ja ok, fobie is misschien wat overdreven, maar ik meen wel serieus dat ik niet lekker meer kan eten als iemand bijv zn kauwgom naast zn bord heeft liggen. Ik ging laatst bijv met een paar mensen in de stad eten. Eentje wist niet waar ie z'n kauwgom kwijt moest en ik heb echt de hele tijd tussen het bestellen door en het eten zelf gedacht van: als 'ie het maar niet naast z'n bord legt. Constant opgelet wat hij met dat kauwgompje deed (ermee in je hand rollen is ook vies immers). Uiteindelijk was ik het vergeten en zag ik het kauwgompje niet meerquote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat noem ik geen fobieen, maar meer dingen waar je een hekel aan hebt.
Een fobie is dat je ergens zo'n angst voor hebt dat het je hele leven beheerst. Zelfs als er niks is denk je er nog aan.
Die dingen wat jij noemt zijn vrij standaard, hebben zo veel mensen een hekel aan.
Het beheerst niet je leven, maar bij veel mensen werkt het wel invaliderend op het moment dat zij een spin (denken te) zien.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:07 schreef Viking84 het volgende:
Angst voor spinnen beheerst ook niet je hele leven.
In klinische zin lijkt het mij geen fobie inderdaad.quote:Dus dan is spinnenangst ook geen echte fobie
Ik moet zeggen dat ik zelf wel vooroordelen heb tegen jongeren die op kauwgom kauwen en daarbij kauwgomballen blazen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:18 schreef Falco het volgende:
Dat van die kauwgom heb ik ook. Ik ga altijd een beetje kokhalsen ervan, maar zo heel fobie-achtig heb ik het niet. Ik hoef het alleen niet te zien!
Ohja daar kan ik idd ook niet tegen. Hoe smerig kun je zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zelf wel vooroordelen heb tegen jongeren die op kauwgom kauwen en daarbij kauwgomballen blazen.
Je studeerd toch Nederlands? Dan kun je toch verdomme wel weten dat waar jij het over hebt in de verste verte geen fobieën zijn?quote:
Qoute mij dan nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:00 schreef Rio het volgende:
[..]
Je studeerd toch Nederlands? Dan kun je toch verdomme wel weten dat waar jij het over hebt in de verste verte geen fobieën zijn?
Kotsende mensen heb k nooit zoveel moeite mee.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Dat met overgeven heb ik ook. Als ik iemand zie kotsen, moet ik wegkijken anders ga ik meedoen
Wat ook zo goor is (niet echt een fobie) is als je op straat loopt en iemand heeft zijn keel geschraapt en daar een mooie rochel van gemaakt die dan lekker op straat ligt. Daar kan ik ook zo van over mijn nek gaan. Spuug het godver dan in de bossen ofzo
Dat heb ik precies hetzelfde. Zelfs bij het lezen van jouw post, krijg ik kippevel!!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:46 schreef dolledingo het volgende:
Ik heb een fobie voor tandenpoetsende mensen, ik kan niet tegen tandenpoets reclame (of aanverwante producten). Het kippevel staat bij het typen van dit verhaaltje ook weer over mijn hele lijf. Als ik mijn huisgenoten zie tandenpoetsen loop ik weg. 1 huisgenoot poetst zijn tanden ontzettend hard, en als ik afgekauwde tandenborstel bij de wasbak zie liggen begin ik zowat te kokhalzen.
Als ik zelf mijn tandenpoets heb ik overigens nergens last van.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |