abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36853561
Een meisje dat ik ken heeft een fobie voor de plaatjes en strepen die je op een zwembad bodem ziet staan. Ze durft echt het water niet in als er van die dingen op de tegels staan. Best irritant.
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:43:19 #227
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_36853704
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:37 schreef ModeLiefje het volgende:
Een meisje dat ik ken heeft een fobie voor de plaatjes en strepen die je op een zwembad bodem ziet staan. Ze durft echt het water niet in als er van die dingen op de tegels staan. Best irritant.
hmm volgens mij had ik dit vroeger als klein menneke een beetje, die strepen waren nl. donker en dat was dan "eng" ofzo..

nu geen last meer van iig
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_37829311
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:55 schreef superpoedel het volgende:
De fobie die ik heb is waarschijnlijk de meest vreemde ooit, ik ben ontzettend bang voor paddestoelen.Zodra de herst begint is het weer paniek. Het ergst zijn vliegenzwammen, de gedachte dat ik eentje kan zien maakt me gek. Vorig jaar (was toen 23) groeide er eentje langs de kant van de weg. Ik moest er van mezelf heen om van de angst af te komen, halverwege kon ik nog alleen maar huilen en bij kei hard weggelopen. Niemand weet waar dit vandaan komt, maar zou er graag vanaf zijn.

P.s. jajaja, ik weet dat er geen kaboutertjes wonen, dat paddestoelen me niet kunnen aanvallen of zoiets.
Ik heb exact hetzelfde! Ik heb het al zo lang ik me kan herrineren, en ik schaam me er eigenlijk nogal voor, dus heb ik het zelfs aan m'n beste vriendinnen niet verteld. Als we samen gaan eten is dat nogal een probleem. Ik heb ze wijsgemaakt dat ik geen champignons lust, maar dan moet ik er omheen eten, en zelfs dat vind ik al erg.
Ook bladerde ik laatst een tijdschrift door, en ineens kwam ik bij een paar pagina's waar levensgroot de meest vreemde paddestoelen stonden (knalblauw e.d.). Ik schrok me wild en legde het tijdschrift meteen weg. Om de een of andere reden - waarschijnlijk om voor mezelf te bewijzen dat ik het kon - probeerde ik later weer te kijken, maar ik kon het echt niet.
Bosspellen zijn ook een ramp. Laatst was ik op kamp met een clubje, en toen gingen ze een spel doen waarbij je geblinddoekt door het bos geleid moest worden. Gelukkig kon ik me daaruit redden en gewoon over het pad teruglopen, maar ik was wel behoorlijk bang...
We hebben thuis ook katten, die af en toe naar buiten mogen. Normaal heb ik daar geen problemen mee, maar laatst zag ik een enorme paddestoel in de tuin, en toen durfde ik de katten een paar dagen niet aan te raken, uit angst dat ze een paddestoel hadden aangeraakt.
Ook ik heb trouwens geen idee waar mijn fobie vandaan komt.
pi_37831510
Ik heb een lijkenfobie. Ik word misselijk als ik in een mortuarium naar een overledene moet kijken, maar ook bij plaatjes of in films. En als ik in het donker op plekken kom waar een lijk gedumpt zou kunnen zijn, krijg ik trilbenen.
Ik haat de confrontatie met dode, bleekwitte, stijve mensen.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_37832079
Ik denk dat iedereen daar eigenlijk wel een heel naar gevoel bij heeft?
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_37832121
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:34 schreef requiem4adream het volgende:
Ik denk dat iedereen daar eigenlijk wel een heel naar gevoel bij heeft?
ja, maar ik word er echt hysterisch van.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_37835669
slangen, zelfs op tv zijn ze eng:(
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_37837304
paar van de tienduizend fobieen die ik heb:

-thuiskomen in een donker huis en iemand dan binnen verwachten.
-insekten....((word ik zwaar panisch van, ja van allemaal))
-liften, en dan woon ik op tien hoog dus ik moet wel
ben es 2 verdiepingen gevallen met de lift.... tottie eindelijk tot stilstand kwam.
-michael meyers-achtige personen zoals mijn broer.
emotieloze psycho moordenaars.
- harde knallen, duik meteen onder de tafel of sluit mezelf op in de douche
- idd jah, het beroemde doucheputje.... dankzij de film it. door deze film had ik als kind zijnde een fobie voor de wc, hij maakte slurpende geluiden, nog steeds, ouwe stortbak. toen er es een wasmand omviel in de badkamer heb ik het uitgegild... IT, brrr jeugdtraumas.
-naar buiten gaan, doe ik liever niet. ga met moeite 2 tot 3 keer naar buiten op een dag.
en dan nog maar een uurtje of 2 ofzo.
- verdrinkingsangst, bang voor water, zelfs douchwater, kan nooit met mn gezicht er onder.

zo heb ik nog tienduizend andere fobieeen.... mja... life is tough, deal with it.
pi_43297491
Even een kickje omdat er toch wel erg leuke en rare fobiën tussen zaten. Life is not tough, it's the way you deal with it
pi_43308641
Ik heb last van infinitifobie, de angst dat uit mijn berekeningen oneindig komt.
pi_43310374
poppen, robots(of iets dat op een mens lijkt maar het niet is), wespen

Vroeger ook liften.
pi_43310962
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef IHVK het volgende:

Vroeger ook liften.
zoals ik al ergens hierboven zei maanden terug:
pediophobia/Automatonophobia: fear of anything that falsly represents a sentient being.

