J.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 23-11-2001 15:37]
quote:Same here.
Op vrijdag 23 november 2001 15:28 schreef links234 het volgende:
jeugdsentiment.
quote:Ik sluit me aan bij de andere ouwe lullen.
Op vrijdag 23 november 2001 15:28 schreef links234 het volgende:
jeugdsentiment.
quote:Niemand??
Op vrijdag 23 november 2001 18:45 schreef Metal_Mart het volgende:
Is iemand wel eens naar een concert van ze geweest? van wat ik hoor op die cd spelen ze vrij strak.
quote:jahaa Vara's Verukkelijke Vijftien...
Op vrijdag 23 november 2001 16:47 schreef dwerg het volgende:[..]
Ik sluit me aan bij de andere ouwe lullen.
Big Country, Then Jericho, World Party enzo. Doet me denken aan de Vara-dinsdag.
quote:Jaaa. Lekker tapen. Zat achteraf wel veel bagger tussen...Nick Kershaw en meer van die kappersmodellen.
Op zondag 25 november 2001 11:29 schreef yellow_snow_ het volgende:[..]
jahaa Vara's Verukkelijke Vijftien...
The Alarm zijn momenteel in 'den Heere.'
Suart Adamson found dead
The former lead singer of the rock group Big Country has been found dead in the United States. Stuart Adamson, one of the most popular and influential Scottish rock musicians of the 1980s, went missing last month from his home in Nashville, Tennessee. The 43-year-old was found dead in a Hawaii hotel room on Sunday.
A post-mortem examination report said the cause of the musician's death was asphyxia due to hanging, according to police in Hawaii.
Jimmy Annino, investigator with the Honolulu Medical Examiner's Office, said the singer's body was found at the Plaza Hotel in Honolulu.
Big Country, sold 10 million records worldwide, performed at Live Aid in 1985 and became the first band ever to play a privately promoted concert in Moscow in 1988.
His manager Ian Grant passed on the news of Adamson's death to fans via the band's record company website.
He told BBC Scotland he had been informed by Mr Adamson's sister, but he "could not take it in".
He said: "I have just lost one of the finest people I have ever worked with or been lucky enough to know."
Police were asked to investigate the singer's disappearance late last month after he went missing for the second time in two years. He was reported missing by his estranged wife, Melanie Shelley, after family and friends failed to track him down. Mr Adamson left a note for his son Calum on 7 November this year saying "back by noon Sunday", but was not seen again after that. Mr Grant said he had hired a private detective in an effort to track down Mr Adamson.
Stuart Adamson was brought up in Fife
The Scots rocker was actually born in Manchester but grew up in Crossgates by Dunfermline in Fife. He became a member of punk rock band The Skids in the late Seventies but was most famous after he formed the band Big Country in 1982. A string of hits included Look Away, Wonderland, In a Big Country and Fields of Fire. The band were massive stars throughout the Eighties reaching total sales of more than 10 million albums. But in 1986, Adamson told how he had suffered a nervous breakdown six years before and was on the verge of another due to stress and overwork. It is known he suffered with a drink problem and was due to appear in court on a drink driving charge in March next year.
Klote dus.
Gek, eigenlijk... Ik ben nooit een grote fan geweest van Big Country, maar natuurlijk ken ik wel hun hitjes uit de 80-er jaren en die vind ik wel leuk.
Een paar jaar geleden had ik nog de kans om ze live te zien. Ze speelden toen op het streetfestival in Liverpool in augustus ('99 was dat, dacht ik). Maar omdat het bij dat podium veel te druk was en we zin hadden in een drankje zijn we toen een kroegje ingedoken. Toch een klein gemist kansje...
Maar het haaaalt het w.m.b. natuurlijk niet bij de gemiste kans van 'niet binnen zijn geweest toen George Harrison bij Countdown optrad en ik wel buiten stond'.
Ik heb de man ooit nog eens een hand gegeven.
J.
Ik heb ze geloof ik een acht jaar geleden hier zien optreden (Oosterpoort Groningen) in de originele bezetting. Weinig publiek toen (200 a 300 man). Wel een geweldig optreden.
J.
Big Country is haar stijl als band door de jaren heen trouw gebleven. Ze zijn net als the Alarm wat ondergewaardeerd geweest terwijl zo voor mij zeker van hetzelfde niveau als U2 waren.
quote:Voor mij zijn ze ook van datzelfde niveau. Ik snap echt niet dat ze niet groter zijn geworden. Oke, 10 miljoen albums verkopen is al niet mis, maar had meer kunnen zijn. Hun muziek rockt gewoon, het grooved, hoog meezing gehalte, mooie teksten, en er zitten (vind ik) geniale dingen in. De drums vind ik ook erg apart. Ik ken eigenlijk weinig bands die als Big Country klinken, behalve The Alarm idd.
Op vrijdag 11 april 2003 00:33 schreef sjun het volgende:
Ik heb hier alles van ze staan dat op gangbare CD uitkwam. Ik zal eens een leuk bandgeschiedenis aanmaken als niemand anders me voor is maar niet nu.Big Country is haar stijl als band door de jaren heen trouw gebleven. Ze zijn net als the Alarm wat ondergewaardeerd geweest terwijl zo voor mij zeker van hetzelfde niveau als U2 waren.
quote:He heb je die band geschiedenis nou nog??
Op vrijdag 11 april 2003 00:33 schreef sjun het volgende:
Ik heb hier alles van ze staan dat op gangbare CD uitkwam. Ik zal eens een leuk bandgeschiedenis aanmaken als niemand anders me voor is maar niet nu.Big Country is haar stijl als band door de jaren heen trouw gebleven. Ze zijn net als the Alarm wat ondergewaardeerd geweest terwijl zo voor mij zeker van hetzelfde niveau als U2 waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |