quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:55 schreef superpoedel het volgende:De fobie die ik heb is waarschijnlijk de meest vreemde ooit, ik ben ontzettend bang voor paddestoelen.Zodra de herst begint is het weer paniek. Het ergst zijn vliegenzwammen, de gedachte dat ik eentje kan zien maakt me gek. Vorig jaar (was toen 23) groeide er eentje langs de kant van de weg. Ik moest er van mezelf heen om van de angst af te komen, halverwege kon ik nog alleen maar huilen en bij kei hard weggelopen. Niemand weet waar dit vandaan komt, maar zou er graag vanaf zijn.
P.s. jajaja, ik weet dat er geen kaboutertjes wonen, dat paddestoelen me niet kunnen aanvallen of zoiets.
Ik heb exact hetzelfde! Ik heb het al zo lang ik me kan herrineren, en ik schaam me er eigenlijk nogal voor, dus heb ik het zelfs aan m'n beste vriendinnen niet verteld. Als we samen gaan eten is dat nogal een probleem. Ik heb ze wijsgemaakt dat ik geen champignons lust, maar dan moet ik er omheen eten, en zelfs dat vind ik al erg.
Ook bladerde ik laatst een tijdschrift door, en ineens kwam ik bij een paar pagina's waar levensgroot de meest vreemde paddestoelen stonden (knalblauw e.d.). Ik schrok me wild en legde het tijdschrift meteen weg. Om de een of andere reden - waarschijnlijk om voor mezelf te bewijzen dat ik het kon - probeerde ik later weer te kijken, maar ik kon het echt niet.
Bosspellen zijn ook een ramp. Laatst was ik op kamp met een clubje, en toen gingen ze een spel doen waarbij je geblinddoekt door het bos geleid moest worden. Gelukkig kon ik me daaruit redden en gewoon over het pad teruglopen, maar ik was wel behoorlijk bang...
We hebben thuis ook katten, die af en toe naar buiten mogen. Normaal heb ik daar geen problemen mee, maar laatst zag ik een enorme paddestoel in de tuin, en toen durfde ik de katten een paar dagen niet aan te raken, uit angst dat ze een paddestoel hadden aangeraakt.
Ook ik heb trouwens geen idee waar mijn fobie vandaan komt.