nee, maar ik wil wel (weer) naar 't buitenland tztquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:15 schreef mol_air het volgende:
yay![]()
zijn hier trouwens nog IFMSA / EMSA Leden?
Bij ons was het vier weken, en we begonnen in september om kwart voor negen met anderhalf uur hoorcollege over celletjes. Ik heb nog nooit zo snel mijn zojuist nieuw veroverde agende volgekliederd. Na anderhalf uur gingen ze een half uur uitleggen hoe het blok eik in elkaar zat. Ze waren waarschijnlijk bang dat als ze daarmee begonnen waren, iedereen in de pauze tussen de 2 uren naar huis was gegaan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:16 schreef mol_air het volgende:
ja maar jij zat in Zweden Tox, dat telt nietWij hadden idd ook een zes-weeks kut-blok. Het schijnt ook algemeen beschouwd te worden als het rukste blok in het tweede jaar hier. Zo erg vond ik het dan weer niet, maar misschien wordt het gewoon niet erger dit jaar.
![]()
Ik wil een ontwikkelingscoschap doen in Afrika, Ghana ofzoquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:09 schreef Singa het volgende:
[..]
nee, maar ik wil wel (weer) naar 't buitenland tzt
Me2, in Indonesiëquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:28 schreef fee-tje het volgende:
Ik wil een ontwikkelingscoschap doen in Afrika, Ghana ofzo.
idd; allemaal gelijke tentamens!quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:52 schreef intoxicated het volgende:
Leiden is weer geniaal bezig trouwens. De kandidatenlijst van een tentamen online zetten, incl. alle aantekeningen als 'grote letter', 'dyslectisch' en 'extra tijd' erbij. Lekker lullig![]()
De volgende keer maken ze ook de fout dat je het kan bewerkenquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:52 schreef intoxicated het volgende:
Leiden is weer geniaal bezig trouwens. De kandidatenlijst van een tentamen online zetten, incl. alle aantekeningen als 'grote letter', 'dyslectisch' en 'extra tijd' erbij. Lekker lullig![]()
Door dyslexie fout te spellen ben je al een eindje op weg.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:51 schreef Repeat het volgende:
ik zou ook wel een dyslectie verklaring willen hebben
en je wilt zeggen dat je jeukt hebt aan wat precies?quote:
Dat gebeurt overal hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:21 schreef Kang-He het volgende:
Wat niet weet, wat niet deert.
Fijn op de VU weer!
als iemand onder narcose ligt daar voor, noem maar wat, een heupoperatie lees net dat het om gynaecologische operaties gaat... en die chirurg zegt van prik jij je vinger maar even in zn roze anjer of roer even door haar sloot no way dat ik dat dan ga doen hoor. En ik vind eigenlijk dat iedereen dat zou moeten doen, kom op, hebben die mensen zelf geen mening en verstand maar doen ze gewoon wat die "o zo toffe dokter" zegt ofzoquote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:05 schreef intoxicated het volgende:
http://www.nu.nl/news/663(...)egaal_betast%27.html
Jeez, iedereen weet toch dat dat bijna standaard gebeurt
Wat dacht je van vrouwen aan wie wél toestemming is gevraagd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:45 schreef MarkG het volgende:
Hoe wil je t dan leren sjaakie?
