Hey slimbo, dat item ging juist over sponsoring - en er werden meerdere bedrijven, vooral banken want daar ging het over, genoemd en in beeld gebracht. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:23 schreef DaveM het volgende:
Ik wilde gewoon even de Fokkertjes van onder de 20 duidelijk te maken dat het Journaal vroegâh alleen reclame maakte als het echt niet anders kon.
En dat ome Freriks nu zonder blikken of blozen stilstaat bij boten met de naam van een bank.
Waar is de tijd gebleven dat boten nog gewoon namen hadden als "de Eendracht" of van mijn part "Need for speed".
Als het goed is komt de discussie nog!quote:
Ik hoorde toch echt maar 1 bank noemen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Hey slimbo, dat item ging juist over sponsoring - en er werden meerdere bedrijven, vooral banken want daar ging het over, genoemd en in beeld gebracht. Niks mis mee.
Het enige waar je over kan zeiken is dat kutgezeil en die aandacht voor dat kutgezeil.
Jij plaatst die post zeker ook alleen maar om reclame te maken?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:22 schreef Falco het volgende:
Het gaat overigens hier over de ABN AMRO.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:21 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik hoorde toch echt maar 1 bank noemen.
Vreemd dat jij, iemand die altijd streng waakt over de kwaliteit van de media, nu ineens zo kritiekloos deze ontwikkeling omarmt.
je kwam trouwens als geroepen!![]()
Leg mij nou eens uit waarom een programma van de publieke omroep al die namen voluit moet noemen en volop in beeld moet brengen, wat voegt dat toe aan het nieuwsfeit?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:22 schreef Falco het volgende:
Het gaat overigens hier over de ABN AMRO. En die zeilboten die onder die naam varen doen het opvallend goed trouwens in de VOLVO Ocean Race.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:36 schreef DaveM het volgende:
[..]
Leg mij nou eens uit waarom een programma van de publieke omroep al die namen voluit moet noemen en volop in beeld moet brengen, wat voegt dat toe aan het nieuwsfeit?
ik laat even in het midden of het überhaupt wel nieuwswaardig genoeg is voor het journaal
En om welke journalistieke reden leg je daar de nadruk op?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Zag je die mannetjes fietsen? Zag je die?
Die worden gesponsord door de RABO-bank
De zeilers door de ABN-AMRO-bank
Ik begrijp echt niet waar je het over hebtquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:43 schreef DaveM het volgende:
[..]
En om welke journalistieke reden leg je daar de nadruk op?
Kom op SCH, normaal heb je altijd zo'n uitgesproken mening over onafhankelijke berichtgeving, nu ben je opvallend kritiekloos.
heb nu echt het idee dat ik de laatste der Mohikanen ben
Op zich een interessant onderwerp voor een documentaire, maar als nieuwsbericht slaat het natuurlijk nergens op, sponsoring is een ontwikkeling, geen feit. Een zeilrace is wel een feit, maar daar ging het onderwerp dus niet over.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:39 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Het item ging over sponsoring en dat banken sponsoring nodig hebben omdat ze in hun producten nauwelijks van elkaar verschillen.
Ik vind Philip Freriks een grappige man en heb verder geen hekel aan de publieken, dus leuk geprobeerd, maar dat was mijn insteek niet. Het ging me puur erom dat het Journaal zich zomaar voor het karretje van de commercie laat spannen en dat zelfs "kritische" journalisten niet inzien wat daar mis mee is.quote:Leuke poging om het JOurnaal te bashen, en de publieke omroep, maar je zit er echt helemaal naast.
Verzin iets nieuws.
Niet rechtstreeks.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Denk je dat het journaal er geld voor krijgt dan?
Wedden van niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:14 schreef DaveM het volgende:
[..]
Niet rechtstreeks.
Het lijkt me wel waarschijnlijk dat de cameraploeg is uitgenodigd om mee te werken aan deze marketingcampagnes een deskundig verslag van deze sportieve race.
Alsof hoer speelbal zijn van de commercie nog niet erg genoeg is voor een "onafhankelijk" journaal.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Wedden van niet.
Het journaal zal never nooit geen geld aannemen - ze zullen gek zijn![]()
Tja, ergens heb je wel een punt natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, maar dan zouden ze ook reclame maken voor politieke partijen. Die komen immers ook met naam en toenaam in beeld.
Ze hadden vorige week nog een heel item over de aftrap van de verkiezingscampagne van het CDA voor de gemeenteraadsverkiezingen en volgens mij is het journaal geen CDA-sponsor.
daar gaat het alleen niet over in dit topic... het gaat over het nos journaal... en het wordt voor het journaal erg lastig om de sponsornamen te ontwijken als de boten zo genoemd zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef spenky het volgende:
Ik vind zeilen toevallig wel leuk!
"de twee Nederlandse boten, genoemd naar een bekende bank....gingen heel snel van start....blablabla....."quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:58 schreef buzzer het volgende:
[..]
daar gaat het alleen niet over in dit topic... het gaat over het nos journaal... en het wordt voor het journaal erg lastig om de sponsornamen te ontwijken als de boten zo genoemd zijn.
Je zegt het zelf al; ze noemen niet voor niks alle namen...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:36 schreef DaveM het volgende:
[..]
Leg mij nou eens uit waarom een programma van de publieke omroep al die namen voluit moet noemen en volop in beeld moet brengen, wat voegt dat toe aan het nieuwsfeit?
ik laat even in het midden of het überhaupt wel nieuwswaardig genoeg is voor het journaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |