abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34310760
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je lokt het zelf dan ook aardig uit he?
Waarom? Men kan toch lezen en nadenken? Ik heb nog een enkele keer gezegd dat ik verkrachting goedkeur.
pi_34310773
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Man besef je niet dat dit soort pogingen om mijn stelling onderuit te halen simpelweg te eenvoudig zijn om te weerleggen? Dit is GEEN argument!

Zou ik het leuk vinden? Nee, natuurlijk niet! Zou ik er een trauma aan overhouden? Ja, waarschijnlijk wel! Is het slecht? In MIJN ogen, maar niet in de ogen van die mannen. Het is een waarde-oordeel en die is subjectief. De we verkrachting afkeuren is het gevolg van een sociale evolutie zoals onze samenleving die heeft doorgemaakt. Het is heel goed denkbaar dat verkrachting wel wordt geaccepteerd in een samenleving... sterker nog, die samenlevingsvormen bestaan gewoon!
Dat klopt inderdaad, die samenlevingsvormen die bestaan. Maar in hoeverre zijn mensen in zo'n samenleving vrij om verkrachting te accepteren als goed... dat is dan de volgende vraag.

En nee, ik kwam niet met een argument, omdat ik de vraagstelling binnen onze samenleving volslagen ziek vind. Het zou niet eens een punt van discussie mogen zijn, maar helaas, of gelukkig, ook daarin zijn we vrij...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_34310787
Dude je weet zelf t antwoord al waarom vraag je t dan nog??
Je hebt gelijk en nu?
Why do we always come here
I guess we'll never know
It's like a kind of torture
To have to watch the show
pi_34310794
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom? Men kan toch lezen en nadenken? Ik heb nog een enkele keer gezegd dat ik verkrachting goedkeur.
Je bent er wel mee bezig gezien je postgeschiedenis. Het is meer dan zomaar een stelling. Het houdt je bezig.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:03:02 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34310795
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is een gebrek aan abstractievermogen aan de kant van de geïrriteerden, daar kan ik niets aan doen. Beschouw deze topic in dat geval vooral als een educatieve.
Het enige wat dit topic ventileert is jouw gebrek aan inlevingsvermogen. Abstractievermogen kan je testen door middel van wiskunde, niet door middel van discussies over moraliteit.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:03:05 #131
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310798
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:02 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Macht, Kleding, Uitdagend gedrag, dit heeft er allemaal mee te maken ook in relaties hoor !
Hmm, nou in mijn geval was dat dus niet zo. Dat van die kleding.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34310806
Maar waarom is iedereen nou zo tegen ''FuifDuif'' ???

Hij keurt verkrachting echt niet goed hoor !
pi_34310823
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef MissBliss het volgende:
Nou idd, gisteren riep je nog hele andere dingen.
Ik vind het dragen van uitdagende kleding in het openbare leven inderdaad ook niet wenselijk en kan het mij indenken dat iets dergelijks bepaald ander onwenselijk gedrag uitlokt. Met andere woorden: het één vraagt inderdaad om het ander.
pi_34310849
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef Sander170 het volgende:

Lees zijn postgeschiedenis eens goed door zou ik zeggen. Als je het dan nog steeds een joviale kerel vindt, hoor ik het wel

pi_34310852
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat zegt toch nul komma nada over een moraal?
Zeker wel, moraal is een verzameling sociale spelregels: wat mag wel, wat mag niet? Bij dergelijke apensoorten werkt het ook zo.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:04:33 #136
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310857
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik vind het dragen van uitdagende kleding in het openbare leven inderdaad ook niet wenselijk en kan het mij indenken dat iets dergelijks bepaald ander onwenselijk gedrag uitlokt. Met andere woorden: het één vraagt inderdaad om het ander.
En ik vind dat ik net zo goed in mn blote reet over straat kan lopen maar dat nee nee betekent.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34310872
quote:

Dát weet ik zo net nog niet, hij hult zich met name in vaagheid.

Waar de discussie eigenlijk over gaat: "Zijn wij moreel superieur aan andere culturen waar ongelijke "relaties" tussen mensen normaal zijn"

Oftewel mag een arabier van 40 zijn "vrouw" van 14 zwanger schoppen?

Mijn antwoord: Ja.
pi_34310879
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Hmm, nou in mijn geval was dat dus niet zo. Dat van die kleding.
Nou, dat kan best en dat geloof ik ook, ik bedoel maar je hebt zoveel verkachtingen tegenwoordig.

Zelf al die groepsverkrachtingen schijnen nu al in te zijn
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:05:21 #139
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34310887
quote:

quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:03 schreef FuifDuif het volgende:
Met andere woorden: het één vraagt inderdaad om het ander.
QED.
Overigens ben ik niet tegen Fuifduif maar tegen het feit dat dit topic nog steeds open is.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34310888
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zeker wel, moraal is een verzameling sociale spelregels: wat mag wel, wat mag niet? Bij dergelijke apensoorten werkt het ook zo.
Verhul je niet achter dit soort algemeenheden... wat is de reden dat je dit soort sicko-stellingen als topic neerzet? Het is geen algemene discussie over goed- en kwaad, het gaat telkens om seks en machtsposities daarbinnen.

pi_34310892
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:56 schreef JeroenMeloen het volgende:
Allemachtig wat een drogredenatie zeg!
Als de een ja zegt en de ander nee wil dit niet zeggen dat ze beiden ongelijk hebben drollie!

Als ik iemand vermoord en ik vind dat prima en de ander niet, wie heeft er dan gelijk?
Geen van beiden, gelijk is ook een subjectief begrip namelijk. Het gaat om de kosten en de baten.
pi_34310919
En wat betreft de kledij... Grow up. In andere landen lopen mensen in hun nakie rond..
Why do we always come here
I guess we'll never know
It's like a kind of torture
To have to watch the show
pi_34310929
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef rundje het volgende:

[..]

Sukkel
.
pi_34310933
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:02 schreef FuifDuif het volgende:
als je echt zo naïef bent, dan is het misschien beter dat je je stellingen voortaan laat proeflezen. je hoeft echt niet al te veel inzicht te hebben om te voorzien dat zo'n topic uit de hand loopt. je kunt natuurlijk nog 'bestialiteit, goed of slecht'? 'moord, goed of slecht?' 'mensen met aids besmetten, goed of slecht?', 'verplichte sterilisatie, goed of slecht?' 'gedwongen euthanasie, goed of slecht?' kunnen openen, allemaal met goed en slecht in de absolute betekenis, maar ik voorspel dat ze geen van allen een intellectueel succes worden. en als je niet ziet welke suggesties je wekt met elke titel, dan zou ik dat proberen een beetje te kweken. want ze zijn wel degelijk minder handig gekozen dan iets als: 'is goed en slecht absoluut'?
lastertongen en kwaadsprekers die mij woorden en denkbeelden in de mond leiden die mij vreemd zijn joegen mij weg. tot een volgend leven.
pi_34310952
Ik heb het FuifDuif nog niet horen zeggen dat hij verkrachting goed keurt, dus in mijn ogen is het een normaal mens hoor !
pi_34310956
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:06 schreef egoipse het volgende:

[..]

als je echt zo naïef bent, dan is het misschien beter dat je je stellingen voortaan laat proeflezen. je hoeft echt niet al te veel inzicht te hebben om te voorzien dat zo'n topic uit de hand loopt. je kunt natuurlijk nog 'bestialiteit, goed of slecht'? 'moord, goed of slecht?' 'mensen met aids besmetten, goed of slecht?', 'verplichte sterilisatie, goed of slecht?' 'gedwongen euthanasie, goed of slecht?' kunnen openen, allemaal met goed en slecht in de absolute betekenis, maar ik voorspel dat ze geen van allen een intellectueel succes worden. en als je niet ziet welke suggesties je wekt met elke titel, dan zou ik dat proberen een beetje te kweken. want ze zijn wel degelijk minder handig gekozen dan iets als: 'is goed en slecht absoluut'?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:07:57 #147
71115 Rnej
I walk the line
pi_34310972
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Geen van beiden, gelijk is ook een subjectief begrip namelijk. Het gaat om de kosten en de baten.
nja dan heb je dus zelf al antwoord gegeven....
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:08:23 #148
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34310982
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:07 schreef Sander170 het volgende:
Ik heb het FuifDuif nog niet horen zeggen dat hij verkrachting goed keurt, dus in mijn ogen is het een normaal mens hoor !
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:02 schreef 14.gif het volgende:
Vrouwen horen zich te bedekken als ze het huis uit gaan
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En anders mag ze op straat worden aangerand.
Uit het topic waar dit topic uit voortkomt dus.
Ziggy played guitar
pi_34310991
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ik denk dat TS zelf eens moet praten met een persoon die verkracht is geworden, dan kan hij zelf oordelen of het slecht is of niet. Voor mij blijft het gewoon slecht!
Zucht........ ik heb al een aantal keer duidelijk aangegeven dat ik verkrachting afkeur. Leer... eens... le-zen! Ik vind het heel erg dat sommigen er slachtoffer van worden. Ik ben sociaal bewogen en geef veel om mijn medemens. Maar... ik besef dat het een mindset is door een internalisering van waarden en normen uit mijn omgeving. Ik pretendeer op geen enkele wijze dat mijn gevoel en mening superieur zijn aan die van een verkrachter... op het universele niveau.
pi_34311033
Hij keurt het gewoon af hoor (Mensen begin eens met lezen en niet te snel graag) ! ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')