.quote:Het kostwinnersmodel is afgelost door het anderhalfverdienersmodel. Daarin werkt de man fulltime en de vrouw parttime. Dit model is vlees noch vis en slecht voor vrouwen. Deeltijders maken minder carrière, zijn niet of maar net economisch zelfstandig. Om over hun pensioenopbouw maar te zwijgen.
Ik vind dit toch echt een bewuste keus van de vrouw.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:36 schreef Aventura het volgende:
Ik begrijp gewoon niet hoe jullie de achtergesteldheid van de vrouw zo proberen te ontkennen. De cijfers liegen er niet om. Slechts 38% van de vrouwen kan zichzelf economisch bedruipen. Dat is toch schrikbarend? En net als ik vinden beleidsmensen het huidige model wat je veel ziet zorgelijk, dit zegt bv. Agnes Jongerius, voorzitter FNV:
[..]
.
Het is dan ook te hopen dat de overheid heel snel iets doet om het kinderopvangstelsel hier eens drastisch te verbeteren...
En daar heb je de kern van het verhaal.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:01 schreef Aventura het volgende:
Maar goed, zolang eel vrouwen het allemaal maar best vinden zo, verandert er natuurlijk nooit iets.
Ik ben gek op mijn woonplaats,wil hier never nooit weg.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/807993/1/50#34306282]zaterdag 21 januari 2006 12:46[/
-Guppie- klopt het dat ik in je post een beetje proef dat je het eigenlijk liever anders zou zien? Zou een kleiner huis een optie zijn?
Dan merk je direct het voordeel van "goedkopere" plaatsen in nederland.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:02 schreef -Guppie- het volgende:
[..]
Ik ben gek op mijn woonplaats,wil hier never nooit weg.
Met het gevolg dat ik dus verplicht ben een duur huis te kopen,aangezien je ze hier niet goedkoop hebt! Voor huren kom je hier niet in aanmerking als je jong bent (langst ingeschreven krijgt hem)
En ik zou gek worden in een flat of iets piepskleins in de stad .En al zou ik daar wel wonen dan nog denk ik niet dat we het zouden redden met 1 salaris,mijn vriend verdient maar 1500 netto dus hoe kan je daar nou met een gezin NORMAAL van leven ??
Ik blijf dus een dag of 3 werken als ik ooit kids krijg is wel jammer,maar geen drama en mijn ouders willen graag oppassen zeiden ze,dus dure kinderopvang hoeft niet.
Uh ja, ik zeg toch precies hetzelfdequote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:56 schreef Étoile het volgende:
Swetsenegger, volgens mij trek je het iets te ver door. Wat ik volgens mij hier het meeste lees is dat vrouwen het graag willen combineren. Een man die iets minder werkt en zij zelf *nog* iets minder. Als de kinderen straks hele dagen naar school gaan of zelfs al uit huis gaan is een vrouw nog jong genoeg om zeker nog 15 jaar te kunnen werken. Hoe zie jij dat voor je?
Neequote:
Maar hebben ze er ook nog vrede mee op het moment dat de relatie uitgaat? Het lijkt erop dat heel veel vrouwen daar maar liever gewoon niet aan willen denken en als het dan toch gebeurt, dan zit je.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:14 schreef jessie het volgende:
En ik denk dat dat het ook vaak is. Er zullen wel vrouwen zijn die cariere willen maken en daarbij kinderen willen hebben. Maar het grote deel wil het toch niet zo sterk. En daarom blijft het zoals het nu is. Niks mis mee. Het zou anders zijn, ales het overgrote deel vrouwen zich echt achtergesteld voelt. Maar Aventura hoe jij het schrijft lijkt het wel of je vrouwen dit zo wilt laten voelen terwijl ze er zelf vrede mee hebben. Ik wel.
Zie nu dat ik het een beetje onhandig geformuleerd heb, ik wilde eigenlijk het onderscheid maken tussen een baantje om het baantje en toch enige vorm van carriere, vandaar die vraag over de jaren 'na' de kinderenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uh ja, ik zeg toch precies hetzelfde
Op Elsevier.nl stond een column waar twee oorzaken genoemd werden:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:22 schreef thaleia het volgende:
[..]
Maar hebben ze er ook nog vrede mee op het moment dat de relatie uitgaat? Het lijkt erop dat heel veel vrouwen daar maar liever gewoon niet aan willen denken en als het dan toch gebeurt, dan zit je.
Ik vraag me af hoe het komt trouwens, dat vrouwen hier inderdaad de laagste arbeidsparticipatie hebben van heel Europa. Zijn wij met z'n allen zo ouderwets? Kunnen we niet anders door het regeringsbeleid? Of is het simpelweg een gevolg van de toch relatief grote luxe waarin wij leven, en werken al die vrouwen in de rest van Europa gewoon uit financiele noodzaak, en zou een Poolse vrouw die de keuze heeft om thuis te blijven met de kinderen daar net zo hard voor kiezen als ze de mogelijkheid had?
Is het daar ook zo goedkoop joh in Drenthequote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee
Drenthe![]()
Is altijd leuk te horen als ik weer naar de familie in Rotterdam en omgeving ga (Zwijndrecht, Alblasserdam e.d.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |