Ben langsgegaan vanavond (koopavond) maar ze waren dicht.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
je gaat geen verhaal halen bij de fotozaak? dat zou het eerste zijn wat ik zou gaan doen.
Thanx. Ik print het uit en zal het voor de zekerheid meenemen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:08 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Lees dit even
Vooral een fotograaf zou toch beter moeten weten![]()
* Adres gaat mailenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Mijn foto heeft ook uitvergroot in de etalage van een fotozaak gehangen, maar daar was van te voren toestemming voor gevraagd. Daarna de uitvergroting gekregen(ik weet niet wat ik er nou mee moet, ik wil mezelf niet zo groot aan de muur hebben)
stuur maar op, hang ik je aan de muurquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Mijn foto heeft ook uitvergroot in de etalage van een fotozaak gehangen, maar daar was van te voren toestemming voor gevraagd. Daarna de uitvergroting gekregen(ik weet niet wat ik er nou mee moet, ik wil mezelf niet zo groot aan de muur hebben)
Ik weet niet hoe lang dat bord daar gestaan heeft. Het is gisteren 'ontdekt' en de fotos zijn voor de kerst gemaakt dus het zou me niets verbazen als het er al even stond.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:49 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Ik vind het probleem nog niet helemaal opgelost. Dat bord heeft daar toch een paar dagen gestaan en ze hebben dus gratis gebruik van jouw portret kunnen maken.
Ik had toch wel een schadevergoeding geeist !
Maandag staat er weer een ander bord van een andere klant waar ze ook niets aan gevraagd hebben (en niet hebben hoeven te betalen !!!) en hetzelfde verhaal tegen ophangen als hij/zij komt klagen.
Netjes?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef buzzer het volgende:
dat is dus heel netjes afgehandeld door de fotozaak...
Schadevergoedingquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:49 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Ik vind het probleem nog niet helemaal opgelost. Dat bord heeft daar toch een paar dagen gestaan en ze hebben dus gratis gebruik van jouw portret kunnen maken.
Maandag staat er weer een ander bord van een andere klant waar ze ook niets aan gevraagd hebben (en niet hebben hoeven te betalen !!!) en hetzelfde verhaal tegen ophangen als hij/zij komt klagen.
Nou, zo raar is dat niet hoor ! De TS had ook een vergoeding kunnen vragen als ze het wel van te voren hadden gevraagd, dus een vergoeding naderhand is echt zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:24 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Schadevergoeding. Ze hebben het bord toch gewoon weggehaald, dan is er nu toch niks aan de hand. En dat ze foto's van iemand anders ophangen is hun probleem.
Schadevergoeding.
In dat document staat dat alleen als je een 'bekend personage' bent je een schadevergoeding kan eisen. Ikzelf val daar niet bepaald onder, mijn vriendinnetje ook (nog?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:33 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
[..]
Nou, zo raar is dat niet hoor ! De TS had ook een vergoeding kunnen vragen als ze het wel van te voren hadden gevraagd, dus een vergoeding naderhand is echt zo gek nog niet.
Misschien is het woord schadevergoeding niet goed gekozen, maar ze hadden hem toch wel een korting op de gemaakte foto's kunnen aanbieden.
Ok, korting ofiets dergelijks is nog wel logisch, en heb je wsl het verkeerde woord gekozen. Schadevergoeding vind ik meer iets als je er materiele en/of psychische schade aan hebt overgehouden, en daar is hier niet sprake van lijkt mequote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:33 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
[..]
Nou, zo raar is dat niet hoor ! De TS had ook een vergoeding kunnen vragen als ze het wel van te voren hadden gevraagd, dus een vergoeding naderhand is echt zo gek nog niet.
Misschien is het woord schadevergoeding niet goed gekozen, maar ze hadden hem toch wel een korting op de gemaakte foto's kunnen aanbieden.
was het een mooie foto? Blijkbaar wel....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:06 schreef haarb0l het volgende:
lol, nee niet bepaald.
ik vond het gewoon een enorm lompe actie. geen sue-materiaal!
tering.. elke keer dat ik jou op Fok! tegenkom gaat het over iets of iemand die ik kenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:41 schreef a-child-in-chains het volgende:
Als het goed is moeten ze toestemming aan je vragen.
Een vage kennis staat met d'r roze kop op de voorkant van een tattoo-shop in purmerend.
Werd ook gewoon netjes toestemming voor gevraagd aan d;r.
Voordeel: Je kunt opscheppen dat jou opgen te zien zijn bij zaak x
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef vamos1 het volgende:
[..]
tering.. elke keer dat ik jou op Fok! tegenkom gaat het over iets of iemand die ik ken
dat meisje dat je zegt wil nu een tattoo laten zetten bij de andere purmerendse shop,
alleen is ze dus bang dat ze nou daar als soort wraak ook als boegbeeld gebruikt gaat worden :d
volgens mij is ze toch redelijk aandachtsgeil duzzzz
[ruksmiley.gif]quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:58 schreef haarb0l het volgende:
TS heeft wel een fotoboek nu... heb er zelfs een foto van mijn vriendinnetje in geplaatst.
en is dat ook de foto die (mis)(ge)bruikt is?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:58 schreef haarb0l het volgende:
TS heeft wel een fotoboek nu... heb er zelfs een foto van mijn vriendinnetje in geplaatst.
Deze foto heb ik met toestemming van haar al in een ander topic geplaatstquote:Op zondag 22 januari 2006 01:29 schreef Isabeau het volgende:
Maf dat je wel een foto van je vriendin online zet, maar niet van jezelf.
Je hebt haar toch wel om toestemming gevraagd hè![]()
onzin; schade kan door iedereen geleden worden, hoogstens de mate kan deels worden bepaald door hoe bekend iemand is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:40 schreef haarb0l het volgende:
[..]
In dat document staat dat alleen als je een 'bekend personage' bent je een schadevergoeding kan eisen. Ikzelf val daar niet bepaald onder, mijn vriendinnetje ook (nog?) niet
![]()
TS, mocht je dat bord nou meenemen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:37 schreef haarb0l het volgende:
Ben net gewapend met het Portretrecht artikel langsgeweest - had mezelf behoorlijk opgefokt maar ze werken goed mee dus ik ben ook aardig gebleven. Gesprek ging ongeveer zo:
- haarbol
> mevrouw
- Hallo, ik heb een probleem.
> Een probleem... wat bedoel je?
- Ik hang met mijn vriendin buiten op dat uithangbord en daar ben ik het toch niet helemaal mee eens...
> Okee... (loopt naar bord) (verbaasd) Had 'ie dat niet eerst even gevraagd dan? ('ie = de man die onze foto maakte)
- (schudt hoofd)
> Oh jee... normaal gesproken vragen we dat altijd eerst even netjes. Ik geloof dat ik zo meteen iemand op z'n kop ga geven...
- Ja, die fotos waren echt puur bedoeld voor de prive sfeer dus dit was echt even schrikken.
> (haalt uithangbord binnen) ik ben blij dat je binnenkomt om het te vertellen. Beter dan sommige mensen die meteen...
En ze maakte haar zin niet af, maar ik in m'n hoofd wel: "die meteen topics op Fok! openen?"
Anyway, als het goed is is het probleem nu opgelost. Toch een vaag verhaal en die zaak daar ga ik nooit meer heen - ga voortaan liever naar een winkel verder uit de buurt...
o, dat sprak voor mij voor zich; je bent ook gerechtigd alle exemplaren op te eisen.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
TS, mocht je dat bord nou meenemen?
Zeik niet man. Ze hebben het bord weggehalad, klaar. Schadevergoeding.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:49 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Gelijk geef ik je. echt triest.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeik niet man. Ze hebben het bord weggehalad, klaar. Schadevergoeding.Nederlandse triestheid, om hier voor een schadevergoeding te vragen.
![]()
?? Als dit over de originele post gaat; nee. Dat was een shoulders-up foto van ons samen.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:06 schreef a-child-in-chains het volgende:
Alleen je ogen zijn te zien toch?
Nogmaals - daar is het me nooit om gegaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeik niet man. Ze hebben het bord weggehalad, klaar. Schadevergoeding.Nederlandse triestheid, om hier voor een schadevergoeding te vragen.
![]()
Eis dan jouw stuk op en knip/zaag het ter plekke eruitquote:Op zondag 22 januari 2006 12:11 schreef haarb0l het volgende:
Dat bord, kwam ik later achter, bestond uit een collage van meerdere fotos (zo'n schreeuwende drukke) dus dat gehele bord meenemen gaat wat ver![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |