Ja, we hebben al luxaflex hangen maar vinden het gezelliger als we 's-winters de gordijnen kunnen dichtdoen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:16 schreef Oblivion het volgende:
Wil je perse alleen maar gordijnen?
Of...?
Oh okay....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:19 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
[..]
Ja, we hebben al luxaflex hangen maar vinden het gezelliger als we 's-winters de gordijnen kunnen dichtdoen.
De gordijnen komen voor de luxaflex te hangen.
We zijn vanmiddag bij de "gordijnenboer" geweest en die zie precies hetzelfdequote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:50 schreef Pissie het volgende:
Ik heb toevallig vandaag gordijnen besteld voor in de woonkamer en voor de voordeur. Wij hebben bij de voordeur en de achterdeur de gordijnen laten voeren tegen de kou en die hangen echt vanaf het plafond tot aan de grond. Bij het raam komen ze tot net over de vensterbank te hangen, zodat de radiator vrij blijft, anders is het zonde van je warmte. Wij hebben de gordijnen ook als extra, en het staat gezellig. Wij hebben in de woonkamer ook al rolgordijnen hangen.
Ik zou je dus aanraden om alleen voor gordijnen tot aan de grond te gaan op een plek waar er geen radiator achter verdwijnt. Anders heeft je radiator ook geen zin meer en blijft de warmte achter je gordijn hangen. Of dat eventueel met een dunner gordijn te verhelpen is.... Ik moet zeggen, dat wij in de slaapkamer idd ook buiten de luxaflex om nog hele dunne katoenen gordijnen (lijkt op voile) hebben hangen die wel tot op de grond komen. Maar dat is de slaapkamer en daar hoeft het toch nooit echt warm te zijn, dus dan kan dat wel aangezien de verwarming hier niet constant aanstaat. Ik denk dat je als je het echt tot op de grond wil, je moet kiezen voor zo dun mogelijke stof, aangezien daar de warmte misschien doorheen kan komen. Ik had ook in mijn oude huis mijn gordijnen tot net boven de verwarming, en dat beviel me prima. Ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt, en succes met beslissen!
1 een radiator heeft geen stralingswarmte, maar convectiewarmte. (luchtcirculatie, warme stijgt op)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:47 schreef mighty_myte het volgende:
erboven is effectiever, dan heb je nog wat warmte van de straling van de radiator.
achter de gordijnen verlies je aardig wat warmte naar buiten.
de koude lucht kan het beste gewoon achter het gordijn langs de radiator stromen
en dan weer opstijgen na opwarming. met lange gordijnen heb je minder luchtstroming.
Moet je eens aan je ramen voelen... Als die warm zijn, stook je voor de mussen!quote:Op zondag 22 januari 2006 12:45 schreef techwim het volgende:
[..]
Bij mij thuis werkt het zo perfect in ieder geval, laag energie verbruik![]()
Wat een ENORME onzin vertel je daar eigenlijk, nu ik het nog eens nalees... Ik laat het bij punt 1., maar de rest van je punten is ook totale onzin.....quote:Op zondag 22 januari 2006 12:45 schreef techwim het volgende:
[..]
1 een radiator heeft geen stralingswarmte, maar convectiewarmte. (luchtcirculatie, warme stijgt op)
De oudste radiatoren van staal of gietijzer die gaven door de massa van het product stralingswarmte af. Nieuwe radiatoren hebben weinig massa en zijn gemaakt op convectie.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat een ENORME onzin vertel je daar eigenlijk, nu ik het nog eens nalees... Ik laat het bij punt 1., maar de rest van je punten is ook totale onzin.....
Waar denk je dat de naam "radiator" vandaan komt? "to radiate" ==> stralen!
En dat is ook de reden dat je naast of onder een radiator warmte voelt.
De hoeveelheid uitgestraalde warmte is een functie van de vierde (!!) macht van de (absolute) temperatuur. Dus hoe warmer, hoe meer straling ten opzichte van convectie.
Het gaat er niet om of de ramen warm of koud zijn. Het gaat om een warmte gordijn te creëren, voor de plek waar de kou vandaan komt.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Moet je eens aan je ramen voelen... Als die warm zijn, stook je voor de mussen!
Haal dat "tech" uit je naam.... De massa van een object heeft NIETS met de warmtestraling te maken. Het enige wat daarvoor uitmaakt is het oppervlak.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:12 schreef techwim het volgende:
[..]
De oudste radiatoren van staal of gietijzer die gaven door de massa van het product stralingswarmte af. Nieuwe radiatoren hebben weinig massa en zijn gemaakt op convectie.
Test dit eens met een temperatuurmeter (20 cm afstand) voor en boven de radiator.
Dat zal bewijzen dat de stralingswarmte nihil is.
Fout. Het gaat er om om te zorgen dat de kamer warm blijft, bij een zo klein mogelijk energieverbruik. Anders kan je je verwarming ook wel buiten zetten, zorgen dat er warme lucht om je huis blijft hangen.....quote:Op zondag 22 januari 2006 13:13 schreef techwim het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of de ramen warm of koud zijn. Het gaat om een warmte gordijn te creëren, voor de plek waar de kou vandaan komt.
Misschien moet je dit eerst eens lezen, voordat je nog meer van die slimme opmerkingen maakt.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Haal dat "tech" uit je naam.... De massa van een object heeft NIETS met de warmtestraling te maken. Het enige wat daarvoor uitmaakt is het oppervlak.
Hier ga ik maar niet op in, duidelijker als ik gedaan heb kan ik het niet meer uitleggen voor je...quote:Op zondag 22 januari 2006 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. Het gaat er om om te zorgen dat de kamer warm blijft, bij een zo klein mogelijk energieverbruik. Anders kan je je verwarming ook wel buiten zetten, zorgen dat er warme lucht om je huis blijft hangen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |