Om diezelfde reden (hoewel geen erker) heb ik gekozen voor rolgordijnen en daarvoor een rail met lange gedessineerde vitrages. Als je indd. dikke gordijnen neemt heb je wienig aan je CV.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Je zou denken dat de koude-uitstraling van ruiten wordt tegengehouden door gordijnen ja... maar wellicht is die koudegeleiding er gewoon nauwelijks meer met dubbelglas? Alhoewel: ook een ruit van dubbelglas voelt gewoon kil aan aan de binnenkant.
Nu het toch over gordijnen gaat (ik maak even schaamteloos gebruik van je topic Aventura): weet iemand hoe je dat het mooiste doet in een erker mét radiatoren onder de ramen? Korte gordijnen zijn niet erg mooi (dan bungelen ze zo'n end boven de vloer), maar lange houden de warmte van je verwarming tegen. Wie weet iets briljants?
Mijn moeder had zomer en winter gordijnen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Nu het toch over gordijnen gaat (ik maak even schaamteloos gebruik van je topic Aventura): weet iemand hoe je dat het mooiste doet in een erker mét radiatoren onder de ramen? Korte gordijnen zijn niet erg mooi (dan bungelen ze zo'n end boven de vloer), maar lange houden de warmte van je verwarming tegen. Wie weet iets briljants?
Dát briljante idee zocht ik dusquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn moeder had zomer en winter gordijnen.
's Zomers lang omdat het dan voor de warmte niet uit maakte en 's winters de korte.
Een optie kan zijn dat je kort en lang overelkaar heen doet, dus een dubbele laag. Een dikke korte en een wat dunnere voile, daar zal warmte mss sneller doorheen kunnen.Nog een andere optie is iets van luxaflex, vouwgordijnen oid voor de ramen... Maar daar ben ik zelf geen fan van in de woonkamer.
Ik zou de radiator mooi wegwerken met een mooie brede vensterbank.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat voor kleur ga je nemen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:13 schreef Aventura het volgende:
Je hoort altijd dat warmte door ramen heen 'ontsnapt'. Met die gedachte voor ogen toog ik gisteren eens naar een gordijnzaak. Ik wil nl. rolgordijnen laten bevestigen in mijn woonkamer. In eerste instantie dus om kou te weren en warmte binnen te houden, maar ook voor het sfeereffect.
Nou vroeg ik of rolgordijnen isoleren en zo ja, beter of slechter dan gordijnen. Tot mijn verbazing zei deze dat het niet zoveel uitmaakt of je iets voor je raam hangt of niet, zeker als je dubbel glas en goed sluitende kunststof kozijnen hebt. Maar ik heb altijd geleerd dat je glas moet bedekken.
Wat is er nou waar?
Ik heb heel mooie gezien in de luxaflex VT wonen-collectie. Die zijn niet effen, maar hebben een soort diapositief heel vaag bloemmotief (klinkt tuttig, maar je moet 't zien).quote:Op woensdag 30 november 2005 10:21 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat voor kleur ga je nemen?
Wij hebben beneden dubbel glas en boven enkel en het verschil is heel duidelijk te merken.
Boven zijn dus vaak de gordijnen dicht! En beneden juist niet.
Brede vensterbank zit er al geloof ik en de radiatoren zitten verstopt achter bioscoopstoelen straks. Dus die zie je gelukkig niet meer. Op zich is het wel een idee om de luxaflex gewoon op te hangen, maar het leek mij juist weer zo gezellig om echt de gordijnen weer eens dicht te hebben (is zo knus). Want om de inkijk of zo gaat het niet (zit nog een grote voortuin met bushbush voor).quote:Op woensdag 30 november 2005 10:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik zou de radiator mooi wegwerken met een mooie brede vensterbank.
Lange dubbele gordijnen. En dan gewoon leuke houten luxaflexen ophangen.
Gordijnen gewoon met embrassen vastzetten, 's avonds die houten dingen naar beneden.
Trouwens als je een mooie brede vensterbank hebt, dan kunnen daar ook kortere gordijnen op rusten, dan hangen ze ook niet in het luchtledige.![]()
Easy Living 41 %quote:Op woensdag 30 november 2005 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Easy Living 69 %
Modern Rustic 15 %
New Romance 15 %
Simple Chic 0 %
Om precies te zijn. En kennelijk toch iets anders geklikt dan straks want het is nu 69%
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:02 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Easy Living 41 %
Modern Rustic 33 %
Simple Chic 16 %
New Romance 8 %
Nou ja... Zo afwijkend zijn de lijstjes ook weer niet. Misschien is er nog hoop.![]()
...voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |