abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34490160
Ik heb vandaag de brief van de VU voor de decentrale selectie gekregen...
De onderdelen:
D. Werkervaring in de gezondheidszorg
E. Bestuurlijke en/of organiasatorische ervaring
F. Bijzondere prestaties
En dan nog de motivatie in een betoog van max. 200 woorden
Dus dan moet ik maar snel allerlei referenties gaan regelen...

Zelf dacht ik aan: huisartsstage, laptopklas opleiding, leerlingenparlement, VWO 2/3 gecmbineerd enz..

ZIjn er meer mensen die nog decentrale selectie gaan doen, of al gedaan hebben? En wat hebben jullie allemaal opgegeven? De motivatie is bij mij het minste probleem! Hoe ging dat bij jullie? En was je door naar de 2e ronde?
Ik ben benieuwd....
pi_34490662
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:15 schreef mol_air het volgende:
yay

zijn hier trouwens nog IFMSA / EMSA Leden?
nee, maar ik wil wel (weer) naar 't buitenland tzt
pi_34491206
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:16 schreef mol_air het volgende:
ja maar jij zat in Zweden Tox, dat telt niet Wij hadden idd ook een zes-weeks kut-blok. Het schijnt ook algemeen beschouwd te worden als het rukste blok in het tweede jaar hier. Zo erg vond ik het dan weer niet, maar misschien wordt het gewoon niet erger dit jaar.
Bij ons was het vier weken, en we begonnen in september om kwart voor negen met anderhalf uur hoorcollege over celletjes. Ik heb nog nooit zo snel mijn zojuist nieuw veroverde agende volgekliederd. Na anderhalf uur gingen ze een half uur uitleggen hoe het blok eik in elkaar zat. Ze waren waarschijnlijk bang dat als ze daarmee begonnen waren, iedereen in de pauze tussen de 2 uren naar huis was gegaan.
pi_34491216
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:09 schreef Singa het volgende:

[..]

nee, maar ik wil wel (weer) naar 't buitenland tzt
Ik wil een ontwikkelingscoschap doen in Afrika, Ghana ofzo .
pi_34491407
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:28 schreef fee-tje het volgende:
Ik wil een ontwikkelingscoschap doen in Afrika, Ghana ofzo .
Me2, in Indonesië
pi_34497273
Leiden is weer geniaal bezig trouwens. De kandidatenlijst van een tentamen online zetten, incl. alle aantekeningen als 'grote letter', 'dyslectisch' en 'extra tijd' erbij. Lekker lullig
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  donderdag 26 januari 2006 @ 22:05:09 #157
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_34497865
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:52 schreef intoxicated het volgende:
Leiden is weer geniaal bezig trouwens. De kandidatenlijst van een tentamen online zetten, incl. alle aantekeningen als 'grote letter', 'dyslectisch' en 'extra tijd' erbij. Lekker lullig
idd; allemaal gelijke tentamens!
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_34498730
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:52 schreef intoxicated het volgende:
De volgende keer maken ze ook de fout dat je het kan bewerken En dan 'kansloos' ergens toevoegen
pi_34499992
ik zou ook wel een dyslectie verklaring willen hebben

mwah, eigenlijk ook niet, alsof je ooit die 3 uur nodig hebt voor 50 MC vragen
pi_34500195
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:51 schreef Repeat het volgende:
ik zou ook wel een dyslectie verklaring willen hebben
Door dyslexie fout te spellen ben je al een eindje op weg.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_34500557

[ Bericht 54% gewijzigd door Repeat op 26-01-2006 23:09:22 ]
pi_34501036
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:03 schreef Repeat het volgende:
[afbeelding]

Omg wat een slechte photoshop paint-job.
pi_34504205
Rotwoord, het is dyslexie maar dyslectisch...
pi_34504816
Dus........... MeGala!!!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 01:34:40 #165
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_34504963
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 01:25 schreef nlse het volgende:
Dus........... MeGala!!!
en je wilt zeggen dat je jeukt hebt aan wat precies?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_34505289
megala.nl misschien?

Gaat goed met die promo.......
pi_34507449
http://www.nu.nl/news/663(...)egaal_betast%27.html
Jeez, iedereen weet toch dat dat bijna standaard gebeurt
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  vrijdag 27 januari 2006 @ 08:21:56 #168
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_34507610
Wat niet weet, wat niet deert .

Fijn op de VU weer!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:10:03 #169
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_34508214
Ach, da's t risico van in een Universitair Ziekenhuis liggen heh. Als je dat oort dingen niet wil, moet je maar naar een gewoon, perifeer ziekenhuisje gaan ofzo.

@stage in t buitenland: Wij hebben hier nu een keuzevak, Introduction to International Health, waar we allerlei dingen leren over gezondheidszorg in met name derde-wereld-landen. Best aardig om te zien wat nou precies de problemen zijn en dingen over epidemiologie etc. Verder krijgen we ook een keer wat over de meer exotische ziektes, waarmee je in NL als het goed is zo goed als nooit mee te maken krijgt.
pi_34508259
In perifere ziekenhuisjes lopen ook co's rond hoor

En bah, k was vergeten me op tijd in te schrijven voor IH.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:08:43 #171
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_34509270
ja, goed punt. Wat je in universitaire ziekenhuizen wel hebt en in perifere niet, zijn bijvoorbeeld de vpc's en meeloopstages van studenten. Dat lijkt me eigenlijk nog irritanter.
pi_34510521
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:21 schreef Kang-He het volgende:
Wat niet weet, wat niet deert .

Fijn op de VU weer!
Dat gebeurt overal hoor . Ik kan me daar best iets bij voorstellen, dat die studenten daar bezwaar tegen maken. Meekijken zonder expliciete toestemming ala, maar vaginaal/rectaal toucher is toch wat lullig. Overigens weet je volgens mij vaak niet of die mensen toestemming hebben gegeven, en wanneer de chirurg zegt "voelen jullie maar even" dan ben je vaak te overdonderd om daar nog aan te denken. (M.n. voordat je coschappen loopt; tijdens keuzeblokken hebben we een aantal OK's gezien.) Maar ik denk wel dat het primair de taak van de behandeld arts is om voor de toestemming te zorgen, niet de taak van de student.
pi_34512229
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:05 schreef intoxicated het volgende:
http://www.nu.nl/news/663(...)egaal_betast%27.html
Jeez, iedereen weet toch dat dat bijna standaard gebeurt
als iemand onder narcose ligt daar voor, noem maar wat, een heupoperatie lees net dat het om gynaecologische operaties gaat... en die chirurg zegt van prik jij je vinger maar even in zn roze anjer of roer even door haar sloot no way dat ik dat dan ga doen hoor. En ik vind eigenlijk dat iedereen dat zou moeten doen, kom op, hebben die mensen zelf geen mening en verstand maar doen ze gewoon wat die "o zo toffe dokter" zegt ofzo

Meekijken, tuurlijk geen probleem, meedoen aan de operatie als het bij de operatie past, prima, maar dit soort dingen die totaal niks te maken hebben met de reden waarom die persoon daar ligt
pi_34515587
Hoe wil je t dan leren sjaakie?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:29:57 #175
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_34521329
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:45 schreef MarkG het volgende:
Hoe wil je t dan leren sjaakie?
Wat dacht je van vrouwen aan wie wél toestemming is gevraagd.
Lijkt mij eigenlijk niet zo moeilijk dat je toestemming vraagt, en de vraag is dan ook hoeveel vrouwen dat weigeren (niet veel denk ik).
pi_34523181
Wàt een gaar tentamen hadden we net zeg. Zal blij zijn als de antwoorden online komen maandag (naja, blij als het meevalt ).
pi_34524431
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:02 schreef Repeat het volgende:
Meekijken, tuurlijk geen probleem, meedoen aan de operatie als het bij de operatie past, prima, maar dit soort dingen die totaal niks te maken hebben met de reden waarom die persoon daar ligt
Dit gebeurt ook vooral (of eik alleen maar) bij OKs met gynaecologische of rectale problematiek. Het gaat er niet om om een perfect normale vagina te voelen, dat voel je bij je praktisch onderwijs wel bij die vrouwtjes die daarvoor betaald krijgen. Het gaat erom dat je de pathologie voelt. Als er net al 2 doktoren in gevoeld hebben (wat wel moet in het kader van de OK) dan lijkt het ineens heel niet zo raar meer als die arts aan de meekijkers (meestal 1 tot 3 studenten) zegt dat ze ook eens moeten voelen. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen, zoals oa in dat bericht wel gesuggereerd wordt.
  maandag 30 januari 2006 @ 07:16:03 #178
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_34604245
Tentamen statistiek en onderzoek .
pi_34613888
vandaag met het blok begonnen. ze gingen echt letterlijk uitleggen hoe je het gemiddelde van de cijfers 6 , 4 en 2 uitrekent :S
pi_34614295
Hehe, zelfs als vgz maar half zo'n chaos is als vorig jaar, heb ik al medelijden met je
  maandag 30 januari 2006 @ 15:16:49 #181
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_34614356
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef Hoolaa het volgende:
vandaag met het blok begonnen. ze gingen echt letterlijk uitleggen hoe je het gemiddelde van de cijfers 6 , 4 en 2 uitrekent :S
Leiden?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_34617755
zorgstage is eigenlijk best ok

dat ik dat ooit zou zeggen
pi_34621575
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef Hoolaa het volgende:
A) open Excel
B) vul de waarden 6,4 en 2 resp. in A1, B1 en C1
C) vul in D1: AVERAGE(A1:C1)
pi_34636258
juist, leiden
  dinsdag 31 januari 2006 @ 03:23:33 #185
140244 DR787
The re-newed DR878
pi_34638248
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:54 schreef kikisantema het volgende:
Ik heb vandaag de brief van de VU voor de decentrale selectie gekregen...
De onderdelen:
D. Werkervaring in de gezondheidszorg
E. Bestuurlijke en/of organiasatorische ervaring
F. Bijzondere prestaties
En dan nog de motivatie in een betoog van max. 200 woorden
Dus dan moet ik maar snel allerlei referenties gaan regelen...

Zelf dacht ik aan: huisartsstage, laptopklas opleiding, leerlingenparlement, VWO 2/3 gecmbineerd enz..

ZIjn er meer mensen die nog decentrale selectie gaan doen, of al gedaan hebben? En wat hebben jullie allemaal opgegeven? De motivatie is bij mij het minste probleem! Hoe ging dat bij jullie? En was je door naar de 2e ronde?
Ik ben benieuwd....
Ik deed in mijn vrije tijd samen met paar andere mensen een computergame in elkaar knutselen . Erg moeilijk.. anyways, dat was al genoeg voor mij om binnen te komen. Verder is SLIJMEN van belang:P , en wees origineel! Aangezien die bijzondere prestaties bij jou redelijk goed zitten zou ik zeggen : slijm er op los ( wel creatief en origineel)

p.s: ben wel door uitgenodigd voor decentrale selectie maar heb het niet gehaald om dat ze dat weer perse nodig vonden om ze in de herkansingsweken te plannen met al die stress etc. Who cares ben toch ingeloot
By the time you read this you realize you just have wasted 5 seconds of your life......fool
  dinsdag 31 januari 2006 @ 03:24:52 #186
140244 DR787
The re-newed DR878
pi_34638260
btw kan ik ook in de OP ??
By the time you read this you realize you just have wasted 5 seconds of your life......fool
  dinsdag 31 januari 2006 @ 03:26:07 #187
140244 DR787
The re-newed DR878
pi_34638267
Whoopie , heb de bloktoets gehaald. Van de 77 slechts 11 fouten. zonder volle inzet ook nog!
pi_34642664
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:49 schreef einfach_mich het volgende:

En die leervragen laat ik helemaal varen, als zelfs de colleges (afgelopen woensdag...) al niet duidelijk zijn.
Ach, ik vind het leervragen-/leerdoelensysteem juist wel handig. Die vragen definiëren precies wat je moet weten (leerdoelen dus) voor de toets.
Vooral handig bij tijdgebrek. Vaak 'moet' je een heel hoofdstuk lezen (30 bladzijden), terwijl de leerdoelen alleen over het eerste deel (10 blz.) gaan. Dan kan je je toch wat tijd besparen door de laatste 20 niet te lezen - die hoef je immers toch niet te leren.
pi_34643052
Ik vind die leerdoelen meestal zo vaag opgesteld, dat ik er niet eens naar kijk . Meestal kun je aan de hand van de colleges wel inschatten wat wel of niet belangrijk is om te weten voor de toets.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:41:47 #190
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_34651208
hoi

ik wil waarschijnlijk geneeskunde gaan doen maar daarvoor moet ik (natuurlijk) loten want een 7,4 gemiddeld is niet genoeg
Voor een alternatief wou ik mss biomedische wetenschappen doen maar dat is ook een lotingsstudie

kan je die opgeven als alternatief?
of mag dat niet met 2 lotingstudies?

en hoe zit dat precies met de ib groep, ik wordt er allemaal een beetje gek van
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_34651364
Is dat ook alweer een lotingstudie geworden? Volgens mij kun je je maar voor 1 lotingstudie tegelijk opgeven, dus kan BMW dan niet als 2e keus.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:49:32 #192
120967 the_jasper
pi_34651455
damn, ik zag iig bij utrecht het staan als een lotingsstudie
en ik hoorde dat zelfs pharmacie een lotingsstudie is geworden

ik ben echt bang om uitgeloot te worden
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:54:30 #193
120967 the_jasper
pi_34651602
quote:
Daarentegen hebben studenten die voor de opleiding van hun eerste keuze worden uitgeloot en dan alsnog voor biomedische wetenschappen willen kiezen, maar een zeer kleine kans te worden toegelaten. Alleen als er plaatsen over zijn na de eerste loting, zal er een tweede lotingsronde plaatsvinden.
dit haalde ik van de site van de universiteit leiden

en
quote:
Er mag maximaal drie keer meegedaan worden aan de lotingsprocedure
je loot dus voor ieder van de 3 univeristeiten die je opgeeft?
van:
http://www.lumc.nl/5050/g(...)ng/numerusfixus.html
pi_34651755
Misschien kun je aan de decentrale selectie meedoen? (als je wat dingen naast je vwo doet/hebt gedaan)
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:54 schreef the_jasper het volgende:
per jaar, je mag 3 jaren meeloten.
pi_34651770
BMW is in Nijmegen ook een lotingsstudie. En nee, dan mag je die niet als tweede keus opgeven.

Als je ervoor inschrijft heb je wel groot kans om erin te komen, zoveel aanmeldingen zijn er niet. (In mijn jaar in Nijmegen waar er 100 plaatsen en 105 aanmeldingen ofzo.) Wat ik hoorde is dat ze er een lootstudie van hebben gemaakt omdat ze letterlijk overspoeld werden met uitgeloten gnk-studenten die "dan maar BMW gingen doen". Das mooi handig als je de 2e keer wel ingeloot wordt, want het eerste jaar BMW is 70% gelijk aan gnk.
pi_34651822
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:54 schreef the_jasper het volgende:
van:
http://www.lumc.nl/5050/g(...)ng/numerusfixus.html
Je loot in eerste instantie voor of je uberhaupt mag beginnen aan de studie. Als je bent ingeloot, wordt je ingedeeld op een uni, waarbij wordt gekeken naar het lijstje wat jij hebt opgegeven. (Als je echt enorm pech hebt vul je Groningen in maar wordt je geplaatst in Maastricht.)

Die 3x meeloten betekent dat je in max 3 verschillende jaren mag meeloten. Bij de 3e keer uitgeloot is dus vette pech en jammer.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:05:22 #197
120967 the_jasper
pi_34651954
ok het is een stukje duidelijker
ik zal dus echt een afweging moeten maken of ik de gok ga wagen, of de zekerheid dat je bijna wel ingeloot wordt.

bedankt

fee-tje: doe jij BMW?
pi_34652096
Er zijn nog wel andere studies die je als 2e keus kan opgeven en in de buurt komen van gnk, zoals: Biomedische Technologie of zelfs Biologie.
pi_34652129
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 03:23 schreef DR787 het volgende:

[..]

Ik deed in mijn vrije tijd samen met paar andere mensen een computergame in elkaar knutselen . Erg moeilijk.. anyways, dat was al genoeg voor mij om binnen te komen. Verder is SLIJMEN van belang:P , en wees origineel! Aangezien die bijzondere prestaties bij jou redelijk goed zitten zou ik zeggen : slijm er op los ( wel creatief en origineel)

p.s: ben wel door uitgenodigd voor decentrale selectie maar heb het niet gehaald om dat ze dat weer perse nodig vonden om ze in de herkansingsweken te plannen met al die stress etc. Who cares ben toch ingeloot
als het maken van een computergame ook al zorgt voor het toelaten voor geneeskunde zakt daarbij de VU nóg lager in mijn aanzien
pi_34652277
Niks mis met computergames ontwikkelen... Bovendien kan DR787 het niet over de VU hebben, omdat die dit jaar pas met de decentrale selectie zijn begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')