Dit gebeurt ook vooral (of eik alleen maar) bij OKs met gynaecologische of rectale problematiek. Het gaat er niet om om een perfect normale vagina te voelen, dat voel je bij je praktisch onderwijs wel bij die vrouwtjes die daarvoor betaald krijgen. Het gaat erom dat je de pathologie voelt. Als er net al 2 doktoren in gevoeld hebben (wat wel moet in het kader van de OK) dan lijkt het ineens heel niet zo raar meer als die arts aan de meekijkers (meestal 1 tot 3 studenten) zegt dat ze ook eens moeten voelen. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen, zoals oa in dat bericht wel gesuggereerd wordt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:02 schreef Repeat het volgende:
Meekijken, tuurlijk geen probleem, meedoen aan de operatie als het bij de operatie past, prima, maar dit soort dingen die totaal niks te maken hebben met de reden waarom die persoon daar ligt![]()
Leiden?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef Hoolaa het volgende:
vandaag met het blok begonnen. ze gingen echt letterlijk uitleggen hoe je het gemiddelde van de cijfers 6 , 4 en 2 uitrekent :S
A) open Excelquote:Op maandag 30 januari 2006 14:59 schreef Hoolaa het volgende:
vandaag met het blok begonnen. ze gingen echt letterlijk uitleggen hoe je het gemiddelde van de cijfers 6 , 4 en 2 uitrekent :S
Ik deed in mijn vrije tijd samen met paar andere mensen een computergame in elkaar knutselen . Erg moeilijk.. anyways, dat was al genoeg voor mij om binnen te komen. Verder is SLIJMEN van belang:P , en wees origineel! Aangezien die bijzondere prestaties bij jou redelijk goed zitten zou ik zeggen : slijm er op los ( wel creatief en origineel)quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:54 schreef kikisantema het volgende:
Ik heb vandaag de brief van de VU voor de decentrale selectie gekregen...![]()
De onderdelen:
D. Werkervaring in de gezondheidszorg
E. Bestuurlijke en/of organiasatorische ervaring
F. Bijzondere prestaties
En dan nog de motivatie in een betoog van max. 200 woorden
Dus dan moet ik maar snel allerlei referenties gaan regelen...
Zelf dacht ik aan: huisartsstage, laptopklas opleiding, leerlingenparlement, VWO 2/3 gecmbineerd enz..
ZIjn er meer mensen die nog decentrale selectie gaan doen, of al gedaan hebben? En wat hebben jullie allemaal opgegeven? De motivatie is bij mij het minste probleem! Hoe ging dat bij jullie? En was je door naar de 2e ronde?
Ik ben benieuwd....
Ach, ik vind het leervragen-/leerdoelensysteem juist wel handig. Die vragen definiëren precies wat je moet weten (leerdoelen dus) voor de toets.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:49 schreef einfach_mich het volgende:
En die leervragen laat ik helemaal varen, als zelfs de colleges (afgelopen woensdag...) al niet duidelijk zijn.
dit haalde ik van de site van de universiteit leidenquote:Daarentegen hebben studenten die voor de opleiding van hun eerste keuze worden uitgeloot en dan alsnog voor biomedische wetenschappen willen kiezen, maar een zeer kleine kans te worden toegelaten. Alleen als er plaatsen over zijn na de eerste loting, zal er een tweede lotingsronde plaatsvinden.
je loot dus voor ieder van de 3 univeristeiten die je opgeeft?quote:Er mag maximaal drie keer meegedaan worden aan de lotingsprocedure
per jaar, je mag 3 jaren meeloten.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:54 schreef the_jasper het volgende:
je loot dus voor ieder van de 3 univeristeiten die je opgeeft?
Je loot in eerste instantie voor of je uberhaupt mag beginnen aan de studie. Als je bent ingeloot, wordt je ingedeeld op een uni, waarbij wordt gekeken naar het lijstje wat jij hebt opgegeven. (Als je echt enorm pech hebt vul je Groningen in maar wordt je geplaatst in Maastricht.)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:54 schreef the_jasper het volgende:
je loot dus voor ieder van de 3 univeristeiten die je opgeeft?
van:
http://www.lumc.nl/5050/g(...)ng/numerusfixus.html
als het maken van een computergame ook al zorgt voor het toelaten voor geneeskunde zakt daarbij de VU nóg lager in mijn aanzienquote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:23 schreef DR787 het volgende:
[..]
Ik deed in mijn vrije tijd samen met paar andere mensen een computergame in elkaar knutselen . Erg moeilijk.. anyways, dat was al genoeg voor mij om binnen te komen. Verder is SLIJMEN van belang:P , en wees origineel! Aangezien die bijzondere prestaties bij jou redelijk goed zitten zou ik zeggen : slijm er op los ( wel creatief en origineel)![]()
p.s: ben wel door uitgenodigd voor decentrale selectie maar heb het niet gehaald om dat ze dat weer perse nodig vonden om ze in de herkansingsweken te plannen met al die stress etc. Who cares ben toch ingeloot![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |