abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:56:08 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_34302916
Laten we het hier eens over rare fobieën gaan hebben. Dan bedoel ik niet 'bang voor spinnen', maar echt vreemde dingen.
TS trapt af:

1) barbiepoppen. Ik heb altijd een hekel gehad aan barbiepoppen, vanwege het materiaal waaruit ze bestaan. Het voelt vies en zweterig aan. Bah.

2) zilveren en gouden kettinkjes. Ik heb deze dingen nooit zelf willen dragen (hoewel ringen, armbanden en oorbellen geen probleem zijn) en ik merk dat iemand anders die ze wel draagt flink in mijn achting daalt.

3) uitgekauwde kauwgom. Als je uitgekauwd ben, spuug je je kauwgom in de prullenbak. Je legt het niet op tafel (nog erger: naast je bord als je gaat eten *ril*) en je speelt er al helemáál niet mee.

4) vooral vroeger kon ik heel erg flippen als iemand etensresten naast zijn mond had zitten. Nu heb ik er beter mee leren leven, maar ik probeer oogcontact met die ander dan toch te vermijden totdat deze zijn mond heeft afgeveegd

Hebben jullie ook van die eigenzinnige fobieën? Post ze hier, of vertel hoe knettergek ik wil niet ben
Niet meer actief op Fok!
pi_34302921
ik heb een hekel aan jankende kinderen
pies on joe toe
pi_34302965
Dat noem ik geen fobieen, maar meer dingen waar je een hekel aan hebt.

Een fobie is dat je ergens zo'n angst voor hebt dat het je hele leven beheerst. Zelfs als er niks is denk je er nog aan.
Die dingen wat jij noemt zijn vrij standaard, hebben zo veel mensen een hekel aan.
pi_34302978
Call it [gezeik]
pi_34302996
Dit lijken mij eerder dingen die een kwestie van smaak zijn, of een bepaalde allicht enigszins obsessieve afkeer ergens van weergeven. Fobieeen zijn meer dat er echt angst of paniek is, bijvoorbeeld arachnafobie, een fobie waar veel vrouwen last van hebben.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:05:16 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_34303005
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat noem ik geen fobieen, maar meer dingen waar je een hekel aan hebt.

Een fobie is dat je ergens zo'n angst voor hebt dat het je hele leven beheerst. Zelfs als er niks is denk je er nog aan.
Die dingen wat jij noemt zijn vrij standaard, hebben zo veel mensen een hekel aan.
ja ok, fobie is misschien wat overdreven, maar ik meen wel serieus dat ik niet lekker meer kan eten als iemand bijv zn kauwgom naast zn bord heeft liggen. Ik ging laatst bijv met een paar mensen in de stad eten. Eentje wist niet waar ie z'n kauwgom kwijt moest en ik heb echt de hele tijd tussen het bestellen door en het eten zelf gedacht van: als 'ie het maar niet naast z'n bord legt. Constant opgelet wat hij met dat kauwgompje deed (ermee in je hand rollen is ook vies immers). Uiteindelijk was ik het vergeten en zag ik het kauwgompje niet meer
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:07:00 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_34303016
Angst voor spinnen beheerst ook niet je hele leven. Ik ben ook bang voor spinnen, maar ik denk echt niet constant: ieihieieh, misschien zit er wel een spinnetje hier. Dat wordt pas geactiveerd als ik echt een spin zie. Dus dan is spinnenangst ook geen echte fobie en kun je pas van een fobie spreken als het echt je hele leven beheerst, bijv. voortdurende angst om over te geven, pleinvrees etc.
Niet meer actief op Fok!
pi_34303044
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:07 schreef Viking84 het volgende:
Angst voor spinnen beheerst ook niet je hele leven.
Het beheerst niet je leven, maar bij veel mensen werkt het wel invaliderend op het moment dat zij een spin (denken te) zien.
quote:
Dus dan is spinnenangst ook geen echte fobie
In klinische zin lijkt het mij geen fobie inderdaad.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:18:42 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34303123
Dat van die kauwgom heb ik ook . Ik ga altijd een beetje kokhalsen ervan, maar zo heel fobie-achtig heb ik het niet. Ik hoef het alleen niet te zien!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34303148
Ik kan niet tegen knijpen in wattan, dan krijg ik ontzettend kippenvel. Een vriend van me heeft dit met het met de nagels over een spijkerstof gaan. Alleen bij het zien krijgt hij al kippenvel en gaat ie door zn lint
pi_34303155
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:18 schreef Falco het volgende:
Dat van die kauwgom heb ik ook . Ik ga altijd een beetje kokhalsen ervan, maar zo heel fobie-achtig heb ik het niet. Ik hoef het alleen niet te zien!
Ik moet zeggen dat ik zelf wel vooroordelen heb tegen jongeren die op kauwgom kauwen en daarbij kauwgomballen blazen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:24:09 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34303190
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik zelf wel vooroordelen heb tegen jongeren die op kauwgom kauwen en daarbij kauwgomballen blazen.
Ohja daar kan ik idd ook niet tegen. Hoe smerig kun je zijn .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34303695
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:56 schreef bonke het volgende:
ik heb een hekel aan jankende kinderen
Nu met transparante user-icon!
pi_34303776
Fobie
Unspoken words were understood
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:00:18 #15
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_34305081
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:02 schreef GF het volgende:
Fobie
Je studeerd toch Nederlands? Dan kun je toch verdomme wel weten dat waar jij het over hebt in de verste verte geen fobieën zijn?
Ik heb al een boek.
pi_34305788
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:00 schreef Rio het volgende:

[..]

Je studeerd toch Nederlands? Dan kun je toch verdomme wel weten dat waar jij het over hebt in de verste verte geen fobieën zijn?
Qoute mij dan niet
Unspoken words were understood
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:35:25 #17
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_34307941
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:28 schreef GF het volgende:

[..]

Qoute mij dan niet
Oeps, nu doe ik het weer!
Ik heb al een boek.
pi_34307967
Ik heb een fobie voor/tegen overgeven.

En ik kan niet tegen die strakke leren handschoenen.

.
pi_34311837
Dat met overgeven heb ik ook. Als ik iemand zie kotsen, moet ik wegkijken anders ga ik meedoen

Wat ook zo goor is (niet echt een fobie) is als je op straat loopt en iemand heeft zijn keel geschraapt en daar een mooie rochel van gemaakt die dan lekker op straat ligt. Daar kan ik ook zo van over mijn nek gaan. Spuug het godver dan in de bossen ofzo
♥ K, N, R en F ♥
pi_34312088
Ik heb een fobie voor tandenpoetsende mensen, ik kan niet tegen tandenpoets reclame (of aanverwante producten). Het kippevel staat bij het typen van dit verhaaltje ook weer over mijn hele lijf. Als ik mijn huisgenoten zie tandenpoetsen loop ik weg. 1 huisgenoot poetst zijn tanden ontzettend hard, en als ik afgekauwde tandenborstel bij de wasbak zie liggen begin ik zowat te kokhalzen.

Als ik zelf mijn tandenpoets heb ik overigens nergens last van.
pi_34312109
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Dat met overgeven heb ik ook. Als ik iemand zie kotsen, moet ik wegkijken anders ga ik meedoen

Wat ook zo goor is (niet echt een fobie) is als je op straat loopt en iemand heeft zijn keel geschraapt en daar een mooie rochel van gemaakt die dan lekker op straat ligt. Daar kan ik ook zo van over mijn nek gaan. Spuug het godver dan in de bossen ofzo
Kotsende mensen heb k nooit zoveel moeite mee.
Ik ga er soms wel eens bij staan, beetje aanwijzen wat ze hebben gegeten etc..

Vaak moeten ze daar alleen maar meer door kotsen
Nu met transparante user-icon!
pi_34312398
Ik heb een aantal jaren last gehad van een onbegrijpelijk grote angst voor eekhoorns. Dit n.a.v. van een bericht in de krant dat een hondsdolle eerhoorn(s) wandelaars in Drenthe hadden aangevallen.
Enkele jaren lang durfde ik het bos niet in (ook niet vanwege een andere fobie, loslopende honden)

Bizar, maar toen wel echt voor mij.
Uiteindelijk is het overgegaan. Inmiddels is ook de angst voor honden een stuk minder.
A spoonful of sugar...
pi_34312437
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:46 schreef dolledingo het volgende:
Ik heb een fobie voor tandenpoetsende mensen, ik kan niet tegen tandenpoets reclame (of aanverwante producten). Het kippevel staat bij het typen van dit verhaaltje ook weer over mijn hele lijf. Als ik mijn huisgenoten zie tandenpoetsen loop ik weg. 1 huisgenoot poetst zijn tanden ontzettend hard, en als ik afgekauwde tandenborstel bij de wasbak zie liggen begin ik zowat te kokhalzen.

Als ik zelf mijn tandenpoets heb ik overigens nergens last van.
Dat heb ik precies hetzelfde. Zelfs bij het lezen van jouw post, krijg ik kippevel!!
Voor de rest heb ik geen fobie.
Collega van me heeft een fobie voor clowns, althans: mensen in een pak waarvan ze niet weet wie het zijn. Zwarte pieten of de mascotte van (bijvoorbeeld) PSV vindt ze ook verschrikelijk!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:01:10 #24
122357 www.marjol3in.com
Of een panische angst om te braken, ook zoiets aparts. Een normaal mens staat daar toch niet bij stil?
pi_34312677
Ik heb een trieste "fobie". Als ik iemand zie die een ziekte heeft ofzo (opvallend, uitwendig), het down-syndroom heeft, een geamputeerde ledemaat o.i.d. dan kijk ik altijd weg. Ik laat het niet merken (dat hoop ik tenminste). Het IS triest, maar het gebeurt gewoon. En ik doe een NG profiel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')