brrr
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_43312649
Dode dieren, vooral kleine zoals muizen, ratten, vogels of van die random dieren die soms op de weg liggen.
Verder ook beetje standaard nagels die over een schoolbord gaan en ook als ik m'n nagels heel kort heb geknipt over droog materiaal zoals papier of een spijkerbroek.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_43313059
Ik ben echt panisch voor lieveheersbeestjes: ik raak verstijfd zodra ik ze zie, ik zou t wel uit willen schreeuwen maar blijf m vol angst volgen, bang dat ie ongezien dichterbij komt. Brrrrrrr, wat ben ik blij als t te koud voor ze wordt!
  dinsdag 7 november 2006 @ 00:31:06 #240
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43313621
Van die bakjes met vlees erin en die dan zijn ingevroren en als er dan wat ijs op het plasticfolie zit.
Als je daar dan overheen gaat...
AAARG dat geluid + gevoel in je vingers. Als ik er aan denk krijg ik altijd kippenvel..

Gek genoeg kan je de hele middag over het bord gaan krassen met je nagels, intereseert me niks.
pi_43313748
het is misschien niet zo'n hele vreemde fobie, maar ik ben als de dood voor de tandarts.
morgen moet ik weer .
Tap tap tap
pi_43313803
ik ben panish bang voor haaien en krokodillen in het zwembad.
ik ben panish bang voor ophanging dmv verstikking (dus niet dmv nek breken zo zeer)
ik ben panish bang voor ganzen
ik ben panish bang om nog eens seksueel geweld tegen mij mee te maken

ik ben echt bang voor harde geluiden en grote mensenmassa's (net niet panish, maar ik houd niet van uitgaan, al probeer ik mezelf er wel zo veel mogelijk mee te confronteren)

ook onder de categorie niet panish maar wel ernstig: ik ben bang om iemand anders seksueel geweld aan te doen, te ver te gaan of zo.

ik ben bang voor graatjes in mijn vis
ik ben bang dat ik s nachts ga slaapwandelen en uit mijn bed val, maar alleen wanneer ik dronken ben (anders niet vreemd genoeg)
ik ben bang dat de wereld om me heen niet echt is (matrix of zo)
ik ben bang om kopje onder te gaan (niet specifiek verdrinken, niet specifiek water, echt kopje onder, water over m'n hoofd).

[ Bericht 33% gewijzigd door Sessy op 07-11-2006 00:52:00 ]
pi_43313847
Ik ben ook bang voor beesten in het zwembad, maar dan voor haaien.

En als ik in een auto zit of bus stel ik me altijd voor hoe pijnlijk het is als ik met m'n tanden zo langs de muur schuur terwijl de bus rijdt. Ah dat lijkt me zo erg .
pi_43313971
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:43 schreef baskabel4 het volgende:
ik heb een fobie voor alle feest en verjaardagen...
dat gedwongen gezellig doen...van mij mogen ze allemaal afgeschaft worden!!!
gezellig ben ik he??
Heb ik ook.

Overigens, een compleet lege ijsbaan heb ik geen bezwaar tegen. Met zwembaden en meertjes ben ik dan wel bang, maar zwembaden durf ik ueberhaupt niet in
pi_43317369
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef IHVK het volgende:

Vroeger ook liften.
Poppen! pasgeleden was op televisie een documentaire over "The Island of the dolls", een of ander Mexicaans eiland dat compleet volhing met poppen. Je zag ze overal, tot in de hoogste boomtoppen. Stuk voor stuk zagen ze er verwaarloosd uit - ze hingen er in weer en wind. En eng dat ik het vond! Waarom weet ik niet eens.
pi_43368527
Ik kan totaal niet tegen programma's zoals Gotcha, Boobytrap en Punk'd ik weet niet waarom maar ik kan er gewoon niet naar kijken geeneens naar luisteren
pi_43369637
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:16 schreef Remzz het volgende:
Ik kan totaal niet tegen programma's zoals Gotcha, Boobytrap en Punk'd ik weet niet waarom maar ik kan er gewoon niet naar kijken geeneens naar luisteren
Haha ik ook niet, kan me echt zo goed inleven of voorstellen hoe het dan echt zou zijn
pi_43370036
Ik ben bang voor voedsel dat in mn beugel kan blijven plakken... Ik ben een tijdje geleden bijna gestikt in een spagettisliertje en sinds die tijd hoef ik dat soort spul niet meer.

En ik ben ook bang om trappen op te lopen. Van trappen af vind ik niet eng, op een balkon staan vind ik niet eng, alleen de trap op. Is dit een vorm van hoogtevrees?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli.
pi_43376414
Ik heb een lichte regenfobie. Zodra het ook maar een beetje spettert hijs ik me meteen in een regenpak. Ik ben als de dood nat te worden met kleren aan. En vroeger als kleuter was ik doodsbang voor andere kleuters. Die rare brabbelende wezentjes die je dan meteen willen aanraken, verschrikkelijk. Ik ging liever met volwassenen om. Inmiddels ben ik wel een beetje over mijn aanrakingangst heen. Maar zeker van mensen die geen naaste familie of relatie zijn kan ik niet meer verdragen dan hooguit een schouderklopje of handdruk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 8 november 2006 @ 23:39:34 #250
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_43380441
Ik kan niet naar operaties kijken op tv en ik kan heel fobisch worden als ik iets over grote harige spinnen heb gezien/gehoord.
Als iemand kartonnen dozen in elkaar vouwt en die wanden schuren langs elkaar, krijg ik kippevel en word ik helemaal trippy. Daar kan ik echt niet tegen dat geluid. Das denk ik de raarste.
Ten slotte houd ik niet van grote mensenmassa's, maar dat is niet echt een fobie.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')