Breezer figuur dusquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:54 schreef Barthez het volgende:
Ik wou graag fatsoenlijke antwoorden, sorry voor mijn nederlands taalgebruik, maar achter de computer heb ik mijn eigen typ-taal ontwikkeld, zeg maar gerust MSN taaltje!
Ja, ik denk zeker dat je recht hebt op zorgtoeslag. Aanvragen dus!quote:Op zondag 22 januari 2006 14:26 schreef OoAstridoO het volgende:
Ik heb hetzelfde als TS, en wij krijgen een scholierentegemoetkoming van de ibg julius omdat wij 18 zijn en dan geen kinderbijslag meer krijgenen zodra we naar een HBO of WO gaan krijgen we stufi en een OV , fair enough
maar ik vraag me ook af op ik recht heb op zorgtoeslag boven dat van de ibg
403 dacht ik.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
gewoon aanvragen, mocht je uiteindelijk geen recht erop hebben dan moet je het hooguit terug betalen. Maximale zorgtoeslag is 450 euro geloof ik dus dat mag geen naam hebben.
Student?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
Is er iemand die me kan helpen?
Ik krijg de basistoelage en een aanvullende toelage. Betekent dat dat ik geen vergoeding voor de verzekering krijg van de IB-Groep? In de brief die ik er bij krijg staat namelijk geen verhoging van m'n toelage oid.
volgens mij heeft de IBG voor iedereen standaard de basisbeurs verhoogd met iets van 15 euro, dus neem aan dat jij die 15 euro extra ook gewoon krijgtquote:Op zondag 22 januari 2006 19:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
Is er iemand die me kan helpen?
Ik krijg de basistoelage en een aanvullende toelage. Betekent dat dat ik geen vergoeding voor de verzekering krijg van de IB-Groep? In de brief die ik er bij krijg staat namelijk geen verhoging van m'n toelage oid.
Iedereen kan zorgtoeslag krijgen. Gewoon even bellen met de Belastingdienst.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:27 schreef Thomas B. het volgende:
effe ander vraagje...
ik heb nog steeds geen zorgtoeslag aangevraagd omdat mn pa zegt dat ie daar teveel voor verdient. Nou heeft ie best een aardig salaris maar ook geen het ook geen rockefellar. Terwijl ik toch een beetje het idee heb dat bijna iedereen die zorgtoeslag kan krijgen. Ben 18, krijg iets van 95 euro stufi per maand en woon nog thuis en zit nog op school.... heb ik daar dan recht op?
als je 18 bent moet je het gewoon zelfstandig aanvragen en gaat het dus niet om wat je vader verdient maar om wat jezelf verdient, dus ik zou het gewoon aanvragen!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:27 schreef Thomas B. het volgende:
effe ander vraagje...
ik heb nog steeds geen zorgtoeslag aangevraagd omdat mn pa zegt dat ie daar teveel voor verdient. Nou heeft ie best een aardig salaris maar het is ook geen rockefellar. Terwijl ik toch een beetje het idee heb dat bijna iedereen die zorgtoeslag kan krijgen. Ben 18, krijg iets van 95 euro stufi per maand en woon nog thuis en zit nog op school.... heb ik daar dan recht op?
Bullshit!quote:Op zondag 22 januari 2006 19:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
als je 18 bent moet je het gewoon zelfstandig aanvragen en gaat het dus niet om wat je vader verdient maar om wat jezelf verdient, dus ik zou het gewoon aanvragen!
Nee, voor de zorgtoeslag wordt alleen gekeken naar het inkomen van de aanvrager en een eventuele zorgtoeslagpartner. Niet naar het inkomen van de ouders.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:56 schreef gateway het volgende:
[..]
Bullshit!
Als je nog thuis woont heeft het wel degeijk met het inkomen van je ouders te maken!!! (enneuh, ze kijken 2 a 3 jaar terug (dus in 2005 kijken ze naar het inkomen van je ouders in 2002-2003.....)
ik zou je er maar eens wat beter in gaan verdiepen dan, want dat is dus NIET WAARquote:Op zondag 22 januari 2006 22:56 schreef gateway het volgende:
[..]
Bullshit!
Als je nog thuis woont heeft het wel degeijk met het inkomen van je ouders te maken!!! (enneuh, ze kijken 2 a 3 jaar terug (dus in 2005 kijken ze naar het inkomen van je ouders in 2002-2003.....)
Waarom heb je het eigenlijk niet al vorig jaar aangevraagd?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:28 schreef Thomas B. het volgende:
ga gewoon die belastingtoko 's effe bellen... zij horen het mij tenslotte makkelijker te maken...
-edit-
wat een aardige mevrouw bij de belastingdienst
Ik heb er gewoon recht op zei ze... ze zou niet weten waarom niet. Ze heeft een formulier opgestuurd alleen beetje jammer dat het 8 weken duurt voor zoiets verwerkt is
ik zei het tochquote:Op maandag 23 januari 2006 13:28 schreef Thomas B. het volgende:
ga gewoon die belastingtoko 's effe bellen... zij horen het mij tenslotte makkelijker te maken...
-edit-
wat een aardige mevrouw bij de belastingdienst
Ik heb er gewoon recht op zei ze... ze zou niet weten waarom niet. Ze heeft een formulier opgestuurd alleen beetje jammer dat het 8 weken duurt voor zoiets verwerkt is
omdat ik best een luie donder ben met dit soort dingenquote:Op maandag 23 januari 2006 13:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom heb je het eigenlijk niet al vorig jaar aangevraagd?
Dan moet je ook niet zeuren dat je er nog 8 weken op moet wachten.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
omdat ik best een luie donder ben met dit soort dingen
Ja, dat is het, of zo.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:16 schreef Lady-MOH het volgende:
Ik krijg maar 33 euro per maand trg van belasting en mij loon is 400 euro.
Die mensen daar geven iedereen gewoon iets zodat iedereen niet zeurt ofzo
ik heb op het moment ook geen vast werk, werk op basis van 0 uren contract waar ik vroeger vakantiewerkdeej. Heb 7000 euro ingevuld, omdat het tot 15000 euro toch allemal hetzelfde is.... oftewel: ik heb beetje geschat wat ik zou verdienen, volgens mij kan je dat later aanpassen, of de belastingdienst past dat voor je aan, geen id....quote:Op maandag 23 januari 2006 14:52 schreef Thomas B. het volgende:
Maar wat moet je invullen als je af en toe een baantje hebt waar je een paar tientjes mee verdient? Heb op het moment geen werk, maar dat kan over een paar weken weer anders zijn...
als je inkomen verandert dan moet je dat zelf doorgeven aan de belastingdienst ( stond op aanmeldingsbrief)quote:Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef gateway het volgende:
[..]
ik heb op het moment ook geen vast werk, werk op basis van 0 uren contract waar ik vroeger vakantiewerkdeej. Heb 7000 euro ingevuld, omdat het tot 15000 euro toch allemal hetzelfde is.... oftewel: ik heb beetje geschat wat ik zou verdienen, volgens mij kan je dat later aanpassen, of de belastingdienst past dat voor je aan, geen id....
staat er geen FAQ op de belastingdienst site of op toeslagen.nl ??
De Belastingdienst kijkt naar je bruto jaarinkomen. Als dat boven de 25.000 per jaar is, heb je geen recht meer op zorgtoeslag. Zolang je minder verdient dan 17.500 bruto per jaar, blijf je recht houden op de volle mep. Ik denk niet dat je daar boven zult komen, dus je hoeft je geen zorgen te maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:52 schreef Thomas B. het volgende:
Maar wat moet je invullen als je af en toe een baantje hebt waar je een paar tientjes mee verdient? Heb op het moment geen werk, maar dat kan over een paar weken weer anders zijn...
Dat heeft met afronding te maken. De Belastingdienst betaalt alleen hele bedragen. Als je je jaarbedrag (zie je beschikking) door 12 deelt, zul je zien dat er een getal met cijfers achter de komma uitkomt. De ene maand ronden ze het af naar boven, de andere maand naar beneden. Uiteindelijk krijg je dus wel waar je recht op hebt.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:24 schreef meami het volgende:
Ik zou 34 euro moeten krijgen. Januari kreeg ik die ook, nu krijg ik 1 euro minder ineens
Kloptquote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat heeft met afronding te maken. De Belastingdienst betaalt alleen hele bedragen. Als je je jaarbedrag (zie je beschikking) door 12 deelt, zul je zien dat er een getal met cijfers achter de komma uitkomt. De ene maand ronden ze het af naar boven, de andere maand naar beneden. Uiteindelijk krijg je dus wel waar je recht op hebt.
Oke maar ik heb dus echt _geen_ idee hoeveel er bij mij jaarlijks binnenkomt... heb op het moment ook geen bijbaantje dus ik kan er echt niks over zeggen. Ik neem ook aan dat ze alleen willen weten hoeveel je VERDIENT... dus wat je van een baas ontvangt. Nou, das niet veel bij mij dus...quote:Op maandag 23 januari 2006 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De Belastingdienst kijkt naar je bruto jaarinkomen. Als dat boven de 25.000 per jaar is, heb je geen recht meer op zorgtoeslag. Zolang je minder verdient dan 17.500 bruto per jaar, blijf je recht houden op de volle mep. Ik denk niet dat je daar boven zult komen, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |