de Littmann Classic II SE als 'standaard'... Althans, die hebben al mijn medestudenten. Op zich een prima ding, maar dat ding dat ik hebben is nog beterquote:Op maandag 13 februari 2006 15:53 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Dat dictatencentrale-ding leek me idd niks, dus 'k heb gewoon een Littmann Classic II SE gehaald. Die hadden ze voor 78 euro boven bij de opticien die daar rechts aan de beestenmarkt zit. Daar lag volgens mij ook de Cardiology, dus je zou even kunnen kijken wat 'ie daar kost.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:51 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hè ja, leuk op een enquêteformulier: "Hoe verhoudt de pijn zich tot de laatste keer dat u levend verbrandde?"![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |