abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2270115
Kent iemand deze band? Ik heb op dit moment een cd geleend van iemand. Geen metal ofzo, gewoon relaxte rock. ERRUG GOED. Vind ik
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2270219
Ik heb een plaat van ze. Vind het niet echt heel erg bijzonder eigenlijk.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_2270222
Helemaal waar is erg goed. Jammer dat ze in de vergetelheid zijn geraakt; The Alarm vond ik ook zo goed, dat is een beetje vergelijkbare muziek.
De groeten van Ben
  vrijdag 23 november 2001 @ 14:28:57 #4
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2270508
Big Country debuteerde begin jaren 80 met het album "The Crossing". Werd de hemel ingeschreven destijds. Hebben helaas nooit aan de verwachtingen kunnen voldoen.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 23 november 2001 @ 15:28:41 #5
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2271207
jeugdsentiment.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2271235
Ik vond het wel leuk die doedelzak sound
  vrijdag 23 november 2001 @ 15:34:48 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_2271262
Ken alleen de nummers 'Look away' (hitje) en 'In a big country' eigenlijk... op zich wel leuk maar heb er weinig mee.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 23-11-2001 15:37]

pi_2271280
Ik heb een live cd liggen hier, dus waarschijnlijk hun beste nummers. Ik had er nog nooit van gehoord, het bevalt me zeer goed
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2271860
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 15:28 schreef links234 het volgende:
jeugdsentiment.
Same here.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_2271991
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 15:28 schreef links234 het volgende:
jeugdsentiment.
Ik sluit me aan bij de andere ouwe lullen.
Big Country, Then Jericho, World Party enzo. Doet me denken aan de Vara-dinsdag.
I intend to live forever, or die trying.
pi_2273006
Is iemand wel eens naar een concert van ze geweest? van wat ik hoor op die cd spelen ze vrij strak.
pi_2283583
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 18:45 schreef Metal_Mart het volgende:
Is iemand wel eens naar een concert van ze geweest? van wat ik hoor op die cd spelen ze vrij strak.
Niemand??
pi_2284438
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 16:47 schreef dwerg het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij de andere ouwe lullen.
Big Country, Then Jericho, World Party enzo. Doet me denken aan de Vara-dinsdag.

jahaa Vara's Verukkelijke Vijftien...
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
  Trouwste user 2022 zondag 25 november 2001 @ 12:19:38 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_2284725
quote:
Op zondag 25 november 2001 11:29 schreef yellow_snow_ het volgende:

[..]

jahaa Vara's Verukkelijke Vijftien...

Jaaa. Lekker tapen. Zat achteraf wel veel bagger tussen...Nick Kershaw en meer van die kappersmodellen.

The Alarm zijn momenteel in 'den Heere.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_2528798
http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/scotland/newsid_1715000/1715792.stm

Suart Adamson found dead

The former lead singer of the rock group Big Country has been found dead in the United States. Stuart Adamson, one of the most popular and influential Scottish rock musicians of the 1980s, went missing last month from his home in Nashville, Tennessee. The 43-year-old was found dead in a Hawaii hotel room on Sunday.

A post-mortem examination report said the cause of the musician's death was asphyxia due to hanging, according to police in Hawaii.
Jimmy Annino, investigator with the Honolulu Medical Examiner's Office, said the singer's body was found at the Plaza Hotel in Honolulu.

Big Country, sold 10 million records worldwide, performed at Live Aid in 1985 and became the first band ever to play a privately promoted concert in Moscow in 1988.
His manager Ian Grant passed on the news of Adamson's death to fans via the band's record company website.
He told BBC Scotland he had been informed by Mr Adamson's sister, but he "could not take it in".
He said: "I have just lost one of the finest people I have ever worked with or been lucky enough to know."

Police were asked to investigate the singer's disappearance late last month after he went missing for the second time in two years. He was reported missing by his estranged wife, Melanie Shelley, after family and friends failed to track him down. Mr Adamson left a note for his son Calum on 7 November this year saying "back by noon Sunday", but was not seen again after that. Mr Grant said he had hired a private detective in an effort to track down Mr Adamson.

Stuart Adamson was brought up in Fife

The Scots rocker was actually born in Manchester but grew up in Crossgates by Dunfermline in Fife. He became a member of punk rock band The Skids in the late Seventies but was most famous after he formed the band Big Country in 1982. A string of hits included Look Away, Wonderland, In a Big Country and Fields of Fire. The band were massive stars throughout the Eighties reaching total sales of more than 10 million albums. But in 1986, Adamson told how he had suffered a nervous breakdown six years before and was on the verge of another due to stress and overwork. It is known he suffered with a drink problem and was due to appear in court on a drink driving charge in March next year.

Klote dus.

I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 18 december 2001 @ 09:56:40 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_2528887
Triest...

Gek, eigenlijk... Ik ben nooit een grote fan geweest van Big Country, maar natuurlijk ken ik wel hun hitjes uit de 80-er jaren en die vind ik wel leuk.
Een paar jaar geleden had ik nog de kans om ze live te zien. Ze speelden toen op het streetfestival in Liverpool in augustus ('99 was dat, dacht ik). Maar omdat het bij dat podium veel te druk was en we zin hadden in een drankje zijn we toen een kroegje ingedoken. Toch een klein gemist kansje...

Maar het haaaalt het w.m.b. natuurlijk niet bij de gemiste kans van 'niet binnen zijn geweest toen George Harrison bij Countdown optrad en ik wel buiten stond'.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 18 december 2001 @ 12:29:40 #17
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2530139
Potverdomme

Ik heb de man ooit nog eens een hand gegeven.

J.

pi_2534550
Jammer.
pi_2575083
Traden ze nog op eigenlijk de laatste tijd weet iemand dat? Ik heb ze echt net een paar weken terug 'ontdekt' (ik bedoel dus dat ik ze leerde kennen), i kdacht dat is leuk om heen te gaan als die nog eens komen. Pleegt hij zelfmoord. Ik had hem er graag van weerhouden als ik 'In a big country. fields of fire of save me of iets dergelijks luister.
  zaterdag 22 december 2001 @ 01:24:09 #20
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2575276
Metal_Mart,

Ik heb ze geloof ik een acht jaar geleden hier zien optreden (Oosterpoort Groningen) in de originele bezetting. Weinig publiek toen (200 a 300 man). Wel een geweldig optreden.

J.

pi_9708187
Schop van een oud topic. Ik luister de laatste tijd weer veel Big Country, en vroeg me af of er nou nog meer fans op FOK te vinden zijn. Ik heb de DVD ''the Final Fling'' nu ook te leen, wat een briljante concerten, in Berlijn uit '88 en In Glasgow in '99. Bijna geheel foutloos gespeeld. Goh wat had ik die band graag live aan het werk gezien, ik ben nu zo'n beetje bekend met hun hele repetoire.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:33:39 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9711276
Ik heb hier alles van ze staan dat op gangbare CD uitkwam. Ik zal eens een leuk bandgeschiedenis aanmaken als niemand anders me voor is maar niet nu.

Big Country is haar stijl als band door de jaren heen trouw gebleven. Ze zijn net als the Alarm wat ondergewaardeerd geweest terwijl zo voor mij zeker van hetzelfde niveau als U2 waren.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_9716859
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:33 schreef sjun het volgende:
Ik heb hier alles van ze staan dat op gangbare CD uitkwam. Ik zal eens een leuk bandgeschiedenis aanmaken als niemand anders me voor is maar niet nu.

Big Country is haar stijl als band door de jaren heen trouw gebleven. Ze zijn net als the Alarm wat ondergewaardeerd geweest terwijl zo voor mij zeker van hetzelfde niveau als U2 waren.

Voor mij zijn ze ook van datzelfde niveau. Ik snap echt niet dat ze niet groter zijn geworden. Oke, 10 miljoen albums verkopen is al niet mis, maar had meer kunnen zijn. Hun muziek rockt gewoon, het grooved, hoog meezing gehalte, mooie teksten, en er zitten (vind ik) geniale dingen in. De drums vind ik ook erg apart. Ik ken eigenlijk weinig bands die als Big Country klinken, behalve The Alarm idd.
pi_15967021
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:33 schreef sjun het volgende:

He heb je die band geschiedenis nou nog??
Ik dacht zal hem nog es omhoog trappen, kijken of er nu nog wat fans zijn . Ik heb nu weer een dvd met alle clips van ze, toch jammer dat ik niet meer van dit soort muziek zie op mtv. Toch snap ik echt niet dat deze band niet groter is geworden dan dat ze geworden zijn. Hun muziek is echt enorm gevarieerd, en heeft zeker hitpotentie. Eens kijken of er hier nog wat meer fans zijn.
pi_18563192
Hé Metal Mart

Door toeval op dit forum terechtgekomen. Ben Big Countryfan, heb ruim 20 cd's en dat is nog niet eens alles, vooral de laatste tijd wordt nog veel onbekend materiaal uitgebracht. De live-cd Come up screaming is een aanrader, geeft een mooi overzicht en is kwalitatief dik in orde. Ben in april 2000 naar hun laatste Nederlandse concert geweest, in Hardenberg, toen verscheen ook hun laatste studio-cd.
Inderdaad merkwaardig dat hun tijdgenoten U2 en Simple Minds zo zijn doorgebroken in Nederland en Big Country niet. Vandaar misschien dat je zo weinig fans hier tegenkomt... In Engeland en Schotland stonden ze echter op minimaal gelijke hoogte en werd elke uitgebrachte single een hit. In Nederland gaat bij dertigers nog wel eens een lichtje branden als je "Look away" ff zingt, best een tof nummer alleen bij lange na niet hun beste toch?
Net als jij vind ik vooral In a big country en Fields of fire erg mooie nummers, maar ook latere cd's bevatten echt mooie songs vind ik, hoewel eind jaren '80/begin jaren '90 was het ietsje minder. Sterke cd's daarna opeens weer: Buffalo Skinners en Why the long face.
Heb nog geen dvd's, weet jij zo welke echt de moeite waard is?
Groeten!

[ Bericht 40% gewijzigd door aronj op 21-04-2004 13:00:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')