Lekker blijven smeren met uierzalf of calendulan oid...quote:Op maandag 23 januari 2006 22:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mooi, hij 'voelt' wel goed, maar het ziet er zo raar uit .. tis echt aan het vervellen .... Mjah, nog maar even afwachten dan
Neen, net als met schaafwonden geld dat nat houden altijd goed is. Dan komt er geen korstvorming en geneest de 'wond' van binnen uit -> minder kans op littekens. Het lijkt wel langer te duren maar dat komt omdat je de eerste tijd niks ziet gebeuren. Korstjes zijn juist vervelender want dat gaat jeuken -> krabben -> korstje los -> wondje weer open -> etc.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:09 schreef Keltie het volgende:
(ofzo?) (klinkt voor mij ook wel logisch + een wond geneest beroerder als je hem 'nat' houd.. toch?) ..
De GGD wil dat klanten het zelf maar uitzoeken. Eigen risico.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:09 schreef Keltie het volgende:
Daar schijnt de GGD een beetje tegen te zijn, wegens het aanbrengen van Bacterien op een wond (ofzo?) (klinkt voor mij ook wel logisch + een wond geneest beroerder als je hem 'nat' houd.. toch?) ..
Minimaal 2 dagen smeren en daarna doorgaan tot het cupje leeg was, was het advies wat ik meekreeg... Nu was dat cupje na 3 dagen leeg dus jah
ik heb persoonlijk al een paar keer gehoord dat mensen last krijgen van die calendulan zalf.. ik had het zelf ook uitslag bij de tattoo etc.. overgestapt op het oude vertrouwde uierzalf en nooit meer last van gehadquote:Op maandag 23 januari 2006 23:41 schreef Neuk het volgende:
[..]
Lekker blijven smeren met uierzalf of calendulan oid...![]()
Omdat calendulan wel heel goed is. Ik heb nog nooit gehoord van problemen daarmee.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik heb persoonlijk al een paar keer gehoord dat mensen last krijgen van die calendulan zalf.. ik had het zelf ook uitslag bij de tattoo etc.. overgestapt op het oude vertrouwde uierzalf en nooit meer last van gehadvind het niet zo een wondermiddel eigenlijk snap ook niet waarom ze dat zijn gaan adviseren.....
hmmm vaag heb al een paar keer mensen er negatief over gehoord maar ja ligt aan je huid dusquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:59 schreef Neuk het volgende:
[..]
Omdat calendulan wel heel goed is. Ik heb nog nooit gehoord van problemen daarmee.
Ikzelf krijg juist last van uierzalf omdat het de porieen af kan sluiten, maar goed, zo zie je alleen maar weer dat niet iedereen hetzelfde huidtype heeft.
Hij kan van alles eigenlijk wel! Hij heet Kevin (achternaam weet ik even niet zo uit m'n hoofd, ook al ben ik er al 2 keer geweestquote:Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef Neuk het volgende:
[..]
Wat voor werk maakt ie? En hoe heet hij?
Die zalf smeer je erop om de huid soepel te houden, als jij de huid laat uitdrogen kan er door afbrokkelen van korsten inkt mee komen. Vandaar soms die lichte plekjes in je tattoo, dat zijn gewone kleine beschadigingen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:55 schreef baantie het volgende:
Die zalf smeer je er boven op, dus ik denk dat het weinig uitmaakt voor wat er onderhuids gebeurt. Als je zorgt dat ie goed (en voorzichtig) gewassen wordt geneest ie prima.
Maar goed, het overgrote deel hier gaat naar kunstebakkers als Tattoo Bob en consorten, dus dan maakt het weinig uit of je goed smeert of niet.
Dat heb ik dus ook, staat er nu een week of 9 op, vandaag ff een afspraak gemaakt om de boel bij te laten werken, kosteloos!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:06 schreef BreezerFR het volgende:
[..]
Die zalf smeer je erop om de huid soepel te houden, als jij de huid laat uitdrogen kan er door afbrokkelen van korsten inkt mee komen. Vandaar soms die lichte plekjes in je tattoo, dat zijn gewone kleine beschadigingen.
hehehe alsof jij je hele rug zelf in kunt smeren stijve harkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:48 schreef baantie het volgende:
Ikzelf was meestal bij thuiskomst de tattoo af en smeer het in voor de eerste nacht en daarna laat ik het gewoon genezen zonder zalf.
Doe jij het voor hemquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:38 schreef Arma_Angelus het volgende:
[..]
hehehe alsof jij je hele rug zelf in kunt smeren stijve hark
Dat valt nog best meequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:38 schreef Arma_Angelus het volgende:
[..]
hehehe alsof jij je hele rug zelf in kunt smeren stijve hark
Dan laat je hem bijwerken he.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:06 schreef BreezerFR het volgende:
[..]
Die zalf smeer je erop om de huid soepel te houden, als jij de huid laat uitdrogen kan er door afbrokkelen van korsten inkt mee komen. Vandaar soms die lichte plekjes in je tattoo, dat zijn gewone kleine beschadigